חדשות הדיגיטל – חודש פברואר 2022

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

יותר מידע ונתונים על סוגי סרטונים ביוטיוב 📈

יוטיוב עובדת על דרכים לספק ליוצרי תוכן מידע ונתונים נוספים אודות הביצועים של סרטוניהם יחד עם דוחות מפורטים על ההכנסות ומקורות הצפיות. בנוסף, יוטיוב מתכננת לעזור ליוצרי תוכן לקבל רעיונות נוספים לתוכן באמצעות הדוחות.

חשוב לציין שבעוד על חלק מהדוחות יוטיוב עובדת ומפתחת, חלק מהדוחות הן רק בשלב הרעיון. יוטיוב מבינה שיוצרי התוכן בפלטפורמה שלה מעוניינים במידע נוסף על הסרטונים שלהם כדי שיוכלו לנתחם ולהפיק מהם דרכי פעולה עתידיות. כרגע, הבעיה המרכזית בניתוח הדוחות של יוטיוב היא שבמידה ויוצר תוכן מפרסם סרטונים רגילים, שורטס ושידורי סטרימינג – כולם נספרים אותו דבר. 

וזה בדיוק מה שיוטיוב רוצה לתקן, כך שהיא עובדת על מסך דוחות חדש שיציג סקירה כללית של פורמטי וידאו שונים וכמות הצפיות שלהם, כך שיוצרי תוכן יוכלו לראות את כמות השעות שכלל הסרטונים שלהם מכילים, כמות השעות שבו הם שידרו בלייב וכמה צפיות הם קיבלו בכל פורמט.

בנוסף, עבור יוצרי תוכן שמרוויחים מהתוכן שלהם, יוטיוב מתכננת להוסיף עוד מידע ונתונים על ההכנסות של יוצרי התוכן באמצעות פירוט נתוני ההכנסות לפי סוג הסרטון והאופן שבו ההכנסה נוצרה, כך שיוצרי התוכן יוכלו לראות בבירור כמה הם הרוויחו מסרטונים רגילים, שורטס ושידורי סטרימינג. יוטיוב גם מתכוונת להוסיף מידע נוסף אודות השיטות השונות שהיא מציעה למונטיזציה של התוכן.

דוח משמעותי נוסף שיוטיוב מתכוונת להוסיף יאפשר ליוצרים בפלטפורמה לקבל רעיונות נוספים לתוכן.

לאחרונה יוטיוב השיקה כלי נסיוני שמציג את הפופולריות של מונחי חיפוש ובאיזה נושאים יש חוסר בתוכן. כך שניתן לצפות שכלי זה ישולב עם הדוחות ויספק רעיונות נוספים שמתאימים לקהל היעד של יוצרי תוכן.

כרגע אין שום צפי לתאריך שחרור של הפיצ'רים החדשים ויוטיוב מתכוונת להמשיך ולעבוד עליהם לכל אורך השנה.

מודעות בפייסבוק רילס

פייסבוק מאפשרת למשתמשים לעשות מוניטיזציה לתוכן שלהם ע"י פירסום מודעות בפייסבוק רילס. הפיצ'ר החדש יצא באופן הדרגתי. הצפי הוא שעד אמצע מרץ פרסום מודעות ברילס יהיה זמין כמעט בכל המדינות שבהן כרגע ניתן לפרסם מודעות בסטרימינג.

הפיצ'ר החדש של פייסבוק עדיין בבדיקה, אך נכון לרגע זה אנו יודעים שמודעות ברילס יהיו זמינים בשני פורמטים:

  • באנרים
  • סטיקרים

 

שני הפורמטים יוצגו על הרילס בצורה שקופה, כך שהגולשים יוכלו לצפות בתוכן ללא הפרעות. המטרה של פייסבוק היא לשמור על המודעות מעודנות ככל הניתן. מיקום המודעה ישתנה בהתאם לפורמט המודעה, כך שמודעות מסוג באנר יוצגו בתחתית הפייסבוק ריל ואילו מודעות מסוג סטיקר יוצגו היכן שיוצר הריל יבחר.

הפיצ'ר החדש מתווסף כחלק מהתכנית של פייסבוק להשקיע כמיליארד דולר ביוצרי תוכן. כלים כמו פרסום מודעות ברילס, יאפשרו ליוצרי תוכן רבים לייצר עסקים יציבים בפייסבוק. ענקית הטכנולוגיה מבינה שיצירת תוכן לקוח זמן וכסף רב ולכן היא מתכוונת לתמרץ את היוצרים ליצור עוד בכך שהיא מחזירה נתח מההכנסות חזרה אליהם.

מטא-דאטה ביוטיוב עבור סרטונים חינוכיים 🎓

יוטיוב משיקה כמה שינויים עבור יוצרי תוכן וביניהם האפשרות לבצע אופטימיזציה לסרטונים חינוכיים ולימודיים באמצעות מטא-דאטה אשר יתווסף לתוצאות החיפוש בעתיד. כרגע השינוי תקף רק עבור תוכן באנגלית, אך יתכן ובהמשך הוא גם יגיע לשפות נוספות. סרטונים אשר יוגדרו כחינוכיים יוכלו להגדיר סט חדש של מטא-דאטה כדי לתאר את התוכן. בין סוגי המטא-דאטה שיתווספו:

  • סוג הסרטון
  • מערכת אקדמית
  • רמה לימודית
  • מבחן, קורס או סטנדרטי

חשוב לציין כי אף אחד מסוגי המטא-דאטה החדשים אינו חובה, כך שהכל נתון לבחירה.

למרות זאת, מומלץ להשתמש בהם מכיוון שבעתיד המטא-דאטה יתווסף לתוצאות החיפוש כדי לסייע לצופים להחליט האם התוכן עונה על הצרכים שלהם.

RankMath מבצעת אינטגרציה עם IndexNow עבור אתרי וורדפרס

RankMath הוא תוסף קידום אתרים לאתרי וורדפרס אשר צבר תאוצה בשנים האחרונות והפך לפופולרי. כדי לשמור על המומנטום, מפתחי התוסף מוסיפים עוד ועוד פיצ'רים ויכולות חדשות. הפעם, RankMath מעדכנים שהם תומכים ב-IndexNow כדי לאנדקס דפים במהירות רבה יותר.

כיום, אחת הבעיות הניצבות בפני בעלי אתרים ומומחי SEO היא שלוקח הרבה זמן, אנרגיה וכסף כדי ליצור תוכן איכותי וגם לאחר שהמלאכה הקשה מסתיימת, הם צריכים לחכות שבועות ויותר עד שהתוכן שלהם מופיע במנועי החיפוש המובילים.

האינטגרציה עם IndexNow באה לפתור את העניין הזה בכך שהיא מודיעה באופן אוטומטי ומהיר למנועי החיפוש כשעולה תוכן חדש או כאשר נעשים שינויים בתוכן, מה שמאפשר אינדוקס מהיר יותר ובכך גם לעלייה מהירה יותר בתנועה לאתר והמרות.

ברגע שהכל מותקן ומוגדר כמו שצריך, אין צורך לבצע פעולה ידנית כלשהי ו-IndexNow עובד באופן אוטומטי כדי לקצר את זמן אינדוקס התוכן משבועות-חודשים לימים בודדים.

אינסטגרם מאפשרת לעשות לייקים על סטורי 💖

עכשיו למשתמשי אינסטגרם יש דרך נוספת להראות את ההערכה שלהם ליוצרי התוכן האהובים עליהם באמצעות לייקים.  המטרה של אינסטגרם במהלך הזה היא לעזור למשתמשים לנקות את תיבות ההודעות שלהם. בעבר, הדרכים היחידות להגיב לסטורי היו לשתף אותו או להגיב תגובה – מה שגרם לגל הודעות שהציפו את תיבת ההודעה של מעלה הסטורי.

כאמור, עכשיו ניתן פשוט לסמן לייק לסטורי, כמו שעושים לכל פוסט אחר. כפתור הלייק יופיע בסטורי כאייקון של לב ומשתמשים יוכלו ללחוץ עליו כדי להביע את ההערכה שלהם לאותו סטורי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים