חדשות הדיגיטל – פברואר 2023

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

יש דיבור על כך ש-ChatGPT הולך להחליף בני אדם, ומקצועות רבים פשוט הולכים להיכחד. לדעתי האישית זה לא יקרה, אבל זה לגמרי הולך להקל על החיים בתחומים מקצועיים שונים, בטוח על החיים שלנו, אנשי ה-SEO והשיווק הדיגיטלי.

8 דרכים שאנשי SEO ומשווקים דיגיטליים יכולים להשתמש ב-ChatGPT

עושה רושם של- ChatGPT יש פוטנציאל גדול לחולל מהפכה בזירת מנועי החיפוש, ולהשפיע על עבודת האופטימיזציה של אנשי ה-SEO.

באמצעות בינה מלאכותית (AI) וכמויות אדירות של נתונים, ה- ChatGPT שפותח על-ידי OpenAI, יצר דרך חדשה לחיפוש מידע ותשובות לשאלות. למרות שה- ChatGPT אינו מתחרה ישיר לגוגל, הוא בהחלט יוצר שינוי באופן בו מתבצעים חיפושים ברשת, ובעקבות כך גם שינוי דרמטי באופן בו אנחנו מבצעים אופטימיזציה למנועי חיפוש.

מה ניתן לעשות עם ChatGPT?

רק התחלנו לנצל את הפוטנציאל של שימוש למידת מכונה ובינה מלאכותית בקידום אתרים ושיווק. ה- ChatGPT מסוגל להשתתף בדיונים ברשת, לקיים אינטראקציה עם גולשים ולתת מענה לשאלותיהם, באופן שאמנם אינו זהה באיכויותיו למענה האנושי אך מתקרב אליו. ה- ChatGPT גם יכול לכתוב מאמרים ותכנים שיווקיים שונים, לנסח מודעות, לכתוב תיאורי מטא, ועוד.

ה- ChatGPT מציע אלטרנטיבה חדשה לחיפוש מידע. לדוגמה: איתור מתכון לפאי תפוחים בגוגל ע"י הגולש יכלול סקירה של מספר בלוגים ברשת, גלילת מידע לא רלוונטי (כגון הסיפור של המתכון שנכתב ע"י כותב הבלוג), וכד'. איתור מתכון לפאי תפוחים באמצעות ה- ChatGPT יניב תוצאה תמציתית ומהירה יותר, שתכלול את רשימת המרכיבים ושלבי ההכנה, ללא צורך בסינון מידע מיותר.

מקצועני SEO, אולי הטכנולוגיה החדשה נשמעת קצת מפחידה, אבל אם נאמץ את הבינה המלאכותית ונשלב אותה בתהליכי העבודה שלנו, במקום להיות מודאגים ממנה, נוכל להרוויח בגדול. מדובר בכלי שיכול לייעל משמעותית את עבודתנו!

ChatGpt בינה מלאכותית

כיצד מקצועני SEO משתמשים כיום ב-ChatGPT?

1) יצירת תוכן

יצירת תוכן – האם ChatGPT יכול לעשות זאת עבורנו?

ובכן, בהחלט ניתן להיעזר בבינה מלאכותית ליצירת תכנים שיווקיים.

נכון לעכשיו, האלגוריתמים של גוגל יכולים לזהות וגם "להעניש" תוכן שנוצר ע"י AI, ולכן ההמלצה היא לעשות בקרה אנושית לתכנים שנוצרים ע"י ה- ChatGPT ולערוך אותם במידת הצורך.
בנוסף, ניתן לעשות שימוש ב-ChatGPT כדי ליצור תוכן עבור פוסטים במדיה החברתית, תוכן לאימייל מרקטינג, וגם ניסוח של מודעות.
ה-ChatGPT יכול להיות גם כלי נהדר לסיעור מוחות, והתכנים שהוא מספק יכולים להוות בסיס לתהליך יצירת התוכן.

ChatGPT מחקר מילות מפתח

2) מחקר מילות מפתח

ChatGPT יכול לייעל ולקצר משמעותית את מחקר מילות המפתח.
מקלידים בצ'אט בוט כמה מילות מפתח ומבקשים מילות מפתח קשורות. הכי פשוט שיש.
ChatGPT יגיש רשימה של מילות מפתח קשורות, בהתבסס על ההבנה שלו בתוצאות החיפוש.

3) בניית אסטרטגיית תוכן

אם נבקש מ-ChatGPT לכתוב עבורנו אסטרטגיית תוכן, אמנם נקבל תשובה די בסיסית, ולא תכניות מפורטות (אם כי ניתן לבקש גם כאלה), אך כן נקבל סט טקטיקות ברמה גבוהה עבור התחום שהגדרנו. בהקשר הזה חשוב לזכור שגם המתחרים שלכם עשויים לבקש מהצ'אט את אותה האסטרטגיה עבור אותו התחום, מה שעלול לפגוע במקוריות שלכם.

ChatGPT בניית גאנט תוכן

4) העמקת ההבנה שלנו את כוונת החיפוש של הגולש

ל-ChatGPT יש יכולת להתעמק בשאילתות ולבחון את כוונת החיפוש של הגולש, אף מעבר למילות השאילתה עצמה. אמנם גם גוגל מנסה לעשות את זה, אבל ChatGPT לגמרי עושה את זה טוב יותר. יכולת הלמידה שלו מאפשרת לו לפתח הבנה אקספוננציאלית יותר של שאילתת החיפוש, ולפעמים אפילו לספק מידע שהמחפש לא ידע שהוא חיפש. במילים אחרות, ככותבי תוכן אנחנו שואפים לענות בדרך הטובה ביותר לשאלת החיפוש של הגולש, ChatGPT יכול להביא אותנו לרמה חדשה בהיבט הזה.

נוכל להיעזר ב- ChatGPT גם בביצוע אופטימיזציה לתכנים ואיתור שאלות קשורות פוטנציאליות של גולשים. כאשר נרצה לאתר שאלות קשורות כדי לבצע אופטימיזציה של תוכן עבור מילת מפתח ספציפית, ה-ChatGPT בהחלט יוכל לקצר לנו תהליכים. פשוט נבקש שאלות הקשורות לנושא המאמר שאנחנו כותבים, ונקבל רשימה של שאילתות רלוונטיות. 

חשוב לשים לב שלא כל השאילתות שנקבל יהיו רלוונטיות לחיפוש שלנו, וחשוב לבחון אותן ולערוך סינון, אך בהחלט נוכל להיעזר ברשימה שהתקבלה לקיצור תהליכי החיפוש שלנו.

5) יצירת כותרות SEO

הכותרת במאמר SEO היא אחד הדברים הקשים ביותר לכתיבה, במיוחד לאור השאיפה שלנו לעשות אותה מרגשת, מעניינת ומקורית. תופתעו לגלות הצעות מקוריות ומעניינות כאשר תבקשו מ- ChatGPT לתת לכם רשימה של כותרות למאמר בנושא מסוים.

6) חיבור וניהול דוחות אנליטיקס

כאן היכולות של  ChatGPT באות לידי ביטוי בצורה מרשימה ביותר. דו"חות שיופקו ע"י ChatGPT עשויים לזהות הזדמנויות דירוג חדשות, שאולי היינו מפספסים.

ChatGPT

7) יצירת נוסחאות מורכבות בגיליונות Excel ו- Google Sheets

גיליונות Excel ו- Google Sheets הם חלק בלתי נפרד משגרת העבודה של אנשי שיווק דיגיטלי. לא פעם אנחנו נתקלים בצורך בהזנת נוסחה מורכבת לגיליון האלקטרוני שלנו, ומוצאים את עצמנו מקדישים זמן יקר לאיתור הנוסחה המתאימה, ולהבנת המבנה שלה.

ה- ChatGPT לגמרי יכול לחסוך לנו את הזמן במשימה הזו! פשוט נבקש ממנו למצוא לנו, לדוגמה, "נוסחה של Google Sheet אשר מעתיקה את כל השורות מ-sheet1 שבה העמודה "B" מכילה את המילה "חולצה". חשוב לבדוק את התשובה שמתקבלת ע"י ה- ChatGPT, היא לא תמיד תהיה נכונה ב-100%, אבל גם אם תצריך כמה תיקונים קלים היא לגמרי תחסוך לנו זמן חיפוש יקר!

8) הגדרת המרות פיקסלים מותאמות אישית

אנשי PPC ואנשי SEO מגדירים המרות באופן יומיומי. במקרים רבים נקבל את המענה המלא ע"י שימוש ב-Google Tag Manager, אבל הצרכים שלנו לעיתים מורכבים יותר.

מה אם נרצה להגדיר המרה מותאמת אישית, כאשר המשתמש מבצע פעולה מסוימת באתר, פעולה שאינה תכונה מובנית במערכת? לדוגמה, הגדרת אירוע המרה כאשר משתמש מגיע לעמוד הנחיתה וגולל 35% מהעמוד? לשם כך יש צורך בכתיבת קוד, וה- ChatGPT בהחלט יודע לעשות את העבודה!

היתרונות בשימוש ChatGPT

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים