ניהול רשתות חברתיות – הרבה יותר מלייקים, תגובות וכמות עוקבים

ניהול רשתות חברתיות

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

לייקים? שיתופים? כמות עוקבים? ניהול רשתות חברתיות הוא הרבה יותר מורכב. מדובר בעולם ומלואו ובמקצוע נפרד שרק הולך ומתחזק עם אלפי עובדים בתעשייה רק בישראל. איך הופכים למותג ומפיצים אותו בצורה וויראלית? איך שומרים על גבול הטעם הטוב בתדירות הפרסומים? איך בונים אסטרטגיית תוכן ובכלל, מה כוללים פרויקטים לניהול Social Media?

ניהול רשתות חברתיות - ערך מוסף הוא שם המשחק

נתחיל בעובדה הידועה לכולם כי התחרות רק הולכת וגוברת בכל התחומים, איך בכל זאת ניתן לגבור על המתחרים ולכבוש את לב הגולשים? ערך מוסף הוא שם המשחק. ניהול רשתות חברתיות צריך לכלול מיקוד בערך מוסף – במה שונה דף האינסטגרם מדפים אחרים, מבחינת המהות שלו והתוכן שמתפרסם בו.

חשוב לשמור על קו אחיד וייחודי של תוכן שיגרום לעוקבים שלכם לבחור בכם ולהשאר במעקב צמוד אחר הפרסומים שלכם. מציאת ערך מוסף לרוב לא מתאפשרת בקלות אך תמיד ניתן למצוא את נושאי התוכן וסוגי הפרסומים שהמתחרים שלנו מזניחים. כל עוד אנו מזהים צורך אמיתי בצריכה של אותם סוגי תכנים אצל קהל היעד, ננסה להכנס לחלל הקיים ולהפוך ל"מושיעים" ולמקום חם לצריכת התוכן ה"נדיר".

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

ניהול רשתות חברתיות - יצירת קהילה באמצעות פנייה ל"כאב"

דיברנו על מציאת ערך מוסף שהופך אתכם לעדיפים על פני מתחרים לא יחודיים כחלק מאסטרטגיית ניהול רשתות חברתיות אך פעמים רבות יכול להיות שזה לא יספיק. שמעתם נכון, גם אם יש לכם ערך מוסף ביד, עדיין תצטרכו למצוא את הדרך לפנות לקהל היעד ולשכנע אותו. הכוונה היא שלפעמים הדרך לשווק את המוצר משכנעת יותר מאשר המוצר עצמו.

פנייה לכאב של הגולשים המשתייכים לקהל היעד עשויה לעשות את ההבדל ולהביא ל"מכירה", במקרה שלנו מדובר בלחיצה על Follow לעמוד. מדובר בשיטה נפוצה למכירה של מוצר, שיטה או אפילו רעיון. הצפה של הבעיה ויצירת שיח עליה ומיד לאחר מכן להפנות לפתרון אותו אתם מציעים, ככה הופכים לבית חם עבור כל מי שחווה את הכאב בו אתם עוסקים.

פעמים רבות, אותו כאב מוסתר אצל קהל היעד ורק לאחר שתציפו אותו ותעלו אותו לסדר היום הוא יתעורר – "וואי נכון, זה כל כך מתסכל". מיד לאחר מכן, תעלה המחשבה אצל אותם גולשים – "אז מה אתם מציעים?".

מספר דוגמאות:

עבור קהל יעד שנוטה לסבול מכאבי ברכיים ניצור פוסטים שעוסקים באותם כאבים ובפגיעה שלהם בחיי היום יום של קהל היעד. הפתרון יכול להיות תכשיר כלשהו, תרגילי פיזיותרפיה וכו'. הפוסטים והסטורים השוטפים צריכים לכלול את הבעיה והפתרון ולהציג את ההקשר ביניהם. עבור קהל יעד שסובל מכאבי ראש לעיתים תכופות למשל, ניתן להציג תרחישים: חזרת מהעבודה לשגעון של הילדים, עומס בלימודים וכו'. הפרסומים ברשתות החברתיות צריכות לכלול את הפתרונות לאותם תרחישים.

ניהול רשתות חברתיות - לחשוב מחוץ לקופסא
ניהול רשתות חברתיות - מה הופך אותך לייחודי

ניהול רשתות חברתיות - איך מעודדים אינטראקציה?

הקמתם עמוד מוצלח, הגעתם לכמות גדולה של עוקבים שרובם גם מסמנים פוסטים בלייקים, מה לגבי האינטראקציה? השתתפות העוקבים בפרסומים השונים היא סופר חיונית עבור העמוד והעסק: תגובות ותיוגים, שיתוף מחדש והפצה הלאה. למה אינטראקציה כל כך חשובה עבורנו כמשווקים? קודם כל כי מדובר במדד האולטימטיבי לאטרקטיביות התכנים שאנו מפרסמים. דבר שני, אינטראקציה יוצרת באז תקשורתי, מעוררת עניין וגוררת אינטראקציות נוספות.

אז איך עושים את זה? קודם כל מייצרים אסטרטגיית תוכן מותאמת אישית לקהל שלכם. לאחר תקופת פיילוט שנגדיר למדידת נתונים, נתחיל לנתח אותם ולהכין מה הקהל שלנו אוהב יותר ומה פחות, באיזה נושאי תוכן וסוגי פרסומים כדאי שנשקיע ואילו עלינו להזניח.

כאשר מכוונים ניהול רשתות חברתיות לעידוד אינטראקציה של קהל היעד, יש להסתכל על המעטפת כולה ולא רק על תכני הפרסומים אלא גם על הדרך בה עם מונגשים, הצבעים, הקופירייטינג ואפילו השעות שבהן נפרסם לגולשים. בסופו של דבר המטרה היא להביא למקסימום הפצה וחשיפות של תוכן אינטראקטיבי שבסופו של דבר יוביל למעורבות. השאיפה היא ליצור מערכת יחסים הדוקה עם הקהלים השונים בכדי לכבוש את ליבם ולא להפוך לעוד טרנד חולף ברשת החברתית.

ניהול רשתות חברתיות - שימור לקוחות

דיברנו על היכולת להגדיל את קהל העוקבים שלנו ועל הדרכים להפיץ את הפרסומים שלנו ו"לכבוש" גולשים חדשים. מה אם אומר לכם שהפלטפורמות והנכסים שבידיכם יכולים גם לשמש לצרכי שימור לקוחות? לא יודע מה אתכם, אני למשל כמעט ולא מרים טלפון לקבלת שירות, אני בדרך כלל מעדיף להשאיר הודעה בעמוד הפייסבוק או בוואטסאפ העסקי. 

היום, כולם רוצים כאן ועכשיו, בלי המתנות ובלי לחכות על הקו, הפלטפורמות השונות יכולות לסייע בכך ולאסוף נתוני שירות בצורה נוחה יותר. במקום להחזיק במוקד שירות לקוחות, מספיק אדם אחד שזה יהיה כל תפקידו, לתת מענה ברשתות החברתיות ולשמור על מוניטין החברה ברשת. זה קורה כבר עכשיו והמגמה הזו רק תלך ותתחזק.

כחלק מקידום ברשתות חברתיות חשוב לשמור על רמת שירותיות וזמינות גבוהה, לא להתעלם מביקורות ובטח שלא מהמלצות ושבחים שמשתלבים לא רע בכלל בתגובות על הפרסומים. לעיתים, מחיקה של אזכור שלילי כלשהו עלולה לגרור תגובה חריפה יותר, לכן עדיף להגיב, לייצג את החברה בכבוד ושכל העולם יראה שאתם לא מתחבאים מאחורי המקלדת.

ניהול רשתות חברתיות - פנייה לרגש הגולשים
פנייה לרגש הגולשים

ניהול רשתות חברתיות - מכוונים לאיכות ולא לכמות

לא נוכל להתעלם מכך שכמות גדולה של עוקבים לדף עסקי, יהיה אשר יהיה, מייצרת תחושה של קהילתיות ומצטיירת נהדר מבחוץ. למרות זאת, חשוב לשמור על קהל יעד רלוונטי ולא להתפזר, כלומר לקנות עוקבים חלילה או לייצר קהל לא רלוונטי לכם. 

כל רשת חברתית והחוקים שלה אך רובן מבוססות על מיקוד ופרסומים של דף מסוים למשל לא מגיעים ל 100% מהעוקבים אלא לאחוז נמוך בהרבה (יש כאלה שאומרים שיותר לכיוון ה-10%), לכן נבחר את העוקבים שלנו בקפידה ונכוון לאיכות ולא לכמות. נתחו את הקהל שלכם, תבדקו מה עובד ותתחילו לפרסם את התכנים המבוקשים ובשעות המבוקשות.

ניהול רשתות חברתיות - עריכת אזורים סטטיים

ברשתות החברתיות התכנים החדשים שאתם מזינים תמיד יופיעו בחלק העליון של הפיד שלכם. זאת אומרת שפוסט/תמונה/וידאו שפורסם עכשיו יהיה גם הראשון שיופיע. אבל מה אם אנחנו רוצים שיהיה מידע מסוים שרלוונטי לקהל הלקוחות שלנו ופשוט חובה שיהיה נגיש כל הזמן בחלק העליון או המרכזי של הפיד?

ניהול רשתות חברתיות לא מסתכם רק בפרסום, גם עריכת אזורים סטטיים היא חלק מהעניין כמו לדוגמה ה"ביו" באינסטגרם שנשאר תמיד בטופ ושם זה המקום לכתוב בקצרה אודות העמוד/העסק ולהוסיף מידע רלוונטי ללקוחות כמו לדוגמה שעות פעילות או כתובת אתר אינטרנט.

מיקום נוסף שחשוב לערוך תוך ניהול רשתות חברתיות באופן קבוע באינסטגרם הוא ההיילייטס – סיפורים שמעלים לעמוד נעלמים אחרי 24 שעות. כדי לשמור אותם בעמוד בצורה מסודרת יש את האופציה לקטלג אותם בהיילייטס לפי נושאים. מיקום נוסף וחשוב לעריכה הוא ה'אודות' בפייסבוק. לכל עמוד עסקי בפייסבוק יש המון פרמטרים שניתן למלא כמו שעות פעילות, אתר, מס' טלפון, אימייל וכו'.

כמובן שפייסבוק ואינסטגרם אלה לא הפלטפורמות היחידות שמאפשרות לבצע רישומים באזורים הסטטיים תוך ניהול רשתות חברתיות. יש את האפשרות להגדיר ולערוך אזורים אלה גם בלינקדאין, טיקטוק ושאר הרשתות החברתיות. חשוב להכיר היטב כל מערכת כזו כדי לדעת בדיוק כיצד לערוך את האזורים האלו, מה רלוונטי שם ואילו פיצ'רים נוספים עשויים לשדרג את הנראות של העמוד שלנו ולהנגיש באופן דיגיטלי את העסק שלנו ללקוחות חדשים. 

ניהול רשתות חברתיות כולל בין היתר שימור לקוחות

ניהול רשתות חברתיות - אסטרטגיית תוכן

ברשתות חברתיות, ההפצה האורגנית היא מינימלית. כל רשת חברתית ומה שהוגדר בה. לצורך הדוגמה, ניהול רשתות חברתיות בפייסבוק רק על בסיס אורגני מורכבת יותר כיוון שהתפוצה האורגנית עומדת על כ-2% בלבד. זה אומר שמתוך אלו שסימנו בלייק את העמוד שלכם ועוקבים אחריכם, רק 2% מהם יראו בניוז פיד שלהם את הפוסט שפרסמתם.

האחוזים משתנים ומשתפרים בתנאי שהתוכן שלכם מעניין מספיק את העוקבים שלכם והם מבצעים פעילות כלשהי כמו לייק, שיתוף, צפייה בוידאו, לחיצה על קישור, גלילת תמונות או כתיבת תגובה. כך גם חלק קטן מחבריהם יוכל לראות את הפוסט שלכם וגם אחוזי ההפצה יעלו מעט כיוון שהאינטרס של פייסבוק, בסופו של דבר, וכל רשת החברתית בעצם, להפיץ כמה שיותר תכנים מעניינים שמביאים מעורבות וגורמים לאנשים להישאר באפליקציה זמן נוסף.

לכן, ניהול רשתות חברתיות בעבר כללה השערה שככל שתפרסמו יותר תכנים כך פייסבוק יעודדו יותר את התפוצה האורגנית של העמוד שלכם. מה שעלול לקרות במקרה כזה הוא בדיוק הפוך, פייסבוק תוריד את אחוזי התפוצה של הפוסטים שלכם מכיוון שהם לא מעוררים עניין בגולשים. עוד דבר שעלול לקרות במקרה כזה הוא שאלה שכן סימנו לייק בעמוד שלכם וכבר עוקבים אחריכם, פשוט ימאס להם מההצפה של הפוסטים שלכם שממלאים את הניוז פיד שלהם.

לכן, ניהול רשתות חברתיות והעלאת תכנים לעמוד הפייסבוק שלכם צריכה להיעשות בשיטתיות קבועה. זאת אומרת להגיד מספר פעמים קבוע, נניח 3 פעמים בשבוע/ פעם ביום, תלוי בתחום העיסוק שלכם, אופי התכנים והרלוונטיות שלהם. לא להגזים בכמות ולא להעמיס המון תכנים במשך כמה ימים ולאחר מכן במשך חודש להיעלם ולא להעלות תכנים בכלל. פרסום בצורה הנכונה תגרום גם להעלאת כמות העוקבים בעמוד שלכם בצורה אורגנית. מהסיבות האלה, ניהול רשתות חברתיות צריכה להיעשות על פי אסטרטגיית תוכן.

ניהול רשתות חברתיות - תוכן חם

הגולשים ברשתות החברתיות נמשכים יותר לתכנים עדכניים. מתוך מאות תמונות, סרטונים ופוסטים שכל גולש רואה בממוצע בכל יום, אלה שהוא ישים לב אליהם ויזכור אותם יהיו אלה שרלוונטיים גם עבורו וגם מבחינת הטרנדיות שלהם. בתחילת מגיפת הקורונה למשל החלה גם מגפה ברשתות החברתיות, כל העסקים תחת ניהול רשתות חברתיות פרסמו ברשתות תכנים המקשרים לקורונה בין אם הם רלוונטיים לתחום העסקי שלהם ובין אם לא.

זה לא ממש שינה להם כיוון שההתעניינות בעדכונים ובחדשות בכל הנוגע לנושא הקורונה היו בראש סדר העניינים לכל אזרח בישראל ובעולם. כך זה עבד טוב יותר עבור אותם עסקים מבחינת משיכת תשומת לב וגרימה למעורבות בתכנים.

אם אתם רוצים לדעת מה הם הטרנדים החמים ועל מה כולם מדברים, ניתן לעשות בדיקה קצרה במספר מקומות:

  • גוגל טרנדס – המערכת של גוגל תציג לכם מה הם מונחי החיפוש הרלוונטיים כרגע והאם הם במגמת עלייה או במגמת ירידה.
  • קהילות פייסבוק – בקהילות הגדולות בדרך כלל מפרסמים את הפוסטים הכי חמים. ניתן לראות שהקהילות האלו, שאגב גם קיימות באינסטגרם ובטיק טוק, במה נוגעים הפרסומים האחרונים שלהן ומה אנשים מגיבים על כך.
  • גוגל אנליטיקס – מאפשרת לכם צפייה בהתנהגות הגולשים בגוגל ומכך להסיק מה הם הטרנדים החמים ומונחי החיפוש והאתרים הכי רלוונטיים. 

לסיכום:

ניהול רשתות חברתיות הוא עולם שלם, הרבה מעבר ללייק, תגובה או שיתוף. אסטרטגיה ארוכת טווח צריכה להיבנות ולכלול תכניות פרסום חודשיים – שלושה קדימה, בשילוב תכנים עדכניים. כנראה אחת הדוגמאות הטובות ביותר לניהול רשת חברתית בצורה ראויה ומרשימה היא עמוד האינסטגרם של "דומינוס פיצה":

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים