הדחקת אזכורים שליליים ודרכי הטיפול

הדחקת אזכורים שליליים ודרכי הטיפול

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

ביקורות שליליות של לקוחות, חוות דעת רעות, אזכורים של תביעות נגדכם או כתבות שמכפישות את שמכם – כל אלו עלולים להרוס את המוניטין של העסק שלכם. כיצד לבצע הדחקת אזכורים שליליים ממנוע החיפוש ולצמצם את הסיכון לפגיעה בשם שלכם? לפניכם כל מה שרציתם לדעת על הדחקת אזכורים שליליים.

לפי פתגם ידוע בתנ"ך, "טוב שם טוב משמן טוב". ואכן, ישנה חשיבות גדולה לשמו של אדם ושל עסק בפרט. המוניטין שלכם ברחבי הרשת משפיע מאוד על הצלחת העסק. עסקים שזוכים לביקורות חיוביות ולשלל אזכורים מחמיאים במנוע החיפוש, נהנים מקהל לקוחות רב שרק הולך וגדל.

לעומת זאת, אם "לכלכו עליכם" ואותם לכלוכים מופיעים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש תחת השם שלכם, הדבר עלול להוביל לנזק משמעותי ולפגיעה קשה בעסק שלכם. כיום כ-88% מהצרכנים מנתחים ביקורות, המלצות וחוות דעת של לקוחות לפני רכישת מוצר כלשהו. מכאן, שיש חשיבות גדולה לנושא של הדחקת אזכורים שליליים ממנוע החיפוש.

מה הכוונה בהדחקת אזכורים שליליים?

אזכורים שליליים יכולים להגיע ממקורות רבים. לקוח שקיבל מכם שירות או מוצר כלשהו ולא היה מרוצה, עלול לכתוב ביקורת שלילית נגדכם ברשתות החברתיות, באינדקסים כמו easy, דפי זהב ו-B144, וכן בפלטפורמות כמו TripAdvisor. כאשר הלקוח הפוטנציאלי ייתקל בביקורות האלו, הוא יחשוב פעמיים אם ליצור עמכם קשר.

אזכורים שליליים יכולים להיות גם ביקורות וחוות דעת מאנשי מקצוע כמו מבקרי מסעדות או כל גורם מקצועי אחר שביקר בבית העסק שלכם ופרסם דעה שלילית עליכם. כאשר אזכור שלילי מופיע בכלי התקשורת הגדולים דוגמת ynet או וואלה, יש לכך השפעה רבה משום שאתרים אלו זוכים לצפיות רבות ומדורגים גבוה בגוגל. הדחקת אזכורים שליליים באתרים חזקים תסייע במניעת חשיפה שלילית.

אזכורים שליליים נוספים הם לדוגמה פרסומים על תביעות שהוגשו נגדכם ופסקי דין שהייתם מעורבים בהם. גוגל רואה בפרסומים כאלו מידע בעל ערך, ולכן הם מופיעים במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש.

סכסוכים משפטיים עלולים להדליק נורה אדומה בקרב הגולשים, וגם אם ניצחתם בתביעה, הרי שהגולש הממוצע לא יתעמק בפרטים ועלול שלא לפנות אליכם.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

הדחקת אזכורים שליליים - חשוב ליצור תוצאות חיוביות בגוגל
הדחקת אזכורים שליליים - חשוב ליצור תוצאות חיוביות בגוגל

אזכורים שליליים עשויים להופיע גם בשל תחרות בענף שלכם. פעמים רבות, חברות מתחרות דואגות לפרסם אזכורים שליליים על עסק מתחרה באמצעות טוקבקים, תגובות בפורומים, דירוג נמוך באינדקסים וכו. הם עושים זאת בדרכים מתוחכמות, כך שהפרסום נראה אמין. חשוב מאוד לטפל בהקדם בבעיה הזאת באמצעות הסרה או הדחקת אזכורים שליליים, משום שיש להם השפעה גדולה על התדמית שלכם.

כיצד ניתן להתמודד עם אזכורים שליליים?

אחת הדרכים לטפל בבעיה היא באמצעות הסרת אזכורים שליליים. ניתן לפנות לאתר שפרסם את האזכור ולבקש ממנו להסיר אותו. תוכלו לטעון שאותו אזכור הוא שקרי ושמדובר בלשון הרע. במקרים מסוימים ניתן להציע תשלום בתמורה להסרת האזכור. אופציה נוספת היא לפנות לאותם לקוחות שפרסמו חוות דעת שלילית ולהציע להם פיצוי. ייתכן כי אם יקבלו מכם שירות טוב, יחליטו להסיר את האזכור השלילי נגדכם. אם הניסיונות להסרת האזכורים השליליים עלו בתוהו, זה הזמן לבצע הדחקת אזכורים שליליים. מדובר למעשה באפשרות הארוכה והיקרה ביותר לניהול המוניטין שלכם ברשת.

הדחקת אזכורים שליליים - חשוב להתייחס לכל ביקורת, חיובית ושלילית
הדחקת אזכורים שליליים - חשוב להתייחס לכל ביקורת, חיובית ושלילית

כיצד מתבצעת הדחקת אזכורים שליליים?

במסגרת תהליך הדחקת אזכורים שליליים, יש לבנות תכנית אסטרטגית שמטרתה לקדם אזכורים חיוביים ולדחוק לעמודים האחרונים של תוצאות החיפוש את אותם אזכורים שליליים. זאת משום ש-90% מהגולשים אינם נכנסים לעמודים האחרונים במנוע החיפוש, כך שגם אם יופיעו שם אזכורים שליליים סביר להניח שלא יגרמו לנזק.

חפשו אזכורים חיובים שמופיעים מתחת לאזכור השלילי, ושימו לעצמכם למטרה לקדם את האזכור החיובי על חשבונו של השלילי. הדחקת אזכורים שליליים כרוכה באופטימיזציה של האתר וקידומו, הן באמצעות קידום אורגני והן באמצעות קידום ממומן. ניתן להקים כמה אתרי אינטרנט איכותיים שמקדמים את העסק שלכם יחד עם מילות מפתח חזקות.

שיטה נוספת של הדחקת אזכורים שליליים היא פרסום כתבות תדמית בפורטלים גדולים וחדשותיים. כתבות אלו מתפרסמות בתשלום, אך בזכות החשיפה הרבה שלהן והדירוג הגבוה שלהן בגוגל, הן שוות כל שקל. ודאו שהכתבות האלו יובילו לאתר שלכם בו יופיעו שלל המלצות של לקוחות מרוצים.

בכלל, חשוב מאוד לדאוג לבניית קישורים חיצונים דרך מקורות שונים כמו רשתות חברתיות, פורטלים, מקומונים, פורומים ואינדקסים, המובילים לאתר המקדם את העסק שלכם.

הדחקת אזכורים שליליים באמצעות יצירת נוכחות חיובית
הדחקת אזכורים שליליים באמצעות יצירת נוכחות חיובית

עוד דרכים לשיפור המוניטין לצורך הדחקת אזכורים שליליים היא לפרסם ביקורות אוהדות בפורומים, בקבוצות בפייסבוק ובעמוד העסקי שלכם, וכן לפתוח ערוץ יוטיוב עם סרטונים אוהדים. תוכלו לעשות זאת בעצמכם, או לשלם לחברה המתמחה בשירות שכזה שתדאג לטפל בנושא. הדחקה של אזכורים שליליים היא תהליך ארוך, אך ההתמדה היא חשובה. המשימה הזאת אמנם לוקחת זמן, אך בסופו של דבר היא תניב לכם תוצאות. כאמור, המוניטין שלכם הוא יקר יותר מכל, ולכן אסור לכם להזניח אותו.

ודאו כי לפחות בעמודים הראשונים בתוצאות החיפוש מופיעים אך ורק אזכורים חיוביים, וכך תוכלו למנוע פגיעה בעסק שלכם.

איך מגיבים לביקורות שליליות של לקוחות

זהו כנראה מצב לא נעים לכל עסק, אך זה עלול לקרות. לקוחות עלולים להיות לעיתים לא מרוצים והתגובה והביקרות לכך כנראה לא יאחרו להגיע דרך אחד הערוצים המקוונים הפתוחים לעיניי כל.

בתור התחלה חשוב לאמץ גישה לא אימפולסיבית ולגשת למצב באמפתיה, מקצועיות וחשיבה יזומה. חשוב להכיר בחששות הנוגעות לשביעות הרצון של הלקוח ולגלות הבנה אמיתית כלפי המצב שלו. בטח לא לגשת בזלזול או בגישה מתגוננת, זה עלול להצטייר בעין מאוד לא יפה בעיניי לקוחות ומשתמשים אחרים העלולים להיתקל בתגובה מסוג כזה של העסק שלכם.

הדחקת אזכורים שליליים של כל עסק מתחילה בהתנצלות כנה וקבלת בעלות על הטעות או על אי ההבנה שקרתה בדרך.
חשוב לספק פתרון או הצעה לטיפול בבעיה ולהציע לטפל זו בדרכי התקשורת לא מקוונים על מנת להראות כוונה אמיתית לתקן. חשוב להיות מסורים לטיפול בבעיה ולשדר זאת ללקוח, לחתור אל עבר עמר השווה ולמען טיפול אמיתי בבעיה, כאשר תחושת שביעות הרצון של הלקוח עומדת בראש סדר העדיפויות.

בנוסף, הדחקת אזכורים שליליים דורשת מעקב שוטף וקבוע אחר הפלטפורמות השונות כדי לוודא שאין שום משוב שנעלם מעיניי העסק.
הדחקת אזכורים שליליים בג'ונגל הדיגיטלי של ימינו מתחילה באימוץ גישה אמפתית ומסורה אל מול המצב ומתן מענה ופתרון יעיל ואמיתי לבעיה. בדרך זו ניתן לא רק לצמצם את ההשפעה של משוב שלילי כזה אלא גם להראות את המחויבות של העסק לשירות לקוחות ולשיפור מתמיד.

בחינת מקרים של עסקים שניהלו בהצלחה את המוניטין המקוון של העסק

אצל רבים מהעסקים, הרגע בו יאלצו להתמודד עם הדחקת אזכורים שליליים הוא לא שאלה של 'האם' אלא 'מתי'. לכן העקרונות שדיברנו עליהם בפסקה הקודמת חשובים על מנת להטמיע את הגישה הנכונה. ניתן ללמוד הרבה ממקרים של עסקים אחרים שקיבלו תגובות וביקורות שליליות באינטנרט והצליחו לנהל זאת בהצלחה רבה כך שלא רק שהמוניטין לא נפגע אלא במקרים מסוימים הואט גם השתפר בעיניי קהל הלקוחות.

ניתן ללמוד מניסיונם של עסקים אחרים ולקבל תובנות חשובות לגבי אופן הפעולה והאסטרטגיה הנדרשת להדחקת אזכורים שליליים באינטרנט.
לדוגמה, ניתן לראות שחברה שהגיבה באופן מיידי לביקורת שלילית, נתנה מענה לחששות של הלקוח באופן גלוי ויישמה את המשוב שקיבלה, ראתה שיפור משמעותי בתפיסת הלקוחות ובנאמנותם.

דוגמה אחרת, היא של עסק אשר עבד בשיטתיות ובעקביות למנף את המעורבות החברתית ברשתות החברתיות ויצר תקשורת יזומה עם הלקוחות, הצליח לייצר אסטרטגיית הדחקת אזכורים שליליים יעילה אשר ניטרלה אזכורים שליליים פוטנציאליים מבעוד מועד, חיזקה את תדמית העסק ושיפרה את אמינות העסק בעיניי קהל היעד.

המקרים הללו מדגישים את החשיבות של ניהול אסטרטגיות הדחקת אזכורים שלילים פרואקטיבית של עסק בעיצוב המוניטין המקוון שלו.
ניתן ללמוד רבות מדוגמאות אמיתיות קיימות של עסקים אחרים העוסקים בניהול מוניטין מוצלח, ליישם ולהתאים את האסטרטגיות והגישות המוכחות ולעצב את המוניטין המקוון של העסק בהצלחה וביעילות.

SEO כאסטרטגיה יעילה להדחקת אזכורים שליליים

נטרול אזכורים שליליים דרך שימוש באסטרטגיות SEO היא גישה יעילה ואקטיבית לניהול מוניטין חיובי מקוון.
ניתן ליישם אסטרטגיות ספציפיות על מנת לדחוף אל השוליים אזכורים שליליים ולהדגיש את החיוביים מביניהם ועל ידי כך לספק תמונה מקוונת חיובית יותר על העסק ולשפר את הנראות שלו.

ישנם כמה טכניקות SEO הכוללות יצירת תוכן איכותי ורלוונטי המדורג היטב בדפי תוצאות החיפוש:

  • אופטימיזציה של מטא נתונים ומילות מפתח של האתר כדי להתיישר עם מסרים חיוביים שהוזכרו לגבי העסק.
  • יצירת קישורים נכנסים ממקורות מוכרים כדי לשפר את האמינות של העסק.
  • מעקב פעיל אחר ביצועי הSEO באמצעות כלים כמו הGoogle Search Console, יכולים בהדחקת אזכורים שליליים.

ניתן להתמקד באסטרטגיות SEO שמטרתן להגביר תוכן חיובי ולצמצם את הנראות של אזכורים שליליים, כתוצאה מכך עסקים יכולים להפעיל שליטה רבה יותר על המוניטין המקוון שלהם כך שמשתמשים אשר יתקלו באזכורים הקושרים לעסק יקבלו ייצוג מדויק וחיובי יותר על אופיו.

על שיקולים משפטיים בהתמודדות עם תוכן משמיץ

ההבנה המשפטית בנוגע לחוקי לשון הרע באינטרנט והתקנות המקוונות חיונית לעסקים אשר מתמודדים עם אזכורים שליליים לגביהם. עסקים רבים אף יכולים לראות את הנוף המשפטי כאסטרטגיה להדחקת אזכורים שליליים כאשר הם מעריכים את חומרת ההאשמות, את ההשפעה הפוטנציאלית שלהם על המוניטין העסקי והאם ההצהרות עומדות בכלל בקריטריונים המשפטיים.

כאשר שואלים את השאלות הללו כדאי להתייעץ עם יועץ משפטי על מנת לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר. דרכי הפעולה מגוונות ויכולות לבוא לידי ביטוי בשליחת מכתב הפסקה, הגשת תביעת לשון הרע או בקשה להסיר את התכנים דרך ערוצים משפטיים. חשוב להבין את השיקולים המשפטיים השונים כמו היכן פורסם התוכן והיכן פעילות העסק על מנת לקבוע מהם החוקים והתקנות החלים במצב זה.

אסטרטגיית הדחקת אזכורים שליליים דרך ערוצים משפטיים צריכה לדעת לקחת בחשבון גם את ההשלכות על חוקי הפרטיות, זכויות הקניין הרוחני ותנאי השירות של הפלטפורמה המקוונת בה פורסם התוכן.. על ידי איסוף חשיבה משפטית כדרך להדחקת אזכורים שליליים באינטרנט וחיפוש אחר פנייה משפטית מתאימה, עסקים יכולים להגן על המוניטין שלהם מפני השמצות או הצהרות כוזבות ולמתן את השפעתן השלילית.

כלי ניטור ותוכנות לניהול מוניטין מקוון

מעקב אחר אזכורים העולים ברשת לגבי העסק שלך היא אסטרטגיה יעילה ונכונה בכל הקשור להדחקת אזכורים שליליים. קיימים כיום תוכנות וכלי ניטור מאוד שימושיים וישימים בדיוק לצורך זה. אחד הכלים הפופולריים מבית גוגל הוא ה- Google Alerts. כלי זה מאפשר לעסקים לעקוב אחר אזכורים הקשורים בעסק ברחבי האינטרנט שלהם בזמן אמת, בין אם האזכור חיובי או שלילי, ניתן לספק להם משוב מיידי.

בכל הקשור לניהול המוניטין על גבי המדיה החברתית יש לנו את Hootsuite ואת Spraut Social. לכלים אלו יש יכולות ניטור מקיפות בכל הקשור למעקב אחר שיחות, יצירת קשר עם לקוחות וניתוח סנטימנטים על פני ערוצי מדיה חברתית מרובים. בנוסף, קיימים גם כלי ניהול סקירה כמו Podium, ו- Birdeye אשר מאפשרים לעסקים לעקוב אחר ביקורות של לקוחות בפלטפורמות כמו גוגל, Yelp ופייסבוק. מעקב זה חיוני להדחקת אזכורים שליליים ולשמירה על מוניטין חיובי ברשת.

כאשר עסקים מעוניינים בניתוח מעמיק יותר הנוגע לניהול התדמית המקוונת שלהם, Mention ו- Brand 24 נותנים מענה אידאלי עבור עסקים אשר רוצים להיות מעודכנים ולנהל אסטרטגיה יזומה ואקטיבית יותר בנושא. כאמור, ישנם כלים ותוכנות רבות לייעול מאמצי אסטרטגיית הדחקת אזכורים שליליים וניהול מוניטין חיובי ברשת. מומלץ להשתמש בהם כאשר רוצים להפיק תובנות חשובות ויעילות לגבי סנטימנט הלקוחות ובעיקר כאשר רוצים למנוע ולטפל ביעילות בבעיות פוטנציאליות, בסופו של דבר התרופה הכי טובה היא מניעה…

הדחקת אזכורים שליליים - שאלות נפוצות

מניעת אזכורים שליליים בעתיד כרוכה באסטרטגיות פרואקטיביות לניהול מוניטין. הנה כמה טיפים שיעזרו למנוע אזכורים שליליים:

1. עקוב אחר נוכחותך המקוונת: עקוב באופן קבוע אחר אזכורים של המותג או השם שלך באינטרנט כדי להישאר מעודכן לגבי הנאמר.

2. ספק שירות לקוחות מעולה: התמקד במתן שירות לקוחות מעולה כדי לטפל בכל בעיה או דאגה באופן מיידי, מה שיכול למנוע משוב שלילי.

3. עודד ביקורות ומשוב חיוביים: עודד באופן פעיל לקוחות מרוצים להשאיר ביקורות חיוביות ומשוב כדי לאזן כל אזכור שלילי.

4. צור מעורבות עם הקהל שלך: בנה קשרים חזקים עם הקהל שלך באמצעות מעורבות במדיה חברתית ובפלטפורמות מקוונות אחרות כדי ליצור קרבה חיובית.

5. היה שקוף ואותנטי: שקיפות ואותנטיות בתקשורת שלך יכולה לעזור לבנות אמון ולהפחית את הסבירות לאזכורים שליליים.

6. טפל בבעיות באופן יזום: אל תתעלם מתלונות או משוב שלילי. פנה אליהם במהירות ובמקצועיות כדי למנוע מהם להסלים.

7. חנך את הצוות שלך: ודא שהצוות שלך מבין את החשיבות של שמירה על מוניטין חיובי באינטרנט וכיצד הפעולות שלהם יכולות להשפיע עליו.

8. הישאר מעודכן במגמות בתעשייה: הישאר מעודכן לגבי מגמות ושינויים בתעשייה כדי לצפות כל בעיה פוטנציאלית שעלולה להוביל לאזכורים שליליים.

9. הטמיע תוכניות לניהול משברים: יש לקיים תוכנית לניהול משברים כדי לטפל ביעילות בכל מצב שלילי שעלול להתעורר.

על ידי יזום ויישום אסטרטגיות אלו, תוכל לסייע במניעת אזכורים שליליים בעתיד ולשמור על מוניטין מקוון חיובי.

זה מאוד לא סביר להסיר לחלוטין אזכורים שליליים מהאינטרנט. ברגע שמשהו פורסם באינטרנט, זה יכול להיות קשה למחוק אותו לחלוטין בגלל אופי האינטרנט והאופן שבו המידע מתפשט. עם זאת, ישנן אסטרטגיות לדכא אזכורים שליליים ולדחוף אותם למטה בתוצאות מנועי החיפוש כדי למזער את השפעתם. אסטרטגיות אלו יכולות לכלול יצירת תוכן חיובי, אינטראקציה עם קהלים ועבודה עם אנשי מקצוע מקוונים לניהול מוניטין.

כן, הפניות שליליות יכולות להופיע מחדש לאחר הדחיקה. אמנם מאמצים לדכא אזכורים שליליים יכולים להיות יעילים בדחיפתם למטה בתוצאות מנועי החיפוש או בצמצום הנראות שלהם באופן זמני, אך אין דרך מובטחת למחוק אותם לחלוטין מהאינטרנט. גורמים כגון תוכן חדש שמתפרסם, שינויים באלגוריתמים של מנועי החיפוש או פעולות של משתמשים אחרים יכולים להוביל להפניות שליליות שיופיעו מחדש. חשוב להמשיך לעקוב אחר הנוכחות המקוונת שלך ולהיות מוכן לטפל בהקדם בכל אזכור שלילי שחוזר על פני השטח.
 
 
 
 

יכולות להיות השלכות משפטיות של דיכוי אזכורים שליליים, בהתאם לשיטות בהן נעשה שימוש. חשוב לוודא שכל הפעולות הננקטות כדי לדכא אזכורים שליליים הן אתיות ותואמות לחוקים ולתקנות בנוגע לתוכן מקוון וניהול מוניטין.

כמה שיקולים משפטיים אפשריים שכדאי לזכור כוללים:

1. חוקי לשון הרע: אם האזכורים השליליים המדוכאים הם ביקורות נכונות ותקפות, ניסיון לדכא אותם עלול להוביל לבעיות משפטיות הקשורות להשמצה.

2. הפרת זכויות יוצרים: שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות כדי לדכא אזכורים שליליים עלול להוביל לתביעות על הפרת זכויות יוצרים.

3. מצג שווא או הונאה: מצג שווא של מידע או השתתפות בפעילויות הונאה כדי לדכא אזכורים שליליים עלולות להיות השלכות משפטיות.

4. הפרת התנאים וההגבלות: בחלק מהפלטפורמות המקוונות יש תנאים והגבלות האוסרים על פעולות מסוימות הקשורות לדחיקת תוכן. הפרת תנאים אלה עלולה לגרום להשלכות משפטיות.

מומלץ לפנות לייעוץ משפטי או להתייעץ עם אנשי מקצוע בניהול מוניטין מקוון כדי להבטיח שכל האסטרטגיות המשמשות לדיכוי אזכורים שליליים הן חוקיות ואתיות. חשוב לתת עדיפות לשקיפות, כנות ועמידה בתקנות בעת ניהול מוניטין מקוון.

לאזכורים שליליים יכולה להיות השפעה משמעותית על המוניטין המקוון של המותג או האדם והתפיסה הכוללת. הנה כמה דרכים שבהן אזכורים שליליים יכולים להשפיע על מותג או אדם באינטרנט:

1. פגיעה במוניטין: אזכורים שליליים עלולים להכתים את המוניטין של מותג או אדם, ולהוביל לאובדן אמון ואמינות בקרב הקהל שלהם.

2. ירידה באמון הלקוחות: אזכורים שליליים עלולים לשחוק את אמון הלקוחות והנאמנות, ולגרום ללקוחות פוטנציאליים לחשוב פעמיים לפני שהם מתקשרים עם המותג או הפרט.

3. השפעה על מכירות והכנסות: לאזכורים שליליים יכולה להיות השפעה ישירה על המכירות וההכנסות, מכיוון שלקוחות פוטנציאליים עלולים להירתע מלבצע רכישות או לעסוק במותג.

4. פגיעה בתדמית המותג: אזכורים שליליים עלולים לפגוע בתדמית המותג הכוללת, ולהשפיע על האופן שבו המותג נתפס על ידי הציבור ובעלי העניין.

5. תגובת נגד של מדיה חברתית: אזכורים שליליים בפלטפורמות של מדיה חברתית יכולים להסלים במהירות ולהוביל לתגובת נגד מהמשתמשים, ולגרום נזק נוסף לנוכחות המקוונת של המותג או האדם.

6. SEO ותוצאות חיפוש: אזכורים שליליים יכולים להשפיע על תוצאות מנועי החיפוש, להשפיע על הנראות של תוכן חיובי ועלול לפגוע בנראות המקוונת של המותג.

7. מורל העובד: אזכורים שליליים יכולים להשפיע גם על מורל העובדים ומעורבותם, במיוחד אם האזכורים השליליים קשורים לנושאים פנימיים או למחלוקות.

8. אמון המשקיעים: עבור עסקים, אזכורים שליליים יכולים להשפיע על אמון המשקיעים ועל מחירי המניות, מה שיוביל להשלכות פיננסיות.

בסך הכל, לאזכורים שליליים עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת על הנוכחות המקוונת של מותג או אדם, מה שהופך אותו חיוני לטפל ולנהל אותם ביעילות כדי להגן על המוניטין ולשמור על תדמית חיובית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים