בניית פורטלים – שלב אחרי שלב

בניית פורטלים – שלב אחרי שלב

החלטתם להקים פורטל משלכם? לפניכם כל מה שחשוב לשים לב אליו בעת בניית פורטלים.

כמו שאתם בטח יודעים, נוכחות דיגיטלית היא חשובה מאין כמוה עבור עסקים קטנים וגדולים כאחד. עסקים רבים בוחרים להקים אתר תדמית או אתר מסחר אלקטרוני בו הם מוכרים את המוצרים שלהם, אך קיים אתר אינטרנט מסוג אחר – פורטל.

פורטל הוא למעשה אתר אינטרנט המכיל דפי מידע שונים המספקים מידע רב. הם כוללים בדרך כלל מנוע חיפוש ומגוון שירותים כמו דואר אלקטרוני, פורומים, בלוגים ומשחקים.

כאשר מדברים על בניית פורטלים, ניתן לבנות פורטל כללי כמו למשל ynet או וואלה שתוכלו למצוא בהם כתבות במגוון רחב של נושאים החל מרכב, דרך אופנה ועוד חדשות כמובן.

הסוג השני הוא פורטל עסקי שמתמקד בתחום מסוים כמו למשל מחשבים ומעניק לגולשים מידע רב על התחום. כמו כן, ישנם פורטלי אינדקס הכוללים הפניות לעסקים שונים השייכים לאותו ענף.

מדובר בתהליך לא פשוט, אך פורטל יכול לקדם את העסק שלכם, לסייע לכם להגיע לקהלים אחרים, להפוך אתכם לאוטוריטות בתחום שלכם ולהגדיל את ההכנסות.

אז הנה לפניכם כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם בעת בניית פורטל.

לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית:

בניית פורטלים מצריכה בחירת נישה

כפי שציינו, ישנם פורטלים כללים שבהם תוכלו למצוא מגוון רחב של נישות, אך בניית פורטל עבור בעלי עסקים חייבת להתמקד בנישה מסוימת.

כך לדוגמה, אם יש לכם חנות בגדים, סביר להניח שתוכלו לתרום מהידע שלכם בתחום האופנה ולא בתחום הרפואה למשל.

בחירת הנישה מאפשרת למשוך את קהל היעד שבאמת מתעניין בתחום שלכם וכך תוכלו להמיר את אותם גולשים ללקוחות חדשים.

חשוב מאוד לערוך מחקר שוק ולבדוק מה המתחרים שלכם עושים בתחום.

האם קיימים פורטלים אחרים בנישה שלכם? מהם היתרונות והחסרונות של כל פורטל? חשוב לבחון את התחרותיות בתחום על מנת להבין מהו הבידול שלכם וכיצד ניתן למשוך את הגולשים להיכנס דווקא לפורטל שלכם.

לצד מחקר שוק, בניית פורטלים צריכה לכלול גם מחקר אודות קהל היעד. בחנו מיהו קהל היעד שלכם, מהם המאפיינים הדמוגרפיים שלו ובאילו אתרי אינטרנט הוא נוהג לבקר.

בניית פורטלים - חיפוש נישה ייחודית

בניית פורטלים מצריכה חשיבה על המודל העסקי 💡

ישנן דרכים רבות מהם תוכלו להרוויח מהפורטל שלכם: דרך אחת היא באמצעות הפניות הגולשים לאנשי מקצוע בתחום מסוים.

כך למשל, תוכלו להוסיף טופס ליצירת קשר בכתבה על החלקה יפנית, ולהעביר את הלידים למעצבי שיער בתמורה לעמלת תיווך.

אפשרות אחרת היא להציע לבעלי עסקים לכתוב כתבות מקצועיות בתשלום בנישה שבה הפורטל שלכם עוסק. כך גם אתם תרוויחו תוכן ותשלום מבעלי העסקים, ובעלי העסקים יוכלו לקדם את העסק שלהם באמצעות המאמרים.

אפשרות שלישית היא להטמיע פרסומות ובאנרים של בעלי עסקים או של מפרסמים אחרים שישלמו עבור המודעות כסף רב עבור פרסום.

חשוב לפנות באופן יזום לבעלי העסקים, להציג בפניהם את המודל העסקי שלכם ולשכנע אותם לשתף עמכם פעולה, זהו הבסיס לבניית פורטלים.

בנוסף למודלים האלו, תוכלו לבחון הקמה של תוכן למנויים בלבד. ישנם פורטלים כמו ״הארץ״ למשל שההכנסה שלהם מבוססת על כתבות בתשלום.

הגולשים המעוניינים לקרוא את הכתבות, נדרשים לעשות מנוי לפורטל. בארצות הברית המודל הזה מצליח מאוד, וישנם אתרי אינטרנט רבים שבהם אפשרות קריאת המאמרים פתוחה רק בפני מנויים.

יחד עם זאת, קחו בחשבון שזוהי שיטה שתוכלו לנסות רק לאחר שהפורטל שלכם צבר פופולריות רבה ותנועת גולשים גדולה. סביר להניח שיהיה קשה לשכנע אנשים לעשות מנוי לפורטל שנמצא עדיין בחיתוליו.

בניית פורטלים - מודל עסקי שמצליח בכל העולם

בנייה של פורטל איכותי מצריכה כתיבת תוכן 🖊️

התוכן הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר בעת בניית פורטלים. יש לעדכן את הפורטל בתדירות גבוהה עם מאמרים איכותיים, מקוריים ומעניינים.

כמנהלי הפורטל, לא תמיד יהיה לכם זמן להקדיש לכתיבת תוכן, לכן מומלץ מאוד לפנות לאנשי תוכן מקצועיים. מומלץ לבחור בכותבי תוכן שיש להם ניסיון בכתיבה של מאמרים בנישה של הפורטל שלכם.

אפשרות אחרת היא לפנות למומחים בתחום שיכתבו מאמרים בתמורה לקידום השם שלהם ולהפניות של לקוחות פוטנציאליים.

מעבר לתוכן הכתוב, אל תשכחו גם לעדכן תוכן וידאו ותמונות. כדי שהפורטל שלכם יהיה באמת מושך, חשוב לשכור גרפיקאי שמתמחה בעיצוב תמונות ובאנרים, ועורך וידאו שיוכל לערוך עבורכם סרטונים מעניינים שישתלבו היטב עם הכתבות בפורטל.

חשוב לווודא שהתמונות הן איכותיות מאוד ובעלות רזולוציה גבוהה, ושהסרטונים ערוכים היטב ואינם ארוכים מדי.

בניית פורטלים מצריכה בניית אסטרטגיה שיווקית

לאחר שהפורטל שלכם יהיה עשיר בתוכן, זה הזמן לקדם אותו. ישנן דרכים רבות לקידום פורטלים: באמצעות קידום אורגני או קידום ממומן בגוגל, קידום ברשתות החברתיות, קידום באמצעות האימייל, קידום באמצעות שיווק שותפים ועוד.

לכל שיטת שיווק ישנם היתרונות והחסרונות שלה, וחשוב להיוועץ עם איש מקצוע על מנת לבנות את אסטרטגיית השיווק שמתאימה ביותר לפורטל שלכם.

מומלץ מאוד להציב יעדים לכל אסטרטגיית שיווק ולבחון את ההישגים של השיווק בזמן אמת.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

השארת פרטים:

השאירו פרטים
צרו איתנו קשר
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
השאירו פרטים
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
צרו איתנו קשר