בניית אתר מכירות - תופתעו לגלות כמה יכולתם להרוויח

בניית אתר מכירות – תופתעו לגלות כמה כסף יכולתם להרוויח

מוכרים מוצרים בחנות פיזית? שמעתם שהמתחרים שלכם נכנסו לשוק המכירות בדיגיטל? איפה הייתם עד עכשיו?! הגיע הזמן שתתעוררו.

בניית אתר מכירות עשויה ליצור את ההבדל לו אתם זקוקים ולהגדיל את המכירות שלכם בעשרות ואף מאות אחוזים.

חושבים שהגזמנו? ממש לא. במאמר הבא נעסוק ביתרונות הקמת אתר מכירות ובאופי הפעילות השוטפת באתר שכזה.

החזר גבוה על ההשקעה

אצל בעלי עסקים רבים קיים החשש התמידי מהעלויות הגבוהות של בניית אתר מכירות, בדומה לדאגות הרבות שמטרידות בעלי עסקים קטנים המעוניינים בהקמת אתר משלהם.

העניין המרכזי הוא שוב, חוסר המודעות וחוסר היכרות עם הנתונים הרלוונטיים למכירות אונליין.

מדובר בהשקעה חד פעמית של סכום לא קטן (מינימום 8,000 ש"ח לאתר מכירות קטן) ולעיתים גם בתשלום סמלי לתחזוקה שוטפת וניהול מלאים של מוצרים, כאשר רוב האתרים לא מחייבים זאת.

עלות מול תועלת – זה שם המשחק. דיברנו על העלויות שמסתכמות בכמה אלפים אך במידה ומדובר באתר עם כמה עשרות של מוצרים, רווח נאה מכל מוצר וקידום נכון שלו בערוצי השיווק השונים, ההצלחה תגיע, והיא תגיע מהר.

ROI – Return On Investment (החזר על ההשקעה) הוא מושג מוכר בעולם השיווק והעסקים בכלל. על פי מודל זה, יש להשקיע בעסקאות או בנכסים שצפויים להחזיר לנו את ההשקעה ואף להוביל לרווחים.

לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית:

בניית אתר מכירות - עבודה עם WooCommerce

כשמדובר באתרי סחר אונליין (E-Commerce) תוסף אחד בשם WooCommerce בולט מעל כולם, בפופולריות, בנוחות ובפונקציונאליות.

מדובר בתוסף למערכת הניהול של וורדפרס דרכו מנהל בעל האתר את כל מה שנוגע למוצרים הנמכרים אונליין: יצירה ומחיקה של מוצרים, ניהול תנאים ומלאים, הגדרות שונות של מכירות ועוד.

התוסף הפופולרי כבר צבר לעצמו וותק בתחום ויוקרה בזכות ולא בחסד.

מדובר בתוסף וורדפרס שניתן להוריד מחנות ההורדות אך קיימות עוד עשרות(!) הרחבות שמשדרגות אותו עוד יותר והופכות אותו לחבילה השלמה לניהול אתרי סחר.

מדובר בתחום בפני עצמו בעולם השיווק הדיגיטלי, אתר E-Commerce זה לא עוד אתר רגיל, אם לא ניהלתם אתר כזה מעולם אין כל משמעות לניסיון שלכם בתחום.

כמות המוצרים, הפונקציונאליות, הכרת המערכת על כל חלקיה, כולל המגבלות והצורך במתכנת במקרים ספציפיים, כל אלו מצריכים לא מעט ניסיון בעבודה עם אתרי סחר ובכלל בבניית אתר מכירות.

לתוסף WooCommerce מאות מדריכים ברחבי הרשת, כולל קבוצות פייסבוק המספקות תמיכה למשתמשים מתחילים ומתקדמים.

ניתוח נתונים ומעקב אחר הכנסות ישירות מהאתר

מי שלא ניהל בעבר אתר סחר אונליין לא יבין לאיזה רמות ניתוח ומעקב אחר הזמנות ניתן להגיע.

מדובר במערכת ידידותית להפליא לכל משתמש, אם כי עדיין נהוג לנהל אתרי E-Commerce עבור לקוחות ולא להעביר לידיהם את השליטה המוחלטת, בשל מורכות תהליכים כאלה ואחרים.

באתרי תדמית למשל, בלא מעט מהמקרים מנהל הלקוח את האתר לבדו, ללא כל תלות במי שבנה אותו.

במהלך בניית אתר מכירות, חשוב לבנות אותו כך שיהיה נוח גם עבור מנהל האתר וגם עבור הלקוח לצפות בנתונים בכל זמן נתון ולהבין מה הוא רואה מולו. ניתן להגדיר אירועים (Events), תנאים (Trigger) ועוד על מנת להשאר בשליטה מלאה בכל הנוגע לביצועי אתר המכירות.

בניית אתר מכירות וחוויית משתמש - מה הקשר ביניהם?

הקשר בין חוויית משתמש ואתרי מכירות הוא הדוק וכל מטרתו היא אחת – להתגבר על המכשול הגיאוגרפי ולתת לגולש תחושה חיובית והרגשה שהוא יודע בדיוק מה הוא קונה.

הרי למי מאיתנו לא היו חששות לקנות מוצרים או שירותים כאלה ואחרים אונליין?

ברגע שיש חוויית משתמש טובה באתר, כלומר תצוגה מפורטת של המוצרים, כולל פירוט טכני, ביקורות וניווט נוח בין סוגי מוצרים, אנחנו כבר חצי צעד מרכישה, הרי יש התעניינות כבר, כל שנותר הוא לשכנע אותו שאתם הוא המקום המתאים לרכישה.

ניתן להעזר בכלי ניתוח ומדידה ובמפות חום לצורך הבנה אמיתית של צרכי הגולשים באתר ולהשתפר בהתאם.

עד שמגיעים למצב בו גולשים מגדילים את אחוז ההמרה, את זמן השהייה באתר ואפילו חוזרים לבקר בו בעתיד.

אל תתביישו לשאול את הגולשים שלכם מה הם אהבו ומה חסר להם ולקחת גם רעיונות ממתחרים, הרי אף אחד מאיתנו לא המציא את הגלגל באמת.

בניית אתר מכירות צריכה להיות מתוכננת עד לפרטים הקטנים ולפונקציות הכי מדויקות שיש, אחרת אפשר ללכת לאיבוד ולגרום לנזק רב כמו קישורים שבורים, ניהול מלאים בצורה שגויה ועוד.

בניית אתר מכירות - ההצלחה תלויה בחוויית משתמש

קלות, נוחות ומהירות

מהר מאוד יבין הלקוח שמוכר מוצרים אונליין שאתר E-Commerce הוא לא ערוץ מכירות נוסף אלא הוא משמש כערוץ מרכזי שחוסך עלויות תפעול אנושיות.

בזכות תוספים ומערכות שונות כמו E-Commerce, אתרים מגיעים תוך חודשים ספורים למצב בו הם מתפקדים בצורה אוטומטית וכל שנותר הוא לבצע A/B Testing, נוסחת ניסוי וטעייה מוכרת בעולם השיווק הדיגיטלי.

אם עד לפני מספר שנים עוד היה מדובר בהמלצה, היום כבר לא תמצאו תחום בו לא משווקים ואפילו מוכרים באינטרנט, אם נשארתם מאחור ועוד לא הגעתם למצב בו אתם מוכרים אונליין, המתחרים שלכם ככל הנראה כבר עקפו אתכם בסיבוב.

צפו לדוגמא באתר של "קצביית האחים אהרון", שהחליטו ללכת על כל הקופה וקיבלו אתר יוצא דופן, בנראות ובפונקציונאליות שלו. המתחרים שלהם רחוקים מאוד מהמקום אליו הגיעו האחים אהרון, האמת שלחלק גדול מהמתחרים שלהם בכלל אין אתר אינטרנט.

לסיכום: בניית אתר מכירות הוא בגדר חובה עבור מרבית העסקים. אז נכון, עלויות ההקמה והתחזוק לא נמוכות במיוחד אבל ברוב המקרים מדובר בעלות סבירה מול תועלת גבוהה.

מומלץ לבצע מחקר שוק, להכיר את הפוטנציאל הריווחי, את המתחרים והיקף קהל היעד ולשקול עלויות.

הקמת אתר E-Commerce יכול להגיע גם ל-15 אלף ש"ח ויותר, זה בהחלט תלוי בכמות המוצרים, החלוקה לקטגוריות והפונקציונאליות באתר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

השארת פרטים:

השאירו פרטים
צרו איתנו קשר
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
השאירו פרטים
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
צרו איתנו קשר