קידום ממומן באינסטגרם ובסטורי – מערכת היחסים החמה בתחום השיווק

קידום ממומן באינסטגרם הזירה החמה בתחום השיווק

קידום ממומן באינסטגרם מאפשר לכם להגדיל את כמות העוקבים שלכם ובהתאם את קהל הלקוחות שלכם. לפניכם הסבר על קידום באינסטגרם שיחזק את החשבון שלכם.

כל עסק שמעוניין לחזק את המותג ולהגדיל את ההכנסות והרווחים שלו, חייב להיות באינסטגרם.

עם יותר מ-3 מיליון משתמשים חודשיים בישראל ויותר מ-700 מיליון משתמשים חודשיים בעולם, אין ספק שהרשת החברתית היא פלטפורמה נהדרת לקידום העסק שלכם.

לצד ניהול חשבון האינסטגרם שלכם שאינו מצריך השקעה כספית אבל דורש אסטרטגיה נכונה, מומלץ להשקיע גם בקידום ממומן בפלטפורמה.

מהו קידום ממומן באינסטגרם?

ממש כמו שאנו יכולים לפרסם מודעות בתשלום במנוע החיפוש גוגל, גם באמצעות אינסטגרם ניתן לפרסם מודעות בתשלום.

הקידום באינסטגרם מאפשר לכם לקדם פוסטים כך שיגיעו לקהל היעד שלכם וייחשפו בפני משתמשים רבים. ככל שהקידום הממומן באינסטגרם יצליח, כך תוכלו ליהנות מתנועת גולשים רבה יותר אותם תוכלו להמיר ללקוחות.

למי מתאים קידום ממומן באינסטגרם?

קידום באמצעים ממומנים באינסטגרם יכול להתאים לכל עסק – בין אם הוא שייך לתחום ההלבשה, הספורט או האוכל.

מרבית הגולשי באינסטגרם הם בגילאי 18-32, לכן הפלטפורמה מתאימה בעיקר לעסקים שפונים לקהל יעד צעיר.

יחד עם זאת, בשנים האחרונות מצטרפים לאינסטגרם גם גולשים מבוגרים יותר שנהנים לשתף את החוויות שלהם ולהתעדכן בחוויות של גולשים אחרים. לכן, כמעט כל עסק יכול להרוויח מקידום ממומן באינסטגרם.

לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית:

כיצד זה עובד?

הדרך ליצור מודעה ממומנת באינסטגרם, היא דרך החשבון העסקי שלכם. לאחר שהתחברתם לחשבון, לחצו על האפשרות ״קידום״ ("Promote").

בשלב הבא תוכלו לבנות מודעה ממומנת שתקדם את העסק שלכם. חשוב להשתמש בתמונה איכותית, שתמשוך את הגולשים ותציג בצורה הטובה ביותר את השירות או המוצר שלכם.

ניתן להוסיף למודעה את המיקום של בית העסק ולתייג אנשי קשר כמו לקוחות קיימים, אושיות רשת, חברות שאתם מקיימים איתם שיתופי פעולה ועוד.

מהי מטרת הקמפיין? 🎯

לאחר בניית המודעה, השלב הבא בקידום ממומן באינסטגרם הוא לקבוע מהי מטרת הקמפיין שלכם.

יש לכם כמה אפשרויות: להפנות את הגולשים לחשבון האינסטגרם שלכם, להפנות אותם לאתר האינטרנט שמקדם את המוצרים או השירותים שלכם, או להפנות אותם על מנת שישלחו לכם הודעה פרטית.

החליטו מה היעד שלכם – הגדלת כמות העוקבים וחיזוק המותג שלכם, הגדלת התנועה לאתר האינטרנט או יצירת קשר ישיר עם הלקוח ופיתוח מערכת יחסים עם הלקוחות.

בהתאם למטרת הקמפיין, תוכלו לבחור בכפתור הנעה לפעולה שתפקידו להניע את הגולשים לבצע את הפעולה שאותה אתם מעוניינים להשיג.

בחירת קהל היעד

עם קמפיין ממומן פעיל

ללא קמפיין ממומן פעיל

באמצעות קידום ממומן באינסטגרם ניתן להגיע לקהל היעד שלכם לפי המאפיינים הדמוגרפיים שלו. תוכלו לבחור את המיקום הפיזי של הקהל שייחשף למודעה הממומנת שלכם, את הגיל, את תחומי העניין ואת המין שלהם.

חשוב לבדוק היטב מיהו קהל היעד שלכם על מנת למקסם את ההצלחה של המודעה. אם אתם לא בטוחים מה המאפיינים של קהל היעד שלכם, אפשרות נוספת היא לבחור בקהל אוטומטי.

במקרה הזה, אינסטגרם יציג את המודעה בפני קהל הדומה לקהל העוקבים שלכם. זוהי אפשרות שיש בה מעט סיכון משום שאתם עלולים לפספס את קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם.

בחירת מיקום המודעות

כעת תידרשו לבחור היכן תוצג המודעה שלכם. ניתן להציג את המודעה ב״פיד״ (עמוד החדשות) של הגולשים, או בסטורי. הסטורי (סיפור) הוא פיצ׳ר פופולרי מאוד באינסטגרם.

הוא מאפשר להציג סרטונים קצרים בני 15 שניות, שאמנם נעלמים כעבור 24 שעות אך ניתן לשמור אותם במחשב שלכם ולהציג אותם במועד מאוחר יותר.

בכל יום יש כ-400 מיליון משתמשים שמעלים סטורי לחשבון האינסטגרם שלהם, ולכן מומלץ לפרסם גם שם את המודעה שלכם.

בנוסף לכך, קידום באינסטגרם יכול להופיע גם בפייסבוק. בשנת 2012 הרשת החברתית המצליחה ביותר בעולם – פייסבוק, רכשה את אינסטגרם. בשל כך, כאשר אתם בונים קמפיין ממומן באינסטגרם, תוכלו לבחור שהמודעה שלכם תוצג גם בפייסבוק וכך להגדיל את כמות החשיפות.

בחירת התקציב

השלב הבא הוא בחירת התקציב שלכם. קידום ממומן באינסטגרם מאפשר לכם להחליט מראש מהו התקציב שאתם מוכנים להשקיע על הפרסום. המחיר נקבע לפי 1000 חשיפות של המודעה או לפי כל לחיצה על המודעה.

קחו בחשבון שככל שתשקיעו יותר בפרסום, כך כמות החשיפה של המודעה תגדל ותוכלו להניב יותר רווחים. מי שמשלם פחות הרבה פעמים משלם יותר בסופו של דבר, לא מדובר בקלישאה.

מעקב אחר קמפיין קידום ממומן באינסטגרם

לאחר שבניתם את הקמפיין, אינסטגרם תציג בפניכם את המודעה כפי שהגולשים יראו אותה. היא תעדכן אתכם מהו מחיר הקמפיין הסופי וכמה גולשים צפויים להיחשף למודעה שלכם. לאחר שלחצתם אישור, המודעה שלכם תתחיל לרוץ.

חשוב מאוד לעקוב בזמן אמת אחר הביצועים של הקידום הממומן באינסטגרם. בהתאם לתוצאות, תוכלו להאריך את הקמפיין, לקצר אותו או להפסיק אותו ולבנות קמפיין עם מודעה חדשה. מודעה בתשלום עלולה שלא לעבוד מסיבות שונות, ועליכם להיות עם היד על הדופק כדי להבטיח את הצלחת הקמפיין שלכם.

טיפים לפרסום בתשלום באינסטגרם

קדמו את התוכן האורגני המוצלח שלכם

לא תמיד יש צורך להעלות פוסטים חדשים לצרכי קידום ממומן באינסטגרם. במקום זאת, ניתן לקדם את התוכן האורגני שעשה עבודה טובה. סביר להניח שפוסטים שיצרו עניין בקרב קהל העוקבים שלכם, יעוררו גם עניין בקרב הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.

כדי לגלות מהם הפוסטים המוצלחים ביותר בעמוד העסקי שלכם באינסטגרם, כנסו ללוח התובנות שלכם בעמוד. שם תוכלו לראות מהו שיעור המעורבות של הגולשים לכל פוסט ולהבין מהם הפוסטים והנושאים שיצרו את המעורבות הגדולה ביותר. את אותם פוסטים או פוסטים דומים תוכלו לקדם באינסטגרם.

נגן וידאו

יצירת קהלים חמים בהתאמה אישית

מומלץ מאוד להשתמש בכלי Facebook Custom Audience שיאפשר לכם לבנות קהל חם יותר של לקוחות שכבר הביעו עניין כלשהו בחשבון האינסטגרם שלכם.

תוכלו להציג את הפוסטים הממומנים שלכם בפני אנשים שכבר ביקרו בפרופיל העסקי שלכם באינסטגרם, לגולשים ששלחו לכם הודעה ישירה באינסטגרם, לכאלה ששמרו את הפוסט או המודעה שלכם באינסטגרם, או לגולשים שהייתה להם מעורבות אחרת בפוסטים או במודעות שלכם באינסטגרם.

באמצעות מיקוד קהל היעד שלכם, תוכלו להגדיל את סיכויי ההצלחה של הפוסטים הממומנים ולהמיר גולשים רבים ללקוחות חדשים.

קידום ממומן באינסטגרם מצריך חשיבה מחוץ לקופסה

הגולשים נוהגים לגלול במהירות את הפיד שלהם באינסטגרם. לכן, כדי למשוך את תשומת לבם ולגרום להם להתעכב על המודעה שלכם, חשוב שתהיו יצירתיים ככל האפשר.

העלו פוסטים עם תמונות שמושכות את העין ושקשה מאוד לפספס. אחת הדרכים לבלוט מעל כולם היא באמצעות הומור. אז אם זה מתאים לזהות המותג שלכם, שלבו תמונות משעשעות או סרטונים קלילים בפוסטים המקודמים שלכם.

כדאי להיכנס לעמוד ההשראה של אינסטגרם בו מוצגות התמונות המוצלחות ביותר של חשבונות מכל רחבי העולם, ולבחון מה המתחרים שלכם עושים. לקחת השראה מחברות מצליחות זה תמיד רעיון טוב. יחד עם זאת, זכרו שעליכם לשמור על תוכן מקורי שיבדל אתכם מהמתחרים.

העלו סרטונים

מלבד תמונות, תוכלו להכניס לקמפיין הממומן שלכם גם סרטונים באורך של 30 שניות (בעבר ניתן היה להכניס סרטון באורך של 15 שניות בלבד).

סרטוני וידאו מושכים מאוד את העין של הגולש ואפשר לשלב בהם פילטרים שונים, סלואו מושן, אפקטים ומוזיקה. כדאי להיעזר באפליקציות עריכה שונות שיקחו את סרטוני האינסטגרם שלכם לשלב אחד קדימה.

אותנטיות תוביל להצלחה בקידום ממומן באינסטגרם

עליכם לזכור שאינסטגרם זה לא כמו פלטפורמה מסחרית רגילה כדוגמת עיתונות, טלוויזיה או רדיו. סוד הקסם של האינסטגרם הוא דווקא באותנטיות. לכן, נסו ליצור פוסטים שנראים כאילו כאילו אדם יצירתי במיוחד יצר אותם, ולא חברה מסחרית.

אל תשמשו באינספור פילטרים ואל תעמיסו בפוטושופ. הפוסטים חייבים לשדר יופי אבל גם להיות נגישים ופשוטים יחסית.

השתמשו בהאשתאגים

ממש כמו שעליכם להכניס האשתגים לפוסטים הרגילים שלכם, גם בפוסטים הממומנים חשוב שתכניסו האשתגים.

מדובר במילות מפתח המאפשרות לקטלג את הפוסט לפי תחומים ונושאים מסוימים, וכך מסייעות להגדיל את החשיפה של כל פוסט ופוסט. חשוב לבצע מחקר כדי להבין מהם ההאשתאגים הפופולרים והרלוונטים ביותר לעסק שלכם.

אפשר אמנם להכניס כ-30 האשתגים, אך מומלץ להסתפק בחמישה. עודף של האשתגים עלול להרתיע את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם וכמו שאומר המשפט ״תפסת מרובה לא תפסת״.

צרו שיתופי פעולה

במהלך קידום ממומן באינסטגרם מומלץ מאוד להיעזר באושיות רשת כדי לקדם את הפוסטים שלכם. צלמו ידוענים ומובילי דעת קהל עם המוצרים שלכם וקדמו את הפוסטים האלה בקמפיין ממומן.

פוסטים עם מפורסמים יכולים לעזור לכם מאוד ולתרום להעלאת המודעות למותג שלכם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

השארת פרטים:

השאירו פרטים
צרו איתנו קשר
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
השאירו פרטים
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
צרו איתנו קשר