מה בעלי עסקים צריכים לדעת על פרסום ברשתות חברתיות?

פרסום ברשתות חברתיות - מה צריך לדעת?

רשתות חברתיות הוקמו על מנת לאפשר פיתוח ושימור של קשרים חברתיים.

הרשת החברתית הראשונה, פייסבוק, אשר הוקמה איפה שהוא בתחילת המילניום, התבססה על המודל שנועד לאפשר לאנשים לשמור על קשר עם המעגל החברתי שלהם למרות המרחקים הפיזיים העצומים שביניהן.

מאז עברו המון ביטים ברשת האינטרנט וצצו עוד מספר לא מבוטל של רשתות חברתיות, שכל אחת מתאפיינת במודל ייחודי אחר, כך למשל טוויטר מאפשרת שיתוף של רעיונות, תחושות, דעות ואמירות, "ציוצים", ב 280 תווים; אינסטגרם מאפשר שיתוף תמונות וסטוריז; לינקדין מתמקד בפן העיסקי של הרשתות החברתיות ועוד רשתות חברתיות רבות כגון יוטיוב, טיק טוק, מיי ספייס ועוד.

אלא שמאז אנשים הבינו את הפוטנציאל העצום והרשתות החברתיות לחלוטין אינן יותר רק "חברתיות". הן מהוות פלטפורמות שיווק, מכירות ופרסום לכל דבר ועניין.

הלכה למעשה, הרשתות החברתיות אינן עוד אמצעי פרסום ושיווק אלא הן אמצעי השיווק והפרסום הראשי והעיקרי.

פרסום ברשתות החברתיות הוא בעל יתרונות רבים, חלקם ברורים וחלקם פחות. בנוסף על מנת למקסם את האפקט צריך לדעת כיצד לבצע פרסום ברשתות החברתיות.

פרסום ברשתות החברתיות - יתרונות:

פרסום ברשתות החברתיות כשהוא מבוצע נכון יכול להניב תוצאות פנטסטיות.

אבל כדי שפרסום ברשתות החברתיות יביא את התוצאות הטובות ביותר נדרש לעשות אותו נכון ולנצל את הרשת החברתית הספציפית ואת מאפייניה הייחודיים.

אין דין פרסום בטיק טוק כדין פרסום בטוויטר או דין פרסום בפייסבוק. לכל אחד יש להתאים את הגישה והאסטרטגיה הפרסומית והשיווקית שלו וכמובן שאלא אם אתם אשפי רשתות חברתיות כדאי להיעזר באיש מקצוע שזה הוא כל עולמו.

מדובר במקצוע חדש שבא לעולם עם הרשתות החברתיות ושמו הוא מנהל רשתות חברתיות. מנהל הרשתות החברתיות מכיר את הרשתות החברתיות על בוריין ויודע מה לעשות או לא לעשות בכל רשת חברתית.

במילים אחרות הוא מקצוען בפרסום ברשתות חברתיות. יחד עם זאת ישנם מאפיינים המשותפים לכלל הרשתות החברתיות.

פרסום ברשתות חברתיות - מנור ברלב עו"ד
פרסום ברשתות חברתיות - נעלי ריפבליק

סוגי הרשתות החברתיות

רשתות מסרים מיידים

ברשתות מעין אלו המפרסם מעביר מסרים באופן פעיל. ניתן לייצר קבוצות של לקוחות אליהן מועברים פרסומים שונים או לבצע שיווק ופרסום B2C הינו ישירות ללקוח ספציפי.

מדובר בקשר ישיר עם הלקוח באופן שמזכיר כיצד היו מתנהלים עם לקוחות פעם.

בד"כ מדובר על לקוח חוזר ופרסום ברשתות חברתיות באופן הזה מאפשר יחס אישי וישיר ללקוח קיים, אולם קשה מאוד להגיע לתפוצה רחבה וקהלים חדשים באמצעות הרשת הזו.

רשתות חיפוש

מדובר בפרסום שמועלה לרשת שהמפרסם/ משווק מעלה תכנים ופרסומים לרשת וכשהלקוח יחפש מוצר מסויים ברשת החברתית, התוצאות שיוצגו לו הן לגבי המוצרים האלו.

המנגנון עובד באופן שמוצרים או פרסומים שיש להם הכי הרבה צפיות ייחשבו לפופולאריים ביותר וסדר הופעתם בתוצאות החיפוש ייגזר מכך.

יוטיוב הינה רשת חיפוש ויתרונה האדיר הוא הויזואליות. לא סתם נאמר שתמונה שווה אלף מילים (וסרטון עשרת אלפים). פרסום ברשתות החברתיות באמצעות הפצת סרטונים המדגימים את המוצר, שימוש במוצר או כל אינטראקציה אחרת עם המוצר מייצרת באז סביב המוצר וגורמת לחשיפה אדירה.

קחו למשל את בעל חברת המיקסרים blendtech, אשר השיג חשיפה עצומה למוצריו וסרטוניו ביוטיוב נהפכו לסוג של קאלט.

במסגרת הסרטונים בעלי החברה בוחר מוצר רנדומאלי ושואל את השאלה will it blend. באופן הזה הוא מפרסם את המיקסרים ומערבלים של החברה (שווה לצפות ביוטיוב).

רשתות פאסיביות

רשתות פאסיביות – רשתות אלה אינן מצריכות כל פעולה מצד הלקוח או הצרכן ולכן הן נקראות רשתות סבילות.

בעל העסק הוא זה אשר אחראי על העלאת תכנים ופרסום ברשתות החברתיות.

פרסום ברשתות החברתיות באופן הזה קצת מזכיר את הפרסומים בעיתונים של פעם, אלא על ספידים או סטרואידים.

יתרונות:

תפוצה

המדד להצלחה בפרסום הוא התפוצה. ככל שהתפוצה היא רחבה יותר, ככל שיותר אנשים נחשפים למוצרים, כך סביר להניח שיתבצעו יותר רכישות וטרנסאקציות.

מאוד פשוט – חוק המספרים הגדולים. עיקרון זה עמד מאחורי פרסום במודעות עיתונים, בפרסום בלוחות המודעות ושלטי חוצות, פרסום בטלוויזיה וכן עיקרון זה עובד בפרסום ברשתות החברתיות.

אלא שכמו שכבר ציינו, פרסום ברשתות החברתיות מאפשר חשיפה לקהלים עצומים ורחבים יותר בהשקעה (יחסית) נמוכה.

מיקוד

יתרון נוסף הוא חשיפה לקהלים ספציפיים ורלוונטיות. פרסום ברשתות החברתיות מאפשר למפרסם/ למשווק למקד את הפרסום שלו בקהל הרלוונטי. קהל היעד.

כך למשל אם אתה בעל עסק עם מוצרים לפעוטות ותינוקות, מן הסתם תרצה למקד את הפרסום שלך בקהל היעד שהוא הורים צעירים. לחלופין, אם אתה מוכר ציוד משרדי, תרצה למקד את הפרסום שלך בקהל אנשי העסקים או בעלי עסקים.

אם בעבר נדרשת לפרסם באופן רחב ולא ממוקד כגון בעיתונים או שלטי חוצות, הרי שכיום פרסום ברשתות החברתיות מאפשר לך למקד את פעולות הפרסום לקהל ספציפי.

כך למשל, פרסום מוצרי תינוקות ופעוטות ייעשה בקבוצות הרלוונטיות בפייסבוק או רשת חברתית אחרת שפונה לקהל ההורים הצעירים, באותו אופן, פרסום של ציוד משרדי ומוצרים שונים למשרד ייעשה בלינקדין או בקבוצות הרלוונטיות בפייסבוק.

דינאמיות

יתרון עצום של פרסום ברשתות החברתיות הוא הדינאמיות והמהירות שבו ניתן לבצע או לעדכן פרסומים.

אם בעבר ברגע שהודפסה המודעה בעיתון או נתלתה על לוח המודעות או אפילו סיום הכנתה לשידורים בטלוויזיה, זהו, לא היה ניתן לעשות כלום יותר.

זה היה או לפרסם עם המודעה/ פרסומת הקיימת או להוריד אותה לגמריי ועל מנת להפיק חדשה הייתה נדרשת הוצאת כספים גדולה מאוד.

הרי שבפרסום ברשתות החברתיות הכל הרבה יותר קל. ניתן לעדכן פרסום קיים, ניתן להעלות ולהוריד פרסומים כאהבת נפשך, ניתן להחליט על המועדים ועל התדירות, הרבה פעמים מבלי שהדבר ישנה את עלויות הקמפיין.

פרסום ברשתות חברתיות - Digital Solutions

ניתוח דאטה

אם בפרסום הקלאסי כל נתוני החשיפה לקמפיין, נתוני ההמרה של חשיפה לרכישה או כל נתון מהותי ורלוונטי אחר היה ספקולטיבי בעיקרו ונבע מכמות העיתונים שנמכרו או מאחוזי רייטינג, פרסום ברשתות החברתיות מאפשר איסוף וניתוח נתונים באופן רחב, מדויק, ובלחיצת כפתור ניתן להפיק מידע ונתונים שערכם לא יסולא מפז.

קידום

כמו שאמרנו, אחד מיתרונותיו הבולטים של פרסום ברשתות החברתיות הוא היכולת לנהל את הפרסום והקמפיין של העסק שלך בעצמך.

אתה יכול להחליט שאתה הוא זה שבוחר ומעלה את התכנים לרשת החברתית, אתה הוא זה שמחליט את תדירות הפרסום ועוד כהנה וכהנה פרמטרים.

הרי שתמיד ניתן לעלות שלב ולהחליט לבצע פרסום ברשתות החברתיות באופן ממומן. באופן הזה במחירים זעומים ניתן לפתוח צוהר לעולם חדש של פרסומים וחשיפה שביכולתם להעלות את החשיפה של העסק שלך ופרסומיו השונים לגבהים חדשים.

להקפיץ את העסק שלך שנות אור קדימה. כמובן שתמיד כדאי להיעזר במקצוענים בניהול קמפיין מעין זה. ניתן להיעזר במישהו שתשכור כעובד של העסק שלך או כפרילנסר כדי שינהל עבורך את הקמפיין הממומן והלא ממומן או לשכור את שירותיו של משרד פרסום המתמחה שיבצע את העבודה עבורך.

צעדים פרקטיים לפרסום ברשתות החברתיות:

כפי שאמרנו לפרסום ברשתות החברתיות קיים פוטנציאל אדיר להזניק את העסק שלך למקומות שהופיעו רק בחלומות הכי טובים שלך, אם מבוצע נכון.

מילת המפתח בשלב זה היא ביצוע נכון. אבל מה הוא ביצוע נכון של פרסום ברשתות החברתיות. ביצוע נכון של פרסום ברשתות החברתיות כולל בתוכו מספר צעדים בסיסיים שיש להקפיד עליהם.

עדכון

חשוב לעדכן את הפרופיל העסקי או את הפרסום ברשתות החברתיות באופן תדיר.

כמו בכל דבר בחיים, מי שלא מתעדכן, מי שלא דינאמי ואקטיבי, עומד במקום. ומי שעומד במקום נותר מאחור.

לכן כדאי להעלות פרסום חדש ורלוונטי מדי יום או יומיים אך אל תשאירו את הפרופיל מוזנח ועזוב. כמו כלב, הוא ינשך אתכם ב… חשוב שהפרסום יהיה איכותי, הן מבחינה ויזואלית והן מבחינת תוכן.

שוב, פרסום תוכן סתמי, רק לשם הפרסום, יפגע בעסק שלך. כשם שאינך מזלזל בלקוחות אותם אתה פוגש פיזית, אל תזלזל בלקוחות הווירטואליים שלך.

הלקוחות הם אנשים חכמים, מבינים ואינטליגנטיים. העלאת פרסומים חסרי תוכן או סתמיים יפגע בעסק שלך מאחר והלקוחות יתרחקו ויתעלמו מהעסק.

פרסום ברשתות חברתיות - Media Room TLV

התקשרויות חדשות

הגדלת מאגר הלקוחות הפוטנציאליים הוא דבר חיוני וחשוב. הן לאדם איתו אתה מתקשר, הן ללקוחות קיימים הרואים גדילה בכמות הלקוחות, עובדה המספקת להם הרגשה כי הם היו שם קודם (כולנו יודעים כמה זה חשוב לישראלים) ולתחושה שקבוצת הלקוחות גדלה ודינאמית ותמיד יש לקוחות חדשים שמעוניינים להתחבר לעסק וכן ללקוחות פוטנציאליים שרואים שיש טראפיק ותנועה של העסק, גדילה של כמות הלקוחות.

זה יעזור להם בעתיד לאשר התקשרויות עם העסק או אפילו ליזום ולפנות לעסק בעצמם. יחד עם זאת, חשוב מאוד not to over do it. הינו חשוב לא לירות לכל הכיוונים.

תפסת מרובה לא תפסת. מקד את המאמצים שלך באיתור לקוחות פוטנציאליים אמיתיים, שהעסק שלך רלוונטי עבורם ולא כל עובר אורח. ירי לכל הכיוונים וניסיון להתקשר עם כל עובר אורח ישיג את התוצאה ההפוכה. ייתן תחושה של זילות ושל חוסר ייחודיות.

מותג

חשוב לייצר מותג ויזואלי שיאפשר זיהוי העסק שלך באופן ייחודי. אבל חשוב באותה המידה או אולי אפילו יותר, הוא אחרי יצירת המותג, לשמור על אחידות.

צריך לייצר פרסומים הכוללים את המותג ובוודאי לשמור על אחידות בפרסומים.

כך הדבר גם ימתג את העסק של כעסק רציני בעל מותג ופרסומים קונסיסטנטיים וגם ייצר נראות טובה ואחידה לעסק שלכם.

אל תשכחו, פרסום ברשתות החברתיות ופרסום בכלל הם מרתון ולא ספרינט. יצירת מותג איכותי לוקח זמן אך בסופו של יום זה משתלם. כאימרת הסבתות, גם את רומא לא בנו ביום אחד.

סיכום:

לסיכום, וחשוב לזכור את זה, למרות כל היתרונות שמנינו כאן, פרסום הוא עדיין אינו מידע מדוייק. אין דרך לדעת באמת כמה אנשים או משתמשי רשתות חברתיות נחשפו לקמפיין זה או אחר או פרסום ברשתות החברתיות שביצענו.

אך חשוב לזכור שהתפוצה היא רחבה, עצומה ובעלת פוטנציאל אינסופי. כן חשוב גם לזכור כי פרסום ברשתות החברתיות כשמו כן הוא, פרסום, ופרסום הוא ריצה למרחקים ארוכים ואינו ספרינט.

ייתכן שאת תוצאות הפרסום ברשתות החברתיות "תפגוש" רק במעלה הדרך לאחר מספר חודשים או אפילו חצי שנה. לא מומלץ לזנוח את הפרסום ברשתות החברתיות ולהותיר אותו מיותם מאחר והדבר עלול ליצור נזק ולא תועלת.

ותמיד לזכור כי ביצוע נכון של פרסום ברשתות הוא בעל פוטנציאל להזניק את העסק שלך/ את המכירות שלך אפילו אותך, לגבהים שלא ידעת שקיימם בכלל. ומשם השמים הם הגבול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תוכן עניינים

קטגוריות
הפופולריים ביותר
חייגו 052-3257284 או
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!
עקבו אחרינו