7 ווידג'טים עוצמתיים לקידום אתרים

7 ווידג'טים עוצמתיים לקידום אתרים

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

אלמנטור היא לא רק מערכת לבניית אתרים, אלא כלי שיווקי חשוב ואפקטיבי. הכירו את הווידג'טים שיעזרו לכם למשוך ולהלהיב את הגולשים.

אלמנטור הפכה לחלק חשוב מתעשיית השיווק הדיגיטלי, בארץ ובעולם. אלמנטור משמשת לבניית אתרים, עיצוב עמודים ושיפור חוויית משתמש – אך גם לצורך קידום אתרים באינטרנט. כן כן, קראתם נכון. המערכת של אלמנטור מסייעת באופן שוטף למקדמי אתרים ואף מתממשקת עם תוספי SEO.

כדי לעשות לכם קצת סדר במגוון הרחב של האופציות שמציעה המערכת של אלמנטור, מיפיתי עבורכם שבעה וידג'טים שוברי שוויון בכל הנוגע להתנהגות גולשים באתר, חוויית המשתמש של הלקוחות הפוטנציאליים ושיווק האתר לקהל היעד.

1. פוסטים

יצרתם מאמרים עבור האתר שלכם? מצוין, עכשיו כדאי להנגיש אותם בצורה ברורה ואוטומטית לגולשים, ולשם כך מומלץ להשתמש באלמנט פוסטים (Posts). זהו וידג'ט מרכזי שמאפשר הפצה של מאמרים מהאתר במגוון עמודים, וכך מגדיל את החשיפה אליהם.

תוכלו לבצע הטמעה דינמית המתעדכנת באופן אוטומטי ו"שואבת" את הפוסטים לעמוד שתבחרו, למשל בלוג. בנוסף, תוכלו לקבוע אילו קטגוריות שולחות פוסטים לאילו עמודים, ולשלוט באורך התקציר, גודל התמונה הראשית ופרטים נוספים שיוצגו עבור כל פוסט. כמובן שאזורי מאמרים באתר מהווים סביבה סופר נוחה לקידום אורגני של מגוון שאילתות חיפוש בגוגל.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

2. ספוילר / אקורדיון

אלמנטים אלו פופולריים בעמודים בהם ישנם תכנים שמעניינים רק חלק מסוים מהגולשים: הרחבה על נושאים, פוסטים שמתרחקים מעט מהנושא המרכזי של האתר, שאלות ותשובות וכו'. העולם הדיגיטלי הולך לכיוון ויזואלי וכדי לייצר כמות גדולה של תוכן מבלי לפגוע בוויזואליות, מומלץ להשתמש באלמנטים כמו ספוילר או אקורדיון.

אולי אתם תוהים, למה הצבתי את שני האלמנטים האלה באותו הסעיף. ההסבר לכך נעוץ בתפקוד הדומה שלהם. אקורדיון מציג את התוכן בצורה חשופה לגולש וניתן לסגור אותו על ידי כיווץ של הקובייה, ואילו ספוילר מציג את התוכן בצורה סגורה וניתן לפתוח אותו על ידי לחיצה על כפתור +.

3. קישורים לרשתות חברתיות

בכדי להפוך את הביקור באתר למערכת יחסים ממושכת, רצוי להוביל את הגולשים למעקב אחר העמוד של העסק ברשתות החברתיות. שם נוכל להמשיך "לטפטף" להם מידע רלוונטי ולשמור עליהם קרוב.

השאיפה הברורה של רוב האתרים היא לנתב את הגולשים למטרה הסופית – רכישה, השארת פרטים וכו' – אך הדבר אינו סותר את הבנייה של מערכת יחסים ארוכת טווח ואת השיווק השוטף לאותו קהל שכבר הביע עניין ולרוב מחפש "בית חם" כדי להמשיך ולעקוב אחר התחום שמסקרן אותו.

4. כפתורי שיתוף ברשתות חברתיות

אמצעי נפוץ להגברת החשיפה של תכנים מהאתר הוא שיתוף ברשתות חברתיות. מדובר בערוץ שיווק שרק צובר תאוצה בשנים האחרונות, ולעיתים מהווה זירה מרכזית לניתוב התנועה לאתר. ויראליות בעידן הרשתות החברתיות היא עוצמתית, ולפעמים ציוץ אחד יכול להפוך עולמות.

בנוסף, למקדמי האתרים בינינו, מנוע החיפוש של גוגל מזהה שיתופים ברשתות חברתיות כסיגנלים חברתיים ואינדיקציה אמיתית לרלוונטיות ואטרקטיביות של התוכן ששותף בהם. כך שבהחלט מומלץ להבליט כפתורי שיתוף, ובכלל לעודד את האינטראקציה עם הגולשים.

5. תוכן עניינים

פוסט איכותי נמדד לא רק ברמת התוכן שבו אלא גם באלמנטים הסובבים אותו – ובחוויית המשתמש הכוללת של הגולש. תוכן עניינים תורם משמעותית ליצירת סדר עבור הגולש (בעיקר בתכנים ארוכים) ומאפשר לו לנווט בין כותרות המשנה השונות.

תוכן העניינים "שואב" אליו כותרות מהפוסט והופך אותן ללחיצות, כך שמבקרים יוכלו למצוא בקלות ובמהירות את הנושאים שרלוונטיים להם. וידג'ט זה הוא סופר קריטי לתכנים ארוכים, אותם נרצה להעביר מבלי להתיש את הקוראים ולגרום להם לגלול מספר רב של פעמים בכדי להגיע לפסקאות שמעניינות אותם.

תוכן עניינים

6. טופס

אחד הווידג׳טים המרכזיים באלמנטור הוא הטופס לאיסוף פרטי לידים (לקוחות פוטנציאליים). עם כל הכבוד לערוצי השיווק השונים – כמו רשתות חברתיות, קידום אורגני בגוגל וקמפיינים ממומנים – חשוב לזכור מהי המטרה המרכזית של האתר.

ברוב המקרים, השאיפה הגדולה ביותר שלנו היא לאסוף פרטים של גולשים המעוניינים במוצר או בשירות. אלמנט טופס (Form) מאפשר יצירה של שדות פרטים עם אופציות עיצוב אטרקטיביות והגדרות מילוי מותאמות אישית, לפי ההעדפות של הגולשים והאתר.

באחת הגרסאות האחרונות של אלמנטור, נוספה האפשרות להגדיר טפסים רב־שלביים. מדובר בפיצ'ר מעניין שמאפשר למנהלי אתרים לדלות פרטים נוספים מגולשים בסבלנות ותוך שמירה על סדר. טופס רב־שלבי שימושי בעיקר באתרי מסחר מקוון (E-Commerce) או במקרים בהם יש צורך במגוון פרטים מהגולשים, ומאפשר לחלק עבורם את השדות הנדרשים.

7. חיפוש פנימי באתר

זהו פיצ'ר שרבים נוטים להזניח: האפשרות לבצע חיפוש בתוך האתר עצמו. אז נכון, מדובר בכלי שימושי בעיקר עבור אתרים גדולים, לאזורי מאמרים או לאתרי מסחר, ובכל זאת, תנו לגולשים את האופציה לחפש בעצמם את מה שהם צריכים. אין ספק שזהו חלק בלתי נפרד מחוויית משתמש טובה. המטרה היא להקל על הגולש ה"עצלן", ולחסוך ממנו שיטוטים ממושכים ומיותרים, שבסופו של דבר מובילים לזיכרון שלילי מהאתר ופעמים רבות אף לנטישה במהלך החיפושים המייגעים.

לסיכום

רשימת האלמנטים שצוינו במאמר זה היא הבסיס לשיווק באינטרנט, כמובן שהכול תלוי בסוג האתר, במטרות שלו ובצרכים של קהל היעד. הקפידו על חוויית משתמש טובה, גוונו את הדרכים שבהן אתם מנגישים את המידע לקהל שלכם והציעו לו אופציות מתקדמות.

השיווק באינטרנט כיום שונה מאוד מזה שהכרנו לפני חמש או עשר שנים. המאבק הוא על הגולש הבודד, במטרה לספק לו חוויה שלא ישכח, ימליץ עליה – ואפילו יהפוך לעוקב מסור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים