מחסום כתיבה

7 דרכים לפתור מחסום כתיבה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

אתם מנסים לכתוב תוכן על העסק שלכם או של הלקוח וחווים מחסום כתיבה? לפניכם כל הדרכים להתגבר עליו ולמצוא נושאי כתיבה רלוונטיים ומעניינים.

הפסיכיאטר האלמותי זיגמונד פרויד אמר: "כאשר ההשראה לא באה אליי, אני יוצא ופוגש אותה בחצי הדרך". רבים מכותבי התוכן מכירים את המחסור בהשראה – אתם יושבים מול דף וורד לבן ומנסים לנסח טקסט שיקדם את העסק שלכם או של הלקוח שלכם. אתם כותבים שורה ואז מוחקים, תקועים מול אותו משפט במשך שעה ופשוט לא מצליחים להתקדם. זה סימן לכך שאתם חווים מחסום כתיבה.

מחסום כתיבה היא תופעה נפוצה, בעיקר כאשר אתם עומדים בפני לחץ, חוששים מביקורת ושאתם עייפים מדי מכדי להעלות רעיונות לנושאים. למרבה המזל, ישנן דרכים שונות שיעזרו לכם לשאוב השראה ולהתגבר על המחסום. לפניכם כל השיטות כיצד להשיג מוזה ולכתוב באופן חופשי ויצירתי:

גוגל טרנדס

גוגל טרנדס (Google Trends) זהו שירות של גוגל המאפשר לכם לעקוב אחר הטרנדים הכי חמים נכון להיום. באמצעות גוגל טרנדס תוכלו לגלות מהם הנושאים שמעניינים ביותר את קהל היעד שלכם, בהתאם למילות המפתח שהגולשים מקלידים במנוע החיפוש. כשתזהו מהם הנושאים הפופולריים והרלוונטים ביותר עבורכם, תקבלו רעיונות לכתיבת כתבות שימשכו את הגולשים אליכם.

גוגל אלרטס

גוגל אלרטס (Google Alerts) זהו כלי ניטור של גוגל ששולח לכם התראה במייל בכל פעם שישנו אזכור חדש ברשת לנושא שאתם עוקבים אחריו. כך לדוגמה, אם אתם מעוניינים לכתוב כתבה בנושא דשא סינטטי, גוגל אלרטס יעדכן אתכם כאשר ישנו אזכור חדש ברשת בנושא דשא סינטטי, כמו למשל – ירידת מחירי דשא סינטטי. כך תוכלו להיות תמיד עם היד על הדופק ולכתוב על הנושאים שבאמת מעניינים את קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם.

גוגל חדשות

דרך יעילה נוספת להתמודד עם מחסום כתיבה היא להשתמש בגוגל חדשות. מדובר באלגוריתם של חברת גוגל שאוסף עדכוני חדשות מיותר מ-50 אלף מקורות ברחבי העולם. גוגל סורק את המקורות החדשותיים האלו ומציג את המאמרים העדכניים ביותר מהחודש האחרון.

שימוש בגוגל חדשות יאפשר לכם לדעת מהם המגמות והשינויים בתחום עליו אתם מעוניינים לכתוב, ויעניק לכם רעיונות חדשים לכתיבת תוכן. שימו לב שיש להתאים את נושאי החדשות לקהל היעד שלכם – לא בטוח שמה שמופיע באתרי חדשות בארצות הברית יעניין את הקהל הישראלי.

חיפוש פנימי בפייסבוק

הרשת החברתית המצליחה ביותר בעולם, היא פלטפורמה נהדרת למציאת נושאים לכתיבה. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את מילות המפתח הרלוונטיות לתחום שלכם במנוע החיפוש של פייסבוק, ולבחון את תוצאות החיפוש. שם יופיעו לכם מגוון רחב של פוסטים של אנשים שעוסקים בנושא. לא רק שתוכלו לגלות מה באמת מעניין את קהל היעד שלכם, אלא שתוכלו למצוא זוויות חדשות לכתיבה שטרם חשבתם עליהן.

חיפוש פנימי בלינקדאין

גם הרשת החברתית לינקדאין היא פתרון נפלא לכותבי תוכן המתמודדים עם מחסום כתיבה. הרשת המקצועית, שמטרתה ליצור קשרים עסקיים, לסייע במציאת עבודה ועובדים וליצור שיתופי פעולה מקצועיים, היא מקום שבו אנשים מדברים על מה שבאמת מעסיק ומעניין אותם. חיפוש פנימי בלינקדאין עם מילות מפתח מסוימות, יוביל אתכם לפוסטים המדוברים ביותר סביב אותו נושא. מכאן אין ספק שתצליחו לשאוב השראה לכתיבה.

מחקר מתחרים

לפעמים כשיש מחסום כתיבה, הדרך הכי פשוטה להשתחרר ממנו היא לבדוק מה עושים המתחרים שלכם. כנסו לאתרי האינטרנט ועמודי הרשתות החברתיות של עסקים בתחום שלכם, וכך תוכלו לראות מהם הנושאים שעליהם הם כותבים וגם מהם כתבו על כל נושא. כמובן שמחקר מתחרים נועד כדי לתת לכם השראה, ולא כדי שתעשו העתק הדבק.

חשוב מאוד לכתוב תוכן מקורי, זאת על מנת שגוגל לא יעניש אתכם. כאשר האלגוריתם של גוגל מזהה אתרים שגונבים תוכן מאתרים אחרים, הוא דוחק אותם לעמודים אחרונים ולעיתים מעלים אותם ממנוע החיפוש. אז הפגינו את היצירתיות שלכם וכך תמשכו את הגולשים.

AnswerThePublic

כל כותב תוכן, בעל עסק ומקדם אתרים חייב להכיר את האתר AnswerThePublic. אתר זה מציג בפניכם את כל השאלות הקשורות במילות החיפוש שאתם מעוניינים בהן. התוצאות המופיעות מגיעות משאילתות אמיתיות של גולשים שביצעו חיפוש בגוגל וב-Bing, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שהשאלות האלו מעניינות גולשים רבים.

אם לדוגמה, ברצונכם לקדם מרכז גמילה מעישון, תוכלו להקליד את המילה עישון באתר AnswerThePublic. אז יופיעו מולכם שאלות עם מילת המפתח "עישון", כמו למשל כיצד ניתן להיגמל מעישון? איך להפסיק לעשן במהירות? או מהן הדרכים להפסיק לעשן? השאלות האלו יספקו לכם מגוון אדיר של נושאים למאמרים עבור האתר שלכם.

כאשר אתם בוחרים שאלה מסוימת שזוכה לפופולריות גדולה, חשוב לוודא שהמאמר שאתם כותבים אכן עונה על השאלה ומעניק ערך מוסף לגולש. ככל שתכתבו מאמרים העונים על השאלות שבאמת מעניינות את הגולשים, כך תיהנו מטראפיק גבוה יותר, תשפרו את המיקום של האתר שלכם בגוגל ותגדילו את קהל הלקוחות שלכם.

נשאר לכם טעם לעוד? לגמרי מבינים אתכם...
הרשמו וקבלו עדכונים לתיבת המייל שלכם
ספרו לנו מה אתם חושבים
(כן, גם הערות, הארות, טענות ומענות יתקבלו בברכה)