במהירות האור! שיפור מהירות אתר וורדפרס

במהירות האור! שיפור מהירות אתר וורדפרס

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

WordPress (מכבש הדפוס) הינו מערכת ניהול האתרים מהגדולות בעולם. מדובר במערכת פשוטה ליצירת וניהול אתרי אינטרנט, ובשל כך היא גם מהפופולאריות בעולם. במאמא הבא נעסוק בשיפור מהירות אתר וורדפרס. המערכת מבוססת על קוד פתוח (מקור) והיא מאפשרת ניהול אתרים קטנים וגדולים כאחד. אלא שיתרונות השימוש ב WordPress אינם מסתכמים בכך.

באמצעות מערכת WordPress והתוספים שלה, מתאפשר תהליך אינטרנטי ופשוט של קידום אתרים דרך מנועי החיפוש הגדולים ביותר, מgoogle ומטה. בנוסף, ניתן באמצעות WordPress לבצע סדר, חלוקה ומידור באתר שלך, ניתן לבצע אופטימיזציה לקבצי תמונות וניהול שוטף קל ונוח של האתר.

כל אלה כאמור תרמו רבות לפופולאריות של WordPress ומשום כך היא הפלטפורמת ניהול אתרים המובילה בעולם.

מה בכל זאת הבעיה עם אתרי וורדפרס?

לאור הפופולאריות והיעילות של WordPress למעלה שליש מהאתרי אינטרנט הגדולים בעולם מבוססים על מערכת זו. אתרי אינטרנט אלה וביניהם חנויות אינטרנטיות כוללים מידע רב, תמונות, סרטונים, קישורים רבים ומידע מגוון ורחב בפורמטים שונים. כידוע כל אלה מכבידים מאוד על האתר, בייחוד אתר של חנות אינטרנטית הכולל תמונות או סרטונים של מוצרים רבים.

הכבדה זו גורמת לטעינה איטית של המידע, שבעקבותיה אובדן עניין וקשב מצד הלקוח אשר בזמן הזה כבר עבר לאתר אחר המגיב באופן זריז ומהיר יותר.

הלכה למעשה אובדן קשב ועניין מצד הגולש חוטא למטרת האתר בין אם מדובר באתר פרסומי בן מנהל האתר מעוניין לפרסם את מוצריו, דעותיו או כל דבר אחר; בין אם מדובר באתר אינפורמטיבי בו המטרה היא להעביר מידע וידע; בין אם מדובר בחנות אינטרנטית שמטרתה לגרום לגולש לבצע רכישה באתר, ובין אם בכלל.

לכן, על מנת לשמור את הגולש באתר שלך ולמנוע ממנו לדלג לאתר אחר, האתר שלך חייב להיות ידידותי, מעניין, בעל עיצוב מרהיב אבל כל אלה לא שווים כלום מבלי שהאתר הוא מהיר ורספונסיבי. 1+1 מעלה את הצורך הקריטי בשיפור מהירות אתר וורדפרס.

עניין נוסף הוא קידום אתרים. כבעל אתר מן הסתם תמיד תהיה מעוניין שהאתר שלך יופיע בעמוד הראשון ובראש הרשימה. זאת ניתן להשיג בדרכים רבות אולם העיקריות הן:

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

1. קידום אתרים באופן שיווקי Search Engine Marketing (SEM)

פרסום ממש כמו שפרסום היה (או עדיין) מתבצע בעיתון. בפועל, תשלום כסף תמורת הצבת המודעה/ האתר שלך בעיתון או בראש הרשימה.

2. קידום אתרים באופן אורגני Search Engine Organic (SEO)

שיטה שלפי מנועי החיפוש, וגוגל בראשם, ההתאמה בין האתר שלך למונחי החיפוש, תהיה הגבוה ביותר.

בעבר די היה בכך שהאתר שלך היה עושה שימוש תדיר במונחים אותם הגדיר הגולש והדבר היה "מקפיץ" את האתר שלך לראש הרשימה.

כיום, מנועי החיפוש נעשו משוכללים יותר, מתוחכמים יותר ואחד הפרמטרים שלהם הוא מהירות האתר. גם לשם כך כדאי ורצוי לבצע שיפור מהירות אתר וורדפרס. 

שיפור מהירות אתר וורדפרס - עוזי שבת

פתרונות אפשריים לשיפור מהירות אתרי וורדפרס

כפי שראינו, מהירות תגובת האתר מהווה פרמטר מהותי וקריטי להצלחתו של האתר, לפופולאריות שלו וביחס ישר זה מתורגם גם למכירות. מאחר ומהירות האתר שלך היא כה קריטית, שיפור מהירות אתר וורדפרס הוא הפתרון. שיפור מהירות אתר וורדפרס ניתן להשיג באמצעות נקיטת מספר צעדים או יישום מספר פתרונות, וכאן נסקור אותם בפניכם.

אולם חשוב להדגיש, מחד לא מדובר ברשימה ממצה, תמיד ישנם פתרונות ואפשרויות נוספות ותמיד כדאי להתאים את הפתרון לצרכים הספציפיים של האתר. מאידך נקיטת צעדים אלה לבטח ישפר וישדרג את ביצועי האתר שלכם ובאופן ישיר גם את מיצוב האתר שלכם במנועי החיפוש השונים.

אולם כמו כל בעל מקצוע טוב שנועד לפתור בעיות, עו"ד או רופא, לפני שעוברים ישר לנקיטת פעולות, קודם צריך לאבחן האם קיימת בעיה.

ראשית כדאי לבדוק את מהירות וזמני התגובה של האתר שלך כיום. חשוב לבדוק את זמני התגובה של עמוד הבית או את העמודים ה"כבדים" מכיוון שבדרך כלל לאלה לוקח הכי הרבה זמן להיטען ולעלות. לצורך שלב זה קיימים כלים רבים וטובים אך בד"כ מומלץ לעבוד עם Google Pagespeed Insights שכן זה הכלי איתו ולפיו גוגל תבדוק ותדרג את האתר שלך.

כעת, לאחר שבדקנו את מהירות טעינת האתר, ניתן לגשת למלאכת שיפור מהירות אתר וורדפרס. לשם כך יש לנקוט בצעדים הבאים.

שיפור מהירות אתר וורדפרס - תצוגת מובייל, לפני שיפור
שיפור מהירות אתר וורדפרס - תצוגת מובייל, אחרי שיפור

1. דחיסת נפח תמונות

לא סתם נאמר "תמונה שווה אלף מילים". רוב האתרים בעולם ובייחוד אלה המעוניינים להציג את מרכולתם מעל דפי הרשת מבקשים לעשות זאת באמצעות תמונות רבות, איכותיות ומרובות בפרטים. תמונות אלה הן אחד הפרמטרים ה"מכבידים" ביותר על מהירות טעינת האתר.

לכל תמונה יש משקל, נפח כמות בייטים שהיא תופסת. העלאת תמונות איכותיות ובכמות גדולה יכבידו מאוד על האתר. אז מה עושים? מצד אחד אתה מעוניין בתמונות איכותיות ומצד שני אתה מעוניין במהירות תגובה אופטימאלית.

לשם כך טוב יעשה בעל אתר, ובייחוד בעלי אתרים מרובי תמונות (כגון חנויות אינטרנטיות) לו עבור כל תמונה ותמונה ישקלו את כלל השיקולים ויעשו הפרדה בין התמונות השונות. בין כלל השיקולים יש לקחת בחשבון את מטרת והאפקט שנועדה התמונה לייצר, אין חשיבות תמונה שנועדה למכור מוצר יקר כחשיבות תמונת אווירה שנועדה לתת תחושה כללית בלבד.

יש לשקול את סוגי קבצי התמונה שבהם משתמשים וכאן לכל סוג וסוג של קובץ תמונה יש את יתרונותיו וחסרונותיו. בנוסף, יש לקחת בחשבון גודל הצגת התמונה באתר. ישנן תמונות שניתן לשמור בגודל תצוגה קטן משום שהן אינן משמעותיות לעומת תמונות שרצוי וכדאי שיהיו מוצגות באופן המיטבי והטבעי.

לסיכום, תמונות הן חלק מהותי ובלתי נפרד מהאתר שלכם אך נדרש לעשות אופטימיזציה, להתאים את התמונה וגודלה לצורך וכך להפחית עומס על האתר שלכם. שיפור בפרמטר התמונות של האתר יסייע לשיפור מהירות אתר וורדפרס.

שיפור מהירות אתר וורדפרס - כיווץ תמונות עם Imagify

2. שימוש בשרת אחסון ראוי ורציני

כפי שנאמר, האדם היחיד שיכול לאפשר לעצמו לרכוש בזול הוא העשיר.

משמע, אם אתם מעוניינים שהאתר שלכם יספק מהירות תגובה ראויה, שיאפשר טעינה מהירה וחווית משתמש שתשאיר את ה"לקוח" באתר ולא תגרום לו לדפדף לאתרים אחרים, כדאי שתשקיעו בשרת אחסון ראוי. אם אתם מעוניינים בשיפור מהירות אתר וורדפרס אל תתפתו לכל מיני עסקאות, הצעות ודילים למיניהם. בטח ובטח אל תתפתו לעשות שימוש באתר שיתופי.

כשם שלא הייתם רוצים לחלוק את הרכב שלכם עם כל השכנים שלכם (כמו בקיבוץ) כך אתם לא רוצים לחלוק את משאבי השרת שלכם עם אתרים נוספים, שלא ברורה מידת צריכת המשאבים שלהם, שעות העומס ועוד פרמטרים שיכולים בקלות להכביד על האתר שלכם וזמן התגובה שלו.

חשוב שהאתר שלכם והתוכן שלו ישבו על שרת איכותי, עם משאבים שמוקצים לו ואם אפשר, גם כמה שיותר קרוב גאוגרפית למקום בו מצויים מירב הגולשים שלכם, דבר אשר יסייע לאתר שלכם בביצועיו. בכך לבטח תשיגו שיפור מהירות אתר וורדפרס.

3. אפקטים

כולנו אוהבים אפקטים, אלמנטים ופיצ'רים. אלא שכל אלה מייצרים עומס. כל אפקט כזה מצריך כוח מחשוב ומצריך טעינה. טעינת אלמנטים אלה יכולה להכביד מאוד על האתר / העמוד ובכך להשפיע לרעה על אופן הטעינה שלו. אפקטים ואלמנטים מיוחדים זה יפה אך יש לשקול בכובד ראש את השימוש בהם.

כמו תמיד, יש לשקול את העלות מול התועלת מאותו אלמנט. יכול להיות שהאלמנט הופך את האתר שלכם למגניב ביותר, אבל אתם צריכים לשאול את עצמכם, האם זה מה שהוא נועד לעשות?! לשיפור מהירות אתר וורדפרס keep it simple.

שיפור מהירות אתר וורדפרס - אלמנטור ווידג'טים

4. דחיסת קבצי סקריפט ועיצוב

כמו התמונות האפקטים, כך גם תוכן סקריפט ותוכן עיצובי עושים שימוש במשאבי מחשוב ומעלים את זמן הטעינה של האתר.

שיפור מהירות אתר וורדפרס יכולה להיות מושגת באמצעות שיפור בפרמטרים אלה. בדו"ח התוצאות של Google Pagespeed Insights ניתן להבחין בפרמטרים כגון "הפחתת תוכן JavaScript שאינו בשימוש" או "הפחתת CSS שאינו בשימוש".

שיפור הביצועים בפרמטרים האלה תאפשר שיפור מהירות אתר וורדפרס.

נגן וידאו

5. תוספים תוספים תוספים

הפופולאריות של אתרי וורדפרס נובעת, בין היתר, מהיכולות המצוינות והמרובות שהם כוללים. וורדפרס מאפשרת מגוון רחב של אופציות, תוספים ופיצ'רים. אלא שהכללת תוספים רבים באתר שלך יכולה להכביד עליו מאוד. יכולה לגרום לו להיטען בצורה איטית ולפגום בביצועים שלו. לכן, יש להימנע מריבוי תוספים.

לא נאמר לא להשתמש בתוספים כלל. התוספים השונים הינם בעלי יכולות וחשיבויות שונות. אבל על מנת להשיג שיפור מהירות אתר וורדפרס השתמשו רק בתוספים ההכרחיים או אלה שלדעתכם יתרמו לקידום האתר.

אל תתפתו להתקין עשרות או מאות תוספים רק בגלל שזה נראה "מגניב". Once again, keep it simple. בנוסף, ישנם עוד מספר רב של המלצות איך להשיג שיפור מהירות אתר וורדפרס. כך למשל, לתקן שגיאות קוד באתר שלכם תתרום להפחתת זמן הטעינה.

עשיית שימוש בטכניקת lazy load שמאפשרת טעינה דינאמית, מדורגת וממודרת ונמנעת מטעינה של כלל האלמנטים והתמונות באופן בינארי. גם אופטימיזציה למסד הנתונים שלכם תאפשר להשיג שיפור מהירות אתר וורדפרס. שיפור המהירות ניתן להשגה גם באמצעות עשיית שימוש בתוסף cache.

לסיכום, כפי שציינו כבר, וורדפרס היא המערכת הפופולארית, החכמה והטובה כיום ליצירת אתרי אינטרנט.

המערכת מאפשרת לך לבנות ולנהל אתר איכותי, דינאמי ובעל נראות מצויינת. אבל יחד עם זאת, האתר שלך חייב להיות רספונסיבי, בעל מהירות תגובה וטעינה כזו שתמנע מהגולש לדפדף לאתר אחר בגלל שלקח לאתר שלך המון זמן להיטען.

כפי שציינו את מהירות הטעינה של האתר שלך ניתן לאבחן ולמדוד באופן פשוט ומדויק. לאחר איתור הבעיות, ניתן "לטפל" בהן באופן דיי פשוט וקל. במאמר הזה סקרנו את הפתרונות או הדרכים העיקריות והנפוצות לביצוע שיפור מהירות אתר וורדפרס אולם ישנן המון פתרונות ודרכים שונות להשגת המטרה.

על מנת להשיג את מירב האפקט, חשוב מאוד לאבחן באופן מדוייק ולהתאים את הפתרונות לבעיות שהתגלו.

האתר שלכם יכול להיות האתר הטוב ביותר בעולם, עם התמונות המרהיבות ביותר, עם המוצרים האיכותיים ביותר ועם אפקטים נהדרים ומפוארים אולם אם הוא יהיה בעל מהירות טעינה איטית, הוא ימשיך לדשדש ולהיות אתר בינוני המשיג תוצאות שהן בסדר.

מצד שני אתם יכולים להיות בעלי אתר שהוא אינו מרהיב, אינו מפואר, ללא אפקטים שיפילו אותך מהרגליים אבל בכל זאת יהיה האתר המצליח ביותר, הפופולארי ביותר בעל המכירות הטראפיק הגדול ביותר, מכיוון שהוא מגיב ונטען מהר, בשל כך הוא מופיע בראש החיפושים של גוגל או כל מנוע חיפוש אחר, והכל בזכות שיפור מהירות אתר וורדפרס.

בקיצור, איכות ומגוון ונראות ופאר זה חשוב, אבל בעולם הדינאמי של היום, שלאף אחד אין זמן לבזבז, אם אתה לא מגיב מהר, אתה החדשות של אתמול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים