בניית מותג חזק – טיפים וטריקים לפרסום בעלי מקצוע

בניית מותג חזק - טיפים וטריקים לפרסום בעלי מקצוע

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

קיבלתם לידכם משימה של פרסום בעלי מקצוע? לפניכם כל הטיפים וטקטיקות השיווק הדיגיטלי שיעזרו לכם לקדם את האתרים של לקוחותיכם.

בעבר כשאנשים היו זקוקים לבעלי מקצוע כמו אינסטלטור, גנן או חשמלאי, הם פתחו דפי זהב.

בעידן הדיגיטלי של ימינו, הספר עב הכרס הזה כבר צבר אבק, ורובנו לא בודקים ברחבי הרשת אחר עסקים ומריצים חיפוש בגוגל לפני שאנחנו שוכרים בעל מקצוע.

זאת הסיבה לכך שכל בעל מקצוע חייב נוכחות חזקה באינטרנט. אם אתה לא שם אתה פשוט לא קיים, וחשוב מאוד שלכל בעל מקצוע יהיה אתר איכותי שיעניק חווית משתמש טובה, לצד השקעה בפרסום. באמצעות פרסום בעלי מקצוע ברחבי הרשת, ניתן להגיע ללקוחות פוטנציאליים רבים, להעלות את המודעות לעסק של בעל המקצוע ולהגדיל את ההכנסות.

אבל איך עושים את זה נכון ומצליחים להתגבר על התחרות הגדולה שיש בכל ענף?

אם אתם עוסקים בשיווק דיגיטלי ועליכם לקדם את העסק של בעל מקצוע כלשהו, אתם בוודאי יודעים שמדובר באתגר לא פשוט.
אז הנה לפניכם כל הטיפים היעילים של פרסום בעלי מקצוע:

פרסום בעלי מקצוע באמצעות פרסום רוחבי ברחבי הרשת

הדרך להשגת לידים רבים ככל האפשר, היא לשלב כמה טקטיקות שיווק במקביל. פרסום בעלי מקצוע חייב להתבצע בכמה מישורים ובאפיקי שיווק דיגיטליים שונים. לצד קידום אורגני של האתר, חשוב מאוד גם להשקיע בקידום ממומן, קידום ברשתות חברתיות, שיווק בדואר אלקטרוני ועוד.

כאשר מקדמים את האתר בכמה זירות, כך הנוכחות ברשת של בעל המקצוע מתחזקת ובהתאם לכך גם כמות הלידים שהוא יקבל צפויה לעלות. כמובן שחשוב מאוד לבחון את התנועה שהאתר מקבל מהמקורות השונים – השתמשו בכלי ניתוח כמו גוגל אנליטיקס כדי לבדוק מהיכן הגולשים מגיעים.

האם דרך מודעה בתשלום בגוגל? דרך תוצאה אורגנית במנוע החיפוש? דרך הניוזלטר או שאולי דרך פוסטים ברשתות החברתיות? בהתאם לנתונים שתקבלו, תדעו מהו ערוץ השיווק הדיגיטלי היעיל ביותר עבור הלקוח שלכם, והיכן יש לשפר את הנוכחות שלו.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

פרסום בעלי מקצוע באמצעות תיעוד העבודה של בעל המקצוע

אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים, ואכן אין כמו תיעוד ויזואלי של עבודת בעל המקצוע כדי להניע לקוחות פוטנציאליים לפנות אליו. במסגרת פרסום בעלי מקצוע, חשוב לעודד את הלקוחות שלכם לצלם ולתעד את העבודות שלהם. כך למשל, אם מדובר בגנן, כדאי לצלם את המדשאה לפני ואחרי עבודת הגינון.

אם הלקוח שלכם הוא שיפוצניק, בקשו ממנו לצלם את הבית לפני השיפוץ ואחרי השיפוץ. לאחר מכן, תוכלו לפרסם את התמונות באתר של בעל המקצוע ובעמודים העסקיים שלו ברשתות החברתיות. כך, תוכלו להמחיש ללקוחות הפוטנציאליים כיצד בעל המקצוע יסייע להם.

צביה וקוסמטיקה - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

צביה וקוסמטיקה

MaliWheels - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

Mali Wheels

חמישה כוכבים - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

חמישה כוכבים

הצג עוד

פרסום בעלי מקצוע באמצעות כתיבת מאמרים מקצועיים

לצד פרסום תמונות, חשוב מאוד לדאוג גם לתוכן. תהליך פרסום בעלי מקצוע חייב לכלול יצירה של מאמרים מקצועיים, מקורים ואיכותיים העוסקים בתחום של בעל המקצוע. 

ניתן לפרסם את המאמרים בבלוג של הלקוח באתר, או לפרסם אותם באתרים חיצוניים ובפורטלים בתשלום. מאמרים כאלו ימצבו את בעל המקצוע כאוטוריטה בתחום, ימשכו גולשים שמחפשים מידע וטיפים בנושא, ויעזרו לו בקידום האתר בגוגל. כך למשל, במסגרת פרסום בעלי מקצוע בתחום האינסטלציה, ניתן לפרסם מאמרים העוסקים בטיפים לתיקון נזילה.

חשוב כמובן להטמיע את מילות המפתח הפופולריות והרלוונטיות ביותר במאמר, על מנת שהאלגוריתם של גוגל יזהה זאת ויקדם את האתר בתוצאות החיפוש. יחד עם זאת, השתדלו שלא להעמיס במילות מפתח. כאשר גוגל מזהה העמסה של מילות מפתח הוא עלול להעניש את האתר ולדחוק אותו הרחק מאחור.

ההמלצה היא לשלב את מילות המפתח בהיקף של 4% מסך המאמר. סביר להניח שלבעל המקצוע אין את הזמן או את הכישורים המתאימים לכתיבת המאמרים. לכן, התפקיד שלכם כאנשי שיווק דיגיטלי הוא לשכור שירותי כתיבת תוכן. כותבי תוכן יספקו עבור הלקוחות שלכם מאמרים מקצועיים שיובילו את העסק של הלקוח להצלחה.

פרסום בעלי מקצוע באמצעות גוגל לעסק שלי

אחת הפלטפורמות המומלצות ביותר עבור פרסום בעלי מקצוע, היא גוגל לעסק שלי (My Google Business). מדובר ביישום של גוגל ללא תשלום המאפשרת לקדם עסקים קטנים וגדולים כאחד.

בגוגל לעסק שלי תוכלו לפרסם את פרטי הקשר של הלקוח שלכם (כולל טלפון, כתובת, לינק לאתר שלו ולעמודים העסקיים שלו ברשתות החברתיות) ולשלב מידע על השירותים שהוא מעניק.

במסגרת פרסום בעלי מקצוע בגוגל לעסק שלי, ניתן לשתף את המיקום של בית העסק והוא יופיע במפה של גוגל. כך, כאשר הגולשים יחפשו בעל מקצוע הנמצא סמוך אליהם, הם יוכלו לאתר את הלקוח שלכם בקלות.

בנוסף לכך, גוגל לעסק שלי זה המקום להעלות תמונות של עבדות הלקוח. כך לדוגמה, אם הלקוח מתמחה בבניית דקים, ניתן להעלות תמונות של הדקים שהוא בנה. במסגרת פרסום בעלי מקצוע בגוגל לעסק שלי מאפשר גם להוסיף חוות דעת והמלצות של לקוחות.

כאשר הגולשים נחשפים לעסק שקיבל המלצות טובות, הם יעדיפו לפנות אליו ולא לבעלי מקצוע עם ביקורות שליליות או כאלו שאין עליהם חוות דעת בכלל. בעל המקצוע צריך לעודד את הלקוחות שלו להשאיר המלצה עליו בגוגל לעסק שלי.

הדרך לעשות זאת, היא למשל להציע הנחה כלשהי על השירות בתמורה לכתיבת ההמלצה. ככל שבעל המקצוע ישיג המלצות רבות יותר, כך המוניטין שלו ברשת יתחזק והוא יצליח להשיג יותר לקוחות חדשים.

פרסום בעלי מקצוע בנוף המשתנה

פרסום בעלי מקצוע ברשתות החברתיות

לצד קידום האתר, חשוב מאוד להשקיע גם בקידום ברשתות החברתיות. אנשים רבים נעזרים בקבוצות כדי לקבל המלצות על בעלי מקצוע. לכן, במסגרת פרסום בעלי מקצוע דאגו לכך שהשם של הלקוח שלכם יקודם בקבוצות. פרסמו בשמו תגובות לשאלות מקצועיות והזמינו גולשים להתייעץ עם הלקוח ללא עלות. כמובן שחשוב לציין כי פרסום בעלי מקצוע ברשתות החברתיות חייב לכלול גם ניהול עמוד עסקי.

יש לפרסם בתדירות קבועה פוסטים הכוללים טיפים ומידע הרלוונטיים לבעל המקצוע, לצד הנעה לפעולה – עודדו את הגולשים לפנות ללקוח שלכם, להיכנס לאתר שלו או להירשם לניוזלטר.

בנוסף, כדאי מדי פעם להעלות דיונים וסקרים, תחרויות נושאות פרסים שיובילו לשיתופים רבים, וסרטוני וידאו שמציגים את העבודה של הלקוח.

פרסום בעלי מקצוע באמצעות שיווק בדואר אלקטרוני

רבים מבעלי המקצוע השונים לא נוהגים לקדם את העסק שלהם באמצעות שיווק בדואר אלקטרוני, וזוהי טעות. אימייל מרקטינג זאת דרך יעילה מאוד להשגת לידים, להעלאת המודעות למותג שלכם ולחיזוק הנאמנות של הלקוחות הקיימים.

שליחת ניוזלטר לרשימת התפוצה של בעל המקצוע תאפשר לכם לקדם את השירותים שלו, להציג טיפים שימושיים וכמובן להזמין את הלקוחות לפנות אליו. חשוב מאוד לבחור בכותרת מושכת לניוזלטר על מנת שהגולשים ייפתחו את המייל ולא ימחקו אותו.

בנוסף, על הניוזלטר להיות קצר ותמציתי – לגולשים אין סבלנות רבה, ולכן יש להימנע משליחה של ניוזלטר ארוך מדי. מומלץ לשלב בניוזלטר תמונות רלוונטיות של בעל המקצוע והעבודות שלו, ותהפכו את הניוזלטר להצלחה גדולה.

פרסום בעלי מקצוע מקצוענים

פרסום בעלי מקצוע באמצעות קישורים חיצוניים

דרך נוספת ויעילה של פרסום בעלי מקצוע היא באמצעות השגת קישורים חיצוניים. כאשר גוגל מזהה כי יש אתר מסוים נהנה מקישורים רבים שמופנים אליו ממקורות אחרים, הוא רואה בו כאתר איכותי.

אתרים כאלו ממוקמים גבוה יותר בתוצאות החיפוש, וכך זוכים לחשיפה גבוהה יותר לגולשים. כדי להשיג קישורים חיצוניים, ניתן לפנות לבעלי מקצוע בתחומים מקבילים אך לא למתחרים ישירים. כך לדוגמה, אם אתם מייצגים גנן, תוכלו לפנות לבעלי מקצוע המתמחים בבניית דקים לחצר.

הציעו להם שיתוף פעולה של החלפת קישורים – אתם תפרסמו באתר של הלקוח שלכם קישור המוביל לאתר שלהם, והם בתמורה יפרסמו קישור שמוביל לאתר של הלקוח שלכם. כך שני הצדדים יהיו מרוצים והלקוח שלכם ייהנה מחשיפה גבוהה מול לקוחות פוטנציאליים.

פרסום בעלי מקצוע הכולל שימוש חכם בתקציב

פרסום בעלי מקצוע באינטרנט נחשב זול יותר לעומת פרסום באמצעי מדיה מסורתיים כמו טלוויזיה, עיתון ורדיו. יחד עם זאת, הוא מצריך תכנון מחושב בהתאם לתקציב של הלקוח. ישנם בעלי מקצוע הנמצאים בתחילת הדרך והתקציב שלהם מצומצם.

במקרה כזה, תוכלו להשתמש בתקציב של הלקוח שלכם באפיקי פרסום זולים יחסית, כמו קידום אורגני ברשתות החברתיות. כאשר התקציב יגדל, ניתן יהיה להשקיע בטקטיקות פרסום יקרות יותר, כמו קידום ממומן בגוגל.

גם כאן, פרסום בעלי מקצוע בגוגל צריך להתבצע בהתאם לתקציב של הלקוח. באפשרותכם להגדיר מראש מה התקציב שלכם ולהקים קמפיין שמותאם לתקציב. היתרון הגדול בקידום ממומן הוא מודל התשלום – Pay Per Click – תשלום לפי קליק. אתם משלמים רק כאשר הגולש לחץ על המודעה. בכך אתם חוסכים כסף רב ומשלמים רק על תוצאות.

שיתוף פעולה עם הלקוח ואורך רוח

פרסום בעלי מקצוע זהו תהליך ארוך ומתמשך. התחרות גדולה מאוד כמעט בכל ענף וכדי להגיע לעמודים הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל דרושה עבודה קשה וזמן ממושך. חשוב מאוד להבהיר ללקוח כי לא מדובר בזבנג וגמרנו. בקשו מהלקוח את שיתוף הפעולה שלו על מנת שתוכלו להשקיע את מירב המאמצים שלכם. רק עם אורך רוח וסבלנות תצליחו לראות תוצאות ותשיגו עבור הלקוח שלכם לידים רבים. בהצלחה!

אולי גם זה יעניין אתכם...

בעולם הדיגיטלי המתקדם של היום, כמובן שערוצי הפרסום הראשונים והחשובים ביותר לפרסום של אנשי מקצוע יהיו ערוצי פרסום דיגיטליים, כאשר הערוצים העיקריים מביניהם הם:

  • שיווק במנועי חיפוש (SEM): שיווק במנועי חיפוש כולל פרסומות בתשלום המופיעות בדפי תוצאות של מנועי החיפוש. אנשי מקצוע יכולים להציע הצעות על מילות מפתח רלוונטיות לשירותים שלהם, ולהבטיח שהמודעות שלהם יופיעו כאשר לקוחות פוטנציאליים מחפשים מונחים קשורים. Google Ads היא הפלטפורמה הטובה והנפוצה ביותר לפרסום בצורה הזו, והיא מציעה אפשרויות מיקוד מדויקות ומעקב ביצועים חזק אשר הופך את השיווק להרבה יותר יעיל כל עוד הוא מבוצע על ידי האנשים הנכונים לכך.
  • פרסום במדיה חברתית: עם מיליארדי משתמשים על פני פלטפורמות שונות, הפרסום במדיה החברתית הפך לחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק של כל איש מקצוע. פלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וטוויטר מציעות אפשרויות פרסום ממוקדות אשר מאפשרות גם להגיע לנתונים דמוגרפיים ספציפיים על סמך תחומי עניין, כותרות עבודה והתנהגויות וגם מאפשרות להגיע אל קהלים שונים בצורה אורגנית יעילה.
  • מודעות באתרים: מודעות המופיעות באתרים חזקים עם כמות כניסות גדולות, או אפליקציות אשר נמצאות בשימוש אצל קהל היעד אליו פונים אותם אנשי המקצוע הללו. מודעות אלו יכולות להיות מושכות מבחינה ויזואלית והן דרך יעילה ליצור מודעות למותג. רשתות המאפשרות פרסום מודעות כאלו כמו רשת המדיה של Google ופלטפורמות פרסום פרוגרמטיות מאפשרות לאנשי מקצוע להגיע לקהל שלהם במגוון רחב של אתרים ולהרחיב משמעותית את אפשרויות הפרסום שלכם.

הכלי הבסיסי והחשוב ביותר של בעל מקצוע, בכל תחום, הוא אתר האינטרנט שלו. בעל מקצוע אשר מחזיק אתר אינטרנט מקצועי חייב לבצע עבודות שיווק באמצעות תוכן ואופטימיזציה של האתר על מנת שהוא יוכל להגיע אל קהל היעד הנכון ולפרסם את השירותים שלו באופן הטוב ביותר.

יצירת תוכן בעל ערך ואינפורמציה מבסס אנשי מקצוע כמומחי תעשייה ובונה אמון עם לקוחות פוטנציאליים. בלוגים, מאמרים, אינפוגרפיקה וסרטונים יכולים להציג את המומחיות של אנשי המקצוע תוך התייחסות לנקודות הכאב של הלקוחות או הצרכים המדויקים שלהם. שיתוף תוכן זה באמצעות מדיה חברתית וניוזלטרים בדוא"ל יכול להרחיב את טווח ההגעה של אותו התוכן ולהרחיב משמעותית את אפשרויות השיווק והפרסום של אותו בעל מקצוע.

בנוסף, לכך, אופטימיציה המבוצעת במסגרת קידום אתרים נועדה לשפר את דירוג האתר של איש המקצוע בדפי תוצאות מנועי החיפוש באופן אורגני. על ידי שילוב מילות מפתח רלוונטיות, אופטימיזציה של מטא תגיות ובניית קישורים נכנסים איכותיים, אנשי מקצוע יכולים להגביר את הנראות של האתר שלהם ולמשוך לקוחות פוטנציאליים המחפשים באופן פעיל את השירותים שלהם.

שיווק בדוא"ל הוא אסטרטגיית שיווק דיגיטלית רבת עוצמה הכוללת שליחת אימיילים ממוקדים ומותאמים אישית לקבוצה של אנשים במטרה לקדם מוצרים, שירותים או יצירת קשר עם לקוחות. גישה חסכונית זו מאפשרת לבעלי מקצוע להגיע לקהל רחב, לבנות מודעות למותג ולטפח נאמנות לקוחות.

באמצעות הודעות דוא"ל אשר מעוצבות בצורה טובה ומושכת, משווקים יכולים לספק תוכן רלוונטי, הצעות מיוחדות או מידע בעל ערך לנמענים, לטפח לידים ולהניב המרות. על ידי ניתוח מדדים כגון שיעורי פתיחה, שיעורי קליקים והמרות, עסקים יכולים לשפר באופן רציף את מסעות הפרסום שלהם בדוא"ל לאפקטיביות מיטבית.

יחד עם זאת, בפרסום של אנשי מקצוע חשוב מאוד למצוא איזון בין תוכן קידום מכירות לבין מתן ערך אמיתי למנויים כדי לשמור על מעורבות ולמנוע ביטולי הרשמה. כאשר שיווק כזה מבוצע בצורה אסטרטגית נכונה, הוא יכול להיות כלי רב עוצמה לבעלי מקצוע ולאפשר להם להתחבר לקהל שלהם ולהשיג את יעדי השיווק שלהם בצורה מהירה ויעילה.

שיווק ופרסום באמצעות משפיעני רשת ללא ספק יכול לשמש כאסטרטגיה יעילה ביותר בעידן הדיגיטלי. עם עלייתן של פלטפורמות המדיה החברתית, משפיענים צברו עוקבים משמעותיים והם מחזיקים בשליטה משמעותית על דעות הקהל והחלטות הרכישה שלהם. על ידי שיתוף פעולה עם משפיענים רלוונטיים בנישה שלהם, בעלי מקצוע יכולים להתחבר לקהל מעורב וממוקד מאוד, להגיע ללקוחות פוטנציאליים בצורה יותר אותנטית ולהגדיל את החשיפה אליהם ואל השירותים שלהם.

למשפיענים יש את היכולת ליצור תוכן מרתק המשלב בצורה חלקה את המסר שאותו בעל מקצוע רוצה להעביר, ויוצר עניין ואמון אמיתי בקרב העוקבים שלהם. גישה זו לשיווק מאפשרת לבעלי מקצוע להגביר את טווח ההגעה של הפרסום שלהם, להגביר את המודעות לשירותים שלהם, ובסופו של דבר להניע מכירות על ידי מינוף ההשפעה והאמינות של המשפיענים הללו. 

כל עוד השותפות מתיישרת הן עם ערכי המשפיע והן עם זהות בעל המקצוע, שיווק באמצעות משפיעני רשת יכול להניב תוצאות יוצאות דופן עבור בעלי מקצוע המבקשים לשגשג בנוף הדיגיטלי. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון כי פרסום כזה יכול להיות פחות יעיל  עבור בעלי מקצוע אשר פועלים באזורים מרוחקים וקטנים. לדוגמא, חשמלאי אשר יבצע שת"פ עם משפיען לעבודות, ועובד רק באילת, לא בטוח שיקבל מספיק חשיפה שתהיה שווה את ההשקעה שלו בשיתוף הפעולה הזה.

מציאת אנשי שיווק מומחים היא חיונית להצלחת כל עסק. אם אתם רוצים להיות בטוחים כי הפרסום שלכם יבוצע בצורה טובה ונכונה כך שהוא באמת יניב עבורכם את התוצאות הטובות ביותר, הנה כמה דרכים יעילות אשר יאפשרו לכם לזהות את החברות המובילות בתחום או אנשי פרסום מומחים שיובילו אתכם להצלחה עליה אתם חולמים:

  1.  מנפו את הרשת המקצועית שלכם וחפשו הפניות מעמיתים לתעשייה, שותפים עסקיים או אפילו חברים או בני משפחה. המלצות ממקורות מהימנים יכולות להוביל לקשרים חשובים ולעזור לכם למצוא את אנשי הפרסום הטובים ביותר עבורכם, אלו שיאפשרו לכם להגיע אל קהל יעד נרחב ולהגדיל משמעותית את המכירות שלכם.
  2. השתמשו בפלטפורמות מקוונות כמו LinkedIn, פורומים שיווקיים ולוחות דרושים מיוחדים כדי לפרסם בצורה מפורטת את מה שאתם מחפשים ולמשוך מועמדים פוטנציאליים אשר יוכלו לבצע את הפרסום שלכם על הצד הטוב ביותר.
  3. תנו לתחושת הבטן שלכם ללוות אתכם. אם אתם מתלבטים בין כמה סוכנויות או אנשי פרסום, הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות הוא לפנות אליהם ולקבוע פגישת היכרות. בפגישות ההיכרות הזו יהיה לכם קל יותר להבין מול מי אתם עומדים ומי הצוות שילווה אתכם לאורך כל הליך הפרסום, וכך יהיה לכם הרבה יותר קל להחליט האם תרצו לעבוד איתם או לבחור בחברה אחרת לביצוע הפרסום.
  4. הגדירו מראש את תקציב הפרסום שלכם. יש מפרסמים אשר לא עובדים עם תקציבים קטנים, ולכן מראש הגדרה של תקציב הפרסום שלכם יכולה לאפשר לכם לסנן סוכנויות גדולות או אנשי פרסום שפשוט לא מתאימים למה שאתם זקוקים לו.

על ידי שימוש בשיטות האלה, אתם יכולים להגדיל את הסיכוי שלכם למצוא אנשי שיווק מיומנים שיכולים להניע את העסק שלכם קדימה ולעזור לכם להגיע אל היעדים שלכם.

גם אם אתם חושבים שזה יחסוך לכם כסף, אל תוותרו על עבודה עם אנשי פרסום מומחים ומקצועיים. אנשי מקצוע כאלו יכולים להפוך את השיווק שלכם להרבה יותר יעיל ולאפשר לכם להשתמש בתקציב הפרסום שלכם באופן הנכון והטוב ביותר, מה שיהיה לכם קשה לבצע לבד וללא ידע בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים