בניית אתרים לעמותות

בניית אתרים לעמותות

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

מוסדות ללא כוונות רווח כמו עמותות חייבות נוכחות אינטרנטית חזקה על מנת להשפיע בצורה משמעותית ולהגיע לקהל רחב ככל הניתן. בניית אתרים לעמותות שואפת להקים אתר אינטרנט מעוצב ושימושי אשר יהיה הפנים הדיגיטליות של העמותה כדי להציג את הייעוד, התוכניות וההשפעה של העמותה בצורה הטובה ביותר.

בניית אתרים לעמותות צריכה להיעשות באופן כזה שהנוכחות האינטרנטית היא מעניינת ואיכותית כך שהמודעות למטרה שלשמה הוקם הארגון הופכת ליעילה יותר ולברורה יותר עבור המבקרים באתר וכתוצאה מכך ניתן למשוך יותר מתנדבים מסורים ולגייס יותר תרומות חיוניות עבור הפעולות והיוזמות הנחוצות והחשובות של העמותה.

בניית אתרים לעמותות הופכת את האתר למקום מרכזי עבור העמותה בו המבקרים, התומכים והתורמים יכולים לקרוא אודות הארגון, לאסוף מידע לקחת חלק פעיל ביוזמות הארגון ולתרום ממש להצלחת הארגון. בניית אתרים לעמותות צריכה לייצר סיפור מושך עבור המבקרים באתר, תכנים ויזואליים מושכים ומשפיעים וקריאות ברורות לפעולה. באמצעות היבטים אלו ניתן לעזור לקהל להתחבר למהות העמותה בצורה עמוקה יותר ולעודד אותם לנקוט בפעולות הנחוצות ליוזמות העמותה.

אי אפשר להתעלם מהעובדה שנוכחות דיגיטלית חזקה בעידן של ימינו היא מרכיב מהותי בחייהם ובפעילותם של עמותות. בניית אתרים לעמותות עוזרת להגדיל את טווח ההגעה של העמותה אל קהלים שונים ומגוונים אך גם מחזק את המעורבות הקהילתית ואת תחושת האמינות והשקיפות של העמותה. בסופו של דבר אתר מעוצב ושימושי יכול לעזור לעמותה להתרחב ולקיים את המהות האמיתית שלשמה הוקמה.

כיצד בניית אתרים לעמותות מסייעת להם להשיג את מטרותיהם?

כדי שבניית אתרים לעמותות תתבצע על הדרך הטובה והיעילה ביותר, חיוני להבין את המטרות שארגונים ללא מטרות רווח שואפים להשיג דרך אתר האינטרנט שלהם. אתרים של עמותות שואפים להשיג בדרך כלל מגוון של יעדים וביניהם: הסברה חשובה להעלאת המודעות לפעילות העמותה, גיוס מתנדבים להרחבת כוח העבודה אשר מוציא לפועל את יוזמות העמותה, גיוס כספים דרך תורמים אשר מבינים את החשיבות של פעילות העמותה ויצירת מעורבות קהילתית על מנת לבנות קשרים עם תומכי העמותה.

בנוסף להבנת מטרות העמותה חשוב להבין מיהו קהל היעד של העמותה. כלומר מהו הדמוגרפיה שלו? תחומי העניין והמניעים שלו? הבנת מאפייני הבסיס של קהל היעד בשקלול עם יעדי העמותה עוזרים לפתח תהליך פורה ויעיל של בניית אתרים לעמותות כך שהאתר שנוצר מעוצב ומותאם ברמת התוכן כדי לייצר חוויית משתמש נוחה ומושכת עבור המבקרים באתר.

האתר צריך לדבר ישירות אל הצרכים והערכים של קהל היעד באמצעות סיפור מושך המציג באופן ייחודי וברור את מהות העמותה. האתר צריך לעורר את המבקרים באתר לפעולה על מנת לתמוך בפעילות הארגום וזאת על ידי הצבת קריאות ברורות לפעולה ברחבי האתר.

בניית אתרים לעמותות צריכה לתעדף את הבנת יעדי העמותה וקהל היעד בתור משימות מרכזיות בתחילת התהליך וזה כדי שהאתר יבנה מראשיתו בצורה נכונה אשר תואמת באופן אסטרטגי את מהות העמותה כך שהאתר שייבנה יוכל להניע השפעה רחבה ולהשיג הצלחה ארוכת טווח עבור העמותה.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

אלמנטים חשובים ליצירת אתר אפקטיבי

על מנת לבסס תמיכה רחבה בארגון בין אם על ידי תרומות, מתנדבים או הפצת הפעילות החשובה של הארגון לציבור הרחב. בניית אתרים לעמותות צריכה לקחת בחשבון מספר אלמנטים חשובים אשר יעזרו למשוך את המבקרים ולהניע אותם לכדי פעולה. 

  • ראשית סיפורים מעניינים ומושכים הם אלמנט מאוד אפקטיבי וחשוב בבניית אתרים לעמותות, חשוב לייצר נרטיבים על השפעת פעילות הארגון ועל האנשים שהם משרת.
  • חוויית גלישה חלקה המבטיחה ניווט נוח וידידותי למשתמש כדי לאפשר למבקרים באתר לבצע פעולות רצויות כמו השארת פרטים או מתן תרומה ללא בעיה או מאמץ.
  • דרך מאובטחת ונוחה עבור תומכים אשר מעוניינים במתן תרומה היא דרך הקמת פורטל תרומות, בנוסף חשוב שבאתר יהיו טפסי הרשמה למתנדבים אשר מעוניינים להיות מעורבים ולקחת חלק פעיל בפעילות הארגון.
  • בניית אתרים לאתרים לעמותות שואפת תמיד להגיע לקהל רחב ככל הניתן, לכן חיוני שבאתר תהיה אינטגרציה למדיה החברתית המאפשרת לשתף תוכן בקלות ולהתחבר לפעילות הארגון בפלטפורמות שונות.

חשוב לזכור שבניית אתרים לעמותות מציבה לעצמה יעדים ברורים בהקמת אתר שכזה. עמותות רוצות להיות מסוגלות לתקשר ביעילות את המשימה והחזון שלהם דרך אתר האינטרנט, לעורר השראה לפעולה ולבנות קשרים עם קהל התומכים שלהם. לכן יישום של אלמנטים אלו יכול להיות מאוד אפקטיבי עבור בניית אתרים לעמותות.

עיצוב אתר משכנע

אתר משכנע ומעוצב בצורה מושכת הוא מרכיב חשוב בבניית אתרים לעמותות. לאלמנטים הויזואליים של האתר יש תפקיד מרכזי בלכידת תשומת הלב של המבקרים באתר ובהעברת רגשות ומסרים בנוגע לקול הייחודי ולאופי העמותה. בתהליך בניית אתרים לעמותות ויצירת אתר משכנע עבור ארגון ללא מטרות רווח כדאי להתייחס ברצינות ולהשקיע במרכיבים החזותיים של האתר אשר מייצרים את חוויית המשתמש האידיאלית.

בתור התחלה כדאי להתרכז בצבעי האתר. התאמת ערכת הצבעים של האתר שתתאים למיתוג של העמותה ושתעורר את הרגשות הרצויים אצל המבקרים בתאר. תנועה רבה של משתמשים מגיעה היום לאתרים דרך המכשירים הניידים דרך מכשירים שונים בגדלים שונים. לכן אופטימיזציית האתר להיענות לנייד היא חשובה ואף הכרחית בימינו אם אנחנו מעוניינים לייצר חוויית משתמש חלקה עבור כולם.

ויזואליות משכנעת יכולה לבוא לידי ביטוי גם באמצעות תמונות וסרטונים אשר יעזרו לספר את סיפור העמותה בצורה מושכת ומשכנעת.
בניית אמון בקרב המבקרים החדשים באתר הוא מרכיב מרכזי בבניית אתרים לעמותות. מבקרים אשר לא מכירים את העמותה ירצו להכיר את הרקע של העמותה ומיהו הצוות שעומד מאחורי פעילות העמותה, לכן יצירת דף אודותינו מושקע מפורט ומעוצב היטב הוא אלמנט עיצובי חשוב בבניית אתרים לעמותות.

בסופו של דבר אתר אינטרנט מושך ויזואלית ומעוצב בצורה נוחה ויעילה עוזר להעביר את המידע החשוב עבור המבקרים באתר לבסס אמון ולהניע משתמשים לכדי ביצוע פעולות רצויות באתר.

אסטרטגיות ליצירת תוכן איכותי

התפקיד המרכזי של התוכן באתר הוא לעורר השראה בלב הקוראים ולהניע השפעה, זו הסיבה לכך שאסטרטגיית תוכן חזקה היא חיונית מאוד עבור בניית אתרים לעמותות. תוכן מעניין ואיכותי הוא המפתח ללכידת תשומת הלב של המבקרים באתר.
תוכן אתר המייצר השפעה והשראה יכול לבוא לידי ביטוי בכל מיני צורות:

  • הצגת ההשפעה האמיתית והעמוקה של פעילות העומתה דרך שיתוף סיפורי הצלחה.
  • הצהרת משימות העבודה של העמותה באופן שמבטא את ערכי העמותה ומטרותיה. ולהעצים את תרומתם של תומכים מסורים כאלה.
  • הצגת דוחות ונתונים המראים את התוצאות בשטח של פעילות העמותה כתוצאה מהתרומות והתמיכה בעמותה.
  • בניית אתרים לעמותות שואבת הרבה מכתיבת סיפורים כדרך לייצר השראה והשפעה. לסיפור יש את הכוח לייצר קשר רגשי עם התומכים והמבקרים החדשים באתר ולגרום להם להרגיש מושקעים באופן אישי בפעילות העמותה. 

המחשת חשיבות המטרה והדגשת הכוח של פעילות העמותה מעביר ביעילות את המסר והמהות שמאחוריו עומדת העמותה וכתוצאה מכך ניתן לטפח אינטראקציות משמעותיות עם קהל היעד באופן שיעזור להניע אותם לקחת חלק פעיל בעבודת הארגון בין אל זה בתרומה או בהתנדבות.

מינוף הרשתות החברתיות בהנעת תנועה לאתר

הרשתות החברתיות יכולות להיות כלי רב עוצמה להעצמת המסר של העמותה ולהפצתו עבור קהל רחב של אנשים. לכן, בניית אתרים לעמותות אשר שואפת למקסם את הצלחת האתר צריכה לדעת למנף את הפוטנציאל הקיים בשימוש ברשתות החברתיות ככלי להגדלת התנועה, הרחבת טווח ההגעה והגברת המעורבות.

שמירה על נוכחות פעילה ברשתות חברתיות כמו: פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר עמותות יכולות להגדיל את החשיפה שלהם ולייצר יותר תנועה אל האתר. נוכחות פעילה ברשתות החברתיות כוללת בדרך כלל יצירת לייבים, העלאת פוסטים אינפומרטיביים ותכנים אינטראקטייבים כמו סקרים.
בניית אתרים לעמותות צריכה להתחשב בפעילות המקוונת ברשתות החברתיות לכן האתר צריך לשלב כפתורי שיתוף המאפשרים למבקרים באתר לשתף תוכן על פני פלטפורמות שונות.

בניית אתרים לעמותות מעודדת שימוש עקבי ואסטרטגי ברשתות החברתיות ככלי נוסף וחשוב לטיפוח של קהילת תומכים מסורים.

מה הופך אתרי עמותות למצליחים?

אם ברצוננו לקחת את התהליך של בניית אתרים לעמותות לאפקטיביות המקסימלית שלו, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה בסופו של דבר באמת הופך אתר למצליח. לצורך תשובה לשאלה זו אנחנו יכולים להתחקות אחר אתרים מצליחים קיימים ולהפיק מהם תובנות חשוב עבור בניית האתר שלנו. יש כמה דוגמאות לאתרים כאלה:

ישנו אתר צדקה התומך ביוזמות מים נקיים ברחבי העולם והוא דוגמה לאתר מוצלח של ארגון ללא מטרות רווח. האתר מצליח למשוך את תשומת לב של המבקרים קודם כל בזכות עיצוב חזותי משכנע ומושך. לאחר מכן התוכן חושף סיפורים עוצמתיים ודוחות המסקרים את ההשפעה של העמותה בצורה שקופה אשר מהדהדת את רגשות התומכים והתורמים כאחד. האתר הזה שם דגש על הצגת עבודת הארגון באמצעות סיפורים סוחפים ודימויים חזקים וכך הוא מייצר חיבור רגשי חזק עם המבקרים ומניע אותם לעבר תמיכה בפעילות המבורכבת של הארגון.

מקרה בולט נוסף של אתר מוצלח כזה הוא DonorsChoose והוא מצטיין ביצירת מעורבות משתמשים על ידי שימוש בתכונות אינטראקטיביות לחיפוש אחר פרוייקטים ספציפיים בתחום החינוך. DonorsChoose נתן למעשה עדיפות לשקיפות, השתתפות התורמים ואחריותם כדי לבסס קהילה של תומכים המחפשים דרכים לתרום לפרוייקטים בתחומי החינוך.

התובנות מתיאורי מקרה אלה מלמדות אותנו המון בחשיבות של סיפור משכנע, עיצוב אתר ידידותי למשתמש, מעורבות קהילתית ושקיפות בבניית אתרים לעמותות. השגת היעדים של העמותה וטיפוח קשרים ארוכי טווח עם התורמים והתומכים בפעילות העמותה הולכים יד ביד עם רתימת כוחה של האותנטיות והסיפור המשכנע, העיצוב החזותי ומינוף הפלטפורמות השונות להגברת החשיפה של פעילות העמותה.

מדידת הצלחת האתר ושיפור מתמיד

בניית אתרים לעמותות היא תהליך וכדי לבנות אתר מצליח, המעקב וניתוח ביצועי האתר חיוניים ליעילותו ולתפקודו. על מנת להעריך בצורה טובה את השפעת המאמצים בבניית אתרים לעמותות ישנם כמה מדדי מפתח שכדאי לעקוב אחריהם. מדדי מפתח אלו יהיו: מעורבות משתמשים, סכומי תרומות, שיעורי המרות ותעבורת אתר.

מדדים אלו למעשה מספקים לנו תובנות חשובות לגבי המשך התהליך ובעצם לזהות תומים אשר דורשים שיפור. על ידי שימוש נכון בכלי הניתוח הקיימים, ניתן להתאים את האסטרטגיות המקוונות, לחדד את תוכן האתר והמסרים המועברים ובסופו של דבר למקסם את הנוכחות הדיגיטלית של האתר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים