בניית אתר לעסק - 7 הצעדים הראשונים

7 הצעדים הראשונים בפרויקט בניית אתר לעסק

בניית אתר לעסק הוא תהליך הדורש חשיבה מעמיקה והקפדה על יישום שלבי עבודה שונים. לפניכם שבעה הצעדים הראשונים בדרך להקמת אתר חדש עבור הלקוח שלכם.

בניית אתר היא עבודה לא פשוטה הכוללת בתוכה אתגרים רבים. זהו תהליך ארוך ומורכב, בייחוד אם מדובר בלקוח חדש שטרם יצא לכם לעבוד מולו. יחד עם זאת, בניית אתר עסקי היא הזדמנות עבורכם להפגין את היצירתיות, היכולות והמקצוענות שלכם בבניית אתרים.

אז איך תגיעו לתוצאות הטובות ביותר שיענו לדרישות של הלקוח ויעמדו בסטנדרטים הגבוהים שלכם?

הנה לפניכם 7 צעדים שחשוב לשים לב אליהם בבואכם לבנות אתר.

בניית אתר לעסק - אפיון מטרת האתר

אפיון אתר הוא השלב החשוב ביותר בבניית אתר. ממש כמו שלא בונים בית ללא תכנית אדריכלית, כך גם עלינו ליצור תכנית מפורטת לפני שאנחנו מתחילים במלאכת בניית האתר.

עליכם להגדיר מול הלקוח מהם הצרכים ומהי המטרה המרכזית של האתר.

האם האתר מיועד להיות אתר תדמית שיציג את המוצרים או השירותים שהעסק מציע מבלי אפשרות לבצע רכישה, או שהלרוח מעוניין להקים חנות מקוונת? האם האתר מיועד לספק מידע מקצועי? לחזק את המותג או את האינטראקציה עם קהל הלקוחות? כאשר תבינו מהי מטרת האתר, תוכלו לדעת כיצד להתקדם.

לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית:

הכרת קהל היעד

לאחר שהגדרתם את מטרות האתר, חשוב להבין מיהו קהל היעד. למי פונה האתר – האם לצעירים או למבוגרים? לאנשי עסקים או לסטודנטים? לנשים או לגברים?

ניתן להשתמש בכלים לפילוח קהל היעד של הלקוח שלכם, כמו למשל גוגל אנליטיקס. כך תוכלו להבין מהם המאפיינים הדמוגרפיים של הלקוחות הפוטנציאליים של העסק, ומהם תחומי העניין שלהם.

בניית אתר לעסק מושפעת ממאפייני קהל היעד – עיצוב אתר הפונה לבני גיל הזהב אמור להיות שונה מאתר הפונה לבני נוער.

מעבר לגילאים ולנשים וגברים, כמובן שישנה גם התייחסות למגזרים ספציפיים. כמו המגזר החרדי המשתייך לאחד מקהלי היעד באתר "פאות תהילה", לקוחה נהדרת של Digital Solutions.

הצצה למערכת אלמנטור המתקדמת:

אפיון טכנולוגי המשמש לבניית אתר לעסק

ישנן מגוון פלטפורמות לבניית אתרים, כמו וורדפרס, וויקס, סקוור ספייס, שופיפיי ומג׳נטו.

לכל מערכת היתרונות והחסרונות שלה, ויש להציג בפני הלקוח את המאפיינים של הפלטפורמות השונות כדי להחליט יחד באיזו פלטפורמה לבחור.

כמובן שאם אתם בקיאים יותר במערכת מסוימת, עדיף לבחור אותה. בנוסף לכך, יש לבדוק עם הלקוח האם ברצונו לקבל גישה לניהול האתר, או שהגישה תהיה פתוחה בפניכם בלבד.

בחירה בעיצוב האתר

עיצוב האתר צריך להיות נגזרת גם של הצרכים והרצונות של הלקוח, וגם של הידע והניסיון שלכם בעיצוב אתרים.

עליכם להתחשב בטעם האישי של הלקוח, אבל גם לקחת בחשבון את העובדה שאתם הגורם המקצועי בבניית אתר לעסק. לכן, אתם יודעים איזה עיצוב ישרת את העסק בצורה הטובה ביותר.

מומלץ שעיצוב האתר יותאם למיתוג העסק, לערכים ולזהות שלו. בנוסף, כדאי לבקש מהלקוח שיציג עבורכם דוגמאות לאתרים שמצאו חן בעיניו. כך תוכלו להגיע לעמק השווה ולספק עיצוב מוצלח.

חשוב לכבד בקשות ספציפיות של לקוחות ולשאוף לשביעות רצון כמה שיותר גבוהה. כך היה באתר "דנה יוגה" למשל. שם התבקשנו ליצור תפריט צד שנפתח בלחיצה של חלון קופץ וקו עיצובי נקי ומיוחד.

בניית אתר לעסק - אפיון טכנולוגי

בניית אתר לעסק - יצירת תכנית עבודה מסודרת

חשוב מאוד לבנות תכנית עבודה המפרטת את כל שלבי בניית האתר: אפיון האתר הכולל את הגדרת מטרת האתר, קהל היעד והאפיון הטכנולוגי, ביצוע ניתוח שוק והכרת המתחרים של העסק, תכנון ההיררכיה של האתר והמבנה שלו, עיצוב האתר תוך כדי ביצוע אופטימיזציה למנועי חיפוש, בדיקת תקלות ולבסוף השקת האתר.

לכל שלב יש לקבוע דדליין, בהתאם ללוח הזמנים שנקבע מראש לבניית האתר. ככל שתיצרו תכנית עבודה מסודרת, כך תיצרו אתר טוב יותר.

ייעול תהליכי העבודה

אין ספק שבניית אתר לעסק מצריך מכם השקעה רבה של זמן ואנרגיה. לכן, כדאי להיעזר בכל מיני כלים על מנת לייעל את תהליכי העבודה ולחסוך בזמן ומשאבים.

כך לדוגמה, מומלץ להיעזר באפליקציות ותוכנות לסביבת פיתוח משולבת.

תוכנות אלו, כמו למשל ״Dreamweaver״, ״Komodo״ או ״NetBeans״ מאפשרות לכם לנהל פרויקטים בצורה נוחה. תוכלו לשתף את הפרויקט עם הצוות שלכם, לתכנן גרסאות קוד ולעקוב אחר התקדמות שלבי בניית האתר.

מעבר לכך, לפני תחילת העבודה חשוב לוודא שאספתם את כל המידע שאתם צריכים מהלקוח לצורך בניית האתר.

כמו למשל, בדקו האם הלקוח שלכם מעוניין שתבנו עבורו קטלוג מוצרים או האם הוא זקוק למערכת RSS המאפשרת לשלוח עדכונים מהאתר בצורה אוטומטית. איסוף המידע הזה יאפשר לכם להימנע מתיקונים חוזרים ונשנים ומבזבוז זמן מיותר.

קבלת פידבקים מהלקוח

בכל שלבי בניית אתר לעסק, חשוב לעבוד בשקיפות מלאה מול הלקוח. הציגו בפניו את ההתקדמות שלכם, ובקשו ממנו את חוות דעתו על עבודתכם.

כך תוכלו לערוך שינויים במידת הצורך, לעדכן ולשנות את עיצוב האתר תוך כדי העבודה עליו.

בנוסף לכך, כדאי לערוך ביניכם לבין הלקוח תיאום ציפיות לגבי בניית האתר וזמני סיום העבודה.

תיאום ציפיות ימנע יצירה של קונפליקטים עם הלקוח ומפח נפש. על הלקוח להבין מראש בדיוק מהו התוצר שהוא צפוי לקבל כך שלא יהיו אי הבנות בסיום בניית האתר.

זכרו שהתפקיד שלכם הוא לספק אתר שיתאם לצרכים ולרצונות של הלקוח שלכם, ואם הוא יהיה מרוצה הוא עתיד להמליץ עליכם ללקוחות פוטנציאליים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

השארת פרטים:

השאירו פרטים
צרו איתנו קשר
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
השאירו פרטים
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
צרו איתנו קשר