כל מה שצריך לדעת על אימייל מרקטינג

כל מה שצריך לדעת על אימייל מרקטינג

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

שמענו פעם שהאימייל הראשון נשלח בשנת 1971, או 1978 – תלוי מי שואלים. מה שנקרא, יריית הפתיחה של העידן המודרני (לפחות בהיבט של אימייל מרקטינג). 

ההודעה לא הייתה משהו מיוחד, אלא אם כן מסתכלים על צירוף של אותיות ומספרים כמשהו מיוחד, או על עצם זה שמדובר בהודעת המייל הראשונה כמשהו מיוחד. אך משמעותה, הייתה גדולה. שכן, מדובר במייל שנשלח ממחשב אחד לשני, טייל על רשת מכונות שהתהוותה לה טרם עידן האינטרנט. 

אותו בחור, ששלח את המייל הראשון, הוא זה שהציג לנו את הסמל @, שטרודל, כפי שאנו מכירים אותה כיום בכתובות המייל השכיחות בעולם.

מה מטרתו של אימייל מרקטינג?

האימייל המסחרי הראשון, יריית הפתיחה היותר "רשמית" של עידן אימייל מרקטינג נורתה על ידי מנהל שיווק בחברה מסחרית. המייל נורה לעבר רשימת של נמענים – ובכך, אימייל מרקטינג נולד. 

היו רק כמה מאות אנשים ברשימה הזאת, אך יש שיגידו כי זה זיכה את אותו מנהל שיווק ביכולת לדרוש לעצמו את התואר "אבי הספאם". ספאם, כאמור, זו הודעה שאף אחד לא ביקש לקבל והיא לא בהכרח רלוונטית עבורו. 

כיום אנחנו עושים אימייל מרקטינג לא כדרך שילוח מיילים אקראיים לאנשים, אלא כדרך הרשמה של קהל יעד מתעניין לשירות הדיוור שלנו – כך שזה כמובן לא ספאם. לאור כך שמדובר במידע רלוונטי שאדם בחר לקבל ויכול להפסיק לקבל בעת רצון.

אימייל מרקטינג נועד לסייע לך לדבר עם אנשים. לא סתם אנשים. האנשים שרוצים, או יכולים, או מתעניינים לרכוש ממך. ובכך, פשוט להעצים את הנוכחות העסקית, או המיתוגית שלך, בתיבת הדואר הנכנס שלהם. המטרה בכך, היא להגדיל את מחזור המכירות. 

בין אם זה כדרך התנעת תנועה לאתר, שיפור יחסי המרה (לאור בניית מערכות יחסים דרך המייל), שילוח הצעות משתלמות וכן הלאה.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

האם אימייל מרקטינג עדיין עובד?

ובכן, יש שיגידו כן. מחקר של DMA הלך ומצא כי כל דולר שהושקע החזיר כ-38 דולר בשנת 2015. אנחנו לא בשנת 2015 יותר, ויכול להיות שהנתון הזה כבר לא מעודכן. ואם זאת, אנשים מוכרים, או מקדמים מכירות בדרך קצת יותר עקיפה ואורגנית, כדרך אימייל מרקטינג. 

אימייל מרקטינג יכול לסייע לך, לטפח מערכת יחסים עם אנשים שנרשמו לרשימת הדיוור שלך. על כן, ניתן להתחיל בלשאול – איך מייצרים רשימה כזאת. וזו שאלה טובה. שכן, אימייל מרקטינג בלי רשימה של אנשים שהסכימו לקבל את המיילים שלך, הוא… ובכן, קר.

כן, זה נקרא Cold Emailing. שולחים על "קר". המטרה היא לעניין אנשים שמעולם לא שמעו עלינו – וזה עובד. ועם זאת, דרך אחרת לעשות זאת, היא על "חם". ולדבר עם אנשים שכן שמעו עלינו וכן בחרו לשמוע מאיתנו עוד. 

ואם אפשר לעשות את זה בדרך החמה, ואנחנו רוצים לעשות את זה בדרך החמה (גם הדרך "הקרה" לגיטימית ויש המדווחים כי היא עובדת להם נהדר) – אפשר ללכת על דרך חכמה ופשוט לאסוף רשימה של אנשים שבאמת הביעו עניין לקבל מיילים ממך.

אימייל מרקטינג המתבסס על רשימה של אנשים שבאמת רוצים לשמוע ממך, יכול להניב תוצאות מעולות. נניח שיש רשימה אחת של אנשים שכבר ממש מכירים אותך ורוצים לקנות ממך דברים, ורשימה אחרת של אנשים שאמנם נרשמו לרשימת הדיוור שלך אך לא ממש מכירים אותך – אילו מבין הרשימות יכולה להיות רווחית יותר עבורך. 

ובכן, התשובה ברורה מאליו. אימייל מרקטינג יאפשר לך ליצור רשימות חמות יותר. ועם זאת, עוד לפני שאנחנו מחממים אותם כדרך תקשורת נכונה ורלוונטית, אנחנו בכלל רוצים לאפשר את ההזדמנות להירשם לרשימה שלנו. ועבור זה, אנחנו מקימים משפך.

כיצד (עוד) מתחילים בבניית משפך עבור אימייל מרקטינג?

תפקידו של משפך, הוא להוביל את הלקוח האידיאלי שלנו משלב המודעות (לגלות אותנו) לשלב המכירה. על מנת לשמור עימו על קשר לאחר שהוא עוזב את האתר או את הפלטפורמה דרכה דיברנו איתו, אנחנו אוספים את כתובת המייל שלו. 

ואז באמצעות אימייל מרקטינג, אנחנו ממשיכים את טיפוח קשרי הלקוחות וממשיכים להתקדם איתו במסע הלקוח עד רגע הרכישה. ומעבר לו. על מנת לקדם לקוח במסע הלקוח, עלינו להבין מה הוא צריך בכל נקודה על מנת להגיד, "כן, אני רוצה לחוות עוד ממך". 

לצורך העניין, אם מדובר בלקוח שרוצה ללמוד עוד על חיזור, יכול להיות שנוכל להציע לו להירשם לרשימת הדיוור שלנו, על מנת שנוכל לשלוח לו מדי פעם טיפים חשובים בנושא חיזור. יכול להיות שאנחנו רוצים לשלוח לו מדריך מסוים בנושא חיזור, דרך המייל.

במילים אחרות, אנחנו נותנים לו סיבה להצטרף לרשימת הדיוור שלנו. ובכך, אנחנו מקבלים את רשותו להתחיל ולדוור, לשלח מיילים לכתובתו. ובכך, אימייל מרקטינג יכול להתחיל. ברמה הטכנית, אנחנו יכולים ליצור טופס הרשמה באתר שלנו. 

בין אם מדובר במקום מרכזי ובין אם מדובר בפוסט מאוד מעניין שאנשים אוהבים לקרוא. כך או כך, אנחנו יוצרים נקודה בה אנשים יכולים רגע לעצור, לבדוק מה אנחנו מציעים ולהחליט אם הם רוצים לשמוע מאיתנו עוד. אולי זה חלון פופאפ, ואולי זו קריאה לפעולה לצד או בתוך הכתבה.

רכישת רשימת דיוור עבור אימייל מרקטינג?

כך או כך, לדעתנו, אולי כדאי לך להימנע מרכישת רשימת דיוור. וזאת כי הן לא בהכרח יעבדו. כי הן לא בהכרח מכוונות על הלקוח האידיאלי שלך. כי כתובות המייל בהן לא בהכרח מעודכנות, וגם אם כן – האנשים מעברן השני לא בהכרח רוצים לשמוע ממך. 

על כן, במקום להשקיע זמן, אנרגיה וכסף ברשימה "קרה" ואולי בכלל מנותקת ולא קשורה, אפשר להשקיע את כל זה ביצירת רשימה חמה, של אנשים שבאמת יש להם עניין לשמוע ממך יותר. אימייל מרקטינג רלוונטי יותר, אם תרצה. 

אם כי, סביר שיש אנשים שעובד להם לרכוש רשימת דיוור שיש בה נמענים שהם לא מכירים. לדוגמה, אם מדובר בכתובות מייל של אנשים בנישה מאוד ספציפית ויכול להיות שיש לנו הצעה בייחוד עבורם, ואנחנו יודעים מה להגיד כדי לעניין אותם. 

במקרה זה, יכול להיות שזה כן יהיה רלוונטי. תלוי במטרות, ברצונות ובצרכים שלך. מעבר לזה, רשימות דיוור "קרות", שיש בהן אנשים שלא רוצים לקבל את המייל שלך, יכולות להפוך אימייל מרקטינג לקמפיין של ספאם. כלומר, אנשים ידווחו על ספאם וכך ספקית המייל שלך תראה את הכתובת ממנה שלחת את המיילים הללו. כך שגם המיילים הבאים עלולים להגיע לתיקיית הספאם.

איך מדברים עם הנמענים ברשימת הדיוור שלנו?

בתור התחלה, אפשר ליצור אסטרטגיית אימייל מרקטינג. כאשר הבסיס שלה, הוא דיוק הלקוח האידיאלי. לאחר שאנחנו יודעים מי הלקוח האידיאלי, אנחנו יודעים מה להציע לו על מנת לעודד אותו להירשם לרשימת הדיוור, היכן למצוא אותו, מה הצרכים והרצונות שלו – וכן הלאה. 

כאשר נרשם, אנחנו מבינים כיצד לדבר איתו, באיזה שלב במסע הוא נמצא ואיזו שיחה הוא באמת רוצה לנהל איתנו, אם בכלל. ובכך אנחנו יכולים לבסס את האסטרטגיה שלנו, על דיוק הלקוח האידיאלי שלנו ותקשורת המתאימה לצרכיו ולרצונותיו. 

כך שהשיח שלנו אכן פורה, מעניין ורלוונטי מבחינתו. ויש לנו אפשרות לקדם אותו למעמד המכירה מתוך מקום הרמוני, חכם ומתחשב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים