הדחקת אזכורים שליליים - תהליך ארוך וחשוב

הדחקת אזכורים שליליים – איך זה מתבצע?

ביקורות שליליות של לקוחות, חוות דעת רעות, אזכורים של תביעות נגדכם או כתבות שמכפישות את שמכם – כל אלו עלולים להרוס את המוניטין של העסק שלכם.

כיצד ניתן לדחוק את האזכורים השליליים ממנוע החיפוש ולצמצם את הסיכון לפגיעה בשם שלכם? לפניכם כל מה שרציתם לדעת על הדחקת אזכורים שליליים.

לפי פתגם ידוע בתנ"ך, "טוב שם טוב משמן טוב". ואכן, ישנה חשיבות גדולה לשמו של אדם ושל עסק בפרט. המוניטין שלכם ברחבי הרשת משפיע מאוד על הצלחת העסק.

עסקים שזוכים לביקורות חיוביות ולשלל אזכורים מחמיאים במנוע החיפוש, נהנים מקהל לקוחות רב שרק הולך וגדל.

לעומת זאת, אם "לכלכו עליכם" ואותם לכלוכים מופיעים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש תחת השם שלכם, הדבר עלול להוביל לנזק משמעותי ולפגיעה קשה בעסק שלכם.

כיום כ-88% מהצרכנים מנתחים ביקורות, המלצות וחוות דעת של לקוחות לפני רכישת מוצר כלשהו. מכאן, שיש חשיבות גדולה לנושא של הדחקת אזכורים שליליים ממנוע החיפוש.

מהם אזכורים שליליים?

אזכורים שליליים יכולים להגיע ממקורות רבים. לקוח שקיבל מכם שירות או מוצר כלשהו ולא היה מרוצה, עלול לכתוב ביקורת שלילית נגדכם ברשתות החברתיות, באינדקסים כמו easy, דפי זהב ו-B144, וכן בפלטפורמות כמו TripAdvisor.

כאשר הלקוח הפוטנציאלי ייתקל בביקורות האלו, הוא יחשוב פעמיים אם ליצור עמכם קשר.

אזכורים שליליים יכולים להיות גם ביקורות וחוות דעת מאנשי מקצוע כמו מבקרי מסעדות או כל גורם מקצועי אחר שביקר בבית העסק שלכם ופרסם דעה שלילית עליכם.

כאשר אזכור שלילי מופיע בכלי התקשורת הגדולים דוגמת ynet או וואלה, יש לכך השפעה רבה משום שאתרים אלו זוכים לצפיות רבות ומדורגים גבוה בגוגל.

אזכורים שליליים נוספים הם לדוגמה פרסומים על תביעות שהוגשו נגדכם ופסקי דין שהייתם מעורבים בהם. גוגל רואה בפרסומים כאלו מידע בעל ערך, ולכן הם מופיעים במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש.

סכסוכים משפטיים עלולים להדליק נורה אדומה בקרב הגולשים, וגם אם ניצחתם בתביעה, הרי שהגולש הממוצע לא יתעמק בפרטים ועלול שלא לפנות אליכם.

הדחקת אזכורים שליליים - חשוב ליצור תוצאות חיוביות בגוגל

אזכורים שליליים עשויים להופיע גם בשל תחרות בענף שלכם. פעמים רבות, חברות מתחרות דואגות לפרסם אזכורים שליליים על עסק מתחרה באמצעות טוקבקים, תגובות בפורומים, דירוג נמוך באינדקסים וכו. הם עושים זאת בדרכים מתוחכמות, כך שהפרסום נראה אמין.

חשוב מאוד לטפל בהקדם בבעיה הזאת באמצעות הסרה או הדחקת אזכורים שליליים, משום שיש להם השפעה גדולה על התדמית שלכם.

כיצד ניתן להתמודד עם אזכורים שליליים?

אחת הדרכים לטפל בבעיה היא באמצעות הסרת אזכורים שליליים. ניתן לפנות לאתר שפרסם את האזכור ולבקש ממנו להסיר אותו.

תוכלו לטעון שאותו אזכור הוא שקרי ושמדובר בלשון הרע. במקרים מסוימים ניתן להציע תשלום בתמורה להסרת האזכור.

אופציה נוספת היא לפנות לאותם לקוחות שפרסמו חוות דעת שלילית ולהציע להם פיצוי. ייתכן כי אם יקבלו מכם שירות טוב, יחליטו להסיר את האזכור השלילי נגדכם.

אם הניסיונות להסרת האזכורים השליליים עלו בתוהו, זה הזמן לבצע הדחקת אזכורים שליליים. מדובר למעשה באפשרות הארוכה והיקרה ביותר לניהול המוניטין שלכם ברשת.

הדחקת אזכורים שליליים - חשוב להתייחס לכל ביקורת, חיובית ושלילית

כיצד מתבצעת הדחקת אזכורים שליליים?

במסגרת תהליך הדחקת אזכורים שליליים, יש לבנות תכנית אסטרטגית שמטרתה לקדם אזכורים חיוביים ולדחוק לעמודים האחרונים של תוצאות החיפוש את אותם אזכורים שליליים.

זאת משום ש-90% מהגולשים אינם נכנסים לעמודים האחרונים במנוע החיפוש, כך שגם אם יופיעו שם אזכורים שליליים סביר להניח שלא יגרמו לנזק.

חפשו אזכורים חיובים שמופיעים מתחת לאזכור השלילי, ושימו לעצמכם למטרה לקדם את האזכור החיובי על חשבונו של השלילי.

הדחקת אזכורים שליליים כרוכה באופטימיזציה של האתר וקידומו, הן באמצעות קידום אורגני והן באמצעות קידום ממומן. ניתן להקים כמה אתרי אינטרנט איכותיים שמקדמים את העסק שלכם יחד עם מילות מפתח חזקות.

שיטה נוספת של הדחקת אזכורים שליליים היא פרסום כתבות תדמית בפורטלים גדולים וחדשותיים.

כתבות אלו מתפרסמות בתשלום, אך בזכות החשיפה הרבה שלהן והדירוג הגבוה שלהן בגוגל, הן שוות כל שקל. ודאו שהכתבות האלו יובילו לאתר שלכם בו יופיעו שלל המלצות של לקוחות מרוצים.

בכלל, חשוב מאוד לדאוג לבניית קישורים חיצונים דרך מקורות שונים כמו רשתות חברתיות, פורטלים, פורומים ואינדקסים, המובילים לאתר המקדם את העסק שלכם.

הדחקת אזכורים שליליים באמצעות יצירת נוכחות חיובית

עוד דרכים לשיפור המוניטין לצורך הדחקת אזכורים שליליים היא לפרסם ביקורות אוהדות בפורומים, בקבוצות בפייסבוק ובעמוד העסקי שלכם, וכן לפתוח ערוץ יוטיוב עם סרטונים אוהדים. תוכלו לעשות זאת בעצמכם, או לשלם לחברה המתמחה בשירות שכזה שתדאג לטפל בנושא.

הדחקה של אזכורים שליליים היא תהליך ארוך, אך ההתמדה היא חשובה.

המשימה הזאת אמנם לוקחת זמן, אך בסופו של דבר היא תניב לכם תוצאות. כאמור, המוניטין שלכם הוא יקר יותר מכל, ולכן אסור לכם להזניח אותו.

ודאו כי לפחות בעמודים הראשונים בתוצאות החיפוש מופיעים אך ורק אזכורים חיוביים, וכך תוכלו למנוע פגיעה בעסק שלכם. בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

השארת פרטים:

השאירו פרטים
צרו איתנו קשר
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
השאירו פרטים
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
צרו איתנו קשר