רילס מבית אינסטגרם

רילס מבית אינסטגרם – היריב הראוי לטיקטוק?

לאחרונה הושקה בישראל רילס – פיצ'ר סרטונים מבית אינסטגרם שאמור להתחרות באפליקציית טיקטוק הפופלרית. אז מה מציע הפיצ'ר החדש ומה ההבדלים בינו לבין טיקטוק?

אם אתם לא "בומרים" שחיים במערה, סביר להניח שאתם מכירים את אפליקציית טיקטוק (TikTok).

האפליקציה שהומצאה בסין, מאפשרת למשתמשיה להעלות סרטונים קצרים מסוגים שונים. מאז שהושקה בשנת 2016, טיקטוק צברה יותר ממיליארד משתמשים ובשנת 2018 זכתה לתואר האפליקציה עם מספר ההורדות הגבוה ביותר בארצות הברית.

אבל לא כולם מרוצים מטיקטוק. נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ איים להחרים את האפליקציה, זאת בטענה שהסינים עלולים לעשות בה שימוש לרעה ולפגוע בביטחון הלאומי של אמריקה.

מאז, טיקטוק כבר נרכשה על ידי החברות האמריקאיות וולמארט ואורקל וטראמפ אף נתן את ברכתו לעסקת המכירה. אלא שכעת, יש אפליקציה אחרת שנושפת בעורפה של טיקטוק – הכירו את רילס.

מדובר בפיצ'ר חדש מבית אינסטגרם הנמצאת בבעלות חברת פייסבוק. הפיצ'ר, שהושק באוגוסט 2020, הוא למעשה התשובה האמריקאית לטיקטוק הסינית.

ממש כמו המתחרה שלה, גם התוכנה החדשה שמופיעה באינסטגרם מאפשרת למשתמשים להעלות סרטונים קצרים עם מוזיקה ואפקטים. אז מה בעצם ההבדל בין שתי האפליקציות?

אורך הסרטונים

באפליקציית טיקטוק משתמשים יכולים להקליט סרטונים של עד 60 שניות ובפיצ'ר החדש של אינסטגרם משתמשים יכולים להקליט סרטונים באורך של עד 30 שניות. למרות שמדובר בהבדל של 30 שניות בלבד, זה עשוי להוות חיסרון עבור משתמשים רבים שרוצים לשתף סרטונים ארוכים יותר.

מצד שני, בעידן הפרעת הקשב והריכוז שלנו, אולי סרטון קצר יותר זה מה שמתבקש.

עריכת הסרטונים

על אף שממשקי העריכה של טיקטוק ושל רילס נראים דומים, הרי שהם שונים מאוד זה מזה.

טיקטוק מאפשרת לכם לבחור פילטרים, תבניות ואפקטים מתוך ספריית פילטרים עצומה, בעוד שהספרייה באינסטגרם היא מוגבלת. בנוסף, תוכלו להקליט קול על גבי הסרטונים אך ללא אפשרות להוסיף אפקטים מיוחדים לאודיו.

פרסום ממומן ברילס

אפליקציית טיקטוק מאפשרת לכם לפרסם מודעות בתשלום וכך לשווק את העסק שלכם.

בינתיים, ריליס לא מציע אפשרות כזאת אך ניתן לקדם עסקים באמצעות יוצרי תוכן. לאחר שהפיצ'ר יצבור תאוצה סביר להניח שיקומו אושיות רשת שיבלטו מעל השאר. אז תוכלו לפנות אליהן ולהציע להן לקדם את המוצרים או השירותים שלכם בתשלום.

ייתכן גם שבהמשך רילס ירחיב את אפשרויות הפרסום שלו ובמקביל גם את ניתוח נתוני הגולשים. נכון להיום, הפיצ'ר של איסטגרם מעניק לכם מידע רק על כמות הצפיות בסרטונים, הלייקים והתגובות.

לעומת זאת, בטיקטוק מספקים דו"חות מפורטים על התנהגות הגולשים ועל המאפיינים הדמוגרפיים שלהם. הדבר הכרחי עבור חשבונות עסקיים שרוצים לקדם את המותג שלהם באפליקציה ולהשיג כמה שיותר לקוחות.

אפשרויות מוסיקה

אחת האפשרויות שהמשתמשים של טיקטוק אוהבים זה להוסיף מוזיקה וסאונד לסרטונים שלהם. טיקטוק מאפשרת לכם לבחור צלילים וקטעי קול מתוך ספריית סאונד שלמה שיש ברשותה, להשתמש בקטעי קול שמשתמשים אחרים הקליטו או להקליט סאונד בעצמכם.

נכון להיום, האפשרויות האלו ברילס הן מוגבלות עבור חשבונות עסקיים. חשבונות עסקיים המעוניינים להעלות מוזיקה לסרטונים שלהם צריכים להוסיף אותה מחוץ לאפליקציה.

יחד עם זאת, חברת אינסטגרם הודיעה כי חתמה על חוזים עם חברות תקליטים ענקיות, והיא תציע קטלוג מוזיקלי מקיף ומרשים ללא חשש מהפרה של זכויות יוצרים.

רילס - יריב ראוי לטיקטוק

אפשרויות השיתוף ברילס

אם עד עכשיו דיברנו על החסרונות של הפיצ'ר החדש באינסטגרם לעומת טיקטוק, אז הנה מגיע היתרון של האפליקציה החדשה.

כולנו רוצים לשתף ולחשוף את הפוסטים שלנו לכמה שיותר משתמשים. אלא שבטיקטוק ניתן להעלות את הפוסטים שלכם רק לפיד שלכם. לעומת זאת, רילס מאפשר לכם לשתף את הסרטונים שלכם בהודעה פרטית לחברים שלכם או להעלות את הסרטון ישירות לפיד של האפליקציה.

תוכלו גם לשתף את הסרטונים בסטוריז של אינסטגרם, רק קחו בחשבון שממש כמו סטוריז אחרים, גם הם ייעלמו תוך 24 שעות. אפשרויות השיתוף מגדילות את פוטנציאל החשיפה באופן משמעותי.

אז האם רילס תנצח את טיקטוק?

כדי להבין איזו אפליקציה טובה יותר – טיטוק או רילס, חברת Mediakix ערכה מחקר בקרב 16 משפיעי TikTok כדי לבדוק מה העמדה שלהם לגבי הפיצ'ר החדש של אינסטגרם.

50 אחוז מהם אמרו שהם נכנסו לפיצ'ר אך עדיין לא העלו פוסטים. 56 אחוז מהנשאלים אמרו שהם מתכוונים להשתמש בפיצ'ר החדש, ובמקביל 60 אחוז מהם אמרו כי הם משוכנעים שטיקטוק כאן כדי להישאר. 25 אחוז מהנשאלים אמרו שהם מתכוונים להשתמש בפיצ'ר של אינסטגרם כדי להגיע לקהלים חדשים, ו-43.7 אחוז מהנשאלים מתכננים להעלות פוסטים שפרסמו בטיקטוק באפליקציה החדשה.

עדיין מוקדם מדי לדעת עדיין האם רילס תביס את טיקטוק ותצליח לכבוש את דור המילניאלז או שמא הגולשים ישמרו אמונים לטיקטוק ויתקשו לצאת מאזור הנוחות שלהם. כך או כך, אין ספק שתוכן וידאו הוא הדבר שכדאי להשקיע בו בשנים הקרובות.

רילס - שחקן חדש מצטרף למשחק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

השארת פרטים:

השאירו פרטים
צרו איתנו קשר
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
השאירו פרטים
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
צרו איתנו קשר