בניית אתרים לארגונים שמשפיעים ומשגשגים

בניית אתרים לארגונים

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

העידן הדיגיטלי של היום מאופיין בנגישות. המידע זמין ונגיש לכל ובמרחק נגיעה. הטלפונים החכמים שברשותנו בעלי גישה לאינטרנט שהוא בעצם ספרייה גלובלית אין סופית של מידע. על השימוש באינטרנט כחלק בלתי נפרד מאורח החיים המודרני שלנו- אין עוררין.

היא עצומה והיא פוגשת אותנו בכל תחומי חיינו. הנגישות של מידע רב כל כך באופן מיידי כל כך משנה את כללי המשחק וכל עסק שרוצה להיות רלוונטי בתחומו מודע לכך שעליו להיות נגיש ללקוחותיו הפוטנציאליים על ידי אתר אינטרנט בבעלותו אשר מנגיש את המידע הנחוץ על בעל העסק.
הדבר הנ"ל חל לא רק על עסקים, אלא גם על עמותות וארגונים, קטנים כגדולים.

בניית אתרים לארגונים משמש ככלי תקשורת, ומאפשר יצירת פלטפורמה נגישה ליצירת מיתוג ומעורבות עם קהל היעד הרלוונטי.

בניית אתרים לארגונים היא דרך להנגיש את המוצרים והשירותים לקהל היעד. לשמור על תקשורת עם עובדים, שותפים ולקוחות, ויצירת אמון בקרב הקהילה. בניית אתרים לארגונים משרתת את המטרה ועוזרת להפיץ את הערכים, העקרונות והמשימות שהציב הארגון ושאליהם הוא מתחייב.

בניית אתרים לארגונים - מטרת האתר

בניית אתרים לארגונים הוא מהלך חשוב בביסוסו של כל ארגון באשר הוא. לאחר שהבנו זאת ואנו עומדים בפני תחילת התהליך. חשוב להבין את המטרה שלשמה האתר עומד לפעול, ולשם כך אנחנו צריכים להבין ולדייק את מטרות הארגון ולאפיין את קהל היעד שהארגון פונה אליו.

בניית אתרים לארגונים הוא תהליך בעל מספר שלבים, כאשר הראשון שבהם הוא הבנת מטרת האתר שלשמו האתר עומד. מטרת האתר הוא המצפן שמכוון את כל הספינה ולכן זהו שלב ראשוני, יסודי וקריטי בכל תהליך של בניית אתרים לארגונים.

כדי להמחיש זאת אתן דוגמה: בניית אתר לחברה מסחרית כלשהי על מנת להגדיל את היקף המכירות הוא תהליך שונה לגמרי מבניית אתר לארגון ללא מטרות רווח אשר מבוסס על תרומות. 

על ידי הבנת קהל היעד והעקרונות הבסיסים עליהם עומד הארגון, ניתן להבין מהי מטרת האתר ולבנות אותו כך שיענה על הצרכים הספציפיים בצורה הטובה ביותר, על מנת שנוכל להנגיש אותו לקהל היעד של הארגון.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

תכנון האתר

כמו בכל תהליך בנייה של בניין, התכנון של המבנה הוא שלב חשוב ומהותי לפני שמתחילים לבנות. גם בתהליכי בניית אתרים לארגונים, צריך להקדיש לא מעט זמן ומחשבה לפני שמתחילים לבנות את האתר.

כאמור תכנון נכון משמש כמצפן אשר מוביל את הספינה שלנו לייעדה. לאחר שהבנו את מטרת העל של האתר עלינו ליצור מפת דרכים לפיתוחה.

עלינו לחזור לצרכים היסודיים של הארגון על מנת להבין את הדרישות של הארגון מהאתר שמיועד להם. דרישות כגון: אסתטיקה של האתר, הפונקציונליות שלו והיעדים הכלליים שמנחים את האתר. אנחנו חוזרים לקהל היעד שהגדרנו. אותו קהל היעד שבעבורו התחלנו בתהליך בניית האתר.

הגדרת קהל היעד הוא שלב קריטי בתהליך בניית אתרים לארגונים. על ידי הבנה של מי הוא קהל היעד אליו אנו פונים ניתן להבין מה הם מחפשים, מהם נקודות הכאב שלהם ומהם העדפותיהם ועל ידי כך ניתן להתאים את התוכן, העיצוב וחוויית המשתמש באתר.
לדוגמא: ארגון אשר קהל היעד שלו הם מבוגרים בני 60+ יהיה שונה לגמרי בתוכן, בעיצוב ובחוויית המשתמש מארגון שקהל היעד שלו הוא זוגות צעירים בגילאי ה30. 

בתהליך בניית אתרים לארגונים-לאחר שהבנו את קהל היעד שלנו, אנחנו יכולים להתחיל לסדר את אסטרטגיית התוכן שלנו.

הארגון צריך להבין מהו המסרים המרכזיים שברצונו להעביר, ולקבוע איזה תוכן ייכנס ואיזה לא.
לאחר מכן לתעדף את התוכן ולסדר אותו בצורה שהופכת אותו לרלוונטית ונגישה כמה שאפשר עבור קהל היעד שלו.

עיצוב חוויית המשתמש

אפיון קהל היעד עוזר לנו לכל אורך הדרך בתהליך בניית אתרים לארגונים. חשוב להבין שאתר טוב נמדד על ידי חווית משתמש חיובית. חוויית משתמש חיובית כוללת בתוכה את הסיפוק והשימושיות שהאתר יוצר באינטראקציה עם המשתמש. ועל מנת לייצר חוויית משתמש חיובית יש לקחת בחשבון את ההתנהגויות, הציפיות והצרכים של קהל היעד שאפיינו עבור הארגון.

לחוויית משתמש חיובית יש שלושה עקרונות:

אינטואיטיביות: המשתמשים שמגיעים לאתר צריכים להיות מסוגלים לנווט בו בקלות ובאופן אינטואיטיבי. על מנת לעשות זאת יש לסדר את האתר בצורה הגיונית והיררכית. ולייצר תפריטי ניווט עקביים וברורים.

עיצוב רספונסיבי: אתר טוב צריך להיות מותאם לא רק לשימוש במחשב. כידוע, היום משתמשים רבים מבקרים באתרי אינטרנט גם דרך הניידים, לכן עיצוב רספונסיבי של האתר דואג לכך כי פריסת האתר התמונות והאלמנטים האינטראקטיביים יהיו מותאמים גם לשימוש בניידים ובעצם מאפשר חווית משתמש נוחה וברורה באתר גם בשימוש במכשירים שונים.

קריאה לפעולה: קריאה לפעולה בעצם מדריכה את המשתמש ועוזרת לו לבצע את הפעולות הרצויות באתר, כל אתר והפעולות הרצויות שלו (על פי מטרת האתר שנקבעה בהתחלה) בין אם זה הרשמה לניוזלטר, קנייה של מוצר או שירות או פנייה לארגון.

הקריאה לפעולה צריכה להיות ויזואלית, ברורה, תמציתית וממוקמת במקומות אסטרטגיים שיעוררו את תשומת הלב של המשתמש ויעזרו לעורר אינטראקציה.
עיצוב חווית המשתמש נשען על הבנת קהל היעד ומטרת האתר. והוא חלק חשוב בתהליך בניית אתרים לארגונים

בניית אתרים לארגונים - עיצוב חווית משתמש

יצירת תוכן איכותי

יצירת תוכן איכותי הוא אחד הדברים החשובים בתהליך בניית אתרים לארגונים. תוכן איכותי אשר מספק ערך לקורא המבקר באתר עוזר לבנות אמון כלפי הארגון.

אמון הוא רגש שכל ארגון רוצה לעורר בקהל היעד שלו. תוכן טוב ואיכותי הוא שונה מתוכן פרסומי והוא ממצב את הארגון כמומחה בתחום, דבר אשר עוזר לבסס את האמון ועוזר להחזיר את הקורא לבקר שוב באתר על מנת לקבל שוב תוכן בעל ערך. תוכן איכותי צריך להיות מעניין ורלוונטי, ועל כן יש כמה אסטרטגיות לבצע זאת.

הטקסט צריך להיות כתוב היטב, תמציתי וברור. כותרות ברורות וכותרות משנה, חלוקה לפסקאות, פיסוק והדגשה של משפטים חשובים. בנוסף, הטמעה של מילות מפתח ואופטימיזציה למנועי החיפוש חשובה למשיכה של תנועה אורגנית לאתר. תוכן ויזואלי כמו תמונות וסרטונים אשר מתיישרים עם מטרת האתר וערכי הארגון, תורמים לנראות של האתר ועוזרים ביצירת תשומת לב מהקורא.

תוכן איכותי וטוב באתר חייב להיות רלוונטי, לכן חשוב להקפיד על חידוש התוכן באתר. תוכן מיושן ולא מעודכן עלול לפגוע במוניטין של הארגון. בניית אתרים לארגונים מתבססת בהרבה מובנים על התוכן שנמצא באתר, וחשוב להבין שזהו תהליך בלתי פוסק. התחדשות התוכן והרלוונטיות חשובה לשמירה על המוניטין של הארגון.

פיתוח האתר

כל תהליך של בניית אתרים לארגונים מתחיל בהבנת הצרכים של הארגון והתאמתם לאתר.
הבנת הצרכים של הארגון עוזרת בהבנה של איזה מן אתר נדרש להקים ועל כן באיזה דרך לפתח אותו ומה המשתנים שיש לקחת בחשבון.

רבים מהאתרים נבנים דרך מערכות ניהול תוכן כגון וורדפרס אשר מספקות ממשק ידידותי למשתמש ומקלות על היצירה והניהול של האתר. מערכות אלה מושלמות לאתרים של ארגונים אשר דורשים עדכוני תוכן שוטפים.

גישה נוספת לפיתוח האתר היא דרך פיתוח מותאם אישית אשר מתבצע דרך שפות תוכנה.
פיתוח מותאם אישית הוא מורכב יותר, אך מאפשר גמישות רבה יותר בייעוד האתר והוא מותאם על מנת לעמוד בדרישות עסקיות ספציפיות.

פיתוח מותאם אישית מתאים לארגונים עם צרכים ייחודים לאתר שלהם או בעלי מבני אתרים מורכבים יותר. בבניית אתרים לארגונים יש לקחת בחשבון את גישת פיתוח האתר ואת פתרונות אחסון האתר על מנת להבטיח שהאתר יתאים לדרישות הארגון, יעבוד ביעילות ויספק ביצועים מיטביים.

בניית אתרים לארגונים - פיתוח האתר

השקת האתר ותחזוקתו

רגע לפני שהאתר מוכן לעלות לאוויר, ולקבל חיים במימד האינטרנט הנצחי. יש לבצע בדיקה כוללת לפני השקתו. הבדיקה מבטיחה שהאתר עובד כמתוכנן, מספק חוויית משתמש חלקה וחיובית ועוזר למנוע באגים עתידיים. בדיקת האתר כוללת את פונקציונליות האתר, את התאמתו בין המכשירים השונים (רספונסיביות) והדפדפנים השונים, אימות טפסים וקישורים וזיהוי תקלות.

בניית אתרים לארגונים דורשת תחזוקה שוטפת, לכן לאחר שהאתר עבר בהצלחה את כל הבדיקות ועלה לאוויר, חשוב לדאוג לו לתחזוקה. תחזוקת האתר באה לידי ביטוי בעדכונים שוטפים על מנת לשלב תוכנות חדשות, לתקן באגים ולטפל בפרצות אבטחה.

אמצעי האבטחה הם קריטיים בבניית אתרים לארגונים. הטמעת פרוטוקולי אבטחה, חומות אש וסריקת תוכנות זדוניות מסייעת להגן על האתר ועל המבקרים בו.

ניתוח ביצועי האתר

בואו נצא מתוך נקודת הנחה שבחיים, יש תמיד מקום לשיפור. גם בבניית אתרים לארגונים. התהליך לא נגמר בבניית האתר או בהשקתו. למידה תוך כדי תנועה היא חיונית על מנת לשפר את ביצועי האתר ולהישאר רלוונטיים.

כיום קיימים כלים שונים ומגוונים אשר יכולים לעזור במעקב בניתוח ביצועי האתר. כלים כגון גוגל אנליטיקס מפות חום והקלטת פעולות. כלים אלה מציגים את אופן האינטראקציה של המשתמשים עם האתר ועוזרים בהבנת נקודות לשיפור.

ניתוח ומעקב אחר הפעולות באתר עוזרת לנו להבין את מעורבותם של המשתמשים: זמן הכניסה והיציאה שלהם מהדף, שיעור קליקים והבנת אופן האינטראקציה של המשתמש עם האתר.

בנוסף שיעורי ההמרה באתר הם מדד חשוב ביותר שיש להתייחס אליו. בין אם הקריאה לפעולה היא לרכישת מוצר, הרשמה או מילוי טופס. שיעורי ההמרה עוזרים לנו להבין את האפקטיביות של רכיבי הקריאה לפעולה שבאתר שלנו.

כאמור, בניית אתרים לארגונים לא נגמרת בהשקת האתר. מעקב וניתוח חוויית המשתמש באתר היא חיונית להבנת נקודות החולשה והחוזקה באתר ושיפור חוויית המשתמש באתר.

קידום האתר

בניית אתרים לארגונים צריכה לדאוג לאופטימיזציה של האתר למנועי החיפוש על מנת למשוך תנועה אורגנית לאתר. קידום האתר במנועי החיפוש הוא עולם ומלואו. אך יש כמה עקרונות בסיסיים שיש להטמיע ולשלב אותם באתר על מנת למשוך תנועה אורגנית של משתמשים.

אופטימיזציה באתר מתמקדת בשיפור מבנה האתר והתוכן. זה כולל אופטימיזציה של מטא תגים, כותרות ומבני כתובות אתרים. שיפור מהירות ויעילות האתר והתאמתו למכשירים הניידים. מחקר מילות מפתח וזיהוי של מילות מפתח רלוונטיות שיש להטמיע בתוכן האתר עוזר למנועי החיפוש להבין את רלוונטיות האתר.

קישורים נכנסים באיכות גבוהה מאתרים מוכרים אחרים, בונים את אמון האתר בקרב מנועי החיפוש.

לסיכום

בניית אתרים לארגונים הוא תהליך מורכב מהרבה שלבים ומשתנים והוא לא מסתיים בהשקת האתר. אתר טוב דורש טיפוח ותחזוקה שוטפת. זהו ממש נכס דיגיטלי שמקבל חיים וביכולתו לשפר את עצמו ולהשתפר.

במאמר זה פירטנו באופן חלקי את השלבים בדרך לבניית האתר ואת השלבים שיש לקחת בחשבון לאחר השקת האתר. על מנת לבצע בצורה הטובה ביותר את בניית האתר לארגון שלך, בדרך שתציג את מטרות וערכי הארגון בצורה המושכת ביותר לקהל היעד, כדאי להיעזר באנשי מקצוע מהתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים