מדריך כתיבה שיווקית

מדריך כתיבה שיווקית – משיגים ערך מוסף לגולשים תוך כדי התקדמות בגוגל

בעבר כתיבה שיווקית הייתה מותאמת SEO בלבד ולא הותאמה לצרכים של הגולשים.

כיום המגמה היא לכתוב תוכן שגם מקדם את האתר בגוגל וגם מעניק לגולשים ערך מוסף.

כך תעשו זאת נכון. כתיבה נכונה שעונה על הצורך יכולה לסייע רבות לקידום העסק שלכם.

המטרה שלה היא להעביר לקהל היעד מסר שיווקי שיניע את הגולשים לפעולה, ויגרום להם לרכוש את המוצרים או לשכור את השירותים שלכם.

אלא שפעמים רבות, אתרים ובעלי עסקים משתמשים בכלי המופלא של כתיבה בצורה שגויה. הם רואים לנגד עיניהם רק את הדרישות של מנוע החיפוש ומתעלמים מהצרכים, הרצונות וההתנהגות של הגולשים.

כתיבה שיווקית - לכתוב לאנשים ולא רק למנוע חיפוש

בעבר המגמה הייתה לכתוב עבור גוגל, לדחוס כמה שיותר מילות מפתח במטרה לקדם את האתר באמצעות קידום אורגני ולהוביל אותו למיקומים הראשונים של תוצאות החיפוש.

כיום המצב שונה. גוגל מעדיף לקדם אתרים המספקים תוכן איכותי, מקורי ומעניין שמעניק ערך מוסף לגולשים.

אחת הסיבות להצלחה של גוגל היא שהוא משרת את המשתמשים שלו, זאת על ידי קידום תוכן שישרת אותם ויתרום להם. לכן, המפתח בכתיבה שיווקית הוא לכתוב קודם כל עבור הגולשים ולא רק עבור מנוע החיפוש.

כאשר האלגוריתם של גוגל יזהה שיש לכם תוכן שיווקי מוצלח, הוא יקדם את האתר שלכם. ככל שיהיה לכם תוכן איכותי, כך תוכלו ליהנות מהפירות.

אז הנה לפניכם כמה טיפים לכתיבה נכונה למטרות שיווק.

זיהוי קהל היעד שלכם במהלך כתיבה שיווקית

לפני שאתם מתחילים במלאכת הכתיבה השיווקית, חשוב שתבינו מיהו קהל היעד שלכם.

מהם המאפיינים הדמוגרפיים שלו (מין, גיל, מיקום גיאוגרפי, השכלה וכו׳) ומהם תחומי העניין.

זיהוי קהל היעד יאפשר לכם ליצור אינטראקציה טובה יותר עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, כך שכאשר תכתבו עבורם תוכן שיווקי תוכלו להיכנס לנעליים שלהם.

ניתן לבדוק מיהו קהל היעד שלכם באמצעות כלי מעקב כמו גוגל אנליטיקס שיספק לכם נתונים על קהל היעד שלכם.

מחקר מילות מפתח – חלק בלתי נפרד מכתיבה שיווקית 🔑

קידום אתרים באינטרנט נשען בראש ובראשונה על מילות מפתח. אך כמו שכבר ציינו, חשוב להימנע מדחיסה של מילות מפתח ובוודאי אם הן מילות מפתח שכלל אינן רלוונטיות.

יש לערוך מחקר מילות מפתח באמצעות כלים שונים כמו גוגל אדס, וכך לזהות מהן המילים הפופולריות ביותר במנוע החיפוש הקשורות לתחום העסק שלכם.

לאחר שמצאתם את מילות המפתח, יש לשלב אותם בטקסט בצורה טבעית ככל האפשר. מומחי קידום אתרים ממליצים על הכנסה של מילות מפתח בהיקף של 2-4 אחוז מהטקסט כולו.

בחירה בנושא המתאים

לאחר שזיהיתם את קהל היעד שלכם וערכתם מחקר מילות מפתח, זה הזמן לחשוב על נושא למאמר שברצונכם לכתוב.

חשבו על נושאים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם עשויים להתעניין בהם ושרלוונטים לתחום העסק שלכם. השתמשו בכלי המחקר של מילות המפתח כדי לבדוק עד כמה הנושא פופולרי במנוע החיפוש.

כך תגלו האם לנושא יש פוטנציאל טראפיק (תנועת גולשים) גדול, או שאתם עלולים לבזבז את זמנכם בכתיבה שיווקית של תוכן שאינו מעניין את הגולשים.

יחד עם זאת, אל תכתבו על נושא לעוס מדי שכבר אין מה לחדש לגביו ושהמתחרים שלכם כתבו עליו רבות לפניכם.

הענקת ערך לגולשים

כתיבה שיווקית טובה לא יכולה להישען רק על המסר השיווקי. היא צריכה לכלול תוכן שיתרום לגולש ויעניק לו ערך מוסף.

אותו ערך יכול לבוא לידי ביטוי בהענקת טיפים ועצות, בהעברת ידע מקצועי, בבידור הגולשים, ביצירת תחושת השתייכות והזדהות, בהגברת מוטיבציה בקרב הגולשים ועוד.

חשבו מה הערך המוסף שברצונכם להעביר לקהל היעד שלכם וכיצד המוצרים או השירותים שאתם מספקים יכולים להעניק לו את אותו ערך.

הענקת ערך לגולשים באמצעות כתיבה שיווקית

כתיבה רהוטה

מעבר לתוכן עצמו, בתוכן שיווקי חשוב להקפיד גם על הניסוחים. הימנעו משימוש במשפטים מורכבים וארוכים שרק יבלבלו את הגולשים.

במקום זאת, נסו לשמור על שפה ברורה. בדקו האם קיימות שגיאות דקדוק, שגיאות כתיב ושגיאות תחביר בתוכן שלכם.

שגיאות כאלו עלולות ליצור רושם שלילי על העסק שלכם ולהצביע על חוסר מקצועיות. לאחר כתיבת התוכן, מומלץ לעבור עליו כמה וכמה פעמים כדי לוודא שהוא כתוב נכון ללא טעויות.

כתיבה מקורית ללא העתקות 🖊️

חשוב מאוד שהתוכן שלהם יהיה מקורי ולא מועתק. כאשר גוגל מזהה העתקת תוכן, הוא מעניש את אתרי האינטרנט שלא שמרו על יושרה ופרסמו תוכן שנלקח מאתרים אחרים.

אתרים עם תוכן מועתק נדחקים אחורה במיקומים של מנוע החיפוש, ועלולים שלא להופיע כלל בתוצאות. אם אתם רוצים להימנע מענישה שכזו, אל תעשו קיצורי דרך והשקיעו בכתיבה שיווקית מקורית.

התמקדו בלקוחות, לא במכירות

חשוב לזכור שתוכן שיווקי הוא לא פרסומת. כשהגולש מזהה שמנסים למכור לו, הוא עלול לברוח לאתרים אחרים המטרה שלכם היא ליצור עניין בקרב הגולש כך שהמכירה תגיע רק כדרך אגב או בסיום הטקסט.

תוכן איכותי יצליח לבנות אמינות לעסק שלכם, והוא זה שיסייע לכם בסופו של דבר למכור.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

השארת פרטים:

השאירו פרטים
צרו איתנו קשר
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
השאירו פרטים
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
צרו איתנו קשר