מה צריך לדעת לפני בחירת פלטפורמה לבניית אתרים?

מה צריך לדעת לפני בחירת פלטפורמה לבניית אתרים

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

רוצים לבנות אתר ומתלבטים בין וורדפרס, וויקס, שופיפיי? לפניכם היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה לבניית אתרים. בעולם התחרותי והדיגיטלי של ימינו, כל עסק חייב לבנות אתר. אתר אינטרנט יאפשר להעלות את המודעות למותג שלכם, יסייע לכם להגדיל את כמות הלקוחות ואת המכירות, ויזניק את העסק שלכם למעלה.

קיימות מגוון רחב של פלטפורמות לבניית אתרים, כשהעיקריות הן וורדפרס (WordPress), וויקס (Wix) ושופיפיי (Shopify). אם אתם מתלבטים באיזו פלטפורמה לבניית אתרים כדאי לבחור, אתם לא לבד. זוהי שאלה נפוצה מאוד בקרב עסקים.

אז כדי לעשות לכם סדר ולסייע לכם בבחירה הנכונה ביותר, הנה כל מה שרציתם לדעת על הפלטפורמות השונות לבניית אתר:

וורדפרס

וורדפרס שנוסדה בשנת 2003, היא מערכת ניהול תוכן המבוססת על קוד פתוח. השימוש בה הוא ללא תשלום, מלבד תוספים ופיצ'רים מסוימים שעולים כסף. היתרון הגדול של וורדפרס הוא ההתאמה האישית – זוהי פלטפורמה לבניית אתרים המאפשרת לעצב אתר ללא שימוש בתבניות ובהתאם לצרכים שלכם. תוכלו לבנות חנות מקוונת, לשלב פורום, צ'אט, ליצור דפי נחיתה, אתרי תדמית ופורטלים עצומים – האפשרויות הן בלתי מוגבלות.

אמנם יש צורך ללמוד את המערכת, אך ברחבי הרשת קיימים מגוון מדריכים וטיפים שיעזרו לכם. וורדפרס נחשבת למערכת אידיאלית עבור SEO יותר מפלטפורמות אחרות, כך שיהיה לכם קל יותר לקדם את האתר שלכם בגוגל. יתרון נוסף של וורדפרס הוא האפשרות להעביר את האתר לכל שרת אחסון שתרצו.

לוורדפרס יש גם חסרונות – אם תחליטו לשלב באתר תוספים שאינם תוצרת וורדפרס האבטחה של האתר עלולה להיפגע. בנוסף לכך, אין תמיכה רשמית למשתמשים בוורדפרס, כך שאם תצטרכו עזרה וסיוע תצטרכו לחפש מידע ברשת או לפנות לחברת בניית אתרים.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

שופיפיי

שופיפיי היא פלטפורמה לבניית אתרים המיועדת לחנויות און ליין שהוקמה בשנת 2006. ניתן להקים בעזרתה חנות דיגיטלית בקלות ובנוחות, ללא צורך בידע וניסיון בתחום בניית אתרים. שופיפיי כוללת את כל מה שצריך לניהול חנות אונליין – ניהול והזמנות משלוחים, ניהול מלאי מוצרים, הפקת קופונים ומבצעים ועוד. היא תומכת בכל סוגי כרטיסי האשראי וניתן לתרגם את החנות שלכם לשפות רבות וכך להגיע לקהל יעד מעבר לים.

האבטחה בחנות המקוונת היא בסטנדרט המחמיר ביותר, וקיים צוות תמיכה 24/7 שתוכלו לפנות אליו בכל בעיה. יתרון נוסף של שופיפיי הוא העיצוב – קיימות אלפי תבניות נושא לבחירה, וקל מאוד לעצב את החנות שלכם לפי הטעם והצרכים שלכם. גם לשופיפיי יש חסרונות – ראשית, זוהי פלטפורמה שמיועדת למסחר אלקטרוני בלבד, כך שאם אתם מעוניינים להקים אתר תדמית שופיפיי אינה מתאימה לכם.

בנוסף לכך, אתם אמנם הבעלים של החנות הווירטואלית, אבל לא הבעלים של האתר – בכל רגע נתון שופיפיי עלולה לסגור לכם את האתר בשל סיבות רבות כמו הפרת התקנון של הפלטפורמה. אם יום אחד תרצו להעביר את החנות הווירטואלית לפלטפורמה אחרת, זה יהיה מורכב משום אין לכם אפשרות לשמור עותק של האתר שלכם.

חיסרון נוסף הוא התשלום. בניגוד לוויקס וורדפרס שהקמת אתר בסיסית היא בחינם, בשופיפיי תיאלצו לשלם והרבה – העלות עבור חנות בסיסית בוורדפרס היא 29 דולר לחודש +2.9% ו-30 סנט עבור כל מכירה, העלות של חנות מתקדמת היא 299 דולר לחודש+ 2.4% ו-30 סנט עבור כל מכירה, והעלות של Shopify Plus מתחילה ב -2000 דולר לחודש.

וויקס

וויקס היא פלטפורמה לבניית אתרים כחול לבן שהומצאה על ידי חברה ישראלית בשנת 2006. היא מאפשרת לכל אדם לבנות אתר בקלות ובמהירות, גם אם אין לו ידע טכני בתחום בניית אתרים. היא מבוססת על "גרור ושחרר" של אלמנטים שונים וכוללת מגוון רחב של תבניות נושא.

ניתן להקים אתר וויקס ללא תשלום, אך אם תרצו לבחור שם לדומיין ושהאתר יוצג ללא פרסומות של וויקס תצטרכו לשלם. החסרון של וויקס הוא שאי אפשר להעביר את האתר לכל שרת אחסון שתרצו, ואתם מחויבים לארח את האתר רק בשרת של וויקס.

בנוסף לכך, וויקס אינה אופטימלית עבור SEO. אמנם בשנים האחרונות חלה התקדמות משמעותית בנושא, אך קשה מאוד לקדם חנות דיגיטלית שהוקמה בוויקס. חסרון נוסף הוא העיצוב. כאמור ישנן תבניות רבות ומגוונות, אך האפשרות להקים אתר בעיצוב מותאם אישית היא מוגבלת.

לסיכום, ההמלצה שלנו למרבית העסקים היא לבנות אתר באמצעות וורדפרס.

אמנם בשנים האחרונות וויקס צוברת תאוצה ועסקים רבים בונים אתר באמצעות הפלטפורמה הזאת, אך הפער של וורדפרס מול שאר המתחרות נותר יציב. זאת בזכות היתרונות הרבים של וורדפרס העולים על הפלטפורמות האחרות. לא משנה באיזו פלטפורמה לבניית אתרים תבחרו, חשוב מאוד להשקיע באתר ובנוכחות הדיגיטלית שלכם. אתר האינטרנט הוא כרטיס הביקור שלכם ולכן עליו להעניק חווית משתמש טובה לגולש ולהציג את העסק שלכם על הצד הטוב ביותר.

אם אתם מעוניינים להתייעץ לגבי בחירה בפלטפורמה המתאימה עבורכם, צרו עמנו קשר באמצעות אחת מהדרכים המצוינות כאן בתחתית המאמר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים