למה כדאי להשקיע בעיצוב של עמוד 404/עמוד שגיאה באתר שלך?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כשנסגרת דלת אחת – נפתחת אחרת, אבל לעיתים קרובות אנו ממשיכים להביט בצער רב כל כך בדלת הסגורה, עד שאיננו רואים את זו שנפתחה בפנינו. (אלכסנדר גראהם בל)

במקרה של רבים מכם, ל״עמוד 404/עמוד שגיאה״ יש קונוטציה שלילית והוא נתפס משהו שעדיף לא להתעסק איתו.

בין אם אתם בניתם את האתר או שכרתם מישהו שיעשה זאת, רוב הסיכויים שזנחתם את כל מה שקשור לעמוד הזה.

למה? מה כל כך שלילי בעמוד הזה? הרי זה קורה לכולנו. לינקים שבורים, דפים שנמצאים בבנייה, תמיד ישנה איזשהי פירצה דרכה יכול לחדור עמוד 404.

בעזרת המדריך הבא אלמד אתכם איך להפסיק להתייחס לעמוד 404 בתור דלת סגורה (או לא לתת לו יחס בכלל) אלא בתור הזדמנות ולהשתמש בו למנף את העסק, להשאיר את הגולש באתר ואפילו להניע לפעולה.

מהו עמוד 404?

עמוד 404 יופיע במקרה של לינק שבור והוא  למעשה הודעת שגיאה שאומרת שהעמוד המבוקש לא נמצא.

בטוח ראיתם אותו בעבר. בד״כ הוא נראה ככה:

עמוד 404 קלאסי

משעמם ודלוח נכון?

עכשיו תחשבו בעצמכם, במידה וחיפשתם משהו והגעתם לעמוד כזה, לא רק שכמעט בטוח שתצאו מהאתר המדובר, אלא גם רוב הסיכויים שלא תחזרו לאתר הזה.

והופ, האתר הזה הפסיד אתכם!

לא חבל?

ואם העמוד שלכם היה נראה ככה:

לחצו על התמונה לראות את העמוד בלייב

כבר מרגיש יותר טוב נכון?

בסופו של יום עמוד 404 נועד לשרת את הגולש שמגיע לאתר שלכם. השקעתם כל כך בחווית המשתמש בכל האתר אבל שכחתם מהעמוד הזה

״אדם חכם יוצר יותר הזדמנויות מאלו שהוא מוצא״ (פרנסיס בייקן) אז בואו נלמד איך אפשר לשרת את הגולש ובו בעת להשתמש בעמוד זה כדי לכוון אותו לאן שתרצו.

איך ליצור עמוד 404 שישמור את הגולש באתר?

במידה ואתם מעצבים לעצמכם את האתר או שיש לכם בונה אתרים תוכלו לעצב את עמוד ה404 שלכם בצורה כזאת שיחזיר את הקורא לאתר או יעזור לו למצוא את מה שחיפש מלכתחילה.

איך עושים את זה? נכלול כמה דברים בעמוד:

  • תיבת חיפוש – דרכה הגולש יוכל לחפש בצורה ישירה את התוכן אליו ניסה להגיע
  • גלריה של קטגוריות קיימות דרכן הגולש יוכל להגיע לתוכן דומה בנושא אותו הוא חיפש
  • גלריה של פוסטים קיימים – גם אם הדף אותו הגולש חיפש לא קיים יכול להיות שזה יגרום לו להמשיך לטייל באתר
  • כפתור חזרה לדף הבית – כדי לנסות למנוע יצירה מהירה מהאתר
  • מרכיב הנעה לפעולה – אם יש לכם באתר מתנות
  • חינמיות / קורסים / הנחות הציגו אותם בעמוד כדי להניע לפעולה כמו הרשמה לאתר
  • יצירת קשר – חשוב מאוד שהגולש יוכל ליצור קשר עמכם בשביל שאלות בנושא של העמוד שלא נמצא או אפילו כדי לדווח לכם על הימצאותו של לינק שבור
  • טיפ – השקיעו בקופי ובתוכן של העמוד כדי למשוך את תשומת ליבו של הגולש ולמנוע את התנועה האינטואיטיבית לכיוון האיקס בקצה העליון של המסך. קופי טוב יכול לגרום לגולש לעצור לשנייה ולחשוב על זה שוב

תוכלו לעצב את עמוד ה-404 שלכם בעזרת כל בונה אתרים.

לפניכם סרטון הדרכה קצר שילמד איך לעצב עמוד 404 באלמנטור:

רעות שוגר
רעות שוגר

רעות שוגר היא יוצרת תוכן ועורכת ובעלת בלוג הטיולים Sugar Travels.

לבלוג של רעות

השארת פרטים:

השאירו פרטים
צרו איתנו קשר
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
השאירו פרטים
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
צרו איתנו קשר