איך הפך שיווק משפיענים לחלק בלתי נפרד מאסטרטגיה עסקית?

עסקים קטנים וגדולים כאחד נעזרים במשפיעני רשת כדי להגדיל את כמות הלקוחות וההכנסות שלהם. לפניכם כל מה שרציתם לדעת על שיווק משפיענים.

בשנים האחרונות, הרשתות החברתיות התחזקו ללא היכר. בפייסבוק ישנם יותר מ-6.6 מיליון משתמשים ישראלים, ובאינסטגרם ישנם כמעט 4 מיליון משתמשים חודשיים.

עם ההתחזקות ועליית הפופולריות של הרשתות החברתיות, יותר ויותר עסקים הבינו שהם חייבים למנף את הפלטפורמה הזאת כדי לקדם את העסקים שלהם וכך להגדיל את ההכנסות.

אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות שיווק משפיענים. אבל לפני שנסביר במה מדובר, בואו נגדיר קודם כל מה זה משפיען.

מי נחשב למשפיענים?

אנה זק, אשלי בקשי, קים אור אזולאי, סמיון גרפמן ויבגני זרוביסנקי – אם השמות האלו לא ממש מוכרים לכם, אז כדאי שתדעו כי מדובר במשפיעני רשת.

משפיענים, כשמם כן הם – אלו אנשים משפיעים, הנחשבים למובילי דעת קהל. הם יוצרים תוכן אמיתי, מקורי ובעל ערף מוסף בתדירות גבוהה ויש להם קהל עוקבים גדול ונאמן שמחקה אותם, סומך על הדעה שלהם ומאמין במה שהם מייצגים.

משפיענים אלו דמויות בולטות בתחומם. אלו יכולים להיות סלבס, זמרים, דוגמניות, שחקנים, עיתונאים, או מנכ"לים – כל מי שנתפס כמומחה בתחום שלו, שפעיל ברשתות החברתיות ושהעוקבים שלו מגלים מעורבות רבה בתוכן שהוא יוצר.

אז מה זה שיווק משפיענים?

שיווק משפיענים זהו שיווק שבמסגרתו יוצרים שיתוף פעולה עם משפיענים ברשת. כלומר, במקום להעביר באופן ישיר את המסר השיווקי שלכם אל הצרכנים, אתם נעזרים באותם משפיעים כדי שהם יפרסמו את המוצר או השירות שלכם ברשתות החברתיות.

המשפיענים יכולים לעשות זאת בדרכים רבות: להצטלם עם המוצר, לכתוב עליו חוות דעת חיובית, להצטלם לסרטון ועוד. בתמורה לפרסום, המשפיען מרוויח תגמולים כמו מוצרים בחינם או כסף רב.

טקטיקת השיווק הזאת נחשבת ליעילה מאוד. מכיוון שהמשפיען הוא מודל לחיקוי, יש סיכוי גדול שקהל העוקבים שלו יושפע ממנו וירכוש את המוצרים או את השירותים שהוא מקדם. מעבר לכך, לאותם משפיענים יש קהל עוקבים של עשרות ואף מאות אלפי אנשים, כך שהמותג שלכם זוכה לחשיפה עצומה.

לפי סקר של Schlesinger Associates 81 אחוז מאנשי השיווק מעידים כי שיווק באמצעות משפיענים הוא אפקטיבי. מותגים שנעזרו בסוג השיווק הזה דיווחו על עלייה של עד פי 10 ביחס ההמרה שלהם. לפי סקר של Launch Metrics, 93 אחוז מאנשי השיווק טענו כי חל שיפור בנראות המותג שלהם בזכות המשפיענים.

בנוסף, החזר ההשקעה בשיווק עם משפיענים גבוה יותר מכל כלי שיווקי אחר. יחד עם זאת, יש לציין שקשה לאמוד את הצלחת הקמפיינים הללו בנתונים כמותיים. ההצלחה בעיקר מתבססת על תחושה של עלייה במכירות או במודעות למותג.

שיווק משפיענים – כך תעשו את זה נכון

התאמה לקהל היעד

חשוב מאוד לבדוק שהמשפיען מתאים לקהל היעד שלכם. אם למשל, אתם פונים בעיקר למבוגרים, אין טעם לשווק את העסק שלכם באמצעות משפיען שקהל העוקבים שלו הם בני עשרה. מהסיבה הזאת, יש לערוך תחקיר על הפרופיל של המשפיען ולבדוק מהם תחומי העניין שלו, באילו נושאים הוא עוסק, אילו מותגים הוא נוהג לקדם ומה הערך שהוא מעניק לעוקבים שלו.

אפשרות אחרת היא להשתמש בכלים חיצוניים שמנתחים פרופילים ויוכלו לומר לנו מהם המאפיינים של קהל היעד של אותו משפיען.

שיווק משפיענים ותוכן אותנטי

משפיען הרשת כנראה עושה משהו נכון אם הוא מצליח להגיע לכמות גדולה כל כך של עוקבים ועל מעורבות גבוהה. לכן, כדאי לסמוך על המשפיען שידע איך לקדם את המותג שלכם בצורה הטובה ביותר.

כמובן שאתם יכולים להציע רעיונות ולתת דגשים, אבל נסו לתת לו חופש יצירתי. כך המשפיען יוכל ליצור תוכן אותנטי ואמין, שישקף את הערכים ואת האופי הייחודי שלו.

מעורבות גבוהה

הנטייה הטבעית של עסקים היא לפנות לגולשים שיש להם את כמות העוקבים הכי גדולה, אבל האמת היא שזה לא מה שהופך אותם למשפיענים.

הדגש צריך להיות לא רק על הכמות אלא גם על האיכות – בקמפיין שיווק משפיענים חשוב לבחור במשפיען שיש לו קהל עוקבים מעורב, שמגיב לפוסטים שלו, שמשתף ועושה לייקים. שיווק באמצעות משפיען שכזה, יגדיל את הצלחת הקמפיין.

ניסוח הפנייה

כאשר אתם פונים למשפיען או לסוכן שלו, ספרו בקצרה על המותג שלכם, על הייחוד ועל הבידול שלו מהמתחרים. הסבירו מה אתם רוצים שהוא יקדם (מוצר חדש? מבצע על מוצרים?) והאם אתם מעוניינים בשיתוף פעולה לטווח ארוך או קצר.

בנוסף, זכרו שהמשפיען אינו עובד בחינם. הבהירו לו מה הגמול שיקבל עבור השיווק ומה התועלת שהוא יוכל להפיק משיתוף הפעולה עמכם. יש לוודא שהתגמול שאתם מציעים למשפיען אכן תואם להיקף ההשקעה הדרוש.

התגמול שדורשים המשפיענים משתנה – יש כאלו שיהיו מוכנים לקדם את המותג שלכם בעבור מוצרים בחינם, בעוד שאחרים ידרשו עשרות אלפי שקלים בעבור פוסט בודד. לכן, קחו בחשבון את התקציב שלכם לפני כל פנייה למשפיען.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

השארת פרטים:

השאירו פרטים
צרו איתנו קשר
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
השאירו פרטים
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
צרו איתנו קשר