אופטימיזציה למנועי חיפוש – 5 הפרמטרים החשובים ביותר (לדעתי)

אופטימיזציה למנועי חיפוש

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

עולם קידום האתרים האורגני השתנה מאוד בשנים האחרונות. בעבר, קידום היה מורכב בעיקרו מפעולות טכניות כמו שינוי כותרות, יצירת כמות גדולה של תוכן, תגיות Meta וכו'. היום, המצב כבר שונה לגמרי – אופטימיזציה למנועי חיפוש כוללת התייחסות רבה לחוויית משתמש ולניתוח התנהגות גולשים, בעיקר בעקבות התחרות שהתגברה ומאלצת אותנו להסתכל על דברים קצת אחרת ולחשוב מחוץ לקופסא ולספר הכללים של עולם ה-SEO.

הכלל המנחה הוא שיש מספר כללים די ברורים שמשפיעים על קידום במנועי חיפוש ועליהם אין באמת עוררין אך חוץ מהם בהחלט מדובר בעולם של ניסוי וטעייה. נצטרך לדעת לזהות מה בדיוק עובד ולחזק אותו ולשכפל את ההצלחה היחסית לעמודים ואזורים נוספים באתר.

אופטימיזציה למנועי חיפוש - מתחילים מ-On-Site

עבודת On-Site כוללת פעולות רבות המשפיעות על חוזק עמוד בתוצאות החיפוש של גוגל. חשוב לזכור כי למרות שעבודת On-Site היא ברוב המקרים ממוקדת עמוד, כלומר On-Page, לסביבת הדומיין השפעה ניכרת על כל שאר העמודים.

מה הכוונה? ביצעתם אופטימיזציה למנועי חיפוש לעמודים ספציפיים? תהיו בטוחים שיש לכך השפעת קידום גם על שאר העמודים באתר. איך זה עובד אתם בטח תוהים. נכון, לכל עמוד יש URL משלו ואנו מקצים מילה או מילות מפתח ספציפיות לקידום בכל עמוד, אך עם זאת, כל העמודים באתר מייצגים את אותו דומיין ומחזקים את נראות וחשיבות הדומיין בתוך תוצאות החיפוש, לכן "אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד".

אין סדר פעולות ברור בכל הנוגע לביצוע אופטימיזציה למנועי חיפוש ולכל אחד השיטות והתעדוף שלו. מה שכן, ברוב המקרים, נהוג להתחיל ב-On-Site ברמה מסוימת, לאחר מכן עבודה ממוקדת עמוד, On-Page ורק לאחר מכן להתעסק ב-Off-Site, פעולות שנבצע מחוץ לאתר על מנת לקדם את האתר עצמו. למה ככה נהוג? מהסיבה הפשוטה שפעולות בתוך עמוד ממצות את עצמן בשלב יחסית מוקדם, תוך מספר שעות של עבודה ברוב המקרים.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

Top 5 - חמשת הפרמטרים ששווים יותר מכל 200 האחרים גם יחד 🔝

בעולם ה-SEO יש לנו יותר מ-200 פרמטרים המשפיעים על קידום של עמוד (תוצאה) בתוצאות החיפוש תחת שאילת או מספר שאילתות חיפוש. אופטימיזציה למנועי חיפוש –  מה חשוב יותר ומה פחות? מה מומלץ לעשות קודם? לאילו פעולות בודדות יש את ההשפעה הניכרת ביותר?

אני מעריך שרוב מקדמי האתרים יסכימו איתי על ה-Top 5 שלי, על כל שאר הפרמטרים קשה מאוד להסכים, כל אחד והחוויות האישיות שלו. כמובן שזה לא שחור ולבן, תחרות, תקציב, מיקום וכשלים טכניים משפיעים מאוד ועלולים לשים לכם רגליים, גם אם תעשו הכל By The Book.

בסופו של דבר, גם אם תקפידו על עשרות או אפילו מאות פרמטרים אבל איכשהו תצליחו להתעלם מחמשת הפרמטרים הבאים לביצוע אופטימיזציה למנועי חיפוש, לא תגיעו לשום מקום בקידום אורגני.

תוכן ✍🏻

שוב אנחנו מתכנסים כאן ומגיעים לאותה מסקנה מתבקשת – תוכן הוא עדיין המלך.

זהו פרמטר אחד מרכזי שמתפצל למספר פרמטרים וחשוב לזכור כי מדובר בבסיס. אם אין תוכן, אפילו בכמות מינימלית, איך יבחר מנוע החיפוש תחת אילו שאילתות להציג את העמוד? כשאנחנו מדברים על פרמטר התוכן, הכוונה היא בעיקר לרלוונטיות וכמות, כאשר ברלוונטיות מדובר בתוכן שעוסק בנושא מסוים עם מספר הופעות של מילת המפתח ובכמות נכוון לכ-700 מילים.

כמות גדולה של תוכן לבטח לא יכולה להזיק, ניתן להשתמש במגוון אלמנטים להצנעת טקסטים כמו שימוש בכפתורי "קרא עוד" למי שפחות רוצה "להעמיס" בתוכן או פשוט להקים אזור בלוג באתר ובו לרכז את מרבית התכנים הארוכים המיועדים לקידום.

למה כמות גדולה זה תוכן בכלל תורמת לנו לקידום? יש לכך מספר סיבות. קודם כל, מדובר בפרמטר קידום בפני עצמו – כמות תוכן. ככל שנשלב יותר מילים ככה נוביל לחשיפה גדולה יותר בתוצאות החיפוש – מה שיוביל ליותר כניסות לעמוד / לאתר.

ככל שהתוכן ארוך יותר ובונים אותו בצורה מעניינת ובשילוב עם אמצעים וויזואליים ככה גם עולה זמן השהייה הממוצע באתר. עכשיו אתם מבינים למה תוכן כל כך קריטי? ריווח בין פסקאות, ללא שגיאות כתיב, איזון בין טקסט ומדיה הם פרמטרים נוספים המקוטלגים תחת תוכן.

Traffic 🏃🏽

אופטימיזציה למנועי חיפוש סובבת כמעט תמיד סביב כמות התנועה שמגיעה לעמוד אותו אנו מקדמים. במיוחד בפרמטר זה, לסביבת הדומיין קיימת השפעה רבה על עמודי האתר.

כלומר, מנוע החיפוש רואה לנכון שאם אתר מסוים מקבל תנועה רבה של גולשים, כנראה שכל העמודים שלו רלוונטיים ויש להציג אותם גבוה בתוצאות החיפוש, הרי כולם יוצאים מאותו דומיין, אותו מקור.

גם בהיבט של תנועה לאתר יש להתייחס לסוג התנועה, כלומר מאיזו מדינה מגיעה הכניסה, האם הכניסה התאפשרה דרך תוצאות החיפוש? אם כן, מה היתה שאילתת החיפוש שהובילה לאתר? שאלות כאלה משפיעות עוד יותר על ה-SEO ומחזקות או מחלישות לחילופין את פרמטר ה-Traffic.

גם פרמטר זה מתחלק ללא מעט פרמטרים כמו אחוז נטישה (Bounce Rate), זמן שהייה ממוצע באתר / בעמודים, כמות דפים ממוצעת למבקר, מה הם מקורות התנועה ועוד.

קישורים נכנסים 📩

נושא זה שנוי במחלוקת, שכן הוא חלק בלתי נפרד מפעולות אופטימיזציה למנועי חיפוש. לקישורים נכנסים יש כוח שקשה מאוד להסביר, ברמה של להקפיץ תוצאה עשרות מיקומים בתוצאות החיפוש תוך מספר ימים בלבד.

הזחלן של גוגל מסתכל על קישור כאל המלצה (כל עוד הקישור מוגדר כ-Do Follow) ולכן קישור נכנס לאתר שלנו נחשב לפעולה הבודדת המשפיעה ביותר שניתן לבצע בעולם ה-SEO.

למה נושא זה שנוי במחלוקת? בטח לא בגלל המשמעות וההשפעה של פרמטר זה, על כך אין עוררין. קישור צריך להראות הגיוני, טבעי ולא תמיד הוא יצטייר ככזה בעיני הזחלן שסורק את העמודים באתר. על עולם הקישורים ארחיב בפעם אחרת, אני רק אוסיף שחשוב מאוד להזהר מריבוי קישורים ומקישורים דו כיווניים, שמדליקים באופן אוטומטי נורה אדומה ויכולים לגרור לענישה ע"י גוגל.

SSL 👮🏽‍♀️

לחלקכם זה בטח יישמע מאוד מובן מאליו, זה לא. אתרים רבים היום לא מחזיקים בתעודת SSL ולא כל העמודים שלהם מוגדרים עם קידומת Https אלא Http. בעבר, רק גופים ממשלתיים, ארגונים גדולים ואתרי מכירות מוכרים נהגו להטמיע SSL אבל היום? זה כבר סיפור אחר לגמרי.

בגוגל כבר הכריזו לפני מספר שנים שתינתן עדיפות ברורה בתוצאות החיפוש לאתרים מאובטחים והאמת שרוב האתרים מיישמים המלצה זו.

כמעט ולא רואים היום אתרים לא מאובטחים וכאשר נתקלים בהם, אי אפשר שלא לשים לב להודעה במסך הפתיחה על גלישה באתר לא מאובטח, מה שמוביל לנטישה מיידית ברוב המוחלט של המקרים. אז למה בכלל לא להטמיע SSL באתר? בעיקר אי הבנה של ההשלכות או ניסיון לחסוך כסף (כמה מאות שקלים בשנה במקרה היקר ביותר). שרתי אחסון רבים כבר כוללים את אבטחת האתרים כחלק בלתי נפרד מחבילות האתרים שלהם, מתוך הבנה שזה מה שנדרש מאיתנו היום.

אתר ללא SSL, ככה זה מרגיש:

התאמה למובייל 🤳🏻

הפרמטר שמבחינתי סוגר את החמישייה המובילה לפעולות אופטימיזציה למנועי חיפוש – התאמת האתר למכשירים סלולריים.

הגלישה במובייל צוברת תאוצה בשנים האחרונות ומצמצמת את הפער משימוש במחשב, בתחומים מסוימים גלישה במובייל כבר מהווה כ-60%-70% מסך הגלישות.

מה זה בכלל התאמה למובייל? קודם כל נעשה סדר ונסביר מה הן האופציות הקיימות בכל הנוגע לנראות אתרים במובייל.

  • אתר רספונסיבי (האופציה המועדפת) – יצירת אתר כך שיתאים את התכנים והאלמנטים שבו בהתאם לתצוגת מסך של מגוון מכשירים (דסקטופ, טאבלט ומובייל). מדובר באותו דומיין ואותה מערכת ניהול, הנראות משתנה בהתאם לסוג המכשיר או לרזולוציית המסך נכון יותר לומר.
  • אתר מותאם (האופציה הישנה) – יצירת אתר נפרד לגמרי למובייל. ישנו קשר וחיבור מסוים לאתר המקורי בגרסת דסקטופ אך מערכת הניהול היא לרוב נפרדת וגם התכנים והאלמנטים הם שונים.

חשוב לציין כי אופציה זו כבר כמעט ולא קיימת, ניתן לראות אותה במגוון אתרים ישנים שנבנו לפני זמן רב ולא מעבירים אותם לסביבה מודרנית יותר נטו בשל העלויות הגבוהות שבתהליך.

ברוב המקרים אתרים אלו יופיעו במובייל כסאב דומיינים: mobile.domain.com, m.domain.com. דוגמא לאתר מותאם: m.ynet.co.il (יש לפתוח במובייל על מנת לצפות בגרסה זו).

אופטימיזציה למנועי חיפוש - מה הלאה? 🔍

דיברנו על ה-Top 5, לפני שנעסוק במגוון פעולות שנבצע מחוץ לאתר בכדי לקדם אותו, נמשיך ונסקור פעולות אופטימיזציה שנבצע לאחר התמקדות בחמשת הפרמטרים המרכזיים שרוב המקדמים יסכימו עליהם. 

שאלות נפוצות

מדובר בטכניקה לקידום אתרים המתבססת על שינויים שאנו נבצע באתר עצמו,

במטרה לקדם את האתר בתוצאות האורגניות.

ככל שהתוכן שנכתוב, יהיה ארוך יותר ונבנה אותו בצורה מעניינת ובשילוב עם אמצעים וויזואליים- כך יעלה זמן השהייה הממוצע באתר. אתר איכותי שמספק למשתמשיו ערך רב בדרך כלל ייהנה מזמן שהייה טוב יותר.

 

שאלה טובה. 

קישורים פנימיים זה נהדר, אבל אסור להגזים!

חשוב מאוד להיזהר מריבוי קישורים ומקישורים דו כיווניים, שמדליקים באופן אוטומטי נורה אדומה ויכולים לגרור לענישה ע"י גוגל. 

היום, רוב האנשים גולשים דרך המובייל ולכן חשוב מאד שהגלישה במובייל תהיה מותאמת לתצוגת מסך של מגוון מכשירים.

תגובה אחת

  1. חחח, הגיף ששמת מדוייק!!! אף פעם לא חשבתי על SSL כעל דבר כ"כ חשוב. תודה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים