ניהול מוניטין ברשת – לעסקים שמחפשים שליטה במוניטין

ניהול מוניטין ברשת - לעסקים שמחפשים שליטה במוניטין

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

לא הרבה יודעים, אך הם יכולים להשפיע על מה יעלה בתוצאות החיפוש כאשר יחפשו את שמם. יכול להיות שהם רוצים זאת מחמת היעדר האזכורים לשמם, אף על פי שאולי הם מובילי תעשייה ומנהיגים בתחומם. ויש כאלו שרוצים זאת כי, ובכן, לא דיברו עליהם יפה ויש הכפשות לרוב.

במקום שגוגל יעלה את אותן הכפשות, ניהול מוניטין ברשת מאפשר לייצר תוצאות חיפוש חלופיות שדווקא מעלות גרסאות אחרות לנאמר.

מה מטרתו של ניהול מוניטין ברשת?

הנה השורה התחתונה: מטרתו של ניהול מוניטין ברשת היא להשיג שליטה על תוצאות החיפוש כשמחפשים אותך. זה קצת כמו לצאת לבליינד דייט, כאשר הצד השני בירר עלייך פרטים כדרך חברים משותפים וכולם אמרו שאתם אחלה.

אז איך עושים את זה? הצורה התמציתית להסביר את זה היא שאנחנו מייצרים נכסים, מקימים פרופילים ברשתות חברתיות ובאופן כללי מנהלים את מה שקורה ברשתות חברתיות כדי לגרום לאזכורים חיוביים לעלות לתוצאות החיפוש כשמישהו מחפש את שמך.

הכל מתחיל מזה שאינך קיים ברשת. מדוע זו בעיה? ובכן, מדובר במצב שמוביל לשתי השלכות שליליות:
1. אי פרסום
2. פגיעות להכפשות

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

מדוע חשוב להציף את הרשת באזכורים חיוביים?

נתחיל עם הסעיף הראשון. אי פרסום, משמעו כפי שניתן להניח – אי הפרסום ברחבי הרשת. ניהול מוניטין ברשת נועד לקחת את כל המצב הזה ולהפוך אותו על פיו.

אם אנחנו מחפשים רופא מומחה לעניין מאוד ספציפי, כמה נחמד זה יהיה למצוא אותו ברשת בקלי קלות, כולל אינסוף אזכורים המדווחים על מעשיו ומציינים מדוע הוא כזה מומחה? באם הינך מומחה בעל שם לתחומך שלא ניתן למצוא ברשת, החדשות הן שאינך מפורסם דיו בתוצאות החיפוש ועלינו לשנות זאת.

לא רק כדי שהעולם ידע יותר על גבורתך, אלא כדי שאם לקוחות ו/או מעסיקים ירצו לדעת את סיפורך הם ייתקלו באספקטים מחמיאים המציינים את פועלך.

זה מאוד שונה לחפש שם של עובד או ספק פוטנציאלי ולא למצוא כלום, לעומת למצוא פרויקטים שונים, המלצות וכל מיני אזכורים המציינים את העשייה החיובית שלו בעולם. ועל פי כן, אנחנו לוקחים את כל מה שאותו אדם כבר עשה בחייו, נודע עבורו ומה שיש לחברה ולאנשים שהשפיע עליהם להגיד אודותיו ונותנים לזה במה (מרכזית).

ניהול מוניטין ברשת לא נועד להמציא לך אלטר אגו אינטרנטי כדי להעלות אותך למלוכה דיגיטלית. אלא פשוט להעלות למודעות הרשתית מה עשית בחייך ואולי לא טרחת לספר בגאון. ובכך, אתה זוכה לפרסום חיובי. וזה נהדר. כשאתה מפורסם, פחות קל לך להיות מוכפש. איך זה הגיוני? כל זה, בפסקה הבאה.

ניהול מוניטין ברשת - מונע נזקים לעסק

כיצד ניהול מוניטין ברשת יכול לספק הגנה?

באופן עקרוני, אנחנו מניחים שאם מישהו מקבל את אור הזרקורים אזי שהוא מושך יותר תשומת הלב. הדבר מתבטא בכך שיהיו כאלה שיאהבו אותו ויהיו כאלה שלא. על כן, מה הטעם לעשות ניהול מוניטין ברשת ולמשוך יותר "אש" (או אור)? שאלה מצוינת. במילים פשוטות, כאשר אתה מפורסם פחות קל להכפיש אותך.

כי העולם כבר מספר עליך דברים טובים. אך אם העולם לא אמר עליך כלום, ולפתע עולות הכפשות – הרי שאותן הכפשות מהוות יותר אחוזים מהתכנים הקיימים ברשת. ואילו, באם כבר היו המון אזכורים חיוביים, הרי שאותן הכפשות היו מקבלות פחות מקום באופן יחסי, שכן כבר יש תכנים אחרים אשר מרכיבים את העוגה.

למעשה, ניהול מוניטין ברשת מאפשר לך לתת דומיננטיות מסוימת דווקא לתכנים החיוביים. וזאת, כי ניהול מוניטין ברשת נעשה באמצעים אינטליגנטיים, מכניים ומקצועיים כדי לקדם את התכנים החיוביים המאזכרים את שמך. בעוד שסביר שאותן הכפשות אינן זוכות לאותה תשומת לב מקדמת.

ובכך, כדרך ניהול מוניטין ברשת יש לך את האפשרות לדחוף לראשית הבמה את האזכורים החיוביים, כך שגם אם ישנן הכפשות – הפרופילים האינטרנטיים המאזכרים את שמך לטובה לוקחים את כל הבמה.

וגם אם מעסיקים, ספקים, לקוחות ושלל גורמים אחרים אכן נחשפים להן, הרי שהם גם ייחשפו מכורח הנסיבות להמון אזכורים חיוביים כך שתהיה להם האפשרות לקבל הקשר רחב יותר על המתרחש.

בייחוד אם כמות האזכורים החיוביים תקודם יותר במעלה תוצאות החיפוש במנועי החיפוש ותהיה רבה משמעותית יותר מכמות האזכורים השליליים.

מה באמת קורה במסגרת התהליך?

במסגרת ניהול מוניטין ברשת אנחנו מנהלים קמפיין של ממש המתייחס לכל הזירות האפשריות בהן ניתן לאזכר אדם לחיוב או שלא. ובכך, לקחת שליטה על כל המקומות בהם ניתן לדבר על אדם ולקבוע את הטון עבור אותן זירות.

אחד המקומות הראשונים בהם ניתן לעשות סדר, הוא כמובן גוגל. כאשר אנשים מחפשים מידע על לקוח, בית עסק, עובד פוטנציאלי, מעסיק (ואי אילו גורמים) שהם רוצים לעשות איתם עסקים, הם בנקל יכנסו לגוגל ויאייתו את שמו. הסכנה גבוהה ככל שאותם אנשים יודעים לאיית יותר טוב (קריצה).

באם התרחש תהליך איות מוצלח, אותם אנשים ייחשפו כמובן לאתר הבית של החברה (אם מדובר בחברה ואם ישנו אתר בית), ואז לשאר עשרות התוצאות האפשריות.

יש לוודא שכל אחת מהן, או לפחות חלק ניכר מהן מאזכרות דברים טובים. שכן זה דבר אחד להיכנס לאתר החברה ולראות כמה החברה חושבת שהיא עצמה מצוינת; זה דבר אחר לראות נכסי מדיה אחרים מאזכרים זאת בזירות שונות לחלוטין.

קמפייני ניהול מוניטין ברשת שואפים להשתלט על העמוד הראשון של גוגל, ובהמשך גם על העמוד השני (ואולי הלאה מכך אם מתבקש) כדי לשלוט על מה שמופיע בתוצאות החיפוש ולפזר מילים טובות וחינניות המאפשרות התרשמות חיובית מאותו גורם מחופש (ומאוית כראוי).

ניהול מוניטין ברשת ופגיעה כלכלית

כיצד קמפייני ניהול מוניטין יכולים לעזור לך להציג תמונה רחבה יותר?

ניהול מוניטין ברשת יכול להיות תרופה מקדימה למכה, לא רק למקרי הכפשות אלא גם למקרי חוסר שביעות רצון ממוצר או שירות. אמנם, אם אכן ישנם אזכורים שליליים אותנטיים, אין זה בהכרח ממקומו של אותו נמנען להימנע מלתת להם מקום.

שכן מדובר בפידבק ממשי לתחום עיסוקו, ואם הוא באמת בטוח בעצמו הוא לא יטרח לפעול ולהסתיר אותם. אך הוא כן יכול להפיץ את הרשת בדברים אחרים שהוא כן עושה טוב, כדי "להשלים את התמונה". בייחוד אם ברור לאותו אדם כי יש אנשים שיתחברו למה שהוא עושה ויש אנשים שלא יתחברו והוא לא באמת יכול לשלוט בזה.

ואילו, כן חשוב לו ליידע את לקוחותיו (או מעסיקיו, וכו') הפוטנציאליים שהוא אכן עושה כמיטב יכולתו והתוצאות בהתרועעות עימו אכן טובות וחיוביות. וזאת כדי לחשוף "מגגלים עתידיים" (מלשון Google), לרשמים חיוביים, או גם לרשמים חיוביים, כך שתהיה להם תמונה יותר שלמה לגבי תחום עיסוקו. אפשר שזה מאוד ישפיע על שיקול הדעת שלהם בנוגע לצעד הבא שלהם לעברו.

יש לא מעט זירות אחרות בהן אנחנו יכולים לבצע ניהול מוניטין ברשת לרבות אינדקסים ופורטלים, תגובות וביקורות, מדיה חברתית וכיוצא בזה.

יש לא מעט פעולות שאנחנו יכולים לעשות, לרבות הצפות של אזכורים חיוביים, דחיקת אזכורים שליליים לשוליים, מחיקת אזכורים שליליים במקרים מסוימים וכיוצא בזה. לקבלת פרטים נוספים על הנושא ניתן ליצור עימנו קשר ונשמח לענות ולסייע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים