ניהול קמפיינים בגוגל – מה צריך לדעת על התהליך?

ניהול קמפיינים בגוגל

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

אם בא לך לעבוד עם משווק, שיודע למנף את אינספור החיפושים (אוקי, אכן ניתן לכמות אותם למספר) המתרחשים בגוגל מדי יום ותקופה, שיכול לעזור לך עם ניהול קמפיינים בגוגל, ולדייק את הצלחת הקמפיינים שלך – יכול להיות שכתבה זו תסייע לך להבין מי יכול לעזור, ואיך.

איך ניתן להסתכל על ניהול קמפיינים בגוגל?

אם נשאל את גוגל, מה הם יגידו על ניהול קמפיינים בגוגל, הרי שהם כנראה יגידו כי מדובר בפלטפורמת פרסום, המאפשרת לך ליצור מודעות מקוונות על מנת להגיע לקהלים המתעניינים במוצרים ובשירותים שבית עסק מציע. 

מדובר אפוא בפלטפורמה הפועלת בשיטה של "שלם פר קליק", כלומר, התשלום הוא על בסיס כמות הקליקים כפל עלות הקליק. ולא, אם נשווה זאת לפייסבוק – על בסיס כמות הפעמים שהמודעה הוצגה בפיד של הגולשים. אצל גוגל, אם אין קליק אז אין עלות.

כשלאנשים יש שאלה, סביר להניח, שעבור האדם הממוצע – גוגל היא הנקודה הראשונה בה הוא יחפש את התשובה. איך זה משרת ומסייע לך? ובכן, אם המוצר / שירות שלך, מעניק פתרון וערך לאנשים, ביכולתך להשתלב במשחק ולהציע תשובות משלך על שאלות שונות. 

"מסעדה בתל אביב?", "איך מתקנים אופניים?", "איך מסיימים צום בטוב?", וכן הלאה שאלות. אם זו במקרה הנישה שלך, וזה משהו שאתה יכול לסייע איתו – הרי שביכולתך להציג את מודעתך בין תוצאות החיפוש אשר יוצגו לגולש.

כיצד קמפיינר תותח יכול לסייע לך עם ניהול קמפיינים בגוגל?

וכאן נכנס למשחק הוותק של הקמפיינר שלך. אמנם, ניהול קמפיינים בגוגל יכול להיות די קל ופשוט. ועם זאת, איך לדעת למי נכון להציג את המודעה ומתי? נניח, כי מדובר בחנות נעליים, אשר יש לה המון תכנים אורגניים (לא ממומנים), תכנים שאנשים באמת קוראים ומותג שזכה לגדול ולהיות מוכר.

האם נכון יהיה לה, במסגרת ניהול קמפיינים בגוגל, להציף מודעות על כל דבר קטן שהגולש עלול לחפש? כמו לדוגמה:

1. איזה צבע חולצה הולך הכי טוב עם נעליים אדומות?
2. נעליים בזיל הזול בחיפה
3. חיקוי של נייק
4. איך לייבא נעליים לחו"ל
ושלל אפשרויות חיפוש אחרות. 

האם נכון למודעה של חנות הנעליים להופיע עבור כל אחת מן האפשרויות שציינו לעיל, ואפשרויות שוליות אחרות שכלל לא טרחנו לציין – התשובה כנראה, ברורה מאליו. 

קמפיינר מנוסה ומיודע, יידע כיצד, במסגרת ניהול קמפיינים בגוגל, לגרום למודעה שלך להופיע רק עבור חיפושים רלוונטיים, כמו:

1. נעליים מדגם XYZ לרכישה
2. חנות נעליים במיקום X
3. מבצעים על נעלי XYZ
וכן הלאה. 

במילים אחרות, קמפיינר מיומן ובעל מלאכה, יידע לעזור למודעות שלך להופיע במקום הנכון, בזמן הנכון, עבור האנשים הנכונים – ובכך יעזור לך לנהל את תקציב השיווק שלך. שכן, אם תקציב השיווק שלך הוא 100 ₪ ליום, כנראה שתרצה שכל התקציב יוכוון ספציפית עבור מודעות רלוונטיות לקהל היעד שלך מתוכן תהיינה סבירות גבוהה יותר שהדבר יסתכם בעסקה מכניסת כסף לבית העסק שלך. וזו, חלק מהמלאכה מאחורי ניהול קמפיינים בגוגל.

מדוע חשוב לדייק את פרופיל הלקוח שלך עבור ניהול קמפיינים בגוגל?

דבר נוסף שחשוב להקפיד עליו – הוא אפיון הלקוח שלך. לאחר שיש לך רעיון מי הלקוח שלך – יכול להיות שיש לך רעיון, "מי הוא / מה הוא", לאורך שלבים שונים "במסע הלקוח". לדוגמה, יכול להיות שבהתחלה, הוא פשוט אדם שנהנה להסתכל על נעליים. ואז, הוא אדם שמפתח רצון להחזיק בסוג מסוים של נעליים. ואז הוא אדם שמתעניין באופן אקטיבי בנעליים ועושה מחקר שוק. ואז הוא אדם שהחליט מה הוא רוצה. ואז הוא אדם שמוכן לרכוש. 

מדובר אפוא בשלבים שונים "במסע הלקוח", ואפיון טוב שלהם יכול לסייע לך להציע את המודעות הנכונות עבור הלקוחות הנכונים ובעצם להבין מה יאה להם לחפש בשלבים שונים של הדרך שלהם. על כן, ניהול קמפיינים בגוגל יכול לסייע לך להנגיש מודעות נכונות, לאדם הנכון – בזמן הנכון, לו הן באמת פוגשות אותו בנקודה בו הוא נמצא.

למעשה, במסגרת ניהול קמפיינים בגוגל אנחנו זוכים לשחק עם הכוונה של המחפש (בגוגל). כלומר, אנחנו (אם נמשיך עם הדוגמה של חנות הנעליים) יכולים למען את המודעות שלנו לשלבים שונים במסע הלקוח. אם מדובר באדם שרק עכשיו גילה שיש אפשרות לרכוש נעליים מגניבות "אי שם בעולם", יכול להיות שתכנים כמו "נעליים מגניבות בשנת 2023", יהיו כל מה שרלוונטי עבורו כעת.

אך אם מדובר באדם שכבר החליט מה הוא רוצה – הרי שהכוונה שלו אחרת. ויש המכנים זאת, בעולם הפרסום – "כוונת רכישה". כלומר, יש לו כוונה לרכוש. ועל כן, מודעה המתבססת על מילות חיפוש כמו: "נעליים מסוג XYZ במבצע בעיר מסוימת" יכולות להניב מספר יתרונות. 

ראשית, יכול להיות שמדובר בביטוי חיפוש ממוקד יותר ועל פי כן התחרות עליו נמוכה באופן יחסי, מה שיאפשר "לרכוש" את שטח הפרסום עבורו ביתר קלות. שנית, אם הוא רלוונטי יותר עבור לקוחות החנות, הרי שיכול להיות שמדובר בדרך נגישה במיוחד לגשת אל הפרי הנמוך ביותר בעץ המניב שלנו. כלומר, אל הפרי הנגיש ביותר, והקל ביותר להגעה ברגע נתון.

חשיבותו של המשפך כולו לעניין ניהול קמפיינים בגוגל?

זו הסיבה שניסיון של קמפיינר – יכול להיות מאוד שימושי בענייני ניהול קמפיינים בגוגל, כיוון שזה יכול לסייע לו להבין כיצד גולשים ומחפשי גוגל מסוימים יכולים לחשוב בשלבים שונים של מסע הלקוח שלהם. ועם זאת, עליו לעבוד עם בית העסק – לא רק על מנת לקבל חומרים מקוריים לקמפיינים עצמם, אלא כי גוגל זה רק חלק אחד במשפך השיווקי. 

המודעה, כמובן, מובילה לדף נחיתה כלשהו (אם כי, לא בהכרח הדבר. אפשר להוביל ללוח תיאום פגישות / אחר). ועל הדף, לעשות עבודה טובה. אם גוגל ישים לב שגולשים נכנסים ויוצאים במהירות, הרי שזה יכול להוריד מדירוג האיכות / התאמה של המודעה. 

על כן, כאשר קמפיינר נשאר נוכח ובמודעות על ביצועי הקמפיין, לפחות על בסיס יומי – יש ביכולתו לזהות מה צריך מענה ולהבין, תוך הסתכלות כללית על המשפך השיווקי – מה יכול לשפר את ביצועי המודעה, במסגרת ניהול קמפיינים בגוגל.

ומתוך כל זה, אנחנו יכולים להבין גם את חשיבותו של חקר מילות מפתח עבור ניהול קמפיינים בגוגל. לאחר שעשינו אפיון לקוח באופן מדויק ככל האפשר, הבנו את שלבי הלקוח השונים ואת כוונותיו השונות והחלטנו באיזה שלב נכון לנו לטרגט אותו… אנחנו למעשה מבצעים ניהול קמפיינים בגוגל, בכך שאנחנו מוציאים לפועל את התכנית, עוקבים אחר ביצועיה, ובודקים אם יש משהו לשפר לאור מבט על הביצועים והסטטיסטיקות.

ככל שהקמפיינר מכיר יותר את המוצר / השירותים שהוא משווק, יכול מאוד להיות שזה יסייע לו לדייק לכוונות החיפוש של המגגלים. ויכול להיות, שיהיה לו גם עניין להסתכל על העסק מבחינת הנראות הכללית בדיגיטל. לרבות האתר, הביקורות בגוגל מיי ביזנס ובכלל – לבדוק, תוך התבוננות באפיון הלקוח, ובשלבים השונים במסע הלקוח – האם יש רצון ממשי בשירות או במוצר המוצע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים