בדיקת מיקומים בגוגל: באילו כלים להשתמש וכמה זה באמת קריטי?

בדיקת מיקומים בגוגל

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

עבור מקדמי אתרים, קידום אתרים בגוגל זו הקצפת, בדיקת מיקומים בגוגל זה הדובדבן. 🍒 מי שיש בבעלותו אתר יודע איך זה מרגיש כשהאתר שלך מגיע לדירוג גבוה במיקומים של גוגל. חלק מתפקידו של מקדם אתרים הוא לעבור בכל יום ולבדוק את תוצאות הקידום, בדרך כלל מבצעים את זה דבר ראשון על הבוקר.

יהיה נכון להגיד שהמיקום בגוגל לא נמצא באמת בראש סדר העדיפויות של המקדם כיוון שאתרי מכירות ולידים למשל, הדבר החשוב בהם זו כמות ההמרות שהתקבלה ובאתרים אשר מקודמים אורגנית מה שחשוב באמת זו כמות הכניסות והתנועה לאתר.

אבל הצורך לדעת מה המיקום של האתרים בגוגל הוא יותר לצורך אישי להאדרת יכולות הקידום האורגניים של המקדם.

בדיקת מיקומים בגוגל - כלים בתשלום

הדבר הראשון שעליכם להכיר לפני שאתם ניגשים לביצוע בדיקת מיקומים בגוגל הוא הכלים בהם תשתמשו לצורך כך. אנו בדיגיטל סולושנס נוהגים להשתמש במספר כלים במקביל כיוון שלכל אחד היתרונות שלו. יש כלים חזקים יותר לצורך בדיקת מיקומים בגוגל ויש כלים שמסייעים בניהול משימות ומקלים על תהליך הקידום. אלה הם חלק מהכלים עליהם אנחנו ממליצים:

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

ZEFO

כרגע זה אחד מהכלים ששולטים בשוק הישראלי בתחום בדיקת מיקומים בגוגל. חשוב לדעת שהכלי זמין רק בתשלום. הכלי הזה מאפשר לכם לבצע הרבה יותר מרק לבצע מעקב מיקומים.

זפו מאפשר לכם לבצע בדיקת מיקומים בגוגל על פי מיקומים לוקאליים בכל מדינה. בעזרת זפו ניתן גם לבצע בדיקת מיקומים במגוון מנועי חיפוש, בדיקת מיקומים בגוגל במובייל, קישור האתר לגוגל אנליטיקס, סימון תגיות, דירוג ממוצע ומדידת תוצאות מדפי נחיתה. 🔝

בדיקת מיקומים בגוגל - ZEFO

Ahrefs

אם אתם עוסקים בקידום אתרים ואתם לא מכירים את הכלי הזה, בואו נאמר שזה פשוט מוזר כי Ahrefs הוא מהפופולריים בתחום בדיקת מיקומים בגוגל. העליונות של Ahrefs מתחילה בגודל האינדקס שיש לרשותם. הם לא מתקרבים לגודל המאגרים של גוגל אבל ייתכן והם קרובים אליהם יותר מהאחרים.

הכלי הזה משמש לכל מה שצויין לעיל על ZEFO. הכלי הזה נחשב לאחד מהנוחים ומספק כמעט את כל הפתרונות עבור מקדמי SEO. נוסף על כך, המפתחים של הכלי ממשיכים לפתח ולשפר אותו כל הזמן והשימוש בו נעשה פשוט ונוח יותר מרגע לרגע.

Rank Ranger

הכלי הזה מסייע לא רק במעקב אחר בדיקת מיקומים בגוגל וכמו השניים הנוספים שציינו, הוא מאפשר לבצע הרבה יותר משימות עבור מקדמי אתרים והיתרון המרכזי שלו הוא גם ניהול משימות וניהול הלקוחות שניתן לעשות דרכו.

בראנק ריינג'ר תוכלו להיכנס לרזולוציות קטנות מאוד לצורך מעקבים וניהול לקוחות. נוסף על כך, המערכת תסייע בהנפקת דוחות, תתריע על ירידות חדות במיקומים ועוד.

שלושת הכלים האלו מצוינים ומומלצים לשימוש עבור כל מי שמעוניין לעסוק באופן מקצועי בדיקת מיקומים בגוגל. באתרים של החברות תוכלו לקרוא על מסלולי התשלום עבור המערכות ולבחור את אופן התשלום שהכי נוח עבורכם כשבדרך כלל זה מתחלק לתשלום חודשי, תשלום שנתי או תשלום חד פעמי. 💰

בדיקת מיקומים בגוגל - כלים חינמיים

בגדול, אתם יכולים למצוא את מרבית הפרמטרים שאתם זקוקים להם עבור בדיקת מיקומים בגוגל, גם הכלים המוצעים לשימוש לגמרי בחינם. העניין הוא שבכלים החינמיים יש הרבה הגבלות מבחינת הנתונים שניתן לקבל ופונקציות שלא תמצאו בהן המסייעות למקדמי אתרים לניתוח הנתונים, להפיק דוחות, לנהל את האתרים ואת הלקוחות.

Google Search Console

המערכת של גוגל רחוקה מלהיות מהטובות עבור בדיקת מיקומים בגוגל אך היא בכל זאת חשובה ממספר סיבות: ניתן לבצע בדיקה של CTR על כל ביטוי שהוביל לאתר, הוא מאפשר לבצע בדיקת מיקום ממוצע וניתן למצוא ביטויים אשר מובילים לאתר שלכם בלי שחשבתם עליהם בכלל.

בדיקת מיקומים בגוגל במערכת Search Console

KolYom

כלי איכותי מאוד בפיתוח ישראלי. הכלי מאפשר לבצע בדיקת מיקומים בגוגל בחינם על המון ביטויים במנוע החיפוש בכל יום. הכלי יודע לספק גם גרף לביצוע השוואות וצפייה בהתקדמות של ביטויים לאורך תקופה. גם מעקב אחר קישורים נכנסים תוכלו לבצע עם הכלי KolYom.

בדיקת מיקומים בגוגל - תחרות על המקום הראשון

בדיקת מיקומים בגוגל משמעותה להיות כל הזמן בתחרות ויד על הדופק בנושא בכל עת אחרת הירידה במיקומים תהיה תלולה. מהסיבה הזו המעקב אחר מיקומים בגוגל רצוי לבצע באופן יומיומי כי המיקום יכול להשתנות תוך 24 שעות. השינוי במיקומים במנועי החיפוש תלוי בעיקר בתחרות על המונחים.

יש מונחים שיש עליהם פחות תחרות ואין באמת צורך לבחון אותם באופן יום יומי, אך יש מונחים שעשויים להשתנות בכל רגע נתון.

בדיקת מיקומים בגוגל - תחרות על המקום הראשון

משמעות בדיקת מיקומים בגוגל

למה בעצם המיקום של האתר שלכם חשוב כל כך? הרי כבר הזכרנו שהמיקום הגוגל הוא לא הדבר הכי חשוב למרבית האתרים: אתרי חדשות זקוקים לכמה שיותר כניסות, אתרי איקומרס זקוקים לכמה שיותר מכירות ודפי נחיתה צריכים להניב כמה שיותר לידים רלוונטיים.

הסיבה לכך שאתם מעוניינים שהאתר שלכם יהיה ממוקם כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש היא סטטיסטית.

ככל שיהיו יותר חשיפות לאתר שלכם ככה יהיו יותר כניסות אליו, וככל שיהיו יותר כניסות כך גם יותר פעולות באתר שיעלו לכם את הרווחים. זה אומר דבר פשוט מאוד, מיקום גבוה יותר בגוגל שווה יותר הכנסות לעסק/אתר.

אתרי קישורים לקידום המיקום בגוגל

כדי להתקדם מהר יותר בכל פעם שתבצעו בדיקת מיקומים בגוגל יש אפשרות להטמיע קישור לאתר שלכם באתרים חיצוניים אתרי קישורים הוקמו לשם מטרה זו ובעצם מאפשרים לכם להשתמש בנכס דיגיטלי קיים (אתר פעיל שכבר מקודם בגוגל) כדי לקדם את האתר שלכם (אתר חדש מצריך זמן רב לקידום).

זה מתבצע באופן כזה שגוגל רואה שכתובת האתר שלכם מופצת במספר אתרים והאלגוריתם של מנוע החיפוש מפרש את זה כאתר חיוני ושימושי למרות שהוא חדש או לא מקודם עדיין. זה פתרון יעיל אך לא בלעדי, כדאי להשתמש בו במקביל לעוד מגוון פעולות לצורך קידום אורגני יעיל, מהיר ובעיקר רווחי.

לסיכום

בחירת כלים לצורך ניתוח נתוני מיקומים בגוגל תלויים בעיקר בצרכים והדרישות. גם הכלים החינמיים כמו "כל יום" עשויים להיות אידיאלי עבורכם. אם תרצו כלים שמספקים מעטפת שלמה למספר אתרים כולל ניהול משימות בוודאי תרצו להשתמש בכלים כמו ZEFO או AHREFS.

כדי לדעת באיזה כלים לבחור, להתייעץ בנושא קידום אתרים בגוגל ולהבין מה הכי טוב עבורכם, פשוט השאירו פרטים ואחד המומחים של של דיגיטל סולושנס יחזור אליכם בהקדם.

2 תגובות

  1. עוזי היקר, תודה רבה על מאמר מצויין ומועיל. הכלים האלו הם בהחלט אדירים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים