כל מה שצריך לדעת על קידום אורגני

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

את הפרסום הדיגיטלי ניתן לעשות באופן אורגני ובאופן ממומן. האחרון, משמעותו קידום העסק שלכם בתשלום לפלטפורמה שבה אתם בוחרים לפרסם כמו פייסבוק וגוגל.

קידום אורגני אינו כרוך בתשלום לפלטפורמות דיגיטליות. את כל מה שצריך לדעת על קידום אורגני אנו נפרט עבורכם במאמר אך לפני כן חשוב להבין איך קידום זה עובד בפלטפורמות השונות והאם הוא אפקטיבי יותר מקידום ממומן?

מהו קידום אורגני

קידום אורגני משמעותו שהקידום מתבצע באופן טבעי לפי הקריטריונים שנקבעו בפלטפורמה (גוגל/פייסבוק).

זה אומר שאם תשקיעו בנכס הדיגיטלי שלכם מספיק, בין אם זה אתר אינטרנט או עמוד באינסטגרם והגולשים יעריכו את התכנים שלכם, כך גם האלגוריתם של אינסטגרם ידע לתת תיעדוף לעמוד שלכם בין אם זה בחיפוש או כהצעה לגולשים שאינם מכירים אתכם אך מתעניינים בתחום שעליו מבוסס העמוד שלכם.

לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית:

קידום אורגני בפייסבוק

ייתכן ונתקלתם בפוסטים "ממומנים" בפייסבוק מחברה מוכרת או פחות, אך כשהתעניינתם ונכנסתם לעמוד הפייסבוק של החברה גיליתם שהוא ריק כמעט לחלוטין מתוכן, מעט מאוד עוקבים והנראות לא מושכת ובטח לא מוכרת.

מה זה גרם לכם לחשוב על אותה חברה? רוב הסיכויים שעם חברה כזו תימנעו לבצע עסקים או לרכוש ממנה משהו. אז קודם כל, לפני שתבחרו בקידום מודעות ממומנות בפייסבוק, חשוב מאוד להשקיע גם בנראות עמוד הפייסבוק שלכם, קידום אורגני.

בכך שתשקיעו בפרסום פוסטים באופן שוטף, תצרו תכנים המניבים מעורבות גולשים באופן אורגני ותנהלו שיח פתוח בתגובות בעמודים שלכם, כך גם תגדילו את כמות העוקבים של העמוד שלכם וגם את מה שהכי נחוץ לעמוד פייסבוק חדש או חלש – קידום אורגני.

קידום אורגני באינסטגרם וטיק טוק

קידום אורגני בפלטפורמות החברתיות די דומה לזה שבפייסבוק. הדבר העיקרי שצריך להתמקד בו הוא נראות העמוד, שימוש בכמה שיותר פיצ'רים רלוונטיים והעלאת תכנים המניבים התעניינות מצד הגולשים באופן שוטף.

אין הגדרה למה נחשב להרבה או מעט תכנים, אם התכנים שלכם איכותיים ופשוטים ייתכן וכדאי להעלות מידי יום, זה בעיקר תלוי ביכולת שלכם ליצור אותם.

קידום אורגני - מתוך עמוד אינסטגרם

קידום אורגני לאתר (גוגל)

עיקר ההתמקדות בקידום אתרים באמצעות קידום אורגני הינה כמובן במנוע החיפוש הפופולרי בעולם – גוגל.

האלגוריתם של גוגל עובד באמצעות זחל הסריקה של גוגל שסורק את כל התכנים באתר שלכם ומשם ממשיך לקישורים הנמצאים באתר שלכם לאתרים אחרים. זה אומר שכל התוכן שנמצא אצלכם באתר משפיע על הקידום האורגני שלו.

אם התחום שלכם הוא אינסטלציה, חשוב שיהיו כמה שיותר תכנים הכוללים מונחי חיפוש פופולריים בתחום האינסטלציה אבל לא די בכך. כיוון שהאלגוריתם של גוגל בוחן גם את אופי השימוש של גולשים באתר שלכם: כמות הכניסות לאתר, זמן שהייה, יציאה מהאתר לאתרים אחרים, עמוד שגיאה ועוד.

לכן התכנים באתר שלכם צריכים להיות רלוונטיים, מעניינים וכאלו המספקים את התשובות לשאלות עבור הגולשים שהגיעו לאתר שלכם דרך גוגל. גם בזכות הקישורים ניתן לנתב את הזחל של גוגל אל האתר שלכם דרך אתרים אחרים.

קידום אורגני מתוך מערכת ZEFO - התקדמות בגוגל

קידום אורגני או קידום ממומן?

גם קידום אורגני וגם קידום ממומן. העניין הוא שצריך להפריד ביניהם כיוון שלכל אחד מהם מטרה שונה מלאחר. קידום אורגני אחראי על הנראות של המותג שלכם, של הנכס הדיגיטלי שלכם ושל אותו עמוד או אתר ספציפיים.

נוסף על כך, דרך קידום אורגני את יוצרים סביבה נוספת עבור שירות הלקוחות שלכם ברמה החברתית. שיטה מצויינת לשמירה על קשר עם לקוחות באופן פומבי ובכך מתעניינים אחרים יכולים לראות את השיח שלכם עם עוקבים שלכם ולקוחות שכבר רכשו או קיבלו ממכם שירות.

קידום ממומן אחראי לחשיפת העסק שלכם לקהלים חדשים או קהלים ש"שכחו מכם" – בהגהה מקצועית – קהל רימרקטינג.

כך בעצם נוצר מצב בו הקידום האורגני לא אפקטיבי במיוחד ללא הקידום הממומן כיוון שהגדילה העסקית תהיה איטית במיוחד. וכמובן שכך גם הקידום הממומן לא מספיק אפקטיבי ללא הקידום האורגני שמטרתו להציג את העסק שלכם כחברה גדולה, פעילה ואמינה ולא כחברת קש לייצור לידים או מכירות.

בסופו של דבר, עיקר המכירות ועולם השיווק מבוססים על רגש ולכן מודעות ממומנות בלבד לא יספקו את אותן התוצאות, אפילו לא בקירוב, של אותו הקידום יחד עם קידום אורגני איכותי.

לקוחות איכותיים מחפשים תוכן איכותי

אם אתם רוצים למצב את העסק שלכם בפלטפורמות הדיגיטליות כמותג מוביל בענף שלכם חשוב שכך גם התוכן שאתם מפרסמים באתר ובעמודי הרשתות החברתיות שלכם יהיה איכותי, אותנטי ומעניין.

לקוחות איכותיים שמוכנים לשלם עבורכם כל סכום שידרשו עבור שירות שירצה אותם ייבחנו היטב את התכנים שלכם, במילים אחרות – הם יצפו בקידום האורגני שלכם.

לקוחות רבים פונים אל עסקים דווקא בגלל שמאותם עסקים הם קיבלו את כל המידע שהם חיפשו בתחום שלהם באינטרנט. כדי להבין את החשיבות והעוצמה שיש בשיווק אורגני ניקח שוב לדוגמה את תחום האינסטלציה.

אם יש לכם אתר או עמוד פייסבוק בתחום האינסטלציה שמפרסם מאמרים, סרטונים וטיפים בנושא, אדם שיש לו בעיית אינסטלציה עכשיו בבית, קודם כל יחפש באינטרנט את הפיתרון לאותה הבעייה.

כשהוא ייתקל בתוכן שלכם הוא יקבל את כל המידע הדרוש לו ומפני שאינו בעל מקצוע שיכול לטפל בבעיית נזילה לדוגמא באופן עצמי, הוא ייבחר לפנות אליכם כי דרך התכנים שלכם הוא ראה שאתם לא מוכרים לו שום דבר שהוא לא צריך.

למעשה, אתם מפרסמים את הידע שלכם בחינם לכל דורש דבר שמציג מקצועיות ואמינות בצורה הטובה ביותר ואתם אותנטיים – אנשים אמיתיים שמדברים על פתרונות של בעיות אמיתיות.

מהסיבה הזו למשל, קידום ממומן יכול לעבוד הרבה פחות טוב כי כל אינסטלטור ללא שום המלצות או שום ידע נוסף לגביו באינטרנט יכול לקדם פרסומות ממומנות לכל מי שיחפש אינסטלטור במרחב שהם עובדים בו.

אתם הייתם מוכנים להפקיד תקלה משמעותית כל כך כמו נזילה בבית בידיו של מישהו שאינכם יודעים עליו דבר?

השפעת קידום אורגני על תוכן ממומן

פלטפורמות דיגיטליות שונות כמו טיק-טוק, אינסטגרם, גוגל, פייסבוק ולינקדין פועלות כל אחת על פי אלגוריתמים מעט שונים.

אך דבר אחד משותף לכל הפלטפורמות הוא שתכנים ועמודים שמקבלים יותר התייחסות מהגולשים באופן אורגני בדרך כלל יקבלו גם יותר חשיפה והתייחסות בעלות נמוכה יותר במידע ויפורסמו באופן ממומן.

שיטת הפעולה של הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש היא לקדם תכנים שגורמים לכם להישאר בהם כמה שיותר זמן.

זה אומר למשל שאם שני טקסטים זהים באותו הנושא מקבלים בדיוק את אותה כמות הצפיות, רוב הסיכויים שהטקסט הארוך יותר הוא זה שיתועדף על ידי הפלטפורה וזאת בגלל שלקוראים נדרש יותר זמן לקרוא אותו וזה מוביל להישארות ממושכת יותר בפלטפורמה.

זו הסיבה שניתן לראות המון קידום אורגני שפייסבוק או אינסטגרם עושים לתכנים כגון סרטונים ארוכים, גלריית תמונות, פוסטים עם טקסט ארוך וכו'.

כמובן שחשוב לקחת בחשבון את אופי ההתנהגות הפסיכולוגית של צרכני התוכן שלכם:

  • אנשים לא אוהבים לקרוא טקסטים ארוכים מידי
  • סרטונים צריכים להציג את מרכז המוקד והתוכן שלהם כבר לאחר כ-3 שניות מתחילת הסרטון
  • תמונות שצולמו בצורה חובבנית לא ימשכו את העין של הגולשים מלכתחילה כנראה במיוחד אם מדובר בתמונות של מוצרים או חפצים.

 

בנוגע לאמירה האחרונה, יש הסתייגות קלה כיוון שהתמונות המועדפות ביותר על גולשים ברשתות חברתיות אלה הן דווקא התמונות האותנטיות והפשוטות, אבל, וזה אבל גדול, תמונות כאלה עשויות לזכות ביותר מעורבות והתעניינות מצד הגולשים אך אין זה בהכרח שתמונות אלה ימכרו יותר בסופו של דבר מתמונות מקצועיות.

קידום אורגני - מה לעשות בפועל

למי שעוסק בתחום קידום אורגני המשפט המעוס "התוכן הוא המלך" תמיד מהדהד בראש.

הסיבה לכך היא שיצירת תוכן איכותי לא נעשית בהרף או "על הדרך", עבור תוכן איכותי שיקדם עסק/מוצר/שירות באופן האופטימלי ביותר יש צורך בביצוע מספר משימות:

חקירת מתחרים

אם לא יצרתם תוכן עד היום או שיצרתם תוכן שלא הניב תוצאות, גם לא לאורך זמן, כנראה שהגיע הזמן לראות מה המתחרים עושים.

זה בסדר גמור לשוטט באתרים ובדפים ברשתות חברתיות של המתחרים שלכם. כמובן שהמתחרים הרלוונטיים עבורכם הם אלה שעמודי הסושיאל שלהם מחזיקים בעולם תוכן ענק וחשוב מכך, יש להם המון עוקבים.

המחקר יסייע לכם להבין מי קהל היעד אליו אתם צריכים להגיע ומה אסטרטגיית התוכן שאתם זקוקים לה עבור קידום אורגני מניב.

מחקר מתחרים מתוך מערכת ahrefs לצורך קידום אורגני

הבנה מעמיקה בקהל היעד

כבעלי העסק או המשווקים של העסק אתם חייבים לדעת באופן הכי מדויק והכי מורחב על קהל היעד אליו אתם בעצם פונים.

זה אומר למשל שאם אתם מקדמים משרד עורכי דין בתחום הפלילי ואתם נוהגים להעלות סרטוני טיק-טוק שבהם רואים את עובדי המשרד רוקדים הרי זה ברור לכם שגם אם תגרפו אלפי עוקבים חדשים, לייקים ותגובות, מי שיעשה אותם אלה כנראה לא יהיו הלקוחות האופטימליים עבור המשרד שלכם.

רוב הסיכויים אלה יהיו ילדים ומתבגרים שנהנים מריקודים ולא אנשים המחפשים עורך דין בתחום הפלילי, טיפים להתמודדות עם חקירה משטרתית או סיוע בהגשת ערעור לבית משפט.

אם תכירו היטב את קהל היעד שלכם ותדעו בדיוק מה התוכן שהוא אוהב לצרוך וגם שזה נוגע לתחום הפעילות שלכם תוכלו להמיר בהמשך את הלייקים והתגובות ללקוחות פוטנציאליים.

בניית אסטרטגיית תוכן

ניתן לירות את החיצים לכל הכיוונים עד שתפגעו. אבל, אם אינכם חברה עטירת תקציב שיכולה לממן לעצמה יוצרי תוכן שיצרו עבורה תוכן מגוון נון-סטופ כנראה שתצטרכו לחשב באופן מדויק יותר כל פוסט, תמונה וסרטון שאתם יוצרים עבור הרשתות החברתיות ובטח שכל מאמר או טקסט עבור מנועי החיפוש.

לכן, בחקירת המתחרים ניתן גם לראות מה עובד להם יותר ומה פחות וכמובן לנסות פשוט ליצור את התוכן הטוב ביותר וזה לא משנה אם אתם יוצרים אותו בעצמכם או ששכרתם את שירותיה של חברת קבלן שתבצע זאת עבורכם.

יצירת תוכן

מי שחפץ בכל סוג של תוכן כנראה שימצא אותו באנגלית. דווקא בשפה העברית יש מחסור עצום בתוכן כיוון שהמון בעלי עסקים אינם מבינים את החשיבות של קידום אורגני ושיווק באמצעות תוכן אורגני.

אם תבחרו ליצור תוכן, גם אם הוא ברמה בינונית, אבל הוא מספק את המידע ועונה על הצרכים של צרכני התוכן בתחומכם, הקידום האורגני שלכם ישתפר פלאים.

בעלי עסקים אינם זמינים באמת ברוב הזמן ליצור את התוכן שלהם בעצמם ולכן הפתרון האידיאלי הוא לפנות אל חברות שיווק ופרסום בדיגיטל שיבצעו את המשימה על הצד המקצועי ביותר.

הטמעת תוכן בצורה עקבית וחכמה

גם לאחר יצירת התוכן אופן ההטמעה שלו קריטי במיוחד אם מדובר במאמרים לקידום אתרים.

אם אינכם מקצועיים בתחום, לא היינו ממליצים לגעת בנושא כלל ולפנות אל מקדם אתרים מנוסה כדי שידע בדיוק כיצד להטמיע את התכנים בדרך האופטימלית ביותר.

קידום אורגני ברשתות החברתיות מעט פחות נוקשה מבחינת ההטמעה אך כן יהיה קריטי לקבוע זמנים מוגדרים בהם הכי הרבה מהמשתמשים הרלוונטיים עבורכם פעילים ברשתות ואכן יראו את התכנים שאתם מעלים.

את העלאת התכנים צריך להעלות באופן עקבי כי הסוד להצלחת הקידום האורגני במקרה הזה הוא התמדה וביצוע לאורך זמן. כמה זמן? לתמיד.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
השארת פרטים: