בנייה וקידום אתרים – בד"כ הולכים ביחד?

בנייה וקידום אתרים

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

אתם זקוקים לשירותי בנייה וקידום אתרים? לפניכם כל הסיבות מדוע חשוב שמקדם אתרים יהיה חלק מתהליך בניית האתר. אחת הטעויות הנפוצות בהקמה של אתר חדש היא לפנות לבונה אתרים ולשכוח מקידום האתר.

הטעות הזאת עלולה לעלות לכם ביוקר, ולגרום לכך שהאתר שלכם יהיה חסר תועלת. מלבד אתרים שנבנים לצרכי תדמית, כל אתר ראוי שיבצעו בו פעולות קידום. זאת על מנת ליצור נוכחות רלוונטית רחבה בתוצאות החיפוש של גוגל.

חשבו על עצמכם כגולשים – כאשר אתם מחפשים שירות או מוצר מסוים במנוע החיפוש, אתם לרוב נכנסים רק לאתרים המופיעים ראשונים בתוצאות. לכן, חשוב מאוד שגם האתר שלכם יופיע במיקומים הראשונים וימשוך את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

הדרך להגיע לראש התוצאות היא באמצעות השקעה בנושא בניית האתר ולאחר מכן קידום שלו בגוגל. גם עסקים המבינים את החשיבות של קידום אתרים עלולים לגרום לכישלון האתר שלהם.

הסיבה לכך היא שהם פונים למקדם אתרים שלא מתמחה בקידום אתר, ורק לאחר שבניית האתר הושלמה הם שוכרים שירותי קידום אתרים. יש סיבות רבות מדוע חייבים לשלב בנייה וקידום אתרים יחד כחלק מתהליך הקמת חדש, והנה כמה מהן לפניכם:

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

תשתית בנייה וקידום אתרים 🖥️

כדי לקבל את הדחיפה הראשונית בקידום האתר שבנינו, כדאי לדאוג כבר בשלבי הבנייה לתשתית טובה. אם לבצע את הקמת האתר בהיררכיה הנכונה ניתן יהיה למנוע טעויות עתידיות ולהבטיח קידום אורגני איכותי עבור האתר. הדבר הראשון שתרצו לוודא לפני בניית האתר הוא בחירת הפלטפורמה המתאימה בה תוכלו להשתמש אחר כך לקידום אורגני.

ישנן פלטפורמות מבוססות פלאש, פלטפורמות מיושנות מבוססות HTML והפלטפורמה החדשה של WIX שאינן ידידותיות לקידום אורגני בהשוואה לפלטפורמה של וורדפרס ואלמנטור.

דבר נוסף שתרצו לעשות בתהליך בניית האתר הוא הזנת תכנים שכבר ייסרקו על ידי האלגוריתם של גוגל ויספקו את הדחיפה הראשונית לאתר ברגע שיעלה לאוויר.

התכנים שאתם יכולים להזין כבר מההתחלה אלה כותרות, אודות, מאמרים בסיסיים, תמונות וכו'. גם כתובות URL נחוצות כבר מההתחלה לדפי האתר ולאחר שהן ייקבעו יהיה בעייתי לשנות אותן.

לכן כבר מההתחלה חשוב שהשמות של הכתובות יהיו רלוונטיים ורצוי שיהיו בשפה האנגלית.

עניינים כמו מהירות האתר ושפת קוד נקייה מתבצעים גם הם כמובן כבר בשלבי הבנייה וככל שיהיו מוצלחים יותר כך גם הדירוג של האתר בגוגל יקבל תיעדוף כבר מההתחלה.

דבר נוסף, וכנראה החשוב מכל, הוא ליצור את האתר מותאם למובייל. כיום כמעט וכבר לא קיימת חיה כזו אתר שלא מותאם לטלפונים ניידים. כבר בשלב הבנייה, התעדוף הוא ליצור את האתר שיהיה מתאים לכל סוגי המכשירים הניידים. בהמשך כמובן זה גם יהיה משמעותי במיוחד בדירוג האתר במנועי החיפוש.

פורום ראשי החברות - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

פורום ראשי החברות

קמפ דיוויד - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

קמפ דיוויד

דנה יוגה - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

דנה יוגה

צביה וקוסמטיקה - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

צביה וקוסמטיקה

הצג עוד

איך גולשים יגיעו לאתר? בנייה וקידום אתרים

כתובות האתר ועמודי התוכן

ניסוח נכון של כתובות URL מתבטא בכך שבכתובת יהיה רשום בדיוק מה התוכן שנמצא בעמוד בשפה האנגלית.

בזכות בחירה בשפה האנגלית וכתיבת הכתובת עם התוכן הרלוונטי תסייע בקידום האורגני של האתר כיוון שהאלגוריתם של גוגל ידע לתאם בין שאילתת החיפוש במנוע החיפוש לבין הכותרת שבכתובת URL באתר שלכם. למשל, עמוד המכיל קטלוג חלונות לעיצוב הבית, רצוי שבכתובת יהיה רשום windows/catalog/.

ככל שהכתובת תהיה ברורה ופשוטה יותר כך גם ההשפעה שלה על הקידום האורגני תהיה טובה יותר.

עוזי שבת בפודקאסט על קידום אתרים מודרני:

תפריט ניווט

הוכח במחקרים שגולשים נוטים להפנות את תשומת ליבם לחלקו העליון ביותר של המסך או לצידו הימני כאשר הם מחפשים משהו באתר. מהסיבה הזו, טרם בנייה וקידום אתרים, תפריטי הניווט תמיד יהיו או בצד ימין או החלק העליון של האתר ואין שום סיבה לנסות ולהמציא את הגלגל מחדש.

אבל, בגלל שהרבה אתרים היום מבוססים על אפליקציות לנייד, הם כוללים תפריטים נפתחים במקום כותרות טקסט ויש שימוש נרחב יותר באייקונים.

מומלץ להשתמש תמיד בטקסט כיוון שאותו גוגל ומנועי חיפוש אחרים יודעים לפענח ולהמיר אחר כך גם לקידום האורגני לעומת אייקונים שאינם מכילים כותרת.

תוצאות חיפוש לנייד

מאז שהסמארטפונים משמשים כמעט בכל המקרים לגלישה באינטרנט, הרלוונטיות של אתרים שאינם מותאמים לטלפונים ניידים הולכת וצונחת. גם תוצאות החיפוש בגוגל משתנות בהתאם למכשיר בו אתם מבצעים את החיפוש ואתרים מותאמים לטלפונים ניידים כמובן יופיעו תחילה בתוצאות החיפוש האורגניות. אם תבצעו את אותו החיפוש דרך מחשב תקבלו תוצאות שונות.

קידום אתרים אורגני בגוגל - השוואת נתונים בין שנים
המספרים מספרים את הסיפור טוב יותר מהאחוזים במקרה הזה

בנייה וקידום אתרים בתמונות

בהעלאת תמונות לאתר חשוב להזין בכותרת ובתיאור את מילות המפתח הרלוונטיות לקידום האתר. חלק בלתי ניתן להפרדה מכל פלטפורמה שיווקית היום הן תמונות, אז למה שלא נשתמש בהן לצורך קידום האתר במנועי החיפוש?

מחקר ביטויי מפתח 🔑

שלב מקדים וחשוב במיוחד עוד לפני בניית האתר והזנת תכנים, הוא מחקר מילות מפתח. וזה בגלל שכדי להחליט מה הכותרות הרצויות לאתר, התכנים הדרושים והנושא של האתר, הרבה פעמים תלויים במילות המפתח שהכי רלוונטיות לקידום האורגני.

כך למשל אם אתם מעוניינים להקים אתר בתחום בנייה וקידום אתרים באזור הדרום, חלק משמעותי בקידום האורגני שלו יהיה הקידום הלוקאלי. לכן, גם בתפריט הניווט כנראה הכותרות שתשתמשו בהן לא יהיו על פי נושאים בתחום בנייה וקידום אתרים אלא דווקא על פי מיקומים באזור הדרום.

כך ייראה סרגל ניווט לדוגמה במידה וזהו המקרה: בנייה וקידום אתרים בבאר שבע ; בנייה וקידום אתרים בקריית גת ; בנייה וקידום אתרים במצפה רמון, וכך הלאה.

זו כנראה הדוגמה הטובה ביותר לכך שאם לא תבצעו קידום יחד עם בניית האתר תחת אותה חברת שיווק, לא יהיה סנכרון נכון בין הדברים ויהיה צורך אחר כך לשנות תכנים, סרגלים, שמות דפים וכו' כשכן תחליטו להתחיל בקידום אורגני של האתר.

חבילה משולבת לצורך בנייה וקידום אתרים

רק ככה תהיו בטוחים שגוגל מוכן לאתר שלכם. מצד שני, אתם צריכים גם שיוצר האתר שלכם ייבנה את האתר כבר מוכן ומותאם לקידום האורגני שלו בגוגל. כל שינוי לאחר הקמת האתר שלכם לצורך הקידום שלו יהיה כרוך בעלויות נוספות של מקדם האתרים וידחה את הזמן שייקח לאתר שלכם להיות מקודם בגוגל.

חברות רבות, וביניהן גם אנחנו, דיגיטל סולושנס, מציעות חבילה אטרקטיבית יותר לבעלי עסקים המעוניינים בחבילה אחת הכוללת את בניית והקמת האתר וגם הקידום שלו.

קזאבל - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

Casabel

MaliWheels - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

Mali Wheels

מאסק פורטו - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

Mask Porto

Beige-Yellow-Sage-Modern-Minimalist-Mockup-Branding-Instagram-Post-3-e1642847680113

Fjord Robo Advisor

הצג עוד

הצורך של בנייה וקידום אתרים מגיע יחד נובע בין היתר מהסיבות הבאות:

בחירת שם דומיין

זה מתחיל ממש מהפרטים הקטנים ביותר. דוגמה זו ממחישה את רלוונטיות האתר בישראל כיוון שאתר ששם הדומיין שלו נגמר ב- .COM ולא ב- CO.IL. יפגע בתוצאות האורגניות. גם בחירת שם הדומיין עצמו חשובה בגלל שזה צריך להיות קליט בפני קהל היעד.

אתר שהשם שלו נראה כך לדוגמה: yossiandyehushuaseo.co.il אינו קליט ואינו קריא בכלל ולכן חוסר היכולת לאתר שם דומיין פונקציונאלי יותר כמו במקרה הזה, יוריד את הסיכוי של גולשים לזכור את שמו ולחזור אליו אי פעם בעזרת חיפוש שם האתר.

בנייה וקידום אתרים
בנייה וקידום אתרים

אחסון בנייה וקידום אתרים

כמובן שבאפשרותכם לבחור בכל חברת אחסון אתרים לפי שיקול דעתכם אך גם כאן, כדאי להעביר את האחריות לניהולה של חברה אחת שתטפל בכל הנושאים ותיתן לכם מעטפת שלמה לכל שינוי שתרצו וכמובן גם לטיפול ולקיחת אחריות מלאה על כל בעייה שתצוץ.

סריקה

כפי שכבר ציינו, כל אתר שמקודם בגוגל עובר סריקות על ידי האלגוריתם של גוגל לצורך דירוג רלוונטיות האתר לפי מילות מפתח. זו הסיבה שבניית אתרים באמצעות מערכות קוד סגור, פשוטות ונוחות לתפעול ככל שיהיו כמו האתרים של וויקס, לא יהיו ניתנות לסריקה כמו בפלטפורמות קוד פתוח כמו זו של וורדפרס למשל.

שיווק באינטרנט לעסקים - קידום בגוגל

מחקר מילות מפתח לפני בנייה וקידום אתרים

כן, גם בגלל הנושא הזה, מומלץ מאוד לעבוד עם חברה אחת אשר אחראית על בנייה וקידום אתרים. כל נושא וכל תוכן שיעלה באתר בבנייתו לאחריה לצורך קידום האתר צריך להיות תואם למילות המפתח. אפילו השוני בין "קידום אתרים בגוגל" לבין "שיווק אתרים באינטרנט" הוא מהותי ולא תמיד מי שחיפש את האחד רוצה למצוא את משנהו.

חברת קידום אשר תבנה לכם את האתר תדע בדיוק אילו מילות מפתח וביטויים רלוונטיים לכם ולאתר שלכם ומה הדרך הטובה ביותר לבנות את האתר מלכתחילה כדי שחלק מעבודת הקידום כבר תהיה "בילד-אין".

בגלל הסיבות האלו כדאי לבדוק עם החברה אליה אתם פונים לצורך בנייה וקידום אתרים, שתציע לכם את כל החבילה המלאה ותחסוך לכם כסף, זמן, ובעיקר כאב ראש כשאתם ניגשים למלכת בנייה וקידום אתרים עם חברה מקצועית. אנו בדיגיטל סולושנס מתמחים בקידום ושיווק אתרים, שיווק דיגיטלי ברשתות חברתיות, בניית והקמת נכסים דיגיטליים ואתרים ומאפשרים לכם לקבל את כל המעטפת הדיגיטלית לעסק שלכם בחבילה אטרקטיבית אחת.

אנו מעוניינים בהצלחה שלכם כיוון שזוהי, חד משמעית, גם ההצלחה שלנו.

דיגיטל סולושנס מאמינה שהשירות האיכותי שלה נמצא במרכז סדר העדיפויות ולכן את כל השירותים אנו נותנים תחת קורת גג אחת ולעולם לא נשלח לקוח לאתר בעצמו שירותים דיגיטליים הדרושים להצלחת העסק שלו שלא לצורך.

לפני שאתם מתחילים בהקמת האתר שלכם "על רגל אחת" אנו ממליצים לכם לפנות אלינו לקבלת ייעוץ ללא עלות ולהבין את החשיבות של חבילת בנייה וקידום אתרים. 💪🏼

הטמעת פיצ'רים באתר

בונה האתרים שאין לו ניסיון בקידום אתר, לא תמיד יודע כי עליו להטמיע פיצ'רים מסוימים שיקלו על עבודת הקידום. כך למשל, לפני שהאתר עולה לאוויר ונמצא עוד בשלב התכנון, חשוב להטמיע בו תגיות Meta, אפשרות עריכת Meta Title, הוספת אזורי תוכן בעמודים של תיאורי מוצר, מערכת הפניות טובה ומערכת נוחה לניהול תוכן.

שילוב של בנייה וקידום אתרים יבטיח שקידום האתר יתבצע בצורה חלקה, ויחסוך לכם בהמשך הרבה מאוד זמן, כסף וכאב ראש.

Lead Marketing Template With Mockups Instagram Post (1)

Elegantoys

הקמת אתר אינטרנט - Republic Footwear

Republic Footwear

Lead Marketing Template With Mockups Instagram Post (2)

בוטיק סנטרל

TerraNova - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

TerraNova

הצג עוד

עיצוב האתר

סיבה נוספת לכך שיש צורך לשלב בנייה וקידום אתרים ביחד, היא העיצוב של האתר.

כל עסק מעוניין באתר עם עיצוב יפה ומרשים, אך קיימים עיצובים שעלולים רק לפגוע באתר ולגרום לגולשים להתרחק ממנו. כך למשל, ישנם בוני אתרים שממשיכים לעצב אתרי פלאש כאילו שנת 2007 לא חלפה. שימוש בפלאש אמנם יוצר רושם רב ונראה ייחודי, אך גוגל אינו מצליח לסרוק אתרי פלאש.

זה אומר שגם אם מקדם האתרים ישקיע את מירב המאמצים כדי לקדם את האתר, העבודה שלו תהיה לחינם משום שהאלגוריתם של גוגל לא יסרוק את האתר והוא לא יצליח להגיע למיקומים הגבוהים בתוצאות מנוע החיפוש. מעבר לכך, אתרי פלאש נטענים בדרך כלל באיטיות. כאשר גולש נכנס לאתר שמהירות טעינת הדפים שלו מזכירה את האינטרנט של שנות ה-90, הוא בדרך כלל בורח החוצה.

לפי הנתונים של גוגל, לגולשים אין סבלנות לאתרים שזמן הטעינה שלהם הוא יותר מ-3 שניות. לכן, חשוב שמקדם האתרים יישב יחד עם בונה האתרים על תכנון האתר.

שיווק באינטרנט לעסקים - קידום בתוצאות החיפוש

חווית משתמש - רלוונטית לבנייה וקידום אתרים באותה המידה

מעבר לקידום העסק שלכם, האתר שאתם מקימים חייב להעניק חווית משתמש טובה. כאשר הגולש נכנס לאתר, הוא מצפה לגלוש בו בנוחות ובקלות. אתרים מסורבלים, מבולגנים, עם ניווט שאינו מספיק אינטואיטיבי, יובילו לכך שהגולש יעזוב ויפנה לאתרים של המתחרים.

בנוסף לכך, גוגל מקדמת אך ורק אתרים איכותיים שמעניקים חווית משתמש טובה. שילוב של בנייה וקידום אתרים יבטיח תכנון נכון של האתר. מקדם האתרים יוכל לתרום מהידע והניסיון שלו, ולתכנן יחד עם בונה האתרים את המיקום של האלמנטים השונים באתר כמו מיקום העמודים בתפריט העליון.

התאמה למובייל

גורם נוסף שחשוב לקחת בחשבון כשמדברים על בנייה וקידום אתרים הוא עיצוב רספונסיבי. זהו עיצוב המתבסס על כך שתצוגת המסך של האתר מותאמת לגדלי מסכים שונים כמו טלפונים סלולריים, מחשבים ניידים, מחשבים נייחים וטאבלטים.

באתרים רספונסיביים אין גלילה אינסופית של המסך, אין צורך לעשות זום כדי להגדיל אותו וכל האלמנטים מופיעים בדיוק במיקום הנכון, ממש כמו בתצוגה השולחנית של האתר.

כיום, כשאנחנו מחוברים לסמארטפון שלנו ממש כמו לאינפוזיה, מחצית מתנועת האינטרנט בעולם מגיעה דרך הטלפונים החכמים.

לפי התחזיות של מומחים בעולם האינטרנט, השימוש בנייד רק יילך ויתחזק עם השנים עד שיעקוף את הגלישה דרך המחשב. אותן תחזיות מחזקות אף יותר את הגישה בה אנו מאמינים – בנייה וקידום אתרים כשלבים ראשוניים בדיגיטל עבור עסקים רבים.

אתר המותאם למובייל ימשוך גולשים שנמצאים בדרכים או כאלו שמעדיפים לגלוש דרך הסמארטפון. התאמה למובייל לא רק מעניקה חווית משתמש טובה ומאפשרת לכם להגיע ללקוחות פוטנציאליים רבים, אלא היא חיונית לצורך קידום האתר.

כיום המודל של גוגל הוא "Mobile First" – מנוע החיפוש נותן עדיפות לאתרים רספונסיביים על פני אתרים מיושנים שתצוגת המסך שלהם לא מותאמת לנייד. לכן, חשוב מאוד שהאתר שלכם יהיה מותאם למובייל. לכך צריכים לדאוג גם בונה האתרים וגם מקדם האתרים.

לסיכום, ממש כמו שעציץ זקוק למים כדי לפרוח ולא לנבול, כך גם האתר שלכם זקוק גם לשירותי קידום אתרים.

אם אתם מוצאים בונה אתרים המתמחה גם בקידום אתרים, הרי שהרווח כולו שלכם. אין ספק ששירותים אלו ביחד יגשימו את מלוא הפוטנציאל של האתר שלכם, ויובילו אותו להצלחה גדולה.

2 תגובות

  1. היי אביב, לוורדפרס יתרונות רבים על פני מערכות ניהול מקבילות.
    כדי לענות על השאלה שלך אשמח לדעת כמה פרטים:
    מה גודל האתר? כמות עמודים שנסרקים בגוגל
    מה הם ביצועי ה-SEO של האתר? האם יש מיקומים טובים?
    מה התקציב שזמין עבור הפרויקט? מדובר בבנייה של אתר מאפס מכיוון שחברת Wix לא מאפשרת העברה ישירה לוורדפרס אלא בנייה מחדש.

  2. היי עוזי אשמח לדעת: אם יש לי כיום אתר בוויקס, האם כדאי לי להעביר אותו לוורדפרס?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים