כתיבת תוכן SEO – מאמרים שיעזרו לעסק שלך להחשף לגולשים רלוונטיים

כתיבת תוכן SEO

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

כתיבת תוכן SEO היא מאוד דומה אך גם מאוד שונה מכתיבת תוכן רגילה. כותבי תוכן "סטנדרטיים" מתקשים להתאים את צורת העבודה שלהם לעולם ה-SEO, לפעמים מתוך חוסר הבנה (וזה לגמרי לגיטימי) ולעיתים מתוך התעקשות על טכניקת כתיבה שאימצו לעצמם כהרגל. אם כתיבה סטנדרטית סובבת בנושא ספציפי, כתיבה לצרכי SEO עוסקת בשאילתת חיפוש ספציפית, שזה הרבה יותר ממוקד ומגביל עבור כותב התוכן.

כתיבת תוכן SEO - במה היא שונה מכתיבות אחרות?

המיקוד של התוכן במונח חיפוש ספציפי, כאשר ההעדפה הברורה היא להשתמש בכמה שפחות אותיות חיבור, מגביל את כותב התוכן שיתעכב לא מעט פעמים במהלך הכתיבה על מנת לשלב בצורה טבעית וראויה את מונח החיפוש. כתיבת תוכן SEO מורכבת בין היתר מהופעה של מילות המפתח בכ-1.5% מסך המילים בטקסט, ככל שתתקרבו לכמות זו יותר גם גדלים הסיכויים שלכם לעלות בדירוג תוצאות החיפוש. 

לא רק מספר הפעמים אלא גם תדירות ההופעה או בשפה מקצועית מוכרת יותר – צפיפות מילות מפתח. יש לפזר את שאילתת החיפוש באופן שווה ככל הניתן על פני הטקסט, כולל בכותרות משנה ובכיתובים מתחת לתמונות.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

כתיבת תוכן SEO - פרמטרים נוספים

דיברנו עד כה על שימוש במילת המפתח בכ-3% מסך המילים בטקסט ובצפיפות סבירה בטקסט ,בפיזור שווה ככל הניתן.

בואו נדבר על עוד מספר פרמטרים משמעותיים:

  • כמות מילים – 600 מילים לתוכן מקודם לכל הפחות, זו ההמלצה המעודכנת ממומחי SEO ברחבי העולם ומתוסף הוורדפרס המוביל בתחום – Yoast SEO.
  • שילוב קישורים פנימיים וחיצוניים – גם כאן, ההנחייה המוכרת על פי הספר היא להוציא מכל תוכן לפחות קישור פנימי וקישור וחיצוני אחד. קישורים מורכבים ממספר לא קטן של פרמטרים, לכן נשמור נושא זה למאמר אחר.
  • היררכיית כותרות – הגדרת כותרות משנה עפ"י היררכייה מסוימת עבור הזחלן של גוגל (שקובע את תוצאות החיפוש המעודכנות לאחר סריקה).
  • כותרת מסוג H1 נגדיר עבור הכותרת המרכזית של התוכן, כותרות H2 נרצה להגדיר עבור כותרות משנה וכותרות H3 לתתי נושאים קטנים יותר הנמצאים בעמוד. כותרות H4-H6 כבר לא רלוונטיות לקידום ולא נמצאות בשימוש בימינו.
  • סיגנלים חברתיים – נהוג להוסיף כפתורי שיתוף ולייק (בדרך כלל בתחתית התוכן) בכדי להגדיל את האינטראקציה של גולשים עם עמודים המייצגים את האתר ובסופו של דבר להגדיל את החשיפה לתכנים באמצעות רשתות חברתיות, ערוץ כניסות לאתר שאסור לנו להזניח.

ועוד רבים שאליהם נגיע במאמרים הבאים.

כתיבת-תוכן-SEO-גורם-מכריע-בדירוג-תוצאות-החיפוש
תוכן לצרכי SEO - גורם מכריע בדירוג תוצאות החיפוש

כתיבת תוכן SEO - שילוב אמצעים וויזואליים

תוכן כשלעצמו אינו מספיק, לא העידן המודרני בו הגולשים מתעייפים מלקרוא גושי טקסטים חסרי הפרדה ביניהם עם אמצעים וויזואליים, אלמנטים שתופסים את העין והופכים את העמוד למעניין יותר. הסוד להצלחה בעת כתיבת תוכן SEO הוא כמובן שילוב בין טקסטים לאמצעים וויזואליים, שיבטיחו שהייה ארוכה יחסית בעמוד, קריאה של תוכן שאינו מעייף וציון גבוה במיוחד בפרמטר "התנהגות גולשים" של גוגל. פרמטר זה קובע האם הגולשים אהבו את התוכן בעמוד או שהוא היה חסר ערך מוסף עבורם.

אלגוריתם של מנוע החיפוש VS רצון הגולשים

אנו שוב חוזרים לקושי המוכר ביותר בעולם השיווק – איזון בין כמויות טקסטים גדולות, שנדרשות עבור קידום במנוע החיפוש לבין מילוי רצון הגולשים שפעמים רבות מטושטש בעקבות כמות תוכן גדולה. דרכים רבות קיימות על מנת להסתיר את התוכן למרחק לחיצה או פיזור שלו על פני כל העמוד ושילוב של אלמנטים וויזואליים בין פסקאות (כן, בדיוק כמו שאני עושה ברוב המאמרים שלי) בכדי לשלב עניין בזמן כתיבת תוכן SEO.

פעמים רבות נעדיף לקדם מילות מפתח כאלה ואחרות בתכנים שמפורסמים בתוך הבלוג ופחות בעמודי שירות, שצריכים להיות קצרים יותר, פרקטיים ומתומצתים. ניתן להעזר בכלים כמו Google Analytics, Tag Manager ו-Hotjar על מנת לנתח התנהגות גולשים באתר ולהסיק מסקנות מדויקות הנוגעות לרצון הגולשים ושביעות הרצון שלהם מהאתר באופן כללי ומהתוכן באופן ממוקד יותר.

עוזי שבת בפודקאסט על קידום אתרים מודרני:

מה נצטרך כדי לצאת לדרך?

מומלץ לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק, הכולל שימוש במילים מגוונות להנפקת מחקר מילים מפורט. לאחר מכן יש למיין ולסנן את המחקר לכ-2-3 ביטויים בהם נתמקד בתוכן או אפילו בשני תכנים. נצטרך להחליט מראש על כמות מילים בכדי לתכנן את התוכן ואת תדירות וצפיפות מילות המפתח.

אני אישית נוהג להכין מראש כותרות משנה ואמצעים וויזואליים שישמשו אותי במהלך כתיבת תוכן SEO כמו תמונות, הנפשות, ווידאו וצילומי מסך. דווקא בגלל שמדובר בתוכן מסוג ספציפי זה, נצטרך "לטשטש" את כמות המילים המכובדת באלמנטים שתופסים את העין ומעבירים את המסר בצורה משלימה לטקסטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים