עיצוב דף נחיתה – הצ'ק ליסט המלא

עיצוב דף נחיתה - הצ'ק ליסט המלא

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

דפי נחיתה הם כלי (עדכני יחסית, בעולם השיווק), לייצור מכירות אינטרנטיות. במילים פשוטות, אנשים נכנסים לדף הנחיתה ורוכשים משהו (או שלא), וזו הפונקציה ו/או המטרה של הדף. ניתן לתאר דפי נחיתה כעמוד יחיד שמכווין את המבקר למטרה יחידנית. עיצוב דף נחיתה מתמקד במטרה זו, והכל נבנה על מנת לתמוך בהשלמתה היעילה. 

זה מה שמבדיל דף נחיתה מאתרים "רגילים", הפוקוס על המטרה היחידנית. המטרה העיקרית של דף נחיתה הוא "לסגור עסקה". בין אם מדובר בהרשמות, ייצור לידים או מכירות של ממש. סגירת העסקה מוגשמת כדרך לחיצה על כפתור (קריאה לפעולה). עיצוב דף נחיתה עוסק ביצירת דף נחיתה המקדם לחיצה שכזו על כפתור שכזה.

מהו עיצוב דף נחיתה ומה מטרתו??

כאמור, עיצוב דף נחיתה הוא יצירה ומיטוב של דף אינטרנט אליו מבקרים צפויים להגיע, מתוך מטרה לעודד את אותם מבקרים לקחת פעולה על הדף. עיצוב דף נחיתה יכול לסייע לעסקים להגשים את המטרות הבאות:
• לקדם מוצרים חדשים
• לפתח ולאסוף לידים עבור רשימת תפוצה ושיווק
• ליצור מכירות חדשות
• לגלות מידע נוסף אודות קהלי לקוחות

מה מייחד ומבדיל דפי נחיתה מאתרים "רגילים"?

על אף שדפי נחיתה יכולים להיות דומים מספיק לאתרים, הם משרתים מטרה שונה. יש מספר מאפיינים ייחודיים המבדילים אותם, לרבות:
1. פשטות ויזואלית
2. שימוש נכון במדיה
3. דגש על צבע
4. דגש על רספונסיביות (התאמה לשלל מכשירים חכמים)
וכן הלאה. למה אנחנו בעצם מתכוונים?

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

מהי פשטות וויזואלית ואיזה חלק יש לה במסגרת עיצוב דף נחיתה?

פשטות ויזואלית לקוחת בחשבון את כל האלמנטים שצריכים להיות בדף הנחיתה. כלומר, עיצוב דף נחיתה מינימליסטי יכול להוות אבן יסוד ביצירת דף נחיתה שמראה את מה שחשוב ומטשטש את מה שלא. 

עיצוב דף נחיתה פשוט ויזואלית ישמר שטחים לבנים, על מנת שמה שאינו שטח לבן יבלוט כהלכה. לדוגמה, כפתורים שיש בהם קריאה לפעולה. שטחים לבנים יכולים לבודד ולהבליט את אותם כפתורים, מאלמנטים אחרים בדף. במילים אחרות, פשטות ויזואלית מאפשרת לאלמנטים עיקריים בדף להתבלט.

פורום ראשי החברות - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

פורום ראשי החברות

הצג עוד

מה משמעות שימוש נכון במדיה במסגרת עיצוב דף נחיתה?

לגבי שימוש נכון במדיה, הרי שהשימוש הנכון בתמונות ובסרטונים יכול לסייע בהעברת המסר. תמונה יכולה לספר סיפור, כמו גם סרטון, ובכך ליצור אמון ולהבהיר את המסר או הערך השיווקי אף יותר. 

אין לעשות שימוש בתמונות גנריות, אלא באנשים / מצבים אמיתיים, על מנת להדגים באופן חי יותר מה קורה מאחורי הקלעים של עיצוב דף נחיתה. זאת על מנת להעניק לגולשים הבנה ישירה יותר באשר למוצר או שירות (או משהו אחר) המוצע בכותלי דף הנחיתה. ישנם מקרים שניתן להשתמש בווידאו במקום בקופי, או אפילו לשלב ביניהם – כך שהגולש יכול לקבל את המסר מבלי להשקיע את הזמן בלקרוא.

האם לצבע יש חשיבות במסגרת עיצוב דף נחיתה?

כשאנחנו מדברים על חשיבותו של צבע במסגרת עיצוב דף נחיתה, אנחנו מדברים על הצורה בה צבע יכול להשפיע על התפישה. צבע יכול לסייע בליווי הפעולות שאנשים לוקחים בדף, ויש שיגידו שיכול גם לסייע בשיפור יחסי המרה. הדגש הוא להבין כיצד שימוש בצבעים חזקים או חלשים (כביכול) יכול ליצור ניגודיות, ובכך לשפר את הנראות וקלות הקריאה של התוכן הכתוב. 

יתרה מכך, יש שיגידו כי ראוי להבין אילו שילובי צבעים יכולים להתאים במסגרת עיצוב דף נחיתה. כאשר המטרה היא להשתמש בצבעים הנכונים על מנת להעביר את המסר. אין באמת דרך נכונה לבחור צבע, אך ההמלצה יכולה להיות, בחירת הצבע שבאמת מרגיש נכון עבור המותג, במסגרת עיצוב דף נחיתה. 

כלומר, לא לנסות לחשוב מה מישהו אחר יאהב, אלא לראות ולהרגיש אם הצבעים באמת הולמים את מה שמוצע, ואכן מייצגים נאמנה.

קמפ דיוויד - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

קמפ דיוויד

הצג עוד

מה לגבי רספונסיביות (תאימות) במסגרת עיצוב דף נחיתה?

כיום, רספונסיביות או תאימות (התאמה למכשירים חכמים) הפכה למעין סטנדרט בתעשייה. נכון הדבר גם לגבי עיצוב דף נחיתה. מדובר בהחלת תאימות שתעניק למשתמש חווית משתמש טובה לא משנה באיזה מכשיר הוא משתמש (עד גבול הטעם הטוב, או בהתאם לצורך). 

יש לא מעט אנשים שמשתמשים בטלפון שלהם או במכשירים חכמים אחרים על מנת לגלוש ברשת, ועל כן אם הם ייתקלו בדף הנחיתה דרך המכשיר החכם – כדאי מאוד שהדף ייראה טוב ויעבוד כמו שצריך. 

יש לזכור שיש לא מעט אנשים שיגיעו לדף דרך הטלפון ועל פי כן להציג להם דף ככוונת המשורר, על פני דף שאיבד מעיצובו עקב חוסר תאימות למכשיר הנייד, או לכל מכשיר אחר המציג את דף הנחיתה במסכו.

מה לגבי עיצוב והתאמת כותרות במסגרת עיצוב דף נחיתה?

כותרות הן הדבר הראשון שהמבקר ישים לב אליו. למעשה, אנשים שלא רוצים לקרוא, יכולים לגלוש מטה ולסרוק בקצרה את הכתוב, תוך תשומת לב מרובה לכותרות על מנת לדלות את הנקודות העיקריות בטקסט. על הכותרות להיות מעניינות, מושכות "ומבינות עניין". 

על המבקר להבין "מה יוצא לו" מלהיות בדף, כל שכן לקרוא ולהמשיך להשקיע בזה זמן. עיצוב דף נחיתה לוקח את זה בחשבון ומעצב את הכותרות בהתאם. במילים אחרות, הקורא לא יישאר בדף אם הוא לא הבין מה הוא מקבל, או למה זה רלוונטי. על הכותרת גם לעשות רושם, וגם להבליט ולבטא את המסר העיקרי ואת הפואנטה של דף הנחיתה. 

על כותרת להיות משכנעת, קליטה, קצרה (אך יכולה להאריך אם רלוונטי), צלולה ומסבירה באופן ברור מה החשיבות של התוכן כמו גם למה לקרוא אותו ממש עכשיו.

MaliWheels - אתר שנבנה ע"י Digital Solutions

Mali Wheels

הצג עוד

מה לגבי הקריאה לפעולה?

הקריאה לפעולה היא מרכיבי המפתח של עיצוב דף נחיתה. כל כפתור הקורא לפעולה הוא מעין שער בין היעד הסופי לנקודה בה הקורא נמצא. על השער להיראות מזמין, בטוח ורלוונטי. יש אפשרות לשפר את "הקריאות לפעולה", כדרך שטיקים שונים של עיצוב דף נחיתה כמו:
• לשמור את הקריאה לפעולה מעל החלק שבו הדף נחתך על ידי "סוף המסך", הנקודה שאחריה יש להמשיך לגלול כדי לראות עוד ממה שכתוב. כלומר, שלא יהיה צורך לגלול כדי להגיע לקריאה לפעולה, שהיא תמיד תהיה בהישג יד.
• ניתן להשתמש בדימויים ובצבעים על מנת להבליט ולהפנות אל הקריאה לפעולה.
• ניתן להשתמש בצבעים חזקים ובהירים על מנת ליצור ניגודיות שתבליט את כפתורי הקריאה לפעולה.
• ניתן ואף מומלץ להשתמש בביטויים פשוטים "קוראים לפעולה". כמו "בוא נתחיל", "צא לדרך", ואחרים. ניתן לערוך השוואה בין ביטויים שונים על מנת לראות "מה תופס" בהקשר נתון.

איך נראה הליך עיצוב דף נחיתה?

תהליך עיצוב דף נחיתה יכול להתחיל כדרך תיאום ציפיות כמו גם אפיון מפורט מול הלקוח. התהליך ממשיך עם קבלת רפרנסים, דגשים והעדפות מאותו לקוח. כשלאחר מכן, ייווצרו סקיצות, וייעשו "סבבי זום" עם הלקוח, על מנת לעבור על החומרים והתהליכים. 

במהלך התהליך יינתן דגש על הנעה לפעולה, מהירות טעינת האתר (ואינטראקציה עם אלמנטים בדף הנחיתה) כמו גם נגישות. השאיפה היא לשמור על חווית משתמש איכותית וטובה, על אלמנטים שהם "תאכלסיים" ונועדו לשרת את המטרה – למכור / להגיע ליעד מכירתי כלשהו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים