קידום אתרי וויקס – דברים שחשוב לדעת

קידום אתרי וויקס

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

בשנים האחרונות פלטפורמת וויקס (Wix) עברה מספר שדרוגים ושינויים ביכולות ה-SEO שלה. במאמר הבא נבדוק האם קידום אתרי וויקס יעיל כמו בוורדפרס (WordPress) ומה הם היתרונות והחסרונות של הפלטפורמה.

עבור עסקים קטנים, שרוצים להקים את האתר הראשון שלהם, וויקס יכולה לשמש כפלטפורמה מעולה כדי לחסוך כסף ומשאבים על מעצב ומתכנת.

קידום אתרי וויקס - מה זה וויקס?

וויקס זו פלטפורמה פופולארית לבניית אתרים והיא מחזיקה היום כ-160 מיליון אתרים. עסקים קטנים בוחרים דווקא בה בגלל העלויות הנמוכות והממשק הפשוט שבו כל אחד יכול לבנות את האתר שלו בעצמו די בקלות.

מיליוני בעלי עסקים בוחרים להשתמש בוויקס החל ממסעדנים ועד לחברות סטארט-אפ קטנות בהקמה. וויקס מתגאים גם ביכולת ליצור חנות אינטרנטית על בסיס הממשק שלהם לצד פונקציות נוספות שניתן להשתמש בהן כדי להפוך כל אתר לאינטראקטיבי.

אבל חשוב מאוד להבהיר – וויקס לא מתאימה לרוב העסקים. עסקים קטנים שכל מה שהם צריכים הוא שתהיה להם נוכחות באינטרנט זה מספיק וזו בעצם כל המטרה של הפלטפורמה, שום דבר מעבר.

לאלו הזקוקים לפלטפורמה מקצועית יותר, קידום אתרי וויקס בצורה אורגנית, פתוחה לעריכה חופשית ובעלת פונקציות רבות ומגוונות יותר, הפלטפורמה הנכונה יותר עבורם היא וורדפרס.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

קידום אתרי וויקס - האם זו פלטפורמה טובה לקידום?

הרבה תלונות הגיעו לוויקס בנושאי SEO. מוחים בתחום טענו בעבר שהפלטפורמה בעייתית ושלא ניתן לקדם אתרים שלה לתוצאות הראשונות בגוגל.
הסיבות לכך הן:

  • היה מבנה לקוי של URL המוגדר על ידי האשטאגים.
  • לא הייתה אפשרות להוסיף תגיות ALT לתמונות.
  • לא הייתה אופציה לסימון נתונים מובנים.
  • קשיים באופטימיזציית תגיות.

היום הטענה על קידום אתרי וויקס כבר אינה נכונה ואכן אפשרי לקדם אתרי וויקס אך עדיין קיימת מעט מורכבות בנושא.

לדוגמה: פונקציות SEO בסיסיות כמו תגיות מטא, קטגוריות ותגיות מאפשרים רק ביצוע בסיסי של אופטימיזציה לצורך קידום האתר.

בשביל שאר הפונקציות נדרשים כלי ניתוח חיצוניים כמו למשל ZEFO. וויקס כמובן סבורים שהבעיה היחידה שנותרה להם היא השם הרע שנוצר סביבם בנושא בגלל העבר והיום הקידום שלהם עובד לטענתם בצורה חלקה.

קידום אתרי וויקס - יתרונות וחסרונות

אפשר למצוא בקלות ברחבי הרשת כמויות של ביקורות, הן חיוביות והן שליליות, על הפלטפורמה של וויקס ועל יכולות קידום האתרים בה.

חשוב לשים לב שהביקורות השליליות הן רובן מהעבר ורוב הבעיות המצויינות בהן כבר נפתרו וכיום הפלטפורמה הרבה יותר ידידותית למנועי החיפוש.

בואו נחלק לרגע את היתרונות והחסרונות של קידום אתרי וויקס כדי להבין האם היא מתאימה לכם או שכדאי לכם לעבור לוורדפרס:

יתרונות

כפי שכבר אמרנו, היתרון הבולט ביותר הוא היכולת של כל עסק קטן לבנות לעצמו ובעצמו אתר עבור העסק שלו ולתפעל את רוב הדברים בעצמו.

בנוסף, לוויקס יש מערכת אוטומטית שעוזרת בקידום האורגני. היא מספקת תוצאה סבירה לאנשים שאינם יודעים כלל כיצד לעשות את הקידום בעצמם. עוד יתרון של קידום אתרי וויקס הוא שאין צורך לדעת קוד כדי לבצע אופטימיזציה לאתר ומי שבונה את האתר יוכל לעשות גם את הקידום בעצמו.

מי שקצת יותר מתקדם יוכל גם לשלב את האתר עם הכלים של גוגל כמו האנליטיקס למשל שהוא כלי חיוני במיוחד.

חסרונות

מקדמי SEO רבים, מקצועיים ככל שיהיו, עדיין מתקשים להניב תוצאות בקידום האורגני של אתרי וויקס. בנוסף, אין לאתרי וויקס תמיכה ב-AMP. ה-AMP מאפשר טעינה מהירה יותר של אתרים במכשיר סלולארי וזו פונקציה קריטית מאחר ורוב השימוש באינטרנט היום מתבצע דרך הנייד.

אז למי הפלטפורמה מתאימה?

וויקס היא פלטפורמה נהדרת לעסקים קטנים שרוצים ליצור אתר במהירות ובעצמם. ביחס לתקציב שצריך להשקיע בה היא נותנת תמורה טובה מאוד בתנאי שלא נדרש קידום משמעותי עבור האתר.

ישנם אפילו אנשים שעזבו את וורדפרס לטובת וויקס, אבל שוב, זה תלוי בצרכים וברמת פתיחות הממשק של האתר.

אם כך, וויקס זו אולי לא הפלטפורמה המתקדמת ביותר, קידום אתרי וויקס זו משימה לא פשוטה עבור מקדמי SEO והממשק שלה בנוי בתבניות מסוימות והמשחק בעיצוב האתר ושינוי דברים מהותיים היא בעייתית אבל שלא תטעו, ביחס לפלטפורמות אחרות הפועלות לאותן מטרות כמו וויקס, היא נחשבת לאחת מהטובות ביותר שיש.

אם אתם מעוניינים לגדול ולהתרחב במימד הדיגיטלי וחשוב לכם לקדם את האתר באופן מקצועי, בצורה אורגנית, להגיע לתוצאות הראשונות של גוגל, ליצור ממשק משתמש נוח ומהיר ולהפוך את אתר האינטרנט למקור ממיר שאפשר לסמוך עליו שיקדם עבורכם את העסק שלכם, אנו ממליצים לא להשתמש בפלטפורמה של וויקס מאחר והיא אינה מתאימה לכך ונציע לכם לבנות את האתר הבא שלכם באמצעות וורדפרס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים