השארת רושם חיובי בעידן הדיגיטל

השארת רושם חיובי בדיגיטל – 6 טיפים שיסדרו לכם את המוניטין

מיצירת כרטיסי ביקור דיגיטליים דרך השקעה בפרופיל לינקדאין ועד יצירת אתר תדמית – כל הדרכים שיעזרו לכם בדרך להשארת רושם חיובי על הלקוחות או המעסיקים הפוטנציאליים שלכם. אומרים שאין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני, והדבר נכון מאוד בעולם של ימינו.
אנשים נתונים ללחצים תמידיים. הם נוטים להיות חסרי סבלנות, ולכן הם מקבלים החלטות בהסתמך על הרושם הראשוני שהם מקבלים.

בין אם יש לכם עסק עצמאי ואתם מעוניינים להרחיב את קהל הלקוחות שלכם, ובין אם אתם שכירים המחפשים הזדמנויות חדשות, חשוב מאוד שהנוכחות הדיגיטלית שלכם תהיה מרשימה במיוחד. איך ליצור רושם חיובי במבט ראשון בעידן הדיגיטל?

השארת רושם חיובי באמצעות יצירת כרטיסי ביקור דיגיטליים

יותר ויותר אנשי עסקים מבינים את החשיבות הרבה של כרטיס ביקור דיגיטלי.

בדומה לכרטיס ביקור רגיל ומודפס, גם כרטיס ביקור דיגיטלי נועד לרכז את כל פרטי הקשר שלכם ומאפשר ללקוחות פוטנציאליים ולשותפים עסקיים ליצור עמכם קשר.

אלא שבניגוד לכרטיס ביקור רגיל, כרטיס ביקור דיגיטלי מאפשר לשלוח את הפרטים באופן מקוון.

אין צורך להזיק לסביבה ולהדפיס ניירות על גבי ניירות ואין צורך להיסחב עם כרטיסי ביקור בתיק – בכל מפגש עם לקוח או מעסיק פוטנציאלי, תוכלו לשתף את כרטיס הביקור הדיגיטלי באמצעות המייל, הוואטסאפ והרשתות החברתיות.

בנוסף לכך, כרטיס ביקור דיגיטלי הוא אינטראקטיבי, כך שתוכלו לשלב בו לינקים לעמוד העסקי שלכם ברשתות החברתיות, לינק לשליחה מהירה של מייל ולינק לטלפון הפותח אפשרות חיוג מהירה ונוחה.

כרטיס הביקור הדיגיטלי יכול לכלול אף תמונה שלכם, כך שהמעסיק או הלקוח הפוטנציאלי יצליח לזכור מי אתם לאחר שפגש אתכם לראשונה.

מעבר לפונקציונאליות הרבה של כרטיס הביקור הדיגיטלי, הוא מסייע להשארת רושם חיובי.
הוא יוצר עבורכם תדמית של אדם מתקדם, שזורם עם הטכנולוגיה ובקיא בחידושים בתחום. ישנן חברות רבות המאפשרות ליצור כרטיס ביקור דיגיטלי במהירות ובנוחות רבה.

פרופיל לינקדאין

לינקדאין היא רשת חברתית המיועדת ליצירת קשרים עסקיים. ישנם 562 מיליון משתמשים בלינקדאין, כשמתוכם 2 מיליון משתמשים הם ישראליים.

תוכלו למצוא שם יותר מ-15 מיליון משרות עבודה פתוחות, ויותר מ-90 אחוז מהמעסיקים משתמשים ברשת החברתית הזו באופן קבוע.

לצורך השארת רושם חיובי על המעסיקים הפוטנציאליים או על שותפים עסקיים, חשוב מאוד להשקיע בפרופיל שלכם בלינקדאין.

הכניסו בפרופיל את הפרטים הרלוונטים על הניסיון המקצועי שלכם, על הכישורים והיכולות שלכם. שלבו תמונה איכותית והכניסו קישור לאתר שלכם.

בנוסף, עקבו אחרי עמודי חברות וקולגות בענף העסקי שלכם והצטרפו לקבוצות מקצועיות בתחום.

שימו לב שעל הפרופיל שלכם בלינקדאין להיות בשפה האנגלית, משום שזוהי השפה הרשמית של הרשת החברתית. לכן, אם האנגלית שלכם אינה ברמת שפת אם, בקשו מדובר אנגלית שיעבור על הפרופיל שלכם ויבחן אם ישנן שגיאות כתיב או טעויות דקדוק.

רק כאשר אתם משוכנעים שהפרופיל שלכם כתוב בצורה מושלמת, פרסמו אותו לעיני כל.

השארת רושם חיובי באמצעות Google My Business

גוגל לעסק שלי (Google My Business) הוא אחד מהכלים החשובים ביותר ליצירת רושם ובניית מוניטין ברשת.

זהו שירות שניתן לעסקים בחינם על ידי גוגל, ומאפשר לכם להזין את פרטי העסק כולל השירות שאתם מציעים, הכתובת ושעות הפתיחה.

המיקום של בית העסק שלכם נשמר בגוגל מפות, כך שהגולשים יכולים לאתר את העסק שלכם בקלות ובנוחות.

מומלץ להוסיף ל-Google My Business תמונות שממחישות את העסק שלכם ואת המוצרים או השירותים שאתם מספקים, מדובר במרכיב מאוד חשוב בהשארת רושם חיובי. בנוסף, שימו לב שהשירות כולל אפשרות להשארת ביקורות של לקוחות קודמים. בקשו מלקוחות מרוצים שישאירו ביקורות חיוביות וכך יחזקו את הרושם הראשוני שלכם.

אל תתעלמו מביקורות שליליות – שירות לקוחות צריך להיות נר לרגליכם ולכן ספקו לביקורות השליליות מענה ענייני והציעו פיצוי במידת הצורך ללקוחות שנפגעו.

אתר תדמית

אתר תדמית הוא המפתח להשארת רושם חיובי ובניית ותדמית לעסק שלכם. הוא מאפשר לכם לפרט על הייחודיות והבידול שלכם לעומת המתחרים ולהציג את השירות או המוצרים שאתם מספקים.

אתר התדמית שלכם צריך להיות מעוצב בטוב טעם, ללא עומס ובלאגן בעיניים שירחיקו את הגולש.

חשוב לספק לגולשים חווית משתמש טובה, ולכן הקפידו שהתפריט שלו יהיה נוח לניווט, שהמבנה שלו יהיה מסודר ושיהיה נגיש לבעלי נכויות כמו לקויי ראייה.

בנוסף לכך, על אתר תדמית להיות בעל עיצוב רספונסיבי – כלומר שתצוגת המסך שלו תהיה מותאמת לגדלי מסכים שונים (טלפונים ניידים, מחשבים ניידים, מחשבים נייחים וטאבלטים).

עשו שימוש חכם בטקסטים שיניעו את הגולשים לפעולה – כמו השארת מספר טלפון או יצירת קשר עמכם. אל תתחבאו מאחורי העסק – באתר תדמית חשוב להציג גם את הפנים שלכם.

ספרו על עצמכם בקצרה, על הסיבה שבגללה החלטתם להקים את העסק ואל תשכחו להוסיף תמונה מקצועית שלכם, השארת רושם חיובי תלויה במה שאתם משדרים.

זכרו שככל שאתר תדמית יהיה מושקע ומשכנע, כך תצליחו ליצור רושם ראשוני חיובי בדיגיטל. בניית אתרי תדמית נהפכה למבוקשת מאוד בשנים האחרונות ונדמה כי כולם מרגישים את אותו הצורך להתבלט ולהציג את עצמם.

השארת רושם חיובי בעידן האינטרנט

השארת רושם חיובי באינדקסים

לצד מנוע החיפוש של גוגל, קיימים מגוון רחב של מנועי חיפוש סביב נושא מסוים. אלו ידועים בשם "אינדקס".

זוכרים את הספר עב הכרס של דפי זהב שיכולתם לחפש בו פיצרייה קרובה לביתכם? אז הספר הזה כבר פסח מן העולם, אך דפי זהב בגרסה המקוונת הוא אתר מצליח מאוד.

האינדקס של דפי זהב מציג אלפי בעלי מקצוע בתחומים שונים כמו חשמלאים, אינסטלטורים, הובלות והדברת מזיקים.

מלבד פרטי הקשר של בעלי העסקים, תוכלו לקרוא גם חוות דעת על כל עסק יחד עם ציון המדורג בכוכבים. הגולשים צופים בחוות דעת האלו לפני יצירת הקשר עם העסק, לכן, השארת רושם חיובי בדפי זהב היא חשובה מאוד.

ישנם אינדקסים נוספים הכוללים ביקורות על עסקים שונים, כמו מנוע החיפוש הדיגיטלי של B144, ואפליקציית easy.

גם באינדקסים האלו חשוב שיהיה לכם מוניטין גבוה. כדי להשיג רושם טוב על הגולשים, מומלץ לבקש מלקוחות מרוצים שישאירו המלצות עליכם באינדקסים האלו.

השארת רושם חיובי ב-TripAdvisor

TripAdvisor היא פלטפורמת הטיולים הגדולה ביותר בעולם. היא מציגה מידע וביקורות על בתי מלון, צימרים, אטרקציות ומוזיאונים, כדי לסייע לאנשים לתכנן טוב יותר את החופשה שלהם.

אם יש לכם עסק בתחום התיירות, חשוב מאוד שתופיעו ב- TripAdvisor בדירוג גבוה ועם ביקורות חיוביות. מקומות עם ציון גבוה ב- TripAdvisor (מעל ל-4.5) זוכים לרוב לפופולריות רבה, בעוד שמקומות עם דירוג נמוך עלולים להפסיד לקוחות.

השארת רושם חיובי ב- TripAdvisor יכולה להתחיל מהזמנת הלקוחות שלכם להשאיר המלצה עליכם בפלטפורמה. לקוחות מרוצים לרוב ישמחו לעשות זאת, במיוחד אם תציעו להם צ'ופר. למשל, 5 אחוז הנחה באירוח הבא במלון, קינוח מתנה במסעדה או הנחה על הכניסה הבאה למוזיאון.

דרך נוספת להשיג המלצות היא לפרסם את העמוד העסקי שלכם ב- TripAdvisor באתר האינטרנט שלכם ובעמודים שלכם ברשתות החברתיות. הזמינו את הגולשים להיכנס לטריפ אדוויזר ולספר לגולשים על החוויה שלהם.

בנוסף לכך, כדאי לשלוח הזמנה להשארת המלצות וחוות דעת באמצעות הפצת ניוזלטר ללקוחות שלכם. לכל ביקורת והמלצה חיובית שאתם מקבלים כדאי להגיב. הודו לאנשים שהואילו מזמנם כדי להמליץ עליכם, והזמינו אותם לחזור אליכם.

כמובן שכמו בכל מנוע חיפוש ואינדקס, גם ב- TripAdvisor עלולות להופיע ביקורות שליליות של גולשים. אין לכם אפשרות למחוק את הביקורות האלו, ולכן הדרך להתמודד איתן היא באמצעות תגובה עניינית ואדיבה.

כתבו בתגובה לגולש שאתם מצטערים על החוויה שהייתה לו ושאתם תשמחו שיצור עמכם קשר על מנת שתוכלו לספק לו חוויה טובה יותר. כך, אתם ממזערים נזקים ומותירים רושם של עסק שאכפת לו משביעות הרצון של הלקוחות שלו.

חשוב לדעת ששיטת הדירוג של TripAdvisor כוללת פרמטרים שונים כמו כמות הביקורות שקיבלתם, שכלול הציונים שהגולשים נתנו לכם, כמות התוכן שהגולשים פרסמו על המקום שלכם (למשל, כתבו טקסט ארוך יחד עם תמונות שהם צילמו במקום), כמות האנשים שקראו את הביקורת על העסק שלכם ועוד.

בניגוד לקידום ממומן בגוגל, ב- TripAdvisorאין אפשרות לשלם כדי להופיע בדירוג גבוה וראשונים בקטגוריה שלכם. המערכת מתבססת על מודל אמינות, ולכן אם הצלחתם להשיג דירוג טוב מהגולשים, אין ספק שהדבר יותיר רושם טוב במיוחד.

השארת רושם חיובי בפייסבוק

לצד לינקדאין, ישנן רשתות חברתיות אחרות שהמעסיקים או הלקוחות הפוטנציאליים עשויים לחפש שם אתכם.

נכון לשנת 2019, ישנם 6.6 מיליון משתמשים בפייסבוק ישראל, כך שכמעט כולם נמצאים ברשת החברתית שהקים מארק צוקרברג. הדרך ליצור רושם חיובי בפייסבוק היא להשקיע בדף עסקי.

חשוב מאוד שהדף שלכם ישדר מקצועיות ויעסוק בעיקר בתחום שלכם. הימנעו מפרסום פוסטים אינטימיים מדי (כמו למשל על הפרידה מהחברה שלכם) או כאלו שמעוררים מחלוקת וויכוחים כמו פוסטים בנושאים פוליטיים. 

יחד עם זאת, אל תהיו מקובעים ונסו לחשוב מחוץ לקופסה. הפוסטים שלכם צריכים להיות מעניינים, מקוריים  ולהעניק ערף מוסף לגולש.

היכנסו לנעליים של קהל היעד שלכם וחשבו מה באמת מעניין אותו? מה יגרום לו לעשות לכם לייק לעמוד ומה יעורר בו את הרצון לשתף את הפוסטים שלכם?

מרבית האנשים מאבדים עניין כאשר הם נתקלים בפוסטים ללא מדיה, לכן כדאי מאוד לשלב תמונות איכותיות וסרטונים מושכים. כמובן שיש לוודא שהתמונות והסרטונים משוחררים מבחינת זכויות יוצרים.

בנוסף, שימו לב שהפוסטים מנוסחים היטב, ללא שגיאות כתיב וטעויות דקדוק, זה רק נשמע שולי, האמת היא שיש לכך השפעה רבה על השארת רושם חיובי.

השארת רושם חיובי באמצעות פעילות בפייסבוק

אחד מהדברים שעלולים ליצור רושם רע, אלו עמודים בפייסבוק עם תגובות רעות וביקורות שליליות.

לפני שאתם ממהרים למחוק את הביקורות האלו, כדאי שתדעו כי מחיקת הביקורות השליליות עלולה להיות הרסנית עבורכם. פייסבוק מתעדת כל פעולה, ועסק שנתפס מוחק ביקורות שליליות עושה לעצמו יותר נזק מתועלת.

מצד שני, אסור להתעלם מהביקורות השליליות. הדרך לטפל בנושא הוא להגיב לביקורת במהירות, בטווח של 24-48 שעות. נסו לברר מדוע הגולש כתב את הביקורת הזאת, והציעו פיצוי או מענה אחר שיפתור את הבעיה וישפר את תחושותיו של הגולש.

מומלץ לפרסם התנצלות ולהזמין את הגולש לשוחח על הנושא בהודעה פרטית. חוץ מזה, כדאי לבקש מלקוחות מרוצים שישאירו ביקורות חיוביות בעמוד העסקי שלכם כדי להעלות את המוניטין שלכם.

דבר נוסף בהקשר של השארת רושם חיובי ופייסבוק הוא להשקיע בקידום העמוד שלכם.

מומלץ לפרסם פוסטים המובילים לעמוד העסקי שלכם בקבוצות פייסבוק העוסקות בתחום המומחיות שלכם. למשל, אם יש לכם מספרה, כנסו לקבוצות העוסקות בעיצוב שיער ונסו לפרסם שם פוסטים המקדמים אתכם. לא תמיד יאשרו את הפוסטים, אבל שווה לנסות.

כמובן שאסור להשאיר שאלות של גולשים ללא מענה בפייסבוק ובכל רשת חברתית אחרת. השארת רושם חיובי מתחילה ממענה אדיב ונעים לפניות הגולשים שלכם, עם הזמנה ליצור עמכם קשר לקבלת פרטים נוספים.

כאשר גולש נכנס לעמוד העסקי שלכם ורואה שאתם מתייחסים לקהל הלקוחות שלכם, סביר להניח שהוא ירגיש כי אתם עסק שאפשר לסמוך עליו.

קידום אתרים אורגני

דרך נוספת להשארת רושם חיובי היא להופיע במיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש.

כאשר הגולשים מחפשים מוצר או שירות מסוים בגוגל, מרביתם נכנסים אך ורק לאתרים המופיעים במיקומים הראשונים בעוד שאתרים המופיעים בעמודים האחרונים כמעט ואינם זוכים לצפיות.

התחרות על המיקומים הראשונים היא גדולה משום שהמקום בעמודים הראשונים הוא מוגבל. כדי להגיע לשם עליכם להשקיע בקידום אתרים אורגני (SEO).

קידום אתרים והשפעתו על השארת רושם חיובי

קידום אתרים אורגני זהו תהליך שבו מקדם האתרים מבצע שלל פעולות במטרה לשפר את המיקום שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל.

בין היתר הוא דואג להטמיע באתר שלכם מילות מפתח פופולריות ורלוונטיות לתחום שלכם, להשיג קישורים חיצונים ממקורות אחרים שיובילו לאתר שלכם, לשפר את מהירות טעינת הדפים שלכם, ולספק חווית משתמש טובה יותר באמצעות עיצוב רספונסיבי (עיצוב תצוגת מסך המותאם לגדלי מסכים שונים כמו טאבלטים, סמארטפונים ומחשבים ניידים ונייחים), ניווט נוח, היררכיה נכונה של האתר, העלאת מאמרים מקצועיים בתחום שלכם ועוד.

חשוב לזכור שקידום אתרים אורגני הינו תהליך ארוך ומתמשך, ודרושה סבלנות וזמן רב עד שניתן לראות תוצאות.

אך אם תתמידו ותיעזרו במקדם אתרים מקצועי ומנוסה, תוכלו להגיע לעמודים הראשונים בגוגל. כך, יותר גולשים ייחשפו אליכם, ביניהם גם המעסיקים או הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. כך גם תזכו להשארת רושם חיובי בדיגיטל.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

השארת פרטים:

השאירו פרטים
צרו איתנו קשר
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
השאירו פרטים
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
צרו איתנו קשר