אילו פרטים נדרשים מהלקוח להכנת אסטרטגיית שיווק באינטרנט?

אסטרטגיית שיווק באינטרנט

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

השאלה האם לפרסם את העסק או לא כבר מזמן אינה רלוונטית. עם זאת, השאלה שממשיכה להעסיק בעלי עסקים רבים היא מהו נתיב הפרסום הכדאי ביותר לעסק. בכדי להשיב על השאלה הזו יש לגבש אסטרטגיית שיווק באינטרנט, המגלמת בתוכה את כל הפעולות, השיטות, התקציבים והגישה הכללית לפרסום העסק שלכם ברשת.

האם ניתן לפרסם עסק ללא אסטרטגיה מוגדרת? בוודאי שכן.

האם מומלץ לעשות זאת? בוודאי שלא!
החשיבות של האסטרטגיה השיווקית:
• האסטרטגיה כתוכנית פעולה ברורה – היכן לפרסם, כמה לפרסם ואיך לפרסם
• הגדרה מדויקת של מטרות ויעדים – לחודש, רבעון והשנה הקרובה
• האסטרטגיה ממנפת את הסיכוי לכבוש יעדים
• הודות לאסטרטגיה המוגדרת ניתן למדוד הצלחה / חוסר הצלחה

בכדי לבנות תכנית אסטרטגית נכונה לשיווק באינטרנט, מנכ"ל החברה ואנשי השיווק נדרשים לשתף פעולה באופן מלא עם המפרסמים. ככל שאוספים מידע רב יותר מהעסק המעוניין בפרסום, כך ניתן ליצור תוכנית אסטרטגית ממוקדת, מדויקת ונכונה. אז אילו פרטים נדרשים מהלקוח להכנת האסטרטגיה?

הגדרת אסטרטגיית שיווק באינטרנט – מדוע היא חשובה כל כך?

דרך נחמדה להמחיש את חשיבותה של האסטרטגיה היא עם הדוגמא הבאה: דמיינו לעצמכם שאתם צריכים לנסוע מכתובת המגורים שלכם אל עיר שמעולם לא ביקרתם בה. מטבע הדברים, אינכם מכירים את מסלול הנסיעה. בכדי להבטיח שאכן תגיעו ליעדכם, אתם מקלידים את יעד הנסיעה בתוכנת הניווט במכשיר הנייד שלכם. ברור לכם כי עם תכנון הנסיעה והניווט הנכון, תגיעו ליעד. מבלי שתסתייעו בתוכנת הניווט, סביר כי הדרך שלכם תהיה רצופה בעיכובים, תיאלצו לבזבז זמן רב, לעשות סיבובי פרסה וסביר כי גם תאחרו לפגישה העסקית או החברית.

בניית אסטרטגיית שיווק באינטרנט היא למעשה הגדרת יעדי הנסיעה ומסלולי הנסיעה! מבלי שכותבים את מפת השיווק הדיגיטלי המותאמת אישית לעסק שלכם, יהיה קשה מאד להגיע ליעד הסופי.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

תקציב חודשי/שנתי לפרסום 💰

לא אחת נשאלת השאלה "כמה עולה לשווק את העסק באינטרנט?". התשובה היא כמובן שאין תשובה חד משמעית, כשם שאין תשובה לשאלה כמה עולה מחשב חדש (ישנם מחשבים באלף שקלים וגם כאלו בעשרים אלף שקלים).

היתרון הגדול של השיווק באינטרנט הוא שהשליטה על התקציב בידיים שלכם. אתם מחליטים כמה אתם רוצים להשקיע, ובהתאם לתקציב ניתן לבסס אסטרטגיית שיווק באינטרנט שתניב תוצאות.

דעו כי פרסום באינטרנט אינו ממוקד על זירה אחת, אלא שמדובר על מרחב עצום שבו אפשר לייצר בעבורכם נוכחות. לכן, חשוב לציין כי ככל שהתקציב שתשקיעו יהיה גבוה יותר, כך מנעד האפשרויות לשיווק, גדל.

אסטרטגיית שיווק דיגיטלית

הגדרת יעדים: איך אתם מפרשים "הצלחה?"

מרבית בעלי העסקים מקדמים את עסקיהם בשיווק דיגיטלי. עם זאת, כל עסק מגדיר מטרות אחרות. גיבוש אסטרטגיית שיווק באינטרנט מתחיל בשאלה הפשוטה: "לאן תרצה להגיע?". התשובה מסתבר, לא תמיד באה בקלות ובמהירות.

בכדי להתחיל את התהליך, יש לסמן 2 נקודות:
• נקודת המוצא הנוכחית – היכן העסק נמצא מבחינת השיווק
• נקודת היעד – לאיזה מקום רוצים לקחת את העסק

במילים פשוטות: כל עסק מצפה לתוצאות אחרות מתהליך השיווק ולכן כל עסק מפרש הצלחה בצורה שונה לחלוטין.

מטרות אפשריות שניתן להגדיר כחלק מגיבוש אסטרטגיית שיווק באינטרנט:
• יצירת מודעות למותג בקרב קהל היעד
• פרסום של מוצר חדש ומכירתו לפני החגים
• חשיפת שינוי התדמית שעבר המותג בפני הקהל
• לשמר את תוצאות השיווק היפות
• לשקם את המוניטין של המותג ועוד…

מיהו קהל היעד ומהי זירת הפרסום המתאימה לו?

לכל עסק יש קהל יעד אחר וגם הוא נלקח בחשבון בגיבוש אסטרטגיית שיווק באינטרנט. בכדי להבטיח שמאמצי הפרסום אכן יניבו תוצאות (בהתאם להגדרת היעדים של העסק), חשוב לדעת מיהו קהל היעד. במילים אחרות: מי מעוניין בשירותים שאתם מציעים. ישנם מקרים בהם כל תקציב הפרסום יושקע בזירה אחת, אך גם ישנם מקרים בהם התקציב מתחלק בין שלל זירות.

השידוך בין קהל היעד ובין זירת הפרסום – קריטי! נניח ואתם מפיקים של מופע מוסיקלי גדול בו לוקחים חלק כוכבי הנוער הגדולים. המטרה שהגדרתם בבניית תכנית אסטרטגית היא למכור כמה שיותר כרטיסים למופע.

קהל היעד אם כן הוא בני נוער (לצורך העניין – נערים ונערות בני 15-17). פלטפורמות הפרסום הנכונה ביותר לקהל היעד היא הרשת החברתית אינסטגרם. פרסום בזירה זו יחשוף את הקהל הרלוונטי למודעה על המופע, יניע אותו לפעולה ויעלה את הסבירות למכירת כרטיסים.

בניית אסטרטגיית שיווק באינטרנט - הדגשת הבידול שלכם

דבר נוסף שחשוב לבדוק אל מול הלקוח במסגרת בניית תכנית שיווק: מהו הבידול העיקרי של העסק?

בפרסום, גם כזה שמתבצע אך ורק בזירות דיגיטליות, חשוב למצוא את אותו בידול ייחודי שיכול למשוך, לסקרן ולגרום לקהל היעד לשלול את כל העסקים האחרים ולבחור בעסק אחד ספציפי.

הבידול יכול להיות מחיר זול, איכות וטריות, חווית קניה ייחודית, מוצרים בלעדיים וגם שירות שפועל 24/7.

אסטרטגיות קידום קודמות – מדוע חשוב ללמוד מהן?

לפני שבונים אסטרטגיית שיווק באינטרנט ללקוח, חשוב מאד לבדוק אילו פעולות נעשו בעבורו בעבר במסגרת קידום. מדוע? מ-2 סיבות עיקריות:
• ראשית, בכדי להבין אילו תהליכים עבדו בקידום ואותם לשמר
• שנית, להבין מה ממש לא עבד ולהימנע מחזרה על אותן הטעויות

הכנת בריף - מדוע זה חשוב וכיצד לעשות זאת? 🗒️

אחד השלבים הקריטיים ביותר בגיבוש אסטרטגיה שיווקית הוא הכנת בריף. הבריף הוא מסמך המתמצת את האסטרטגיה השיווקית והמטרה שלו היא ליצור תיאום ציפיות בין חברת השיווק באינטרנט לבעל העסק והגדרת היעדים הסופיים של האסטרטגיה השיווקית.

הבריף צריך לכלול תיאור של המצב הקיים בעסק – מי הוא קהל היעד הנוכחי, איזו פעילות קיימת ברשתות החברתיות ובאינטרנט, נתוני מכירות של המוצר או השירות שמציע העסק ועוד. יש לאפיין את היתרונות של המוצר שלכם ואת הבידול שלכם על פני המתחרים.

לאחר מכן, יש להסביר בבריף מהם המניעים לאסטרטגיית שיווק באינטרנט (כלומר בשביל מה התכנסנו) לצד פירוט על הצרכים שלכם, בעלי העסק. חשוב להגדיר מהו החזון, המטרות והיעדים שלכם. היעדים יכולים להיות רבים ומגוונים כמו הרחבת קהל היעד, מעבר משוק מקומי לשוק בינלאומי, הגדלת המכירות וההכנסות, חיזוק האינטראקציה בין העסק ללקוחות ועוד.

בנוסף יש להתייחס גם לגורמים שעשויים להשפיע על תהליך השיווק כמו תחרותיות גבוהה, תדמית בעייתית לעסק ולנסות להציע פתרונות אפשריים לכל בעיה ובעיה. בהמשך הבריף יש להגדיר את תהליך העבודה ולפרט את כל לוחות הזמנים הנדרשים לכל משימה, ומהם היעדים הקטנים שאתם רוצים להשיג בדרך להגשמת המטרה הגדולה.

כאשר אנו בונים אסטרטגיית שיווק באינטרנט, אנו בעצם כותבים את מפת השיווק הדיגיטלית המותאמת אישית לעסק שלנו. זה חשוב מאד על מנת שנדע מה הם המטרות והיעדים שלנו.

אמנם השליטה על התקציב היא בידיים שלכם, אך כדאי שתדעו שככל שהתקציב שתשקיעו יהיה גבוה יותר, כל מנעד האפשרויות לשיווק, גדל.

כיום, הרשת החברתית המצליחה ביותר בקרב בני הנוער היא האינסטגרם, ולכן זו תהיה פלטפורמת הפרסום הטובה ביותר עבורך.

בריף הוא מסמך המתמצת את האסטרטגיה השיווקית, ומטרתו היא ליצור תיאום ציפיות בין חברת השיווק באינטרנט לבעל העסק ולהגדיר יעדים סופיים של האסטרטגיה השיווקית.

 

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים