ספאם? לא אצלנו, גוגל מעדכנת את האלגוריתם שלה
המלחמה של גוגל בספאם מתרחבת צעד אחר צעד והפעם נוסף עדכון חדש למערכה העיקשת. מטרת העדכון היא לשפר את היכולת של גוגל לזהות לינקים המכילים ספאם ולהתעלם מהם.
כדי להשיג זאת, גוגל מבקשת מאתרים לסמן את הקישורים שהם מוציאים ומחליפים עם אתרים אחרים.
באופן ספציפי גוגל שמה לה למטרה קישורים שעונים לאחת מההגדרות הבאות: קישורים אורחים, נותני חסות ושיווק שותפים.
גוגל ממליצה את ההמלצות הבאות:
קישורים פרסומיים ושיווק שותפים: גוגל מבקשת להוסיף את הערך "sponsered" לתכונה rel לקישורים המכילים תוכן פרסומי.
קישורים אורחים: קישורים יוצאים ממאמרי אורח צריכים להכיל את הערך "nofollow" בתכונה rel.
גוגל מוסיפה כי היא עלולה להעניש באופן ידני אתרים שנמנעים מלסמן קישורים העונים להגדרות הנ"ל בערכים המתאימים.
העדכון נכנס לתוקף באופן רשמי ב-26 ביולי 2021 והוא צפוי להגיע גם לישראל בחודש הקרוב.
הציוץ הפוזיטיבי של טוויטר
לטוויטר כנראה נמאס לשבת בצד והיא מתחילה לעשות צעדים מדודים כדי להשתתף בחגיגה. בניגוד לפייסבוק, לינקדאין ויוטיוב, טוויטר נשארה מאחור בכל הנוגע לפיצ'רים המאפשרים לגולשים להביע את דעתם על תוכן של אחרים. לכן, טוויטר בוחנת הוספת אפשרות "הצבעה" בפלטפורמה שלה.
עם זאת, הפיצ'ר יתווסף אך ורק לתגובות לאותו ציוץ ולא לציוץ עצמו. בנוסף, היכולת להצביע הצבעה שלילית היא בעייתית מכיוון שרק הגולש המצביע יכול לראות את הצבעתו, ואם זה לא מספיק, אז אין להצבעה שלילית שום אפקט על סדר הופעת התגובות לציוץ.
טוויטר הסבירה זאת בכך שכפתור ההצבעה השלילית לא משמש ככפתור "dislike" אלא פשוט מאותת לטוויטר "שהתגובה לא רלוונטית לדיון". החברה מנמקת זאת בכך שהיא הוסיפה את האפשרות הזו כדי להבין את התנהגות הגולשים.
במבט כללי, המטרה של טוויטר היא "להוסיף פוזיטיביות" לפלטפורמה בכך שמצייצים יוכלו לקבל פידבק חיובי, מבלי לקבל תגובה שלילית מנגד.
יוטיוב מוסיפה פרקים אוטומטיים לסרטונים שלכם
יוטיוב מתחילה להוסיף פרקים (Chapters) לסרטונים באופן אוטומטי כברירת מחדל באמצעות למידת מכונה.
מעכשיו, יוצרים לא יצטרכו יותר לספק מידע כמו חותמות זמן וכותרות כדי לסייע לגוגל לייצר פרקים עבור הסרטון. מטרת האפשרות הזו היא לסייע ליוצרי תוכן ליצור חווית משתמש טובה יותר לצופים, גם אם אין להם את הזמן הדרוש לעשות זאת ידנית.
עם זאת, הפיצ'ר לא תואם את כל סוגי הסרטונים, כך שלא כל הסרטונים יהנו מפרקים אוטומטיים ולא ברור איזה סוגים תואמים ואיזה לא.
הפיצ'ר יתווסף רק לסרטונים שיצאו מעתה והלאה, והוא לא מתבצע בסרטונים קיימים, אך גולשים עדיין יכולים לעקוף את ההוספה האוטומטית בכך שהם יוסיפו את הפרקים ידנית בתיאור הסרטון (כפי שמוצג בוידאו למעלה).
חשוב להזכיר כי לסרטונים המכילים פרקים יש יתרון בכל הקשור ל-SEO. למרות זאת, זה לא מבטיח שוידאו מסויים יוצג כתוצאה עשירה בתוצאת החיפוש של גוגל.
אם לא התלהבתם מכל העניין, הפיצ'ר אמנם מופעל כברירת מחדל, אך ניתן לבטלו ביוטיוב סטודיו. אבל מי יודע? אולי יצא מזה סדרה.
צוות המומחים של פייסבוק לשירותכם 🎓
לכל קבוצה יש את הגאון שלה, אז למה שקבוצות פייסבוק יצאו מן הכלל? בעדכון החדש של פייסבוק, קבוצות יוכלו למנות גולשים לעמדת "מומחה".
גולשים "מומחים" יבלטו משאר המשתמשים בקבוצה בכך שהם יזוהו כגולשים בעלי ידע רב בנושא ובעלי היסטוריה של עזרה לאחרים.
המטרה היא כמובן להעצים גולשים שתורמים לשיח ולגרום להם להזדהות באופן עמוק יותר עם הקבוצה ובכך לדחוף אותם להשתתף עוד יותר ולהפרות את הדיון בקהילה.
לגולשים "מומחים" יתווספו מספר יכולות:
- לפתוח חדרי שיחה עם חברי הקבוצה – שיחת אודיו בלבד, שמאפשרת לנהל דיון ולהחליף רעיונות בין חברי הקבוצה, בצורה נוחה.
- לארח Q&A – מומחים יוכלו לנהל סשן של שאלות ותשובות מבוססות טקסט בזמן אמת עם חברי הקבוצה.
אז גם אם בסוף לא הפכתם לרופאים או עורכי דין מדופלמים, תגית מומחה בפייסבוק עדיין יכולה להסב קצת גאווה לאמא.
זמן פציעות
סרטון של דקה בטיקטוק זה קצת מדי עבורכם? רוצים למתוח את היצירתיות והרעיונות שלכם עוד דקה או שתיים? אז מעכשיו זה אפשרי מכיוון שטיק טוק מאריכה את זמן הסרטונים ל-3 דקות במקום דקה.
כאמור, המטרה היא לתת ליוצרי תוכן זמן יצירה ארוך יותר מאשר שהיה להם עד עכשיו. אבל אנחנו יודעים מה אתם חושבים, "זה מינורי", "למה זה חדשות בכלל?" – אז זהו, שלמרות שזה נראה עניין פעוט, טיק טוק בעצם מבדלת את עצמה מפלטפורמות אחרות כמו פייסבוק ואינסטגרם בהם אורכי הסרטונים קצרים יותר (סטורי).
בהחלט יתכן שהמצב הזה ישנה באופן דרמטי את אופן השימוש באפליקציה והתוכן הקיים בה.
הפיצ'ר החדש יגיע לכל המשתמשים במהלך השבועות הקרובים, אז תהיו סבלניים.