ביצוע פעולות SEO חכמות שמשרתות את מטרת בעל העסק

ביצוע פעולות SEO חכמות

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

מתוך שלל הפעולות שמקדמי אתרים מבצעים במסגרת SEO, חלקן מסייעות בצבירת מוניטין בגוגל לצרכי קידום, כלומר לטווח הארוך וחלקן מתמקדות יותר ב"כאן ועכשיו", בלנתב תנועה שהיא יותר "ת'כלס" ולהפיכת הגולש לליד, כזה שמשאיר פרטים או פונה לצוות האתר באמצעי התקשרות כלשהו.

במאמר הבא אתמקד בפעולות שמשרתות את בעל העסק באופן ישיר ומסייעות לו בהגדלת החשיפות והמכירות לטווח הקצר ובכלל אסקור את הצעדים שיש לשלב בכל פרויקט SEO בכדי לאפשר ללקוח שלכם להמשיך ולקבל תזרים לידים גם בחודשים הראשונים לפעילות.

ביטויים ריווחיים, יש דבר כזה באמת? ביטויים ריווחיים, יש דבר כזה באמת?

התשובה לשאלה היא כן. כפי שציינתי בתחילת המאמר, קידום אורגני בגוגל מורכב ממאות פעולות שונות. השלב הראשון בכל פרויקט SEO הוא שלב מחקר ביטויי המפתח.

מדובר במציאת כלל שאילתות החיפוש שגולשים מריצים במנוע החיפוש של גוגל, תוך סינון ומיון שלהם, עד לשלב בו מחזיקים ברשימה מסוננת של ביטויי מפתח שאותם נרצה לקדם לפחות בשנה הקרובה, אם לא לתקופה ארוכה יותר.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

מומלץ לשלב בכל רשימת ביטויים סופית את התמהיל הבא:

  • ביטויי מפתח קצרים, כלליים יחסית
  • ביטויי מפתח ארוכים, ממוקדים יותר
  • ביטויי מפתח לוקאליים, שמתייחסים למיקום או חבל ארץ

 

ניתן גם לחלק את הביטויים הסופיים אחרת, לכאלה שכל מטרתם היא לייבא לאתר תנועה מניבה, כלומר גולשים שמחפשים שירות או מוצר מסוים וביטויים כלליים יותר שאמנם פחות מניבים למה שנקרא בשפה המקצועית "המרה" אבל כן מחזקים את האתר בעקיפין.

השילוב הבריא לכל אתר

ברוב התחומים והמיקומים ברחבי העולם התחרות בביטויים המניבים היא קשה יותר, לכן השילוב המתבקש, שהוא גם הבריא יותר לכל פרויקט קידום הוא בין ביטויים שמייצגים שירות או מוצר לבין מוצרים שכל מטרתם היא לנתב תנועה לאתר.

דוגמאות לביטויים מניבים

קידום ברשתות חברתיות, שיווק באינטרנט לעסקים, בניית אתרים לעסקים, סדנת לינקדאין לעסקים, משרדים מומלצים להשכרה וכו'.

דוגמאות לביטויים מנתבי תנועה כללית

שיווק באינטרנט, לידים לעסק, תדמית עסקית, משרדי מסחר, סדנאות שיווק וכו'

נשאלת השאלה, למה בעצם השילוב הזה הוא כל כך בריא? משום שביטויים שמנתבים תנועה רבה לאתר מסייעים לקידום העמודים השונים בעקיפין, באמצעות פרמטרים שונים שקשורים להתנהגות גולשים. ובאשר לביטויים המניבים, טוב התרומה שלהם היא די ברורה.

ביטויי זנב ארוך למיקוד והגדלת הסיכויים לחשיפה

דרך נוספת לסווג ביטויי מפתח היא באמצעות אורך הביטויים. שאילתות חיפוש ארוכות נקראות זנב ארוך (Long Tail) והיתרונות שלהם ברורים (למרות נפחי חיפוש נמוכים יותר) – מיקוד בחיפוש וסיכויים גבוהים יותר לפנייה לאתר מצד הגולש.

כל מקדם אתרים חייב לשלב במסגרת הפעילות גם ביטויי זנב ארוך בכדי לצבור תנועה לאתר ולייצר מומנטום של כניסות מביטויים שונים ולעמודים שונים. גוגל יתחיל להתייחס לאתר ולתת לו יותר מקום לביטוי בתוצאות החיפוש כאשר יצבור כמה מאות ואלפי כניסות חודשיות, וזו הדרך הקלאסית להתקדמות בדירוגים, במיוחד עבור אתרים בתחילת דרכם.

בלוג הוא סביבה נוחה לקידום אורגני בגוגל

אזורי מאמרים באתרים הם מקומות הבילוי האהובים על מקדמי אתרים, שם הם יכולים "להתפרע" עם הדימיון מבחינת החומרים הוויזואליים, שיכולים להיות קלילים יותר וכמובן גם מבחינת כמות המילים הרבה, שמתאימה יותר למאמרים מאשר לעמודי שירות.

בלוג הוא גם הזדמנות מצוינת לביסוס העסק שהוא מייצג כאוטוריטה בתחומו. למשל: חברת ניקיון שמפרסמת באזור מאמרים באתר מדריך לניקיון בסיסי של השטיח הביתי. על פניו, נראה כי אין ביטוי מניב שיכול להיות מקודם במאמר כזה, אבל מה כן אפשר לעשות? ניתן לשלב פסקה אחת או שתיים ברחבי התוכן שיציגו את חברת הניקיון כפתרון אולטימטיבי למי שמחפש ניקיון יסודי ומעמיק. בינינו? מי שמחפש לנקות בעצמו לא יפנה אלינו גם ככה, כך שאין מה להפסיד מיצירת מאמר שכזה.

SEO הוא "רק" אמצעי, מה עם המטרה?

עם כל הכבוד לקידום אורגני בגוגל, ויש המון כבוד, מדובר באמצעי נוסף לניתוב תנועה לאתר, בדיוק כמו קידום ברשתות חברתיות או ניהול קמפיינים ממומנים. מדובר במשפך שמטרתו לנתב תנועה איכותית לאתר שהוא למעשה היעד הסופי, השלב  מהאחרון במשפך שבו נרצה שהגולשים יצרו קשר, זה יכול להיות באמצעות שילוב מכפתורי וואטסאפ וטלפון, הטמעת טופס השארת פרטים וכו'.

חשוב לשלב בכל עמוד ובכל מאמר מספר אופציות הנעה לפעולה, לנוחות הגולשים. רק תזהרו מצעדים אגרסיביים שעלולים להעיק על הגולשים ולהפריע להם במהלך קריאת המאמר או עיון בשירות או במוצר המוצע באתר.

מעקב המרות וניתוח נתונים

"נפילה" נפוצה בקרב מקדמי אתרים היא הישאבות לשגרת הקידום, תוך התעלמות מניתוח נתונים והסקת מסקנות בשוטף. סקירה של העמודים והנישות הפופולריים ביותר באתר, היכרות מעמיקה יותר עם קהל היעד וזיהוי מגמות בזמן יכולים לסייע לקידום האתר.

נוסיף כי עבור חלק מהלקוחות, ממצאי הניתוחים של הפעילות באתר עשויים להשפיע על חלקים רבים בתפעול העסק, בין אם מדובר בהרחבת קו הייצור של מוצרים מסוימים, הגדרת מבצעים וקופונים, העלאה / הורדה של מחירים והשפעה על פעילות ה-Offline בחנויות הפיזיות.

כמובן שחשוב לשלב את בדיקת הנתונים כחלק מהתהליכים השוטפים בפעילות ולא אחת לתקופה. מלבד הכלים החינמיים של גוגל: Google Analytics & Search Console כמובן שניתן להעזר במערכת ZEFO ש"שואבת" נתונים מכלים חיצוניים ומרכזת אצלה נתונים רבים ומגוונים.

כותב התוכן הוא עוזי שבת, בעל סוכנות הדיגיטל Digital Solutions ומרצה וותיק למקצועות השיווק הדיגיטלי השונים. מרצה לשיווק דיגיטלי במוסדות הבאים: המרכז האקדמי פרס, מכללת האקריו ומכון ווינגייט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים