מחקר שוק לקראת תחילת פעילות דיגיטלית

מחקר שוק לקראת תחילת פעילות דיגיטלית

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

אתם רוצים לקדם את האתר שלכם אורגנית, לבנות קהילה בפייסבוק וליצור לידים מסטוריז מקוריים באינסטגרם? רגע לפני שיושק הקמפיין הראשון שלכם, יומלץ גם לכם להתעכב על היכרות ולמידת המתחרים שלכם. בשפה המקצועית? מחקר שוק. תרצו או לא, יש לכם מתחרים. בכדי לנצח את "המשחק", לא יספיק לכם להכיר את חוקיו ולהחזיק בקלפים חזקים, אלא שתצטרכו להכיר גם את המתחרים שלכם.

אם לוקחים לדוגמא את ענף הספורט, הרי שספורטאים מקצועיים המתחרים אל מול יריבים כמו בכדורגל לדוגמא, לומדים את נקודות החוזקה והחולשה של מתחריהם כחלק מאסטרטגיית המשחק.

אז אתם אמנם לא צריכים לעלות על המגרש (ובטח שלא להזיע!), אך בהחלט כדאי להשקיע במחקר מקדים. מחקר שוק איכותי ומעמיק, הבודק בין היתר את כמויות החיפושים, המחזורים של המתחרים שלכם ומידת הנוכחות שלהם בדיגיטל, יאפשר גם לכם לבסס פעילות איכותית ומניבה יותר.

תתפלאו, אך גם המתחרים ישפיעו על פעילותכם הדיגיטלית

עליכם לזכור דבר מהותי: אתם מתחילים לפרסם בדיגיטל כעת. המתחרים שלכם? כבר תקופה ארוכה מפרסמים קמפיינים שונים, יוצאים בפעילויות – חלקן מוצלחות יותר וחלקן פחות, קוצרים הצלחות ולומדים מכישלונות וכן הלאה. אמנם פשוט יותר לגבש תוכנית פעילות דיגיטלית מבלי להתעכב על מחקר שוק, אך זו טעות. המתחרים שלכם נותנים לכם במתנה מידע שהוא בעצם כוח. בהתאם לאופי הפעילות של המתחרים, תוכלו אתם לגבש תכנית אסטרטגית שמטרתה כפולה:

  • ללמוד מהצלחות
  • להימנע מטעויות

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

מחקר שוק – מהי תכליתו ומדוע גם אתם צריכים אותו? 📚

הדבר האחרון שאתם מעלים על דעתכם הוא שתצטרכו להתעסק בחקר המתחרים שלכם. איך הכל מתחיל? אתם מחליטים להשקיע בפעילות דיגיטלית במטרה לייצר עוד לידים וליהנות מעוד לקוחות. ואז, מי שאחראי על הפעילות הדיגיטלית שלכם ממליץ לכם על מחקר מעמיק של התחום. מהתעסקות בכם ובפעילות שלכם ללמידת הפעילות של המתחרים שלכם? תתפלאו, אך כן.

העסק שלכם משויך לענף מסוים – מטקסטיל ועד רכב, מריהוט ועד רפואה. רגע לפני שתשקיעו את כספכם ואת זמנכם, יתבצע מחקר שוק במטרה ללמוד את התנהגות המתחרים שלכם. לדוגמא:

  • באילו פלטפורמות דיגיטליות הם מפרסמים ובאיזו תדירות
  • היכן הם משקיעים יותר – בקידום האתר או בטיפוח קהילה בפייסבוק
  • האם הם מסתייעים בפרזנטורים, אילו סוגי תכנים הם משתפים
  • האם הם מפרסמים בשיטה אורגנית או בקמפיינים ממומנים ועוד…

לפניכם, דוגמא קלאסית לאיך אתם יכולים ללמוד מפעילות המתחרים שלכם:

השירות שלכם: אימוני כושר קבוצתיים המכשירים מלש"בים לקראת מבחני מיון ליחידות מובחרות. קהל היעד שלכם: בני נוער לפני הגיוס, המעוניינים לחזק את הכושר הגופני שלהם וכו'. מחקר שוק יסקור את פעילותם של המתחרים שלכם, אותם מכונים ומאמנים אישיים שמציעים את אותו השירות.

מה המחקר יכול למצוא? הנה דוגמא:
עסק אחד משתף ברשתות החברתיות אך ורק מאמרים לאימונים בצורה של טיפים כתובים (סטטוסים). המעורבות, הלייקים והשיתופים? לא ממש מרשימים. עסק שני מפרסם באותה רשת חברתית, אך משתף בתכני וידאו מצולמים שזוכים בשיתופים רבים, תגובות ולייקים. המסקנה: קהל יעד זה – נערים בנים 16-17, מעדיפים לצרוך תוכן מצולם שנתפש בעיניהם כאטרקטיבי ובעל ערך מוסף גבוה יותר. אסטרטגיית הפעילות הדיגיטלית שלכם? תגובש בהתאם.

"מה... אני אמור לחקות אחד לאחד את פעילותם של המתחרים?"

בוודאי שלא! המטרה היא לגמרי אחרת: לנסות להבין מה בפעילות המתחרים עובד, לזהות אילו מהלכים הם עשו שקצת פחות עובדים ובהתאם לבנות תכנית אסטרטגית לפעילות דיגיטלית. כשאתם לומדים את הפעילות של המתחרים, יש באפשרותכם לחסוך המון כסף על ניסוי וטעיה, לחסוך זמן יקר וליהנות מקמפיינים מוצלחים, מעורבות גבוהה ולידים.

"אבל... זה תחום רחב, איך יודעים אילו מתחרים לחקור?" 🤔

שאלה מצוינת! נניח ואתם עומדים בראשו של עסק המציע ריהוט למרפסות. מחקר שוק יתמקד בעסקים שמציעים את אותו המוצר ופונים אל אותו קהל יעד. המשמעות היא שאם אתם מתמחים ברהיטי יוקרה, המחקר שיתבצע לא יתמקד על עסקים שהבידול שלהם הוא רהיטים במחירים זולים ושווים לכל כיס. המטרה היא לחקור את בתי העסק שדומים בפעילותם לכם.

המתחרים שלכם בעיקר בפייסבוק? תמיד אפשר לשקול חזית אחרת. העובדה כי המתחרים שלכם פועלים לדוגמא בפייסבוק ומצליחים לסגור עסקאות הודות לנוכחותם הגבוהה, לא אומרת כי נתיבים אחרים בדיגיטל אינם מתאימים. במקרים מסוימים, האסטרטגיה הנכונה תהיה להפגין נוכחות דווקא בפלטפורמה אחרת, וזאת כל עוד קהל היעד שלכם אכן פעיל בה.

מה יוצא לכם מזה?

  • קל יותר לבלוט כשהמתחרים שלכם לא מסביבכם
  • אתם מונעים "חזית" אל מול המתחרים
  • יתכן כי פרסום בזירה שבה לא נמצאים המתחרים, יתגלה יעיל ומניב יותר

"ניתן לבצע את מחקר השוק גם אחרי שהשקתי את הפעילות הדיגיטלית שלי?"

התשובה היא שכן. עם זאת, סדר העבודה הנכון הוא היכרות עם המתחרים באמצעות מחקר שוק, ורק לאחר מכן להתחיל את הפעילות הדיגיטלית. על כל פנים, אף פעם לא מאוחר מדי ללמוד ממתחרים, כך שגם תוך כדי תנועה וגם אם כבר שנים אתם מפרסמים בדיגיטל, ניתן לבצע מחקר מתחרים איכותי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים