בניית אתרים בזול – האם זה אפשרי?

בניית אתרים בזול - האם זה אפשרי

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

כשאנחנו מדברים על בניית אתרים בזול, אנחנו כנראה מדברים על בניית אתר מתאים לעסק, שנראה טוב, שמקדם את מטרות העסק, ומעניק ערך בצורה כזאת או אחרת לפעולותיו. האם ניתן לבצע בניית אתרים בזול מבלי להתפשר? שאלה טובה. התשובה הקצרה היא – שזה תלוי. יש רכיבים שאפשר לוותר עליהם על מנת להוזיל את המחיר. בכתבה זו, נדסקס על כמה מהם.

מהי בניית אתרים בזול?

בניית אתרים בזול היא כנראה לא כזו שתעלה אלפי שקלים וגם לא עשרות אלפי שקלים. אפשר שהיא תתאים לעסקים שפשוט לא רוצים ו/או לא צריכים יותר מדי מן אתר האינטרנט שלהם. 

בין אם זה כי התקציב השיווקי שלהם מושקע במקומות אחרים, או שהערך באתר לא נהיר להם באותו רגע. לעתים, אתר פשוט שיהווה כרטיס דיגיטלי – הוא די והותר. ולפעמים, הכוונה היא בכלל להקים חנות אינטרנטית מפוארת. כל מקרה לגופו.

בניית אתרים בזול עם פלטפורמות חינמיות?

דרך אחת לבצע בניית אתרים בזול היא כדרך שימוש במערכת חינמית של בניית אתרים. ובכך, ניתן למצוא פתרון PLUG AND PLAY – ליצור ולהתחיל להשתמש. יש לא מעט אתרים שבנויים על פלטפורמה חינמית, כמו וויקס וורדפרס. 

כמובן, ישנן עלויות המצטוותות לכך – כמו עלות הבנייה, עלות הדומיין, עלות ההתאמה האישית אם יש, עלות העיצוב המותאם אם רוצים – וכן הלאה. אך בעיקרון, ככל שלא מחפשים יותר ויותר התאמות אישיות, כך המחיר יכול להישאר קרוב יותר ל-כלום. האם זו הדרך האולטימטיבית לבצע בניית אתרים בזול? זה מאוד תלוי בצורך. 

חברה גדולה, באם היא רוצה אתר לשמה, יכולה לכל הפחות ליצור אתר שייצג אותה נאמנה – הן מבחינה פונקציונלית והן עיצובית. ועל כן, תהא מוכנה לשלם על ההתאמות המתבקשות לכך. למי שלא מעוניין בכך, ו/או אין אג'נדות לגבי האתר, אין סיבה שיבקש לאתר התאמות נוספות ועל פי כן יוכל לחסוך בעלויות המעורבות בכך.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

בניית אתרים בזול עם תבניות מוכנות מראש?

דרך נוספת לבצע בניית אתרים בזול היא כדרך שימוש בתבניות מוכנות מראש. ישנן תבניות הזמינות כבר בפלטפורמות חינמיות כמו וורדפרס וויקס. וישנן תבניות הניתנות לרכישה בעלות נוספת. בעיקרון, זה יכול לסייע להוזיל את עלות הבנייה. 

מעבר לכך, תבניות מוכנות מראש – אלו הן מעין עיצובים אשר עוצבו בידי מעצב בזמן מסוים. המעצב החליט לגבי הטיפוגרפיה, המרווח בין הפסקאות, חיבור בין פונטים, פלטת צבעים וכן הלאה. במילים אחרות – מדובר בעיצוב מוכן. וככל שהוא משרת יותר את המטרה לשמה יש רצון להקים את האתר, כך הוא יכול לחסוך זמן ומשאבים ביצירת נראות ופונקציונליות רלוונטיות לאותה מטרה. 

ולמי שרוצה ללכת את המטר הנוסף, יש אפשרות לבקש התאמה אישית של אותה תבנית רלוונטית, על מנת לדייק עוד אלמנטים עיצובים ופונקציונליים. כך או כך, זה עדיין יכול להיחשב בניית אתרים בזול כיוון שעריכה של עיצוב קיים, יכולה להיות מתומחרת אחרת מאשר יצירתו יש מאין – אך כל מקרה לגופו.

מה העסק באמת רוצה וצריך?

באופן עקרוני, אם אנחנו עושים שימוש בפלטפורמה חינמית ובתבנית עיצוב מוכנה מראש למען בניית אתרים בזול – יש לוודא כי זה בהלימה עם מטרות העסק. לדוגמה, אם אנחנו רוצים לפתוח אתר, על מנת למשוך גולשים לבית העסק – רושם ראשוני (ושני ושלישי וכן הלאה) כנראה יהיה משמעותי. 

אם האתר נראה מיושן, לא פרקטי לשימוש, לא שמיש במיוחד וכן הלאה – זה לא בהכרח יסייע לגולש לקבל רושם טוב ו/או את המידע שביקש לקבל כדרך האתר. ובכך, אתר שכזה לא בהכרח יקדם את מטרות העסק. 

בניית אתרים בזול לא בהכרח אומרת כי האתר הנוצר ייראה לא מקצועי, לא יפה ולא פרקטי – אלא שחשוב לשמור את מטרות העסק בהליך ההקמה, גם כאשר חושבים על בניית אתרים בזול.

במילים אחרות, אם נראות ופונקציונליות לא מהווה שיקול של ממש בעניינו של הלקוח להתקשר עם בית העסק – אז בניית אתרים בזול תוך וויתור על אלמנטים אלו – יכול בהחלט להוות צורת חשיבה הגיונית. 

ועם זאת, אם מדובר במשהו שאין לוותר עליו, אך עדיין רוצים לבצע בניית אתרים בזול – ישנה חשיבות דווקא כן לתעדף את הנראות העיצוביות והפונקציונליות הרצויה, גם אם הולכים על "אתר זול יותר להקמה".

האם בניית אתרים בזול מתאימה לך?

בקיצור, בניית אתרים בזול יכולה להתאים לחברות אשר מתעדפות השקעה מינימלית ככלות האפשר של התקציב השיווקי שלהן בבניית אתר, ועם זאת אכן היו רוצות נוכחות אינטרנטית מסוימת כדרך פיסת נדל"ן עם דומיין הנקראת אתר. 

אף על פי זאת, אין זה בהכרח יהיה נכון לבחור את ההצעה הנמוכה ביותר, או את האפשרות הזולה ביותר למען בניית אתרים בזול. כלומר, הנקודה היא לבחון באם המחיר והעלות, אכן שווה את התוצאה המובטחת – ובכלל, לדעת לאיזו תוצאה מכוונים.

 אין טעם לחשוב, "אני רוצה אתר, לא ברור לי מה אני רוצה – אך הבנתי שחשוב שיהיה אתר". כי אז, הרצון שלך לא בהיר לך, והבחירה שלך לא מתבססת על מה שבאמת חשוב לך. 

ולאור כך, לא ברור איך תבחר מי יסייע לך לבנות את האתר, מלבד תגית המחיר של שירותיו, או אלמנטים אחרים שלא בהכרח קשורים למה שבאמת חשוב לך שיקרה עם האתר, אם בכלל נכון לך להחזיק אתר כרגע.

בניית אתרים בזול יכולה לסייע לך להשקיע פחות כסף בתחילת הדרך של האתר. כלומר, עלות הקמתו תהיה זולה משמעותית בשלב הראשון של קיומו. מעבר לכך, בניית אתרים בזול יכולה להתאים למי שבאמת, לא דורש יותר מדי מן האתר. 

כלומר, מדובר בפרויקט קטן דיו כדי להצדיק תג מחיר נמוך בהתאם. כך או כך, גם אם תג המחיר נראה מפתה בתחילה, יש לוודא שהתוצאה הסופית עדיין הולמת את הרצון המקורי שלך עבור בניית האתר.

לסיכומו של דבר, אם נרצה לסכם מה שכתבנו כאן, בניית אתרים בזול יכול להתאים לאנשים שלא מעוניינים לקבל את שיא ההתאמה האישית מבחינה פונקציונלית ועיצובית. אולי כי הם לא יודעים מה הם רוצים, לפרטי פרטים – לגבי התוצר הסופי. לכן, נמליץ מלכתחילה – להבין מה הרצון לגבי התוצר, וכיצד התוצר הזה יכול לשרת את העסק. 

ולאחר שיש חזון ברור – לבצע השוואת מחירים ולראות מה מוצע. יכול להיות, שבהחלט ניתן לבצע בניית אתרים בזול עבור אותו חזון. ועם זאת, יש לוודא, כי השירות המוצע לשם כך אכן משרת את המטרה. 

אם לדוגמה, 30 עסקים מציעים לבנות את האתר עבור תג מחיר של 10,000 ₪, ובית עסק אחד מציע לבנות אותו עבור 1,000 ₪ – אפשר להתבונן ולבדוק מדוע.

האם מדובר בבית עסק שלא מעריך את עצמו דיו? האם הוא חדש בשוק? האם מדובר במבצע מיוחד? האם יש חוסר הבנה ואי תיאום ציפיות לגבי התוצר הנדרש? האם לאותו בית עסק יש אקסטרה זמן פנוי לפרויקט שכזה? האם ישנן "אותיות קטנות", המגבילות את השירות / התוצר המתקבל בדרך כלשהי? האם מדובר בהליך בניית אתרים בזול אשר מערב תבנית מוכנה מראש לאתר? אין דבר רע בתבנית שכזאת, למעשה, יש עבורה יתרונות רבים. 

לא רק שהיא יכולה לסייע בהפחתת המחיר, אלא גם יכולה לאפשר ללקוח לראות מה הכיוון, או אפילו הנראות הסופית של האתר מלכתחילה – כך שמלכתחילה ברור איך האתר יכול להיראות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים