בניית אתרי תדמית – בדרך למיתוג עסקי עוצרים בוורדפרס

בניית אתרי תדמית

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

"וואו! יש לכם 10 אלף עוקבים בפייסבוק ובאינסטגרם? מדהים ומה עם אתר?" לכו תספרו עכשיו לאותו אדם שאיתו דיברתם שאין לכם אתר תדמית משלכם שמייצג אתכם או את העסק שלכם. בהחלט מביך. בניית אתרי תדמית לעסק מהווה את הבסיס לנראות העסק שלכם ועל הדרך משמשת כתשתית לקמפיין ניהול מוניטין באינטרנט אם יהיה בכך צורך.

בניית אתרי תדמית - פותחים דלתות בפני קהלים נוספים

לא תצליחו לשכנע אותי אחרת, גם אם בתחומכם אין אתרים פעילים רבים או שמדובר בתחום עם פחות חיפושים חודשיים בגוגל, כמו מעצב שיער, מקעקע, מדריכת יוגה וכו' 

אתר מספק לכם פתרונות שלא תוכלו לקבל מעמוד רשת חברתית כמו כמו פייסבוק או אינסטגרם:

  • עמוד ראשי מרשים שיתפוס את העין של הגולשים ולא נראה כמו "סתם עוד עמוד" ברשת חברתית פופולרית
  • עמוד אודות מפורט שמספר סיפור שלם על עסק או בעל עסק, עם אלמנטים וויזואליים כמו סרטוני ווידאו, תמונות וכו'
  • אזור בלוג שיהפוך אתכם לאוטוריטות ומשפיענים בתחומכם. מאמרים שעונים על שאלות ספציפיות שמטרידות את קהל היעד מחזקים את הקשר בין הלידים (הלקוחות הפוטנציאליים) לבין אותו עסק שמבקש לתת פתרון וערך מוסף
  • דבר נוסף שלא תמיד חושבים עליו הוא שכאשר אנו מדברים על בניית אתרי תדמית, אנו פותחים בפני העסק שלנו לעולם שלם, קהל יעד "ייחודי" שלא בהכרח נמצא ברשתות חברתיות או בערוצי שיווק אחרים
  • גולשים שהגיעו לאתר שלכם דרך תוצאות החיפוש של גוגל משתייכים לקהל רלוונטי עבורכם חד משמעית. הם הרי חיפוש שאילתות חיפוש בגוגל שמתקשרות אליכם, יש יותר רלוונטי ומועיל מזה?

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

בניית-אתרי-תדמית-תפתח-לכם-עולם-שלם
אם אין לכם אתר אתם לא באמת קיימים

בניית אתרי תדמית - מה זה בכלל כולל?

דיברנו על הצורך המהותי באתר תדמית עבור כל עסק, עסקנו גם בהתפשרות הנפוצה על יצירת עמודי פייסבוק ואינסטגרם עסקיים. אנחנו לא נסתפק ברשתות חברתיות, נשאף תמיד לאתרים שלמים שמייצגים את העסק שלנו. 

אז, מה בכלל כולל אתר תדמית?

בניית אתרי תדמית צריכה להתבצע בצורה מסוימת כך שהאתר יהיה תמציתי ויכיל את מה שיש לעסק להציע, מבלי להפוך אותו לאתר מכירתי או שירותי (כל עוד אתם לא רוצים בכך).

חשוב להציג ברחבי האתר את יתרונות העסק על פני המתחרים ואת הערכים המוספים לקהלי היעד השונים. מומלץ להראות אנושיות ולהציג את הדמויות שעומדות מאחורי ניהול האתר. שיתוף נתונים, תמונות ו"חשיפות" מאחורי הקלעים בעצם מספקים לגולש תחושה של קהילתיות ושייכות. דברו בגובה העיניים עם הגולשים ומה שנקרא "רדו אל העם", הטמיעו פייסבוק ואינסטגרם, שם השפה השיווקית היא קלילה יותר ופחות רשמית.

בניית אתרי תדמית-שיתוף-העובדים-שמאחורי-הקלעים2
בניית אתרי תדמית - הדמויות מאחורי הקלעים
בניית אתרי תדמית-שיתוף-העובדים-שמאחורי-הקלעים1
בניית אתרי תדמית - שיתוף עובדים בעמוד שגיאה

הגדלת המכירות באופן עקיף

זה שאין לכם אפשרות רכישה אונליין (המתאפשרת באתרי E-Commerce) לא אומר שאתם לא מגדילים את הרווחים שלכם באמצעות האתר. אז נכון, יהיה קשה יותר למדוד הכנסות שלא מתבצעות באופן ישיר מהאתר אבל כן נוכל להגדיר המרות ויעדים ולעקוב אחר נתונים הרלוונטיים לנו למכירות בכדי לפחות להעריך את גובה ההכנסות מהאתר.

כלים כמו Google Analytics, Tag Manager ו-Hotjar יסייעו לנו במעקב אחר יעילות ביצועי האתר בפן המכירתי. בנוסף, בואו לא נתעלם מהאפקט התודעתי שזה עושה לגולשים. מבקרים נחשפו למוצרים, למחירים וזה נשאר בתודעה, כפוטנציאל לרכישה עתידית. מספיקה עוד חשיפה או שניים בפייסבוק או באינסטגרם והליד הופך ללקוח. למה? כי מי שקיים ומראה נוכחות מצטייר כחזק ואטרקטיבי, גם אם זה לא באמת נכון, ככה זה עובד.

חשוב לשלב הנעות לפעולה מגוונות, בתדירות בריאה ובמקומות הנכונים. ניתן להעזר באמצעים חכמים כמו Popup שקופץ כשמגיעים ל-70% קריאה ממאמר למשל. הציעו דו"ח חינם, ימי ניסיון, עשו משהו כדי לתפוס את הליד המתנדנד ולהגיד לו רגע, בוא שניה, אני יודע מה אתה צריך, השאר פרטים ואנחנו כבר נדאג לך.

בניית אתרי תדמית - הכנה לניהול מוניטין בעתיד

הקמתם עסק, התחלתם כסניף קטן והפכתם לרשת או שפשוט הפכתם למוכרים וחזקים בתחומכם. ככל שאתם גדולים יותר ככה יתחילו לדבר עליכם יותר והמתחרים שלכם ישימו אתכם על הכוונת. הזהרו מאזכורים שליליים, אני מדבר מניסיון של שנים. גם חברות ובעלי עסקים שחשבו "לי זה לא יקרה" התעוררו ביום בהיר עם אזכור שלילי שהכתים את שמם בתוצאות החיפוש ופגע בהם בצורה שקשה לתאר, כלכלית ובטח תדמיתית.

אז מה הקשר בין בניית אתרי תדמית לניהול מוניטין? "מתקפת מנע" אני קורא לזה, אל תחכו שאזכור שלילי יופיע ורק אז תתחילו לטפל בו. אנחנו הישראלים במיוחד טובים מלהתעורר מאוחר במקום להקדים תרופה למכה. האתר התדמיתי שלכם ישמש אתכם למגוון צרכים עליהם חשבתם אך מה לגבי זמני חירום? הזהו, תוכלו לגייס אותו בצו 8 ולתפוס נוכחות בתוצאות חיפוש "שתגמד" את האזכורים השליליים ותמזער נזקים פוטנציאליים.

ניהול מוניטין ברשת ודירוגי כוכבים

בניית אתרי תדמית - אוקיי, השתכנעתי, איך מוציאים את זה לפועל?

את הצד הפרטי הרשו לי לחלק עבורכם לשלושה חלקים:

איסוף חומרים

איספו כמה שיותר חומרים שישמשו או עשויים לשמש אתכם ליצירה וחיזוק התדמית שלכם ברשת, בין היתר באתר התדמית שתקימו. חשוב לגוון בסוגי התמונות ושאר האמצעים הוויזואלים ואפילו לתכנן מראש לאיזה אזור באתר כל אמצעי וויזואלי מיועד, זה יעזור לכם לעשות את העבודה טוב יותר. זה הרי הגיוני – לפני שאתם בונים עמוד אודות אתם צריכים להחליט פחות או יותר איזה תכנים יופיעו בו, איך יהיה בנוי ומה החלק המרכזי בו.

בניית אתרי תדמית

בדיוק, זהו שלב ההקמה עצמו. אני אישית תמיד ממליץ על שימוש במערכת ניהול התוכן (CMS) וורדפרס ובתוסף אלמנטור (גאווה ישראלית) לעריכה ועיצוב האלמנטים של האתר. גם כאן, נצטרך לתכנן ולאפיין את האתר מבעוד מועד ולתכנן את הקמתו לפרטי פרטים. אתרי תדמית הם בדרך כלל פרקטיים עם מספר מצומצם של עמודים וללא מאמרים.

כמקדם אתרים זה שנים אני מרגיש שאני מחוייב להמליץ על יצירת אזור בלוג באתר, שתמיד יוביל לחיזוק הקשר שלנו עם קהל היעד וישמש כסביבה בריאה לקידום אתרים אורגני (SEO).

שיווק המותג

שימוש באמצעים נוספים ליצירת תדמית ונוכחות אינטרנטית בערוצי המדיה השונים. התדמית יכולה להתבסס על אתר אבל היא לא נגמרת שם, היא צריכה לפרוץ לתודעה גם ברשתות חברתיות רלוונטיות, בתוצאות החיפוש תחת שם החברה (במינימום) ובזירות נוספות. דאגו לשלב את השפה השיווקית שלכם, את הלוגו, הסלוגן והצבעים כחלק מהתדמית שלכם ברשת, שמרו על קו אחיד וסימני זיהוי למותג שלכם.

נוכחות אינטרנטית ברשתות חברתיות - בניית אתרי תדמית

מה עוד נדרש מעסק לבניית תדמית?

כפי שציינתי, בניית אתרי תדמית מייצרים עבורכם בית חם לבעלי עסקים וחברות רבות ובכל זאת אני ממליץ לבצע מיתוג מלא ולדאוג לתדמית שלכם ברשת גם בשאר הזירות והפלטפורמות. הקמה ותחזוק של עמודי פייסבוק ואינסטגרם עסקיים נדרשים על מנת לייצג את העסק שלכם ברשתות החברתיות, הרי מדובר בקהל שונה מקהל היעד שנמצא בתוצאות החיפוש של גוגל.

כמובן שתדמית מורכבת לא רק מנוכחות אינטרנטית אלא גם ממיתוג ונראות. הכוונה היא לבחירת צבע אחד או שניים, לא יותר, שילוו אתכם בפלטפורמות השונות, לוגו, סלוגן ושפה אחידה פחות או יותר. רשת אמריקן לייזר למשל, עשתה זאת לא רע בכלל.

לסיכום:

בניית אתרי תדמית היא לא הכל אבל היא חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מהתדמית הכוללת שלכם ברשת, הכוללת את הנראות והייצוג שלכם. הציגו את הפעילות שלכם בכל הזירות השיווקיות והיכנסו לתודעה של מגוון הגולשים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים