לינקדאין לעסקים - מהות הרשת החברתית

לינקדאין לעסקים: כיצד הרשת החברתית תסייע לכם?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הרשת החברתית לינקדאין לעסקים יכולה לתרום רבות למיתוג שלכם, לעזור לכם במציאת שיתופי פעולה, עובדים חדשים ולקוחות פוטנציאליים, ולהגביר את הנוכחות שלכם ברשת.

500 החברות המובילות בעולם גולשות בלינקדאין, וכיום ברשת החברתית רשומים מעל ל-772 מיליון משתמשים – 90 מיליון מהם נמצאים בעמדת מפתח בכירה בקריירה שלכם, ו-63 מיליון מהם נמצאים בעמדת מקבלי ההחלטות. 45% מהם השיגו לקוחות באמצעות לינקדאין לעסקים, ולינקדאין יעילה יותר ב-277% לעומת פייסבוק ביצירת לידים.

לאור כל הנתונים האלו, לינקדאין לעסקים היא רשת חברתית יעילה שיכולה לעזור רבות לעסק שלכם. קהל היעד העיקרי של הפלטפורמה שהושקה בשנת 2003, אלו אנשי עסקים מתחומים וענפים שונים.

אותם אנשי עסקים הנעזרים בלינקדאין כדי ליצור שיתופי פעולה וקשרים מקצועיים עם קולגות אחרות, להשיג לקוחות פוטנציאליים, למצוא עובדים חדשים, לחזק את המיתוג שלהם ולהגביר את הנוכחות שלהם ברשת.

הנה כל הסיבות מדוע כדאי גם לכם להצטרף לרשת החברתית לינקדאין לעסקים:

לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית:

חיזוק הנוכחות שלכם ברשת

גוגל ומנועי חיפוש אחרים מדרגים גבוה את לינקדאין לעסקים בדפי התוצאות של מנוע החיפוש.

כך, שאופטימיזציה של הפרופיל שלכם בלינקדאין תסייע לכם לשפר את המיקומים שלכם בגוגל.

ככל שהמיקום שלכם בתוצאות החיפוש יהיה גבוה יותר, כך תוכלו ליהנות מתנועה גדולה יותר של גולשים לאתר ותשיגו יותר לידים ולקוחות.

מומלץ מאוד לשלב מילות מפתח פופולריות ורלוונטיות בפרופיל שלכם, להעלות פוסטים מעניינים שימשכו את קהל היעד שלכם שיתנו להם ערך מוסף.

כדאי להצטרף לקבוצות העוסקות בתחום שלכם, לפרסם בהן פוסטים ולנהל אינטראקציה עם חברי הקבוצה.

לינקדאין לעסקים - נראות דף עסקי

השגת לקוחות פוטנציאליים

באמצעות לינקדאין לעסקים תוכלו לקדם את המוצרים או השירותים שלכם, לעדכן על מוצרים ושירותים חדשים ועל ימי מכירה מיוחדים. זוהי במה נהדרת לחשוף בפני קהל היעד שלכם את העסק שלכם, שהם אולי לא מכירים.

כאשר גולשים שמתעניינים במוצרים או בשירותים שאתם מספקים ייתקלו בפוסטים שלכם, הם יוכלו ליצור עמכם קשר בקלות. מכאן, הדרך להפוך את אותם לקוחות פוטנציאליים ללקוחות חדשים, היא קצרה.

כידוע, עסק מוצלח נשען על כוח אדם טוב. אחד היתרונות הגדולים של לינקדאין לעסקים, הוא שהוא מאפשר למצוא כוח אדם איכותי שיכול לתרום מאוד להצלחת העסק שלכם.

לפי הנתונים, ברשת החברתית גולשים מדי שבוע 40 מיליון אנשים במטרה למצוא עבודה. ישנם מגוון רחב של משתמשים עם ניסיון בתחומים וענפים שונים.

תוכלו להציץ בקורות החיים המופיעים בפרופילים של המשתמשים, ולבדוק מהו הרקע המקצועי וההשכלה שלהם, מה הניסיון שלהם, ואך לבחון המלצות שכתבו המעסיקים הקודמים שלהם עליהם.

כך תוכלו לבחור את האנשים שמתאימים לאיוש התפקידים בחברה שלכם, לפנות אליכם בהודעה פרטית ולהזמין אותם להגיע לראיון עבודה.

בדף הפרופיל שלכם בלינקדאין תוכלו לפרסם את המשרות הפנויות אצלכם ואת הדרישות. זהו מעין לוח דרושים חינמי, רק שבניגוד ללוחות דרושים אחרים, יש סיכוי גבוה יותר שתצליחו להשיג עובדים איכותיים.

לינקדאין לעסקים שרוצים מיתוג אמיתי

מיתוג הוא אחד הדברים המשפיעים ביותר על הצלחת העסק. זהו תהליך שבמסגרתו נוצר בידול לעסק שלכם מול המתחרים, ומתקבל סט הערכים שהעסק שלכם מעוניין לשדר.

לינקדאין לעסקים מהווה הזדמנות נהדרת לחזק את המיתוג שלכם. תוכלו להשוויץ בהישגים שלכם, בפרסים יוקרתיים שחברתכם קיבלה, באירועי חברה שנערכו אצלכם, בזינוק במכירות ועוד.

בנוסף לפרסום פוסטים, מומלץ לבקש מלקוחות קיימים ולקוחות קודמים המלצות על העסק שלכם. תוכלו לפרסם את אותן המלצות וכך, התדמית שלכם בעיני קולגות, לקוחות פוטנציאליים, ומחפשי עבודה, תלך ותעלה.

עסק שיש לו עמוד מושקע בלינקדאין, עוזר מאוד להגביר את האמון בו, וככל שתרכשו את אמונם של הגולשים, כך העסק שלכם ייתפס כמוצלח יותר.

לינקדאין לעסקים - כרטיס כניסה לקמפיינים הממומנים

כמו בכל רשת חברתית בצמיחה, בעבר, גם לינקדאין אפשרה תפוצה אורגנית חינמית לכל משתמשי הפלטפורמה בדיוק כפי שהיה בעבר הרחוק בפייסבוק ובאינסטגרם. אך עם הזמן כמות המשתמשים גדל, אז אין באמת אפשרות להציג את כולם לכולם, וגם כמות התכנים שמתפרסמים גדלה באופן ניכר.

יחד עם הגדילה נכנס גם עניין השיווק והפרסום בתשלום, הרי הגם בלינקדאין צריכים להתפרנס ממשהו. כבעלי פרופיל עסקי בלינקדאין אתם יכולים לפרסם תכנים באופן ממומן דבר שיגדיל את החשיפות ויתן לכם את האפשרות לפלח את הקהל המתאים עבור המודעות שלכם.

לינקדאין לעסקים - איך עובד מנגנון הפרסום

פרסום ממומן של לינקדאין לעסקים עובד בעזרת מערכת נפרדת מהאתר כמו האדס מנג'ר של פייסבוק ושל גוגל. הפלטפורמה עבור לינקדאין לעסקים נקראת לינקדאין קמפיין מנג'ר.

האופציות המרכזיות לפרסום במערכת של לינקדאין הן יצירת קמפיין בממשק או קידום סטטוס בדף העסקי שלכם.

בפתיחת החשבון ניתן לבחור לפי נוחיותכם האם הפרסום יתבצע על גבי שמכם הפרטי, שם החשבון שלכם או שם החברה שלכם.

סוגי מודעות לינקדאין לעסקים:

  • מודעות כלליות – מודעות המורכבות מטקסט עם תמונה, סרטון או גלריה והן מופיעות בפיד של המשתמשים בדומה מאוד למודעות בפייסבוק.
  • מודעה לתיבת הדואר – קמפיין המורכב מהודעות שנשלחות ישירות לתיבת הדואר. המודעות יותר בנויות כמכתב/ניוזלטר ובטח כבר יצא לכם לפגוש כאלו הנוגעות למשרות עבודה בתחום העיסוק שלכם וכדומה.
  • מודעות טקסט – אלה מודעות המופיעות רק בממשק דסקטופ בפינה העליונה לצד ריבוע עם תמונה קטנה. זה עובד בדומה מאוד למה שקיים בפייסבוק והמקום העיקרי בו תפגשו מודעות כאלה יהיה בגוגל. הרבה עסקים קטנים נמנעים מלפרסם שם בשביל "לחסוך בתקציב" ולפרסם לינקדאין לעסקים רק במקומות בטוחים. ההשערה הזו שגויה לגמרי ובפועל, עד שלא ניסיתם אין דרך לדעת מה יעבוד לכם טוב יותר ויביא יותר תוצאות.
  • מודעות דינמיות – המודעות האלו משתנות ומוצגות באופן שונה לכל משתמש. יש אפשרות שלמשתמשים מסויימים תופיע אפילו התמונה שלהם במודעה והיא תקרא להם לעקוב אחר עמוד עסקי שלכם או להירשם לרשימת תפוצה למשל.
    כדי להסביר את תהליך בניית הקמפיין של לינקדאין לעסקים עם הגדרת מטרות על פי משפך שיווקי נתחיל דווקא מהסוף כדי שכבר מהשלב הראשון נהיה ממוקדים במטרה הסופית.

קבלת לידים

השלב האחרון במשפך השיווקי. אחרי שהגולשים מכירים אתכם, ביצירת קמפיין לידים תוכלו לקבל פרטים אודות לקוחות מתעניינים. השלב הזה הוא האחרון כיוון שכל ליד יכול לעלות לכם עשרות ובמקרים מסויימים אפילו מאות שקלים.

כדי להוריד את העלויות לכל ליד אתם צריכים ליצור את הקמפיין רק עבור קהל רימרקטינג – אנשים שכבר ראו את הדף שלכם, הפוסטים שלכם או מודעות אחרות וכעת אתם לא אנונימיים עבורם, הם יודעים מי אתם.

מודעות למותג

בעצם זה הקמפיין הבסיסי והראשוני ביותר. המיקוד של הקמפיין הוא לייצר כמה שיותר חשיפות למודעה שתציג את המותג שלכם. המודעה תוצג באופן אקראי לכל מי שנכלל בפילוח הקהל שהגדרתם.

הפנייה לאתר

מודעה עם הפנייה לאתר פועלת באופן די דומה למודעות למותג רק עם סוויץ' קטן ומשמעותי, המודעה תוצג בעיקר לאלו שלינקדאין מכירה בהם כמשתמשים שנוהגים ללחוץ על קישורים אם הם רלוונטיים עבורם.

כך בעצם אתם יכולים לבנות מהמודעה הראשונית משפך שיווקי שלם שעובר מהמודעה בלינקדאין ועד לטופס לידים או בוט הרשמה באתר שלכם.

העניין הוא שגם כאן, אמנם כל כניסה לאתר עולה הרבה פחות מעלות של ליד אבל כן חשוב לקחת בחשבון שאם אתם מותג לא מוכר והקריאייטיב של המודעה שלכם לא מושך מספיק, אז כן, זה יצא יקר יותר לכל הקלקה על קישור לאתר.

הצעות עבודה לינקדאין לעסקים

הצעות עבודה יוצגו כמו מודעות אחרות לאנשים המתאימים לקריטריונים שהגדרתם ומחפשים עבודה בענף שלכם.

צפייה בוידאו

צפייה בוידאו לא שונה בהרבה מאופן הפעולה של קמפיין הפנייה לאתר. גם כאן הטירגוט של המערכת יציג את המודעות, או במקרה הזה, את הסרטון, קודם כל לאלו שנוהגים לצפות בסרטונים בלינקדאין ובתנאי שהם תואמים כמובן למה שהגדרתם בפילוח קהלים בקמפיין שיצרתם.

המרות

המטרה של קמפיין המרות, במהותו, היא ליצור לידים מקהלים שכבר נחשפו למודעות קודמות שלכם. זאת לא חובה וניתן להציג את הקמפיין לכל המשתמשים.

בפועל, בקמפיין המרות, ההבדל היחיד בינו לבין הפנייה לאתר הוא ההגדרה של מה שנחשב בעיניכם כהמרה. זה אומר שהמטרה של הקמפיין לא חייבת להיות יצירה של כמה שיותר כניסות לאתר.

אתם יכולים להגדיר גם שהמרה מבחינתם זה רק מי שהשאיר פרטים באתר / בטופס לידים, רק מי שלחץ על המודעה, רק מי שהקליק על הקישור בלי הקשר אם בסוף הוא נכנס לאתר או לא וכך הלאה.

נכון שמערכת הפרסום של לינקדאין לא נפוצה כמו זו של פייסבוק. אבל הייחודיות שלה, שהיא עובדת כמערכת B2B (עסק לעסק) והיכולת לטרגט את הקהלים שלכם בצורה ממוקדת בהרבה מבחינת אותו בעל מקצוע, מנכ"ל או איש שיווק שאליו המודעה שלכם פונה לעומת פייסבוק שבעיקר תוחמת את הטרגוט לגילאים ותחומי עניין כלליים ועל כך נרחיב בשורות הבאות.

לינקדאין לעסקים - מתקדמים בהשגת המטרה

אופן פילוח הקהלים בפלטפורמת לינקדאין לעסקים הוא ממוקד ומתקדם בהרבה מזה שיש בפייסבוק.

בגלל שלינקדאין מוגדרת כפלטפורמה לעבודה ולעסקים, הטרגוט בקמפיינים מבוסס בדיוק לפי זה: מקצועה, תפקיד בחברה, וותק וכו'. כך בעצם מתאפשר לכם ליצור קמפיינים מדויקים להפליא. כך גם נוצרת לפניכם האפשרות להתאים את הקריאייטיב בכל מודע במדויק עברו הקהל אליו אתם פונים.

זה אומר למשל שאם אתם רוצים לפנות ישירות למנהלי שיווק ובעלי עסקים כדי להמליץ להם לפתוח לינקדאין לעסקים לטובת קידום ממומן, גיוס עובדים ופנייה ממוקדת לעסקים אחרים עבור שיתופי פעולה, בלינקדאין אתם בהחלט יכולים לעשות את זה.

המודעה שתנסחו והקריאייטיב שלה יכול להיות פשוט וחד משמעי בשורה אחת בצירוף תמונה שלכם או תמונה שמושכת תשומת לב. היופי כאן, שאם תנסו לקדם קמפיין דומה בפייסבוק, היכולת שלכם להגיע לאותם מנהלי שיווק היא מינורית ודורשת התחכמות רבה יותר מצד הקמפיינר שידע בדיוק לבנות את הפרופיל של הקהל הזה גם אם אותם אנשים בפרופיל שלהם בפייסבוק אינם מוגדרים כ"מנהלי שיווק".

מכאן נכנסים לתמונה שני חברים טובים מאוד לאלו המתעסקים בקמפיינים בפייסבוק ושמם ניסוי ותהיה. בלינקדאין גם כדאי לעשות טסטינג לקמפיינים כדי להוציא את המירב בפחות זמן ובפחות תקציב אך לינקדאין לעסקים העניין מתקדם יותר ופשוט יותר.

לינקדאין לעסקים - חשיבות ההאשטאגים

כמו באינסטגרם, גם בלינקדאין השימוש בהאשטגים הוא אפקטיבי לכן בהחלט מומלץ להוסיף אותם.

באמצעות החיפוש, ניתן למצוא את הפוסטים שפרסמתם דרך ההאשטגים המצוינים בהם. כך בעצם אתם מפעילים סוג של מערכת קישורים אל הפרופיל והפוסטים שלכם וכך גם אתם יכולים למצוא יותר תכנים הנוגעים אליכם.

לינקדאין לעסקים - יצירת Showcase

שואוקייס הוא בעצם עמוד נפרד מתוך העמוד העסקי של החברה שלכם אך מקושר אליו כמו "תת מחלקה" בחברה.

יצירת עמודי Showcase נועדה כדי שניתן יהיה לעשות הפרדה בין מותגים שונים בבעלות חברה, עמוד נפרד למוצר דגל חדש, פרוייקט ייחודי וכו'. ניתן לפתוח עד 10 עמודים כאלו מכל דף חברה.

היתרון של השואוקייס שניתן לעצב בצורה שונה ולהנגיש תוכן שונה תחת אותו שם חברה כדי להבליט את ה"מיזם" החדש שלה.

עוד יתרון לדף שואוקייס הוא שניתן למדוד נתונים סטטיסטיים בנפרד לכל שואוקייס וכמובן בנפרד מהעמוד העסקי הראשי.

חשוב לציין שיש גם מספר פרמטרים שעשויים להיתפס כחסרונות כמו העניין שהעוקבים של שואוקייס לא ניתנים להעברה ואינם משתייכים לעמוד החברה הראשי.

גם המעבר מעמוד החברה לדף שואוקייס אינו אפשרי. גם הקישור של השואוקייס לפרסומי משרות אינו אפשרי אלא רק דרך דף החברה הראשי.

יצירת שיתופי פעולה

יתרון נוסף של לינקדאין לעסקים הוא האפשרות ליצור שיתופי פעולה בין קולגות. ברחבי הרשת החברתית קיימים מגוון רחב של חברות, שממש כמוכם, מחפשות הזדמנויות עסקיות חדשות.

תוכלו ליצור קשר בעלות עם החברות ולהציע להם שיתופי פעולה שיניבו לכם הצלחה גדולה.

כך למשל, אם יש לכם חברת סטארט אפ שהמציאה פטנט בתחום האופנה, תוכלו ליצור קשר באופן ישיר עם מנהלי מותג אופנה מצליח ולקבוע עמם פגישה.

להשיג טלפונים של אנשים הנמצאים בעמדות בכירות זה לא תמיד קל, אבל ליצור עמם קשר דרך לינקדאין זה פשוט מאוד.

הרשת החברתית מאפשרת לדעת האם אותו אדם ראה את ההודעה שלכם ומונעת מכם את תחושת האי ודאות הנלוות לפניות חדשות.

יצירת שיתופי פעולה באמצעות קבוצות

הקבוצות בלינקדאין מהוות זירה מדהימה בה תוכלו ליצור קשרים ושיתופי פעולה עם מגוון בעלי מקצוע בתחומכם בכל העולם.

רעיון הקבוצות מגיע מהצורך של מספר אנשים מאותו תחום מקצועי להתאגד לצורך דיונים, העלאת שאלות, שיתוף מידע עסקי חיוני ושיח מקצועי כללי.

אם עסקתם באפיליאייט בשלב כלשהו בקריירה שלכם, גם בלי הסבר אתם בוודאי מבינים כמה יעילות הקבוצות האלה לפיתוח קשרים עסקיים.

כמי שמעוניין להיות פעיל ולנצל את המירב מלינקדאין כדאי לא רק להירשם לקבוצות אלה גם לפתוח כמה משלו. צרוף מספר רב של חברים לקבוצה עשוי לקחת המון זמן ולכן ככל שתקדימו לעשות זאת כך תוכלו לקטוף את הפירות המקבוצה מהר יותר.

ביצירת קבוצה אפשר גם להגדיר אותה כפרטית ככה שרק מי שחבר בקבוצה שלכם יוכל לצפות בתוכן המתפרסם בה.

לפני שאתם יוצרים קבוצת לינקדאין משלכם, השתדלו לבצע מחקר בנושא כדי לדעת אילו קבוצות כבר קיימות בנישה שלכם ואיזו קבוצה דומה אך שונה תוכל לספק את האלטרנטיבה הדרושה בתחום.

לסיכום, חשוב מאוד שתראו נוכחות בלינקאין ותשקיעו בעמוד העסקי שלכם. לרשת החברתית יש כוח רב והשפעה, ואם אתם לא שם אתם פשוט לא קיימים.

המטרה של העסק היא אמנם למכור, אבל חשוב גם לנהל קשרים מקצועיים וחיבורים עם לקוחות ועסקים אחרים.

לינקדאין מציעה לכם הזדמנויות רבות למשוך עסקים, לקוחות, ומחפשי עבודה איכותיים, ולחשוף את השירותים והמוצרים שלכם. אז קחו את ההזדמנות הזאת בשתי ידיים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
השארת פרטים: