הקמת אתר אינטרנט – שלבים בתהליך

הקמת אתר אינטרנט - שלבים בתהליך

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

החלטתם להקים אתר לעסק שלכם? לפניכם כל השלבים בתהליך הקמת אתר אינטרנט – מבחירת שם המותג ועד הפצתו ברחבי הרשת

בעידן הדיגיטלי של ימינו, הקמת אתר אינטרנט היא הכרחית לכל עסק, קטן וגדול כאחד. הקמת אתר אינטרנט מסייעת לכם להעלות את המודעות של קהל היעד למותג שלכם, מחזקת את האמינות שלכם ואת האינטראקציה עם הגולשים, ומסייעת להגדיל את קהל הלקוחות ואת ההכנסות.

אז אם גם אתם מעוניינים להקים אתר חדש, לפניכם כל השלבים בתהליך הקמת אתר אינטרנט:

שלב 1 בתהליך הקמת אתר אינטרנט: בחירת שם מותג ורכישת דומיין

השלב הראשון בתהליך הקמת אתר אינטרנט הוא רכישת הדומיין שלכם. דומיין (שם מתחם) זוהי למעשה כתובת אתר האינטרנט שאותה מזינים בשורת הלינק המובילה לאתר. באמצעות הדומיין, ניתן להגיע ישירות לאתר שאותו מחפשים. ללא דומיין, האתר שלכם לא יעבוד ולא ניתן יהיה להגיע אליו ולגלוש בו.

לכל אתר ברחבי הרשת יש דומיין משלו, ואין אפשרות לרכוש דומיינים שכבר נתפסו על ידי אתרים אחרים. דומיינים של אתרים ישראלים מסתיימים בדרך כלל בסיומת co.il, דומיינים של אתרים ממשלתיים הינם בעלי סיומת gov.il, בעוד שהדומיינים של אתרי אינטרנט בינלאומיים לרוב מסתיימים ב-com.

הבחירה בדומיין שלכם צריכה להיות קשורה למותג שלכם. אם יש לכם כבר שם לעסק, מומלץ מאוד שהדומיין שלכם יכיל את שם העסק. לא תמיד הדבר אפשרי, משום שלעיתים דומיין מסוים קשור כבר למותג אחר או שהוא שימש בעבר כספאם (אתר שמבוסס על דואר זבל).

לכן, במידה ואין לכם אפשרות לבחור דומיין עם שם המותג שלכם, תוכלו לנסות לבחור בדומיין הקשור לעיסוק שלכם. למשל, אם יש לכם מספרה, נסו לשחק עם הביטוי "Hair Style". כך, הדומיין יהיה מזוהה עם תחום העסק שלכם, והגולשים יזכרו בקלות רבה יותר את כתובת האתר שלכם.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

קמפ דיוויד - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

קמפ דיוויד

דנה יוגה - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

דנה יוגה

הצג עוד

שלב 2 בתהליך הקמת אתר אינטרנט: שיוך הדומיין לשרת אחסון

השלב הבא בתהליך הקמת אתר אינטרנט הוא לשייך את הדומיין לשרת אחסון. אם הדומיין הוא כתובת המגורים של האתר, הרי ששרת האחסון זהו הבית של האתר שלכם. על גבי השרת מאוחסן המידע של האתר, הכולל טקסט, תמונות, וידאו וקבצים שונים.

ישנם מגוון רחב של שרתי אחסון כמו אתרי אחסון חינמיים שהם מוגבלים יחסים וכוללים פרסומות, שרתים שיתופיים כשעל גבי אותו שרת מאוחסנים כמה וכמה אתרים ולכן הם מתאימים בעיקר לאחסון של בלוגים קטנים, שרתי אחסון ייעודים שמציעים לכל לקוח שרת אחסון ייעודי משלו ושרתי אחסון גדולים במיוחד שמותאמים לאתרים המכילים מידע רב כמו פורטלים.

הקמת אתר אינטרנט כרוכה בתשלום עבור אירוח בשרת אחסון. מחיר אירוח בשרת אחסון משתנה לפי גורמים שונים כמו סוג האחסון (האם מדובר בשרת ייעודי או שרת שמשותף עם אתרים אחרים), גודל תעבורת הגולשים החודשית, גישה לבסיס נתונים אחד או יותר מכך, גודל שטח האחסון, שפת התכנות שבהן תומך השרת ומערכת הפעלה עליה יושב האתר.

בנוסף לכך, ישנם שרתי אחסון המציעים שירותים כמו אבטחת SSL, חבילות של מסחר אלקטרוני, שרת דואר אלקטרוני, שירותים לסליקת אשראי, שירות רישום שם מתחם ועוד.

חשוב לבחור בשרת אחסון יעיל, אמין, מאובטח ומהיר כמו למשל שרת האחסון של חברת Upress המאחסן אתרי וורדפרס ומעניק תעודת SSL ללא תשלום. שרת אחסון טוב יסייע לכם גם להגיע לדירוג גבוה במנוע החיפוש של גוגל, אז חשוב לבחור אותו בקפידה. רק לאחר השלמת תשתית והעיסוק הטכני בשרת האחסון, ניתן להתקדם בתהליך הקמת אתר אינטרנט.

VITF - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

VITF - Virtual Israel Travel Fair

צביה וקוסמטיקה - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

צביה וקוסמטיקה

הצג עוד

שלב 3 בתהליך הקמת אתר אינטרנט: חסימת האתר לסריקה בגוגל

כעת יש לכם דומיין ושרת אחסון אך האתר שלכם ריק מתוכן. ממש כמו שלא תרצו להזמין אורחים לבית שנמצא בשיפוצים, כך גם אתר האינטרנט שנמצא בשלבי הקמה ראשוניים חייב להיות חסום לסריקה בגוגל. האלגוריתם של מנוע החיפוש גוגל סרוק אתר אתרי האינטרנט וכך מציג את אתרי האינטרנט בתוצאות החיפוש.

אם האתר שלכם יהיה פתוח לסריקה של גוגל, אז כאשר הגולשים יחפשו את העסק שלכם, הם יוכלו למצוא אותו. אם האתר שלכם איננו שלם ונמצא בשלבי הקמה, הוא עלול להותיר רושם רע. לכן, רק לאחר שתהליך הקמת אתר האינטרנט תושלם, מומלץ לפתוח את האתר לסריקה בגוגל.

פורום ראשי החברות - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

פורום ראשי החברות

קזאבל - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

Casabel

הצג עוד

שלב 4 בתהליך הקמת אתר אינטרנט: אפיון האתר

שלב קריטי בתהליך הקמת אתר אינטרנט זהו אפיון האתר. עליכם להחליט מה המטרה של האתר שלכם.

האם אתם מעוניינים באתר תדמיתי שיציג את המוצרים והשירותים שלכם ויניע את הגולשים ליצור עמכם קשר או להגיע לחנות הפיזית שלכם? או שאתם מעוניינים בחנות מקוונת שתציע למכירה און ליין את המוצרים שלכם? הקמת אתר אינטרנט גם מצריכה מכם לחשוב על מבנה האתר – כמה דפים אתם מעוניינים שהוא יכיל ומה צריך להופיע בכל עמוד?

אתר אינטרנט בסיסי לרוב כולל את עמוד הבית, עמוד אודות שמטרתו להציג את פרופיל החברה שלכם, עמוד שירותים המציג את כל השירותים שאתם מציעים, עמוד המלצות הכולל המלצות של לקוחות קודמים ועמוד ליצירת קשר הכולל טופס של יצירת קשר.

כמובן שניתן לשנות את האפיון הבסיסי הזה ולהוסיף עמודים נוספים כמו בלוג שיכלול מאמרים שמטרתם לקדם את האתר שלכם בגוגל, עמוד גלריה שיציג תמונות מבית העסק שלכם ועוד.

חמישה כוכבים - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

חמישה כוכבים

ארמל טקסטיל - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

ארמל טקסטיל

הצג עוד

שלב 5 בתהליך הקמת אתר אינטרנט: בחירה בפלטפורמת בניית אתרים

הקמת אתר אינטרנט מצריכה מכם לבחור באיזו פלטפורמה של בניית אתרים האתר שלכם יוקם. קיימות מגוון רחב של פלטפורמות לבניית אתרים, ולכל פלטפורמה יש את היתרונות והחסרונות שלה. הבחירה בפלטפורמה המתאימה של הקמת אתר אינטרנט צריכה להתבסס על כמה גורמים.

ראשית, הפלטפורמה צריכה להעניק לכם חווית משתמש טובה, כך שיהיה לכם קל לערוך שינויים באתר, להוסיף תכנים ותמונות, גם אם אין לכם ידע קודם בתחום. חשוב שפלטפורמה לבניית אתרים תעניק לכם שירות לקוחות טוב, כך שבמקרה של תקלה או בעיה כלשהי, אתם תקבלו מענה.

ההיבט השלישי שיעזור לכם בבחירת פלטפורמה מתאימה עבור הקמת אתר אינטרנט זהו המחיר. בדקו מה כל פלטפורמה מציעה לכם והאם היא מעניקה תמורה טובה למחיר. כך למשל, ישנן פלטפורמות לבניית אתרים המציעות כלים לבניית חנות וירטואלית בחינם ואחסון אתר ללא תשלום.

בנוסף, הפלטפורמה שעליה יישב האתר שלכם חייבת לכלול תוספות כמו תוסף חיבור לגוגל אנליטיקס, תוספים עבור קידום אורגני ועוד. אנחנו ממליצים על הקמת אתר אינטרנט הבנוי בפלטפורמת וורדפרס בשילוב עם מערכת אלמנטור. וורדפרס זוהי מערכת בניית אתרים פופולרית מאוד.

30% מאתרי האינטרנט בעולם בנויים על מערכת וורדפרס, ביניהם אתרים כמו הניו יורק טיימס ו-CNN. וורדפרס היא מערכת קוד פתוח, כך שבניגוד לפלטפורמות אחרות, היא מעניקה לכם שליטה מלאה באתר.

תוכלו לבנות את העיצוב של האתר שלכם בהתאמה אישית לצרכים שלכם, ולערוך כל שינוי שתחפצו בו. זוהי מערכת גמישה מאוד, חזקה במיוחד, המציעה כלים שימושיים רבים. מערכת וורדפרס מציעה תוסף יעיל במיוחד הנקרא אלמנטור.

באמצעות אלמנטור תוכלו לבנות ולהקים אתר אינטרנט בקלות ובמהירות גם אם אין לכם ידע קודם בתכנות.

אלמנטור כולל תוספים כמו טופס יצירת קשר, מסחר אלקטרוני וגלריות, ואפשר לראות את העיצוב באופן מידי. עיצוב האתר באמצעות אלמנטור הוא עיצוב רספונסיבי – כלומר, הוא מותאם לגדלי מסכים שונים כמו מחשבים ניידים, טלפונים ניידים וטאבלטים.

בעידן שבו יותר ממחצית מתעבורת האינטרנט מגיעה דרך סמארטפונים, חשוב מאוד שהאתר שלכם יהיה רספונסיבי. ניתן לבנות באמצעות אלמנטור את כל סוגי האתרים ובמחיר נוח במיוחד.

MaliWheels - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

Mali Wheels

Beige-Yellow-Sage-Modern-Minimalist-Mockup-Branding-Instagram-Post-3-e1642847680113

Fjord Robo Advisor

הצג עוד

שלב 6 בתהליך הקמת אתר אינטרנט: בניית האתר

כעת, אחרי שבחרתם את הפלטפורמה לבניית האתר שלכם, זה הזמן להפשיל שרוולים ולהתחיל בשלב הבא של הקמת אתר אינטרנט – בניית האתר. מומלץ לבחור חברה לבניית אתרים מנוסה אשר תדאג לבנות עבורכם אתר מקצועי, עם עיצוב מרשים, אשר יותאם לקידום אורגני בגוגל.

ודאו שחברת בניית האתרים משתפת אתכם בתהליך הקמת אתר אינטרנט. בקשו לקבל סקיצות ראשוניות של עיצוב האתר, ושלחו הערות ותיקונים לעיצוב במידה וישנן כאלו.

לאחר שבניית האתר תושלם, יש לבדוק היטב את האתר. ודאו שהאפיון של האתר אכן בא לידי ביטוי בעיצוב האתר, שהניווט בו נוח ושהוא מעניק חווית משתמש טובה. רק לאחר האישור שלכם, האתר ייפתח לסריקה של גוגל. אז, האלגוריתם של גוגל יוכל לסרוק אותו, ולאט לאט האתר שלכם יופיע בתוצאות של מנוע החיפוש.

מאסק פורטו - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

Mask Porto

זומבה עם גיתית - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

זומבה עם גיתית

הצג עוד

שלב 7 בתהליך הקמת אתר אינטרנט: הפצת האתר ותחילת פעילות שוטפת

מזל טוב, האתר שלכם מוכן ותהליך הקמת אתר אינטרנט הושלם!

כעת, זה הזמן להפיץ את אתר האינטרנט שלכם – פרסמו אותו בעמודים העסקיים שלכם ברשתות החברתיות, קדמו אותו בניוזלטרים הנשלחים ללקוחות, פרסמו אותו בערוץ היוטיוב שלכם והפיצו אותו לחברי המועדון שלכם.

ככל שתפיצו את האתר שלכם, כך הוא ייהנה מתעבורת גולשים רבה יותר, ויגיע למיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש של גוגל.

הפצת האתר היא גם כלי לבחינת האתר שלכם. בקשו מלקוחות פידבקים על עיצוב האתר – האם הוא נוח לגלישה? האם הם מצליחים למצוא בו את המוצרים שהם מחפשים? בהתאם לפידבקים שתקבלו מהלקוחות תוכלו לבחור אם לערוך שינויים באתר.

Website-Product-Launch-Instagram-Post-3-e1642847578298

Common Sense

ד.ס.ר סחר - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

ד.ס.ר סחר

הצג עוד

שלב 8 בתהליך הקמת אתר אינטרנט: קידום האתר

הקמת אתר אינטרנט אינה מסתיימת בבניית אתר. גם אם יש לכם אתר מוצלח, אם הוא לא מופיע בראש תוצאות החיפוש של גוגל, אז סביר להניח שמרבית הגולשים לא ייכנסו אליו ואתם לא תיהנו מגידול בהכנסות. כדי שהאתר שלכם יופיע במיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש, חשוב מאוד לקדם את האתר שלכם הן באמצעות קידום אורגני והן באמצעות קידום ממומן.

במסגרת קידום אורגני, מקדם האתרים ידאג להטמעת מילות מפתח פופולריות ורלוונטיות באתר שלכם, להעלאת תוכן איכותי, להשגת קישורים חיצוניים שיובילו לאתר שלכם, לשיפור הקוד ומבנה האתר, להאצת המהירות ועוד.

לצד קידום אורגני, כדאי להשקיע גם בקידום ממומן. זהו למעשה פרסום של מודעות בתשלום בגוגל בהתאם למילות חיפוש שרלוונטיות לעסק שלכם. כך, כאשר הגולשים יחפשו מוצרים או שירותים שאתם מציעים, יוצגו בפניהם מודעות המובילות לאתר שלכם. תוכלו לבחור כמה תקציב ברצונכם להשקיע בפרסום ולבחון בזמן אמת את הביצועים של הקמפיין הפרסומי שלכם.

בהתאם לתוצאות הקמפיין ניתן לשנות את הטקסט של המודעה, לבחור האם להאריך את הפרסום אן להפסיק אותו.

קידום אתרים יכול להתבצע גם באמצעות קידום ברשתות החברתיות, קידום על ידי שיווק שותפים, קידום באמצעות דואר אלקטרוני ועוד. אם תשקיעו בקידום האתר אתם תיראו תוצאות, ותובילו את העסק שלכם להצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים