קידום סרטונים ביוטיוב – האופציות המומלצות

קידום סרטונים ביוטיוב

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

קידום סרטונים ביוטיוב יכול להיות ממש משתלם, אם עושים אותו נכון. צריך לעשות קצת יותר מאשר ליצור עמוד ולפרסם סרטונים ספונטניים. אם כי, אף אחד לא אמור שזה לא יכול לעבוד, וסביר שיש כאלה שזה כל מה שהם צריכים על מנת להפציץ בתשואה. 

ועם זאת, יש דרכים אסטרטגיות יותר לתכנן ולכוונן לתוצאות מסוימות. בכתבה זו, נדבר על האופציות המומלצות עבור קידום סרטונים ביוטיוב.

להקפיד על מיתוג במסגרת קידום סרטונים ביוטיוב?

אחד הדברים הראשונים שאנחנו רוצים לעשות למען קידום סרטונים ביוטיוב, זה בכלל ליצור את הערוץ מלכתחילה. זה המקום שנפרסם בו סרטונים, ניצור פלייליסטים, נגיב לתגובות, נצפה באנליטיקס ונתוני עמוד והרבה יותר מזה. זהו כמובן הצעד הראשון, וצריך לעשות בו כמה דברים על מנת למתג אותו נכונה, כך שמי שייחשף לסרטונים ולפעילות שלנו בערוץ ייחשף באופן מדויק למותג שלנו. 

על מנת למתג את הערוץ שלנו אף יותר ולוודא יישור עם המותג שלנו, יש להגדיר נכונה את הדברים הבאים:
1. תמונת הפרופיל בערוץ

2. תמונת באנר 

3. תיאור הערוץ

4. לינקים לרשתות חברתיות

5. טריילר לערוץ (או פרומו, אם רוצים לקרוא לזה כך)

6. ו-URL מותאם אישית

7. תמונות הפתיח (Thumbnails) של הסרטונים, תיאורי הסרטונים וכותרותיהם – מתאימים לערכי המותג ולכוונותיו.

קידום סרטונים ביוטיוב לקהל היעד האידיאלי?

במסגרת קידום סרטונים ביוטיוב אנחנו ממש רוצים לדעת למי אנחנו מדברים. כך שהתוכן יהיה משמעותי ורלוונטי יותר עבורם. התוכן שלך לא בהכרח יתאים לכל האנשים ביוטיוב. 

על כן, אין טעם לנסות לכוון אליהם את התכנים. להפך, כשאנחנו מדברים לאנשים הרלוונטיים באמת, אנחנו יוצרים תכנים רלוונטיים באמת. וזה יכול לקבל תשואה ברמת הצפייה, הלייקים, התגובות, השיתופים – וכמובן ההשפעה של המותג.

יש שיגידו, שעל מנת להבין למי אנחנו מדברים – עלינו להבין מה המגדר, מה הגיל, מה המיקום וכו' – ואכן מדובר במידע דמוגרפי. וגם אם יש לו ערך, בסופו של דבר אנחנו יוצרים תוכן מיידע ו/או מבדר. 

על פי כן, אנחנו מדברים לאנשים, לא לנתונים סטטיים. יש להבין מה הם תחומי העניין של הצופים הפוטנציאליים שלנו ולדבר ישר אליהם. המגדר, הגיל והמיקום לא בהכרח יספיקו על מנת לדייק את זה. 

בייחוד אם אנחנו נותנים תוכן מיידע ו/או מבדר. איך נדע מה מבדר מבחינת קהל היעד שלנו? איך נדע מה באמת נחשב מידע שימושי ורלוונטי לרמת הידע בו הם נמצאים כעת? אלו הן שאלות שיכולות לסייע לנו להבין אילו תכנים יכולים להתאים ולהשפיע באמת.

איך אנחנו יודעים מה הם תחומי העניין, הצרכים, הרצונות, והשאיפות של קהל היעד האידיאלי שלנו? אנחנו מסתכלים על השיחות המעניינות שאנחנו כבר בכל מקרה מקיימים. מה מתרחש בהן? על מה אנחנו מדברים? יכול מאוד להיות שיש עוד אנשים שהיו רוצים לקיים איתנו שיחה שכזאת. 

לחילופין, ניתן גם לבצע "הקשבה חברתית", ולהאזין למה שקורה בקבוצות פייסבוק כדי להבין מה מעניין אנשים. או בכל פלטפורמה אחרת. אנחנו גם יכולים להסתכל על ערוצים פופולאריים אחרים, לזהות את הסרטונים הנצפים ביותר שלהם – או לזהות מה הם הסרטונים הנצפים ביותר שלנו, אם יש לנו כאלה. ובכך לזהות מה רלוונטי לקהל היעד שלנו.

לשפר קידום סרטונים ביוטיוב כדרך התרשמות מערוצים פופולאריים ורלוונטיים אחרים?

דרך נוספת לבצע קידום סרטונים ביוטיוב, היא כדרך מחקר מתחרים. מה זה מחקר מתחרים? חקר של מה שכבר נעשה טוב בנישה שלך. אנחנו, באופן אישי, לא ממליצים לבדוק מה המחקרים עשו על מנת להעתיק או על מנת להבין מה נכון לך. 

אפשר לראות את זה כמעין מסיבת בית, אשר מתרחשות בה כל מיני שיחות שונות. יכול להיות שהשיחה שאנחנו מנהלים מאוד מעניינת, ואכן למדנו ממנה המון. ועם זאת, אם אנחנו רוצים לדעת מה מעניין את האנשים שאנחנו אוהבים, אנחנו יכולים להיכנס לשיחות אחרות שהם מקיימים עם אנשים אחרים ובכך לזקק את נושאי העניין שלהם.

קידום סרטונים ביוטיוב בניחוח אותנטי?

ועם זאת, לדעתנו, זו לא שיטה מושלמת. לדוגמה, יכול להיות שיש לנו חבר בשם דני. ודני ממש אוהב ארנבים. איך אנחנו יודעים את זה? כי נכנסו לשיחה שהוא ניהל עם חבר אחר באותה מסיבת בית. הם דיברו על ארנבים ודני ממש התלהב מהנושא. 

על כן, החלטנו לעניין גם אנחנו את דני (כן, הנושא הוא עדיין קידום סרטונים ביוטיוב), ולהתחיל לדבר על ארנבים. אך משום מה, זה לא צלח. יכול להיות שדני כבר היה רווי משיחה על ארנבים. יכול להיות שזה לא היה אותנטי לנו לדבר על ארנבים. יכול להיות שדני הרגיש שאנחנו מגיעים עם אג'נדה "לעניין" אותו. 

ועל כן, לא אותנטיים מולו ועל כן זה לא מעניין, אם הוא מעריך אותנטיות ומעדיף שיחות אותנטיות. ויכול להיות שארנבים עניינו אותו באותו רגע, כי החבר השני שלו, דיבר את הנושא באופן מאוד מיוחד וייחודי וזה באמת מה שעניין את דני. 

כלומר, חשבנו שצריך להתמקד על ארנבים, אך זה רק נקודת המבט הייחודית והמעניינת של החבר, "המתחרה", שעניינה את דני בו בזמן.

על כן, אף על פי שמחקר מתחרים יכול לחשוף כל מיני נושאי עניין – יש להבין אם רלוונטי לנו לדבר על הדברים שאנחנו מגלים. האם זה מעניין אותנו, האם זה מושך אותנו, האם יש לנו מה להוסיף והאם יש לנו כוונה ואותנטית לדבר, מלבד "הרצון למשוך עניין". 

כי הכוונה שלנו תמיד מורגשת, ויכולה להדהד בתוך הדברים שאנחנו אומרים ובכך להעניק להם ערך משמעותי. בלי כוונה משמעותית, הניסיון לדבר על "דברים מעניינים", יכול להרגיש מאוד ריק. מהסיבה הפשוטה, שהוא לא מחובר ולא נטוע בשום כוונה אמיתית, מלבד הניסיון "לצבור צפיות" למטרות מסחריות. 

אולי זה מתאים לך ועובד עבורך, אולי זו הדרך שלך לבצע קידום סרטונים ביוטיוב – ועם זאת, יש אנשים שזו לא הדרך שלהם. וזה בסדר.

זיהוי הזדמנויות עבור קידום סרטונים ביוטיוב?

ועם זאת, יש דברים שבהחלט ניתן ללמוד ממחקר מתחרים, לטובת קידום סרטונים ביוטיוב, בייחוד אם אנחנו לא שואפים לחקות אלא פשוט לאמץ לעצמנו מה שמרגיש לנו ממש רלוונטי גם עבורנו. 

אנחנו יכולים לזהות מילות מפתח, להבין מה עוד אפשרי (כל עוד לא חושבים שההצלחה שלהם אמורה להיות ההצלחה שלנו, בין אם כרף מינימלי או כתקרת זכוכית), להבין מה האסטרטגיה שלהם ואיך זה עובד להם (ולמה), להבין מתי הם מפרסמים ולמה (ומה ההשפעה של זה), איך הם מגיבים ומנהלים שיח עם הקהל שלהם, איזה סוג סרטונים הם מפרסמים ועוד.

מעבר לזה, ניתן ממש לגלות כל מיני פערים באסטרטגיית קידום סרטונים ביוטיוב. בין אם מדובר בתכנים שאפשר לכסות (אם זה אותנטי לך), ובין אם מדובר בהזדמנויות שאולי לא שקלת לעשות אימפקט ולהשפיע על קהל היעד שלך.

קידום סרטונים ביוטיוב: לסיכומו של דבר

יש לא מעט דרכים לבצע קידום סרטונים ביוטיוב. בכתבה זו דיברנו על מיתוג נכון של ערוץ היוטיוב שלך, זיהוי קהל היעד האידיאלי ומחקר תחרותי יעיל (בדגש על אותנטיות וזיהוי הזדמנויות).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים