גוגל טרנדס - הכלי להכרת טרנדים בדיגיטל

גוגל טרנדס – הכירו את הכלי

גוגל, כמנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם, או לחלופין, ייתכן כמאגר המידע הגדול ביותר בעולם, נוהגת לשמור את הקלפים שלה קרוב לחזה ולא לשתף כמעט מידע אודות הפעילות של הגולשים בה, בטח לא בחינם ובטח שלא באופן ישיר.

לכן זה מפתיע כל כך, שברשותה כלי חינמי המספק מידע אודות חיפושים של גולשים – גוגל טרנדס. בזכות הכלי ניתן לבדוק טרנדים או מונחי חיפוש שנרצה להטמיע באתר כדי לקדם אותו על פי הטרנדים החמים בגוגל.

הכלי מציג באופן די פרטני את מילות החיפוש שנזין בו בפילוח על פי אזורים במדינה, על פי ארצות, תאריכים, האם הטרנד בעליה או בירידה, נושאים קשורים, השוואה בין פופולריות של מונחי חיפוש ועוד.

עבור מקדמי אתרים זה כלי מצויין למציאת ביטויי מפתח, מגמות ושינויים בביטויים מסוימים ועוד. חשוב לציין שגוגל טרנדס נגישה לגמרי בחינם, ללא צורך בהרשמה והשימוש בה פשוט למדי.

גוגל טרנדס לפרטי פרטים

הנחת היסוד שעל פי כל מה שמשתמשים מחפשים בגוגל ניתן לקבוע טרנדים בכל האינטרנט נובעת מכך שלמעלה מ-90% מכלל החיפושים באינטרנט נעשים בגוגל. כך גם רוב הישראלים, משתמשים לא רק בגוגל כמנוע החיפוש שלהם אלא גם בדפדפן של גוגל, שמים את גוגל כעמוד הבית של הדפדפן ומשתמשים במייל של גוגל.

המטרה העיקרית של גוגל טרנדס היא להבחין במגמות משתנות על גרפים ולהשוות ביניהן כדי לדעת לזהות על מה המקדם או המשווק צריך להתביית, מה פחות פופולארי, ואפילו לזהות היכן מחפשים יותר את המונח: גוגל תמונות, גוגל שופינג, גוגל מפות וכו'.

גם בישראל הכלי מאוד שימושי והפילוח מפורט לא פחות מבכל מקום אחר בעולם. הסוגייה היחידה שאיתה צריך להתמודד בישראל היא ההבחנה בין השפות כיוון שמונחים רבים במדינה, אנשים מחפשים גם בשפה האנגלית ובשפה הערבית.

כדי להבין קצת יותר על מה מדובר, נכנסנו לאתר גוגל טרנדס וכתבנו את מונח החיפוש "קורונה", בחרנו כמובן שיציג תוצאות רק בישראל ושיציג את כל התוצאות על הגרף מ-2004 ועד היום.

ניתן לראות בבירור שעד דצמבר 2019 אף אחד בישראל לא חיפש את המונח הזה, אבל מאותו חודש הייתה עלייה חדה בנושא החיפוש הזה עד לשיא של כל הזמנים במרץ 2020, בדיוק בתקופה שבה התחיל הסגר הראשון בעקבות המגפה.

נתון זה לבדו מספק לנו מידע שהוא די מובן מאליו, לכן השווינו בדיוק לאותה תקופת זמן את מונח החיפוש "נטפליקס". רוצים לנחש מתי הטרנד הזה היה בשיא שלו? ניחשתם כמעט נכון – באפריל 2020, חודש אחרי שישראל הייתה עמוק בבידוד מבלי היכולת לצאת מהבית למעט מקרים חריגים.

עכשיו כשהבנתם פחות יותר איך הכלי הזה עובד, נשאר לכם רק לדעת איך לנצל זאת לטובת קידום האתר שלכם, החנות האינטרנטית שלכם וכו'.

שימושים ויתרונות

את שימושיו העיקריים של גוגל טרנדס כבר ציינו, אך יש גם שימושים נוספים שניתן לעשות באמצעות Google Trends כמו למשל לבחון כדאיות מוצרים למכירה באמזון, לראות באילו מדינות אנשים מתעניינים במונח החיפוש שאותו תכניסו כמו למשל המונח "דולר" מול "ביטקוין" וכמובן קידום אתרים בין אם הוא אורגני או ממומן.

בזכות גוגל טרנדס ניתן לאתר מילות מפתח רלוונטיות שיעזרו לכם:

  • בכתיבת תכנים לאתר שלכם
  • בכתיבת מודעות רלוונטיות יותר
  • בשיפור חווית משתמש באתר
  • לספק נושאים לתכנים בבלוג של האתר

קמפיינים ממומנים לאחר בדיקת גוגל טרנדס

בעזרת הכלי הזה ניתן גם לאתר את המגמות לצורך איתור ביטויים לקמפיינים ממומנים בגוגל המבוסס ברובו על גבי רכישת מילות חיפוש רלוונטיות.

לכל ביטוי יש תעריף משלו על פי גובה הביקוש שלו וכדי להופיע באחת מהתוצאות הראשונות כדאי לנתח היטב את הביטויים שמקשרים הכי טוב בין הגולשים לבין אתר האינטרנט של העסק וזאת בעיקר בגלל שכל הקלקה של הגולש על הקישור עולה כסף לבעלי האתר.

קידום SEO

הקידום האורגני בגוגל מבוסס בעיקר על רלוונטיות הנושאים שבאתר, מילות המפתח ואיכות התוכן. יחד עם גוגל טרנדס זה בדיוק מה שניתן לבדוק כדי לקדם את האתר בצורה נכונה ולגרום לו לטפס מעלה בתוצאות החיפוש.

אתרים המזינים תכנים בנושאים הנכונים על בסיס קבוע, ייתכן ויגיעו לעמוד הראשון בגוגל תוך זמן קצר יחסית וחלקם אפילו יכולים להגיע לאחת מהתוצאות הראשונות שמופיעות שם, שוב, בתנאי שזה בהתאם למילות החיפוש ובהתאם לתכנים שבאתר.

גוגל טרנדס יעזור לכם למצוא מילות מפתח שצוברות תאוצה בפופולריות שלהן, ובמקביל יאפשר לכם להימנע ממילות מפתח שנמצאות בירידה מבחינת נפח החיפוש שלהן.

מציאת רעיונות לכתיבת תכנים באמצעות גוגל טרנדס

כולנו יודעים שגוגל מדרג במיקומים גבוהים אתרים שמספקים תוכן מקורי, עשיר ואיכותי.

אך מה עושים כשאין לכם רעיונות לכתיבת מאמרים? אתם יושבים מול מסמך וורד לבן וריק, ולא מצליחים לדלות מראשכם נושא לכתבה שתעניין את קהל היעד שלכם. הפתרון לשחרור מחסום הכתיבה הוא להשתמש בשירות של גוגל טרנדס.

באמצעות הכלי תוכלו לגלות מהם הנושאים שמעניינים את הגולשים שלכם, ומה השאלות שהם מחפשים. לדוגמה, אם יש לכם עסק של דשא סינטטי, תוכלו להזין את מילות המפתח "דשא סינטטי" בגוגל טרנדס, ומולכם יופיעו מגמות וטרנדים החמים ביותר בתחום.

כך תוכלו לזהות מבעוד מועד את הנושאים שהמתחרים שלכם עדיין לא הספיקו לכתוב עליהם או שכתבו עליהם ממש מעט. פעולה זאת תסייע לכם למצוא רעיונות לכתיבת התכנים, למשוך את הגולשים להיכנס לאתר המקדם את העסק שלכם, ולהגיע למיקומים גבוהים בתוצאות מנוע החיפוש סביב אותם נושאים.

קידום מקומי של העסק שלכם על ידי גוגל טרנדס

יש לכם בית עסק עם מיקום פיזי, כמו למשל מספרה, מסעדה או מכון כושר, ואתם מתכננים להתרחב לאזורים נוספים?

אנחנו אמנם חיים במדינה קטנה, אבל עסקים יכולים להצליח למשל בתל אביב, ולהיכשל בירושלים. זכרו שהטעם המקומי בכל עיר ויישוב עשוי להיות שונה. לכן, כדי לצמצם סיכונים ולהבטיח שפתיחת בית עסק באזור אחר יניב לכם הצלחה, כדאי להיעזר בשירות המקומי של "גוגל טרנדס".

תוכלו להשתמש בסטטיסטיקות של פעילויות החיפוש ב-Google Trends, כדי לעקוב, לנתח ואפילו לחזות האם מוצר או שירות כלשהו יהיו פופולריים באזור מסוים. כך למשל, אם אתם משווקים קורקינטים חשמליים, תוכלו לבחון מהו נפח החיפוש באזור שבו אתם מעוניינים להתרחב.

אגב, אם אתם חולמים בגדול ורוצים להגיע אל מעבר לים, תוכלו להיעזר בגוגל טרנדס להבנת הצרכים והרצונות של השוק הבינלאומי. כך תוכלו להבין עד כמה המוצר או השירות שאתם מספקים נחשב פופולרי בחו"ל, והאם שווה לכם להשקיע בייצוא למדינות אחרות.

מציאת מילות מפתח LSI

באמצעות כלי הטרנדים של גוגל ניתן לזהות לא רק מילות מפתח פופולריות, אלא גם מילים נרדפות לאותן מילות מפתח.

כך למשל, אם בשנת 2016 מילת המפתח "אולימפיאדת ריו דה ז'נרו" הייתה פופולרית משום שבעיר הזאת בברזיל נערכו המשחקים האולימפיים, הרי שבשנת 2021 הביטוי הטרנדי הוא "אולימפיאדת טוקיו".

לכן, כאשר אתם משתמשים בגוגל טרנדס, חשוב לשים לב למילות מפתח LSI. LSI אלו ראשי תיבות של "אינדקס סמנטי סמוי (latent semantic index) – זוהי תוכנת מחשב מבוססת אינטיליגנציה מלאכותית שנועדה ללמוד מגוון רחב של מילים נרדפות המבוססות על הקשר.

התוכנה הזאת משתמשת במערכות מתמטיות כדי למצוא את הקשר בין מילה למושג שלה. כאשר תחפשו מילות מפתח דרך הפיצ'ר LSI , הכלי היעיל של גוגל יציג בפניכם רשימת מונחים הקשורים קשר הדוק למילת מפתח שהקלדת.

כעת, כל שעליכם לעשות הוא להוסיף את המונחים הללו לפוסטים בבלוג בהקשר הנכון. כך, ניתן לשדרג עוד יותר את המיקום של האתר שלכם בגוגל.

לסיכום, עם הדרישות המשתנות של הגולשים שלכם והשינויים המתרחשים באלגוריתם של גוגל, שימוש בגוגל טרנדס הוא חיוני יותר מאי פעם.

באמצעות שימוש בכלי של גוגל למציאת טרנדים, תוכלו להגיע למיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש, להגדיל את כמות הכניסות לאתר שלכם ובהתאם לכך גם להגדיל את ההכנסות והרווחים. שיהיה בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

השארת פרטים:

השאירו פרטים
צרו איתנו קשר
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
השאירו פרטים
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
צרו איתנו קשר