חדשות הדיגיטל – ינואר 2023

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

חסרונות של תוכן שנוצר ע"י ChatGPT שחשוב להיות מודעים אליהם

ה-ChatGPT הגיע לחיי אנשי הדיגיטל, ונראה שהולך לשנות את חוקי המשחק.
היכולות שלו מרשימות, ובראשן הפוטנציאל לחסוך לכותבי התוכן זמן יקר בכתיבת מאמרים.
חשוב להיות מודעים לכך שלתכנים שנוצרים באמצעות בינה מלאכותית יש גם חסרונות אשר פוגעים באיכות התוכן.

הכנו לכם רשימה של 5 החסרונות הבולטים:

  1. שימוש לא טבעי, ושימוש מופחת במטבעות לשון וביטויים.
    ה- ChatGPTלא הצליח להגיע לרמה האנושית של שילוב ביטויים ומטבעות לשון בטקסט. לפחות נכון לעכשיו, התכנים שהוא מייצר נוטים לשימוש מופחת, וגם לשילוב פחות טבעי של מטבעות לשון בטקסט. התוצאה: טקסט שנותן לקורא תחושה פחות "טבעית" ו"אנושית".
  2. ה- ChatGPTמספק מידע, אך לא מספק תובנות.
    בעוד שתוכן שנוצר ע"י בינה מלאכותית יודע לסכם היטב את הנושא, הוא לא יודע לשלב לצד המידע גם תובנות ייחודיות. זאת להבדיל מתוכן שנוצר ע"י בני אדם, אשר נוטים לשלב בכתיבת מאמר, לצד מידע אובייקטיבי, גם מידע המבוסס על הניסיון האישית והדעה הסובייקטיבית שלהם. קוראים נוטים להעדיף טקסט שמשלב גם תובנות ייחודיות ועמדות סובייקטיביות של הכותב.
  3. מידע מפורט ומקיף מידי.
    תהליך פיתוח ה- ChatGPT כלל קבלת פידבקים מבני אדם ("המדרגים"), אשר סימנו האם הם מרוצים או לא מרוצים מהתוכן שנוצר ע"י התוכנה. המדרגים האנושיים נטו להעדיף תשובות עם יותר פרטים, וכך נוצרה הנטייה של תכנים אלה להיות מפורטות ומקיפות מאוד. בהקשר זה, חשוב לשים לב שלא בכל תחום הקורא יעדיף תשובה מפורטת ומקיפה, בנושאים מסוימים העדפת הקורא תהיה דווקא לקבלת תשובה ישירה ותמציתית.
  4. ל-ChatGPT יש נטייה לשקר (כן! שמעתם נכון).
    כאשר נשאלת שאלה שדורשת ידע מקצועי מתחום מסוים, או כאשר נשאלת שאלה שאין לה תשובה, ה- ChatGPT נוטה להמציא עובדות בכדי לספק תשובה. למה? זה כבר נושא למאמר נפרד. בשורה התחתונה: הנה עוד סיבה טובה לבדיקה אנושית של מאמרי ה- ChatGPT לפני פרסומם.
  5. ה- ChatGPT עדיין נמצא בתהליך של למידה.
    חשוב לקחת את זה בחשבון. ההמלצה הרשמית של OpenAI היא להשאיר את בני האדם בתמונה, להיות מודעים למגבלות המערכת, ולוודא שיש להם את הכלים לאמת את התכנים שנוצרים ע"י התוכנה.

LinkedIn מציגה תכונה חדשה ומהפכנית בנושא ניוזלטרים

התכונה החדשה הזו של LinkedIn יכולה לעזור לנו למצוא את הניוזלטרים שחובה לקרוא, לגלות תכנים חדשים ולהישאר מעודכנים במגמות בתעשייה.

החל מ- 11/02/2023, כשמישהו מבקר בפרופיל שלך, הוא יוכל לראות את כל ההרשמות שלך לניוזלטרים ב- LinkedIn.
החברה שלחה הודעה למשתמשים, והסבירה שהיא מבצעת את השינוי הזה כדי לעזור לאנשים לגלות תוכן חדש ולהישאר מעודכן במגמות בתעשייה. הפיכת מנויי הניוזלטר לציבוריים היא חובה, ולמשתמשים אין אפשרות לבטל את הסכמתם לכך.

התכונה החדשה הזו של LinkedIn היא תוספת מבורכת לפלטפורמה. זה יאפשר למשתמשים לגלות תוכן חדש, לאתר מגמות בתחומי העניין שלהם, ויכול לעזור להגביר את ההרשמות עבור מפרסמי הניוזלטר.
עבור עסקים ויוצרי תוכן, מודעות לניוזלטרים האהובים על קבוצה מסוימת של אנשים יכולה לסייע במיקוד ובפיתוח תוכניות שיווק חדשות.

TikTok מאשרת: הצוות שלנו יכול להחליט מה יהפוך לויראלי

עובדי TikTok יוכלו מהיום להרחיב ידנית את טווח ההגעה של סרטונים על ידי שימוש בכפתור "חימום". במילים אחרות, הם יוכלו לקדם סרטונים מסוימים באופן ידני, עפ"י שיקול דעתם.

כפתור ה"חימום" החדש, שזמין לחלק מעובדי TikTok , עוקף את האלגוריתם שנועד להניע את חווית ה-TikTok, ומאפשר לעובדים מסוימים להגביר סרטונים לתוך ה- For You, להשגת מספר מסוים של צפיות בסרטון.

"אנחנו מקדמים כמה סרטונים כדי לעזור לגוון את חווית התוכן ולהציג סלבריטאים ויוצרים מתפתחים לקהילת TikTok", אמר דובר TikTok, ג'יימי פבאזה, לפורבס. "רק לכמה אנשים, המבוססים בארה"ב, יש את היכולת לאשר תוכן לקידום בארה"ב, והתוכן הזה מהווה כ-0.002% מהסרטונים בעדכוני For You."

תגובת גוגל להצלחת ה- ה-ChatGPT של OpenAI

ה-ChatGPT של OpenAI עלול לאיים על עסקי החיפוש של גוגל, מפני שהוא מספק דרך חלופית לחיפוש מידע.
מייסדי גוגל אישרו כי יש שינוי בתכניות הפיתוח הקיימות של החברה, עם דגש על האצת פיתוח הבינה המלאכותית. גוגל מתכננת להשיק השנה גרסה של מנוע החיפוש שלה עם יכולות ChatBot. גוגל מתכננת להשיק יותר מ-20 מוצרי AI חדשים, ולהציג גרסה של מנוע החיפוש שלה עם יכולות ChatBot כבר בשנה הקרובה.

סטארט-אפים שונים כמו You.com ו-Neva כבר עקפו את גוגל במירוץ, ע"י מתן היכולת לענות על שאילתות באמצעות צ'אט בוט הדומה ל-ChatGPT. בנוסף, מיקרוסופט מפתחת גרסה של Bing המשתמשת בטכנולוגיית צ'אט בוט, שצפויה לצאת במרץ, לפי הדיווחים.
כל אלה יכולים להסביר את הדחיפות המורגשת בגוגל בכל הנוגע לבינה מלאכותית. בכדי לשמור על יתרון תחרותי, גוגל תהיה חייבת להישאר בקצב ההתפתחות בתחום שלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים