ניהול קמפיין בפייסבוק כמו מאסטר אמיתי

ניהול קמפיין בפייסבוק כמו מאסטר אמיתי

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

אם נחשוב לרגע על מאסטר וותיק במלאכתו, נוכל לעצור רגע ולהרהר, מה אפשר לו להגיע לנקודה הזאת. מה מאפשר למישהו להפוך למאסטר? האם זה ניסיון? האם זה זמן? האם זה היכולת להרהר על החוויה וללמוד בתבונה? האם זה כל הנזכרים לעיל? יכול מאוד להיות. הזמן, מאפשר לנו לחוות חוויות, והחוויות מאפשרות לנו לצבור "ניסיון", ומתוך ההתנסות – אנחנו מזקקים תובנות. והתובנות הללו, משרתות אותנו בבחירות הבאות שאנחנו עושים. 

במילים אחרות, מי שמבין דברים באמת, זוכה לדייק את הבחירות שלו אף יותר כך שהתוצאה תהיה יותר לרוחו ולטעמו. איך זה קשור לכדי ניהול קמפיין בפייסבוק? שאלה מצוינת.

מי יכול לסייע לך עם ניהול קמפיין בפייסבוק?

נניח כי אדם מסוים עשה קורס של ניהול קמפיין בפייסבוק, וכעת הוא "יוצא לשוק", עם כל "התובנות" שצבר, והמון רצון טוב. האם נכון לו לעבוד עם אנשים ולסייע להם עם ניהול קמפיין בפייסבוק? האם נכון לו לגבות כסף עבור המלאכה הזאת? שאלות טובות. התשובה היא, שזה מאוד תלוי. הרצון לעזור ולסייע טמון בכולנו. הקורס שעשה, יכל מאוד לעזור ולתרום ביכולתו לעזור. 

באם הקורס היה מספיק טוב, וחידש ברעיונות מועילים – עצם יישומם יכול להעניק ערך לאחרים. למעשה, דרכו של קורס, היא להוות מעין מאסטר לתלמיד. כשהתלמיד בא ללמוד אצל המאסטר, המאסטר מעביר לו את תובנותיו. 

ובכך, התלמיד מרחיב את תפישת עולמו וזוכה לעבד את הרעיונות לכדי תובנות משלו. ומשם, לדייק את קבלת החלטותיו בעולם. אם כן, לתלמיד, או לאדם חדש במלאכתו – יש אפשרות לסייע, אם יש לו מה לתת. האם יש לו מה לתת, יותר מאשר מאסטר בתחומו? ובכן, זו לא שאלה רלוונטית כל כך.

זאת כי, לכל אדם יש אפשרות להעניק ברגע נתון, מה שיש לו להעניק ברגע נתון – ויש מישהו אחר שישמח לקבל את זה. יכול להיות שיהיה עסק קטן, עם 2 עובדים – אשר ישמח לקבל את שירותיו של אותו בחור שסך למידותיו בתחום ניהול קמפיין בפייסבוק, מסתכם בקורס אחד שלקח. יכול להיות שזה די והותר, ומספיק לכל הצדדים. 

ואילו, באם מדובר על חברה גדולה, עם מאות עובדים – יכול להיות שצריך מישהו עם "תובנות" אחרות. כך, שכדי לזהות מי נכון לעזור לך עם ניהול קמפיין בפייסבוק, נכון להבין מה הם הצרכים והרצונות שלך – ולמי יש מה להעניק לך על מנת להתייחס אליהם ולדייק עבורם מענה מבחינתך.

כיצד ניהול קמפיין בפייסבוק יכול לסייע לבעל עסק?

מה ניתן לקבל במסגרת ניהול קמפיין בפייסבוק? ובכן, יש דברים שבעל עסק, ו/או עובדים אחרים בעסק, פשוט לא מעוניינים לעשות. נניח כי בעל העסק, ו/או עובדים אחרים – הם טיפוסים יצירתיים יותר. טיפוסים שלא מתרגשים ממספרים, או מפרטים קונקרטיים מסוימים. 

או שמא, הם דווקא מאוד פרקטיים וקונקרטיים, אך הפרטים הקטנים של קמפייני השיווק שלהם – פשוט לא עושים להם את זה. במקרה זה, ניהול קמפיין בפייסבוק לא יבוא להם בקלות, כי זה לא בהלימה עם מה שמעניין אותם באמת. 

ועם זאת, מי שמעוניין בכל מקרה לבצע ניהול קמפיין בפייסבוק ברמה הגבוהה ביותר, ולהיות במודעות לגבי המתרחש בו – יכול לשכור בעל מקצוע אשר זהו תחום התמחותו והתעניינותו.

ניהול קמפיין בפייסבוק

כיצד ניהול קמפיין בפייסבוק יכול לייעל את התנהלות הקמפיין הפרסומי?

כיצד בעל מקצוע שכזה יכול לסייע עם ניהול קמפיין בפייסבוק? בין היתר, ביכולתו לבקר באופן יומי את הביצועים, הסטטיסטיקות והתקציבים. נניח כי יש לנו תקציב יומי של 100 ₪ ליום. ויצרנו קמפיין המכיל 3 קבוצות. כל קבוצה, מוגשת לקהל יעד אחר. ובתוך כל קבוצה, יש לנו עוד 3 מודעות. והחלטנו, כי הקמפיין כולו יעשה שימוש ב-100 ₪, אשר יתחלקו וייטו יותר לעבר הקבוצות והמודעות שעובדות יותר. 

למה אנחנו מתכוונים? ובכן, כאן אנחנו כבר נכנסים לניואנסים של ניהול קמפיין בפייסבוק. נניח כי אנחנו מוכרים מטריות, וכל קבוצת מודעות פונה לקהל יעד אחר. קהל אחד יהיה הורים לילדים. 

קהל אחר יהיה הייטקיסטים. וקהל נוסף יהיה נוודים דיגיטליים. נניח, כי רוב "ההצלחות" של המודעות הגיעו מהקבוצה אשר טרגטה (טרגוט = מיקוד קבוצות על קהל יעד מסוים) את קהל ההורים לילדים. פה אנחנו כבר עובדים עם מה שקראנו לו קודם "סטטיסטיקה", כמו גם עוקבים אחר הביצועים.

לפיכך, אנחנו יכולים לזהות, כי ישנה קבוצת מודעות אפקטיבית במיוחד ביחס לאחרות – ולהתמקד רק בה. ומעבר לזה, לבדוק איזו מודעה, בתוך הקבוצה (הרי אמרנו שיש 3) עובדת הכי טוב – ולבדוק, מדוע זה כך. 

האם יש תמונה שהדהדה במיוחד עם קהל היעד? משהו בטקסט? הוויב? סגנון התקשורת? ובכך, ניהול קמפיין בפייסבוק יכול להיות מעין חקר של מה עובד ומה נעשה טוב, ולפתח "תובנות" לגבי זה, על מנת לדייק את המשך ההתנהלות בקמפיין. 

אנחנו מתחילים משהו בלי לדעת מה יעבוד, ולמה – ואנחנו מגלים עם הזמן. וזו הסיבה, שאדם מיומן יותר, שפיתח מאסטרי במלאכה שלו – מלכתחילה יכול להגיע לשולחן המשחקים עם תובנות מזוקקות שהוא כבר גילה. אך ניסיון לא בהכרח שווה מאסטרי, וגם אם יש את "כל המאסטרי שבעולם", יכול להיות שכדי להבין מה שקורה בשטח ברגע נתון – צריך, בכל מקרה, לבוא עם ראש פתוח.

ניהול קמפיין בפייסבוק ומעקב אחר תוצאות?

כשאנחנו עוקבים אחרי ביצועי הקמפיין, אנחנו מגיעים לתובנות. לדוגמה, אם הקמפיין לא מגיע ליעדים שהוחלטו – יכול להיות, שהמודעות לא רלוונטיות לקהל היעד מולו הוצגו. 

על כן, ניתן "לחזור ללוח השרטוטים", ולבדוק אם אפיינו במדויק ככלות האפשר את קהל היעד, לרבות הצורך שעליו השירות או המוצר מעניק מענה. בהינתן שכן, אנחנו יכולים לבדוק כיצד המודעות ייצגו זאת נאמנה אף יותר, במסגרת ניהול קמפיין בפייסבוק.

למעשה, כשבית העסק משתף פעולה באופן מלא, ומסייע בשליחת חומרים מקוריים – זה יכול להדהד עוד יותר את החזון של בית העסק, "מה הוא מנסה לעשות", ואיך זה רלוונטי ללקוח. וזאת, כי הקמפיינר לא עובד במנותק מבית העסק, ולא "מנסה להמציא את הגלגל מחדש". 

אלא מהווה צינור בין השוק לבית העסק, באופן הכי מיטיב שאפשר. וכשהקמפיינר מבין באופן ממשי את המוצרים והשירותים שהוא משווק – תהיה לו הכרה פנימית, איך נכון לשווק אותם.

מבט אסטרטגי כללי על הפן הדיגיטלי של בית העסק?

מעבר לזה, ישנם משווקים, אשר יסתכלו באופן רחב על העסק, בפן הדיגיטלי. יכול להיות שהם יבקרו באתר, יבדקו ביקורות בגוגל מיי ביזנס – ובאופן כללי, יבדקו באם השוק צריך ורוצה את השירות והמוצר, ואם השירות או המוצר מתומחרים באופן "תחרותי". איך כל זה קשור לכדי ניהול קמפיין בפייסבוק? ובכן, זה לא בהכרח קשור.

ישנם עסקים בלי אתר בכלל, ובלי נוכחות דיגיטלית כלל – שפשוט מבצעים קמפיינים נהדרים שעובדים. ישנם עסקים שממצבים את עצמם נכונה בקמפיינים, כך שגם המחיר, גם אם הוא גבוה (וכל עוד יש ערך ממשי המבסס זאת), מתקבל נאמנה. אך זה כן יכול לעזור, ולסייע, לבעל העסק לגבש איזשהי אסטרטגיה דיגיטלית הוליסטית והרמונית לדבר שהוא רוצה להציע לשוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים