ניהול דף אינסטגרם – מחשבון אלמוני לדמות משפיעה

ניהול דף אינסטגרם – מחשבון אלמוני לדמות משפיעה

הדרך להגדלת כמות העוקבים שלכם באינסטגרם תלויה בהשקעה שלכם ובניהול נכון של הדף.

אחת מחמשת הרשתות החברתיות המצליחות ביותר היא אינסטגרם. עם יותר מ-700 מיליון משתמשים ברחבי העולם, אינסטגרם נחשבת לפלטפורמה אידיאלית עבור עסקים קטנים וגדולים כאחד.

אלא שהדרך לפסגה לא תמיד קלה. נדרשות סבלנות והשקעה רבה עד שהחשבון האנונימי שלכם יהפוך למשפיע ויסחוף אחריו עשרות אלפי עוקבים שעתידים להפוך גם ללקוחות שלכם.

אז אם אתם חולמים להיות משפיעני רשת, הנה לפניכם כמה טיפים לניהול דף אינסטגרם.

היכרות עם קהל היעד שלכם

על מנת להפוך את חשבון האינסטגרם שלכם למצליח בתחומו, עליכם להתחיל בראש ובראשונה מהיכרות עם קהל היעד שלכם ולהבין מיהם אותם עוקבים שאתם פונים אליהם.

אחד מהכלים השימושיים ביותר בניהול דף אינסטגרם הוא Instagram insights. מדובר על כלי חינמי המאפשר לכם לקבל נתונים דמוגרפיים על העוקבים שלכם, כמו מין, גיל, תחומי עניין, מיקום והפעילות שלהם באינסטגרם.

בנוסף לכך, תוכלו לקבל מ-Instagram insights מידע על הצלחת הפוסטים שלכם בקרב העוקבים, וכך ללמוד מה עליכם לשפר ומה עליכם לשמר.

לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית:

בניית אסטרטגיית תוכן 📝

אחד מהכללים החשובים של ניהול דף אינסטגרם, הוא להשקיע בתוכן מקורי, מעניין ואיכותי.

לא די בכך שתפרסמו כמה תמונות וסרטונים של המוצרים או השירותים שלכם. עליכם לבנות אסטרטגיית תוכן של ממש כדי לגרום לאנשים לעקוב אחריכם.

בחנו את הפעילות של המתחרים שלכם ברשת החברתית, ונסו לשאוב מהם השראה. כמובן שאין להעתיק מהמתחרים שלכם את הקונספט, אלא ליצור בידול מהם.

נסו להביא משהו חדש ומרענן שילהיב את קהל היעד שלכם ויגרום להם לזכור אתכם בין כל שאר המתחרים. השתדלו לחשוב מחוץ לקופסה ולהעלות תמונות מיוחדות שמספרות סיפור שלם

אינטראקציה עם הגולשים תוך ניהול דף אינסטגרם

ניהול עמוד של אינסטגרם כרוך ביצירת אינטראקציה עם הגולשים על מנת להגדיל את המעורבות שלהם. חשבו על מערכת היחסים שלכם עם העוקבים כמו על מערכת היחסים עם החברים שלכם.

חברים טובים נמדדים בין היתר בכך שהם מגיבים אחד לשני, משוחחים באופן תדיר, נפגשים לעיתים קרובות ומשתפים אחד את השני במה שמתרחש בחייהם. אינסטגרם עובדת באופן דומה.

אתם חייבים להיות בקשר יום יומי עם העוקבים שלכם. הגיבו לשאלות ולפניות שלהם, עשו להם לייק על המחמאות שאתם מקבלים מהם ופנו אליהם גם באופן יזום.

ערכו סקרים ופרסמו שאלות לעוקבים שלכם – למשל מה דעתם על המוצר החדש שהשקתם. הפידבק שתקבלו יסייע לכם בשיפור העסק שלכם ויגרום לעוקבים שלכם להרגיש שהדעה שלהם חשובה ומשמעותית עבורכם.

ניהול דף אינסטגרם ופרסום פוסטים בתדירות הנכונה

חשוב מאוד לפרסם באופן קבוע פוסטים כדי להשאיר את חשבון האינסטגרם שלכם בתודעה של העוקבים שלכם.

יחד עם זאת, פרסום בתדירות גבוהה מדי ו״הצפה״ של פוסטים ביום עלולים לגרום לעוקבים שלכם להסיר אתכם מהפיד שלהם. ניהול דף אינסטגרם מצריך מכם לדעת מהם הזמנים האידיאליים לפרסום פוסטים.

לפי מחקר שערכה חברת coschedule, הימים הטובים ביותר לפרסום הם שני וחמישי, והימים הגרועים ביותר הם רביעי וראשון.

בנוסף שעות השיא של גלישה באינסטגרם הם 09:00 בבוקר, כשאנשים בדרך כלל מתחילים את יום העבודה שלהם ושעות הערב. מומלץ לפרסם עד שני פוסטים ביום, וכך לשמור על איזון נכון.

שיתוף פעולה עם משפיעני רשת

אם אתם מעוניינים להרחיב את כמות העוקבים שלכם, אז הדרך המהירה ביותר לעשות זאת היא באמצעות שיתוף פעולה עם משפיענים שכבר בנו קהל עוקבים גדול.

אנשים נוטים לצרוך שירותים או מוצרים שהומלצו על ידי משפיעני רשת, משום שהם רואים בהם מודל לחיקוי וסומכים על הדעה שלכם.

אחת המשימות שאתם צריכים לקחת על עצמכם בכל הקשור לניהול דף אינסטגרם, היא לאתר את אותם משפיענים שיש להם קהל יעד הרלוונטי לעסק שלכם ולבקש מהם לקדם בתשלום את המוצרים או השירותים שלכם.

כך יותר ויותר עוקבים ייחשפו לדף האינסטגרם שלכם ויכירו אתכם. משפיעני הרשת בישראל הם סלבס כמו בר רפאלי, נטע אלחמיסטר וסטטיק ובן אל, אבל ישנם משפיעני רשת שפחות מוכרים מחוץ לעולם האיסנטגרם כמו דניאלה דואק, ליאל אלי ושירלי לוי.

שימוש ב״סטוריז״ במסגרת ניהול דף אינסטגרם

אין ספק שמלאכת הניהול אינה יכולה להיות שלמה בלי יצירת ״סטוריז״ (סיפורים). מדובר בתמונות או סרטונים קצרים שאינם מופיעים בעדכון החדשות, אלא באזור קטן מעליו.

הסטוריז מתפוגגים בתוך 24 שעות, אך ניתן לשמור אותם בכל אחד מהמכשירים שלכם ולעשות בהם בעתיד שימוש חוזר.

פרסום ״סטוריז״ מאפשר לכם להציג לעוקבים פוסטים אותנטיים יותר, שאולי לא מיישרים קו עם האסתטיקה המהוקצעת של שאר הפוסטים, אבל נותנים הצצה מעניינת לעסק שלכם.

אפשר להוסיף ל״סטוריז״ גיפים ואימוג׳ים משעשעים, לתייג דפים אחרים בחשבון, ולהעלות ״בומרנגים״ (הפיכת כמה תמונות לכדי סרטון קצר). כמות הסיפורים שניתן להעלות אינה מוגבלת והפיצ׳ר הזה זמין בכל העולם.

ניהול דף אינסטגרם באמצעות תוכן עם ערך מוסף

נסו לחשוב על עצמכם כגולשים. אתם נכנסים לעמוד אינסטגרם עסקי, וכל מה שמוצג בפניכם אלו פרסומות למוצר או לשירות שהעסק מנסה לדחוף לכם בכוח.

מה תעשו? סביר להניח שתינטשו את העמוד הזה ותיכנסו לעמוד אחר שיעניק לכם ערף מוסף.

זה נכון שהמטרה של ניהול דף אינסטגרם היא לקדם את עצמכם ואת העסק שלכם, אבל עליכם לזכור שתוכן שיווקי מדי רק מרחיק את הגולשים. אף אחד לא אוהב להרגיש שמנסים למכור לו דברים.

המסר השיווקי חייב להיות מעודן ואלגנטי. חשוב מאוד לשלב עם התוכן השיווקי גם תכנים שמעניינים את העוקבים שלכם, שמבדרים אותם, מרגשים אותם ויוצרים דיון ואינטראקציה עמם. החלוקה המומלצת של סוג התכנים היא כך: 20% תוכן שיווקי ו-80% תוכן עם ערך מוסף.

עקבו אחר הנוסחה הזאת ותיווכחו איך המעורבות בעמוד שלכם תגדל.

סידור Highlights

כמו שכבר אמרנו, ניהול דף אינסטגרם לא יכול להיות שלם ללא סטוריז בעמוד. אחד הפיצ'רים שכדאי להכיר בהקשר הזה הוא Instagram Highlights.

מדובר למעשה במעין תיקיית תוכן שבה מאוחסנים הסטוריז שלכם. בניגוד לשאר הסטוריז שנעלמים תוך 24 שעות, הייליטס נשארים כל זמן שנרצה אותם.

אפשר להגדיר את פרק הזמן שהם יישארו אצלנו בעמוד ומתי הם יירדו, ואף לסדר אותם לפי קטגוריות.

איך עושים את זה? לאחר שאתם משתפים את הסטורי שלכם, אתם יכולים לקשר אותו לתיקיית ההייליטס המתאימה. לכל תיקייה כזאת כדאי להכניס תמונת קאבר מעוצבת ומרשימה המשקפת את הנושא של התיקייה.

ל-Instagram Highlights יתרונות רבים. ראשית, הם מקנים מראה מאוד מקצועי, אסתטי ואטרקטיבי לחשבון האינסטגרם שלכם.

רושם ראשוני הוא חשוב לקידום וניהול דף אינסטגרם. בנוסף לכך, באמצעות הייליטס אפשר להבליט סטוריז שיווקים שמקדמים מוצרים וכך להגדיל עוד יותר את ההכנסות שלכם.

שימוש באינסטגרם רילס

הנה כלי נוסף שכדאי להכיר במסגרת ניהול דף אינסטגרם. אינסטגרם רילס (Instagram Reels) זהו פיצ'ר שמאפשר לצפות וליצור סרטונים קצרים שיכולים לקדם את המותג שלכם.

אם אתם מכירים את טיקטוק, אז ניתן לומר שריליס זה המתחרה של אפליקציית הסרטונים הסינית. באמצעות ריליס תוכלו להעלות סרטונים באורך של עד 30 שניות, להוסיף אפקטים שונים כמו מהירות או סלואו מושן, צלילים, מוזיקה, פילטרים ועוד.

אם אתם תוהים לעצמכם איזה סרטון ניתן להעלות, אז האפשרויות הן בלתי מוגבלות. כך למשל, תוכלו להעלות סרטון של "עשה זאת בעצמך" ולהעניק לקהל העוקבים שלכם מעין מדריך מקוצר ושימושי עבורם.

ממש כמו בטיקטוק, גם בריליס הסרטונים הפופולריים הם של מתכונים, ריקודים וגם מתיחות משעשעות. אפשרות נוספת היא להעלות סרטונים של לפני ואחרי הממחישים למשל שירות עיצוב בית, דיאטה, איפור ועוד.

תוכלו לשתף את הרילס שלכם בפוסט רגיל בעמוד האינסטגרם שלכם, לשתף אותו בסטורי כך שהוא ייעלם לאחר 24 שעות, או לשלוח אותו בהודעה פרטית. שימו לב שניתן להעלות לרילס אך ורק סרטונים ולא תמונות ובניגוד לסטוריז, ניתן להגיב לתוכן.

לסיכום, הדרך לניהול דף אינסטגרם בצורה מרשימה ולהפוך מאלמונים באינסטגרם לאושיית רשת ומשפיעה היא מורכבת.

יש מי שמזלזל בכוכבי אינסטגרם וטוען שהעבודה שלהם היא בסך הכל "לפרסם תמונות", אך כפי שנוכחתם לגלות מדובר בתהליך ארוך המצריך מחשבה רבה.

מומלץ להיעזר בפיצ'רים השונים של אינסטגרם, לנסות להיות כמה שיותר יצירתיים ולחשוב מחוץ לקופסה, ובעיקר – לשתף תוכן שמעניין את קהל היעד שלכם.

עם הרבה סבלנות והתמדה, גם אתם תצליחו לצבור קהל עוקבים רב ולהפוך את עמוד האינסטגרם שלכם לנחשק ופופולרי. בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

השארת פרטים:

השאירו פרטים
צרו איתנו קשר
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
השאירו פרטים
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
צרו איתנו קשר