קידום אתרים מסורתי VS קידום אתרים מודרני

קידום אתרים מסורתי VS קידום אתרים מודרני

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

עולם קידום האתרים (SEO) השתנה רבות בשנים האחרונות, מזירה שהיתה מורכבת ברובה מפרמטרים טכניים שמתבססים על סריקות של האלגוריתם של גוגל ודירוג על סמך "עמידה בכללים ידועים לכל" לפלטפורמת חיפוש שנשענת על התנהגות הגולשים, על אמינות ונוכחות בתוצאות החיפוש.

במאמר הבא אמנה מספר פרמטרים ששייכים לתקופת הקידום המודרני ושלא היו קיימים בעבר, עד שבמנוע החיפוש של גוגל הבינו שתוצאות החיפוש אמורות להיקבע בעיקר על ידי הגולשים עצמם.

קידום אתרים מודרני לעומת מסורתי

שיפור מהירות אתרים

נתחיל מפרמטר שדווקא כן קיים תקופה לא מבוטלת אך כזה שקיבל קידום משמעותי בשרשרת הפרמטרים של תוצאות החיפוש. בעבר, היה פרמטר זה מושא ללעג משום שהוא היה כרוך בהפחתת האטרקטיביות של האתרים, ע"י צמצום JavaScript ו-Css.

הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת שמירה על עיצוב נוכחי של אתרים ושיפור מהירות במקביל, מה גם שנושא המהירות מקבל היום מקום של כבוד בעיני הגולשים ובעיני גוגל, מתוך מחשבה על שמירת חוויית המשתמשים באתרים.

NAP – Name, Address & Phone

כחלק משאיפות מנוע החיפוש להכיר טוב יותר את האתרים שנכנסים לאינדקס המיקומים, נוצר מונח ה-NAP שלמעשה מאפשר למקדמי אתרים להציג את אמצעי ההתקשרות המרכזיים עם העסק שהאתר מייצג כך שגוגל יוכל לסרוק את הפרטים ולבצע התאמה ביניהם לבין פרטי התקשרות נוספים שקיימים ברחבי הרשת.

הרעיון הוא למעשה להוכיח לגוגל כי מדובר בעסק מבוסס עם נוכחות רחבה ברחבי הרשת באמצעות אותם אמצעי התקשרות שקיימים בפלטפורמות וברשות חברתיות נוספות, כגון: פייסבוק, גוגל לעסקים, לינקדאין, אינדקסים מקומיים ועוד.

בנוסף, כחלק מהמאמץ הכולל של מנועי החיפוש לשפר את התוצאות עם הצגת אתרים אמינים בלבד, להצגת אמצעי ההתקשרות ברחבי האתר, עם דגש על ה-Header וה-Footer, תפקיד חשוב ומשמעותי.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

ABOVE THE FOLD

מונח זה מייצג את מסך הפתיחה בכל עמוד והוא מתייחס לקטע הדף שהגולש רואה טרם גלילה מטה. מנוע החיפוש המודרני מייחס חשיבות רבה לפרטים הראשונים בכל דף, משום שהשפעתם רבה על החלטת הגולשים האם להמשיך ולגלול למעמקי העמוד או לנטוש בעקבות חוסר רלוונטיות.

חשוב לציין כי הדעה הרווחת בעולם ה-SEO (שאגב, נשמעת מאוד הגיונית) היא שמסך הפתיחה בכל עמוד אמור לכלול את הרכיבים הבאים (לפי סדר):

  • פירורי לחם (BreadCrumbs)
  • כותרת ראשית (1H)
  • תמונה
  • טקסט
  • הנעה לפעולה – בונוס משמעותי!

תדירות עדכון תכנים

מטרת מנוע החיפוש של גוגל היא להציג תוצאות חיפוש רלוונטיות, אמינות ומעודכנות. באופן כללי, גוגל נוטה להציג יותר תוצאות של אתרים שמעדכנים את התוכן שלהם ומוכיחים רלוונטיות על פני אתרים שמעדכנים בתדירות נמוכה וסביר להניח שגם רמת התוכן שלהם היא בהתאם.

הזחלן של גוגל עובר בין עמודי אתרים וסורק אותם, כאשר הוא מזהה תוכן חדש שלא נסרק בפעמים הקודמות הוא מבין כי עליו לחזור בהקדם לסריקה הבאה, כדי לעדכן בהקדם את תוצאות החיפוש עם צפי לטקסטים חדשים.

ניתן אף להציג את תאריך ושעת הפרסום של כל מאמר ולציין מי הוא כותב התוכן בכדי לחזק את האותנטיות והשקיפות שהאתר מייצג כלפי קהל הגולשים, קריטי בעיקר במאמרים לצורך קידום.

דבר נוסף שמקנה נקודות זכות במנוע החיפוש הוא עדכון תכנים ישנים באמצעות עיבוי והוספה של טקסטים חדשים. פעולות מסוג זה לא רק מאותתות לגוגל על עדכון תכנים באתר אלא גם משפרות את נתוני הקידום של אותו עמוד.

קידום אתרים מודרני לעומת מסורתי

יחס תוכן ועמודים

קידום אורגני בגוגל מתחיל מתוכן שמצוי בעמודי האתר. כל עוד מדובר בביטויי מפתח עם תחרות סבירה ומעלה, קיים צורך בתוכן ומומלץ שבכמות מספקת בכדי להוביל לסריקה איכותית בתוצאות החיפוש.

למעשה, קידום אתרים הוא יותר נכון קידום עמודים, כאשר כל עמוד מתנהל בפני עצמו, עם התייחסות לפרמטרים שמשפיעים על הדומיין כולו. אם כך, גוגל לא רק סורק את כמות התוכן שקיים בכל עמוד אלא גם את מספר עמודי האתר וסך הכל כמות המילים שמפוזרות בדפים השונים. מבחינת כמות אגב, בתחרות של ימינו ברוב התחומים, נמליץ על 700 מילים לפחות עם המלצה ל-1,500 מילים ואפילו יותר בחלק מהמקרים.

חיזוק שם המותג ברחבי האתר

לצורך חיזוק החיבור בין ביטויי המפתח שמשולבים בעמודים השונים לבין שם העסק, שאותו מייצג האתר / הדומיין, מומלץ לשלב את שם העסק במספר מקומות מפתח באתר, באמצעות הפעולות הבאות:

  • שילוב שם החברה ב-Footer האתר
  • שילוב שם החברה בסרגל הצד בכל מאמר שמפורסם במסגרת הבלוג
  • יצירת דף אודות נפרד לחברה ובו שילוב השם מספר פעמים
  • שילוב שם החברה בדף הבית במספר מוקדים

 

*מומלץ גם להשתמש בשם החברה כטקסט עוגן, טקסט המיועד להוצאת קישור, ולקשר ממנו לדף האודות ולדף הבית.

נוכחות המותג ברחבי הרשת

בדיוק כפי שמומלץ לחזק את הקשר בין העסק לדפי האתר, מומלץ גם להוכיח התבססות רחבה של העסק בפלטפורמות נבחרות ברחבי הרשת. לא רק אמצעי התקשרות (NAP) זהים מסייעים לגוגל להבין כי לאותו עסק שמייצג אתר מסוים יש גם פרופילים באתרים נבחרים ובפלטפורמות פופולריות.

על פי גוגל, עסק שפעיל בדיגיטל ונוהג לעדכן פרסומים ותכנים שונים במקומות נוספים מלבד האתר, ראוי לקבל על כך אות הערכה ולהופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

אינטרקטיביות מצד גולשים והנעות לפעולה

הגישה הרובוטית של גוגל פחות התחשבה בפעולות הגולשים שמבקרים באתר, כל זה השתנה במגמה של השנים האחרונות. כאשר מנוע החיפוש מזהה פעולות יזומות מצד הגולש באתר, יש לכך איתות חזק על אינטרקציה שמסמלת מעין "דו שיח" בין הגולש לאתר.

הכוונה היא לפעולות הבאות שגולשים מבצעים באתרים שהם מעריכים:

• לחיצה על כפתור לייק של פייסבוק
• שיתוף ברשת חברתית (סיגנלים חברתיים)
• לחיצה על קישורים ותוכן עניינים
• לחיצה על כפתורים ופיצ'רים לחיצים

לסיכום: חשוב להכיר בעדכוני האלגוריתם השונים מהשנים האחרונות כדי להבין איך גוגל מצפה לסרוק אתרים, לעבד את המידע הקיים באתרים השונים ואיך לגבור על המתחרים, גם על הוותיקים מביניהם.

שילוב עקבי בין הטמעת הפרמטרים הטכניים ויישום הפעולות לשיפור התנהגות גולשים יובילו לעלייה הגדרתית במיקומים ולזכייה בלב הגולשים, בסופו של דבר צריך לזכור כי בימינו, ה"מנדט" לבחירת המיקומים הוא בידי הגולשים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים