קידום חברות ביגוד ואופנה בסטייל!

קידום חברות ביגוד ואופנה בסטייל!

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

שיווק הוא חלק משמעותי בתעשיית האופנה, כאשר חנויות ביגוד ואופנה אינן יוצאות דופן. בימינו, קידום חברות ביגוד ואופנה דיגיטלי הפך לדרך עוצמתית למדי המאפשרת לנו להגיע לקהל רחב יותר ולהגדיל מכירות. בכתבה זו נדון על היתרונות השונים (כמו גם על האתגרים) הטמונים בטקטיקות קידום חברות ביגוד ואופנה ונספק מעט טיפים להצלחה בתעשייה זו.

יתרונות קידום חברות ביגוד ואופנה דיגיטלי

קידום חברות ביגוד ואופנה דיגיטלי מאפשר לנו להגיע לקהל רחב יותר. גם בהשוואה לשיטות שיווק מסורתיות (כאלו שאינן דיגיטליות). קידום חברות ביגוד ואופנה דיגיטלי, מאפשר לנו לטרגט דמוגרפיות ספציפיות, תחומי עניין, פעולות והתנהגויות מסוימות (וכן הלאה מאפיינים) על מנת להביא את המודעות שלנו ולהציג אותן אל מול האנשים הנכונים (כמה שיותר קרוב לרגעים הנכונים). 

זה כשלעצמו עשוי לעזור לעסקים למשוך לקוחות חדשים שאולי לא שמעו על חברת הביגוד והאופנה שלהם. או אולי, לא שקלו לרכוש ממנה בעבר, או לא שקלו לעשות זאת בתקופה נתונה.

קידום חברות ביגוד ואופנה שיכול להשתלם

קידום חברות ביגוד ואופנה דיגיטלי עשוי להיות מאוד משתלם ויעיל כלכלית. זאת כי ניתן לשלוט בהוצאות ולראות מה הכסף עשה. כמה אנשים קיבלו את המודעה וכיצד הם בחרו להגיב אליה, אם בכלל. כיום, עסקים יכולים לבחור כמה הם רוצים להשקיע על קידום חברות ביגוד ואופנה דיגיטלי, ולשלם רק על קליקים או מופעים (כמה פעמים המודעה הופיעה), כדי להשתמש בתקציב הפרסום שלהם באופן הכי יעיל שאפשר.

קידום חברות ביגוד ואופנה - Digital Solutions

קידום חברות ביגוד ואופנה לקהלי יעד

קידום חברות ביגוד ואופנה דיגיטלי מאפשר לבעלי עסקים לגשת לקהלים מאוד ספציפיים עם מסרים מאוד ספציפיים. זה כשלעצמו עשוי להיות מאוד רלוונטי וחשוב עבור חברות ביגוד ואופנה, כי יכול להיות שיהיו להם מספר קהלים עם טעמים שונים כך שאולי יהיה טעם בהתאמה אישית משמעותית. קידום חברות ביגוד ואופנה דיגיטלי מאפשר לחנויות ביגוד ואופנה להראות ולחשוף מסרים, תכנים ומודעות ספציפיות לקהלים מאוד ספציפיים ברגעים נבחרים.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

לבדוק אם קידום חברות ביגוד ואופנה מניב תשואה על ההשקעה

יתרון נוסף לטובת קידום חברות ביגוד ואופנה דיגיטלי, הוא היכולת למדוד את תפוקת תוצאות הקמפיין השיווקי. במילים אחרות, ניתן לקבל תוצאות מדידות, ולבדוק תשואה על ההשקעה. זה כשלעצמו עשוי לספק כמות משמעותית של נתונים שיכולים לסייע לבעלי עסקים לקבל החלטות מודעות ומושכלות לגבי האסטרטגיות השיווקיות שלהם.

ביכולתם לנתח את הנתונים ולראות את כמות הקליקים, המופעים, ההמרות (וכל נתון אחר), ולעשות כל שינוי שהם רוצים לקמפיינים שלהם על מנת שהם יעשו שימוש מיטיב ויעיל יותר בתקציבי השיווק המוקצבים להם. 

בדרך זו, בעלי עסקים יכולים לשפר את הקמפיינים שלהם שוב ושוב על בסיס מה שהם רואים שעובד ומה לא, ועל בסיס מה שבא להם לנסות ולראות את התוצאות בשטח תוך זמן קצר ותוך השקעה מינימלית יחסית שמאפשרת לדעת אם נתיב מסוים אכן עובד ברגע נתון או לא.

לאחר מכן ניתן להפיק מסקנות ולבדוק למה משהו עבד או לא עבד, ומשם והלאה לבדוק אם המסקנות אכן מסייעות להגיע לתוצאות רצויות יותר ואם לא, לבדוק מה נדרש על מנת כדי להתקדם בכל מקרה.

קידום חברות ביגוד ואופנה ייחודי ויצירתי

קידום חברות ביגוד ואופנה ייחודי ויצירתי

ישנם אי אילו אתגרים שיש לצלוח כאשר רוצים למצות את המיטב מקמפייני קידום חברות ביגוד ואופנה. או לפחות, יש מספר דברים לדעת לגביהם ולהבין אותם, על מנת להכיר את הזירה ולקבל החלטות מודעות ומושכלות. אחד הדברים הראשונים שכדאי לדעת הוא שזירת קידום חברות ביגוד ואופנה דיגיטלי עשויה להיות די צפופה ותחרותית.

לא רק כי שוק הביגוד והאופנה עשוי להיות תחרותי בפני עצמו, אלא גם כי יש לא מעט אנשים שיודעים לפרסם בפייסבוק (או כל מדיה חברתית אחרת), ולעשות זאת טוב. כאשר יש אנשים אחרים שרוצים לקבל את הספוט בפיד של המשתמשים, ועושים זאת טוב – הרף עולה. במילים אחרות, כדאי לדעת איך להתבלט, ואיך ליצור קשר עם הלקוחות הפוטנציאליים – ואם אפשר, לעשות זאת בטוב טעם, בקלאס ומתוך ערך עצמי.

שכן, הרבה אנשים יכולים לצעוק על מנת לנסות לקבל תשומת לב (כמו בשוק), אך יש אנשים שמקבלים אותה גם בלי לנסות.

בעלי עסק יכולים להיות יצירתיים וקשובים על מנת להפיק תכנים (ומודעות) בעלי ערך לקהלים שלהם, כך שהם מייצרים משהו שבאמת יכול להיות מוערך על ידי הלקוחות הפוטנציאליים שלהם. ולפיכך, להתבלט, לאור כך שהוא נוגע בצורך ונותן עליו מענה. עבור זה, על בעלי עסקים להבין מה הם הצרכים של לקוחותיהם ולהשתדל להעניק להם מענה, כך שמה הם ייצרו עבור לקוחותיהם אכן יהיה בר ערך עבורם.

התפתחויות חדשות בעולם קידום חברות ביגוד ואופנה

ישנו אתגר נוסף עם קידום חברות ביגוד ואופנה. תעשיית הפרסום הדיגיטלית עשויה לזוז מהר ולשנות מצבי צבירה בזריזות, וכמובן – להמשיך להתפתח. טרנדים וטכנולוגיות חדשות עשויים לצוץ בכל רגע. קידום חברות ביגוד ואופנה עשוי לדרוש מבעלי עסקים להבין את הזירה הדיגיטלית ולהבין מה חם עכשיו, מה הולך עכשיו ומה עובד. זה לא חדש לאנשים שנמצאים בשוק האופנה, ויודעים מה זה אומר כשמשהו "נמצא באופנה" או לא.

אין זה אומר שצריך להתרוצץ אחר כל טרנד או טכנולוגיה חדשה, שכן הרעיון הוא לבוא מתוך מקום של ערך עצמי ולתת מענה לצרכים של לקוחות אידיאליים. אך אם יש דרך להשתלב בהוואי העולמי, ברוח הקולקטיב, כדרך כך שמקשיבים על מה אנשים מדברים ומוצאים דרך להשתלב לתוך השיחה הזאת… הרי שזה יכול לעזור לחברות אופנה וביגוד למצוא דרך לדבר עם הלקוחות האידיאליים שלהם ביעילות.

התפתחויות חדשות בעולם קידום חברות ביגוד ואופנה

קידום חברות ביגוד ואופנה בשלל ערוצי תוכן ברי ערך

אתגר נוסף שעשוי להגיע עם קידום חברות ביגוד ואופנה דיגיטלי, שעצם השימוש במודעות עשוי להיכשל עקב הישנות חוסמי מודעות שונים. אנשים ברחבי הרשת כבר התרגלו לראות מודעות וגילו שאפשר למעשה להפסיק לראות אותן כאשר מתקינים חוסמי מודעות. מסיבה זו, חברות ביגוד ואופנה שרוצות להסתמך על מודעות עלולות לפספס את המטרה כאשר הן מנסות להשתמש בהן כדי להעביר מסרים ללקוחות שפשוט לא רואים ולא נחשפים אליהן.

דוגמה לחוסמי מודעות ניתן לראות ביוטיוב, כאשר בתוך סרטון נתון אפשר שיהיו כמה וכמה הפסקות פרסומות. מי שהתקין חוסם פרסומות (AD BLOCKER) פשוט לא ייחשף לפרסומות הללו. כך, שאם רוצים לוודא שמגיעים לכל הלקוחות האידיאליים, חשוב להגיע אליהם גם בערוצים שהם לא היו רוצים לחסום. נניח, כדרך חומר איכותי שבאמת מוסיף להם ערך והם היו שמחים להיחשף אליו.

דרך אחת לעשות את זה, היא כדרך יצירת נכסים אינטלקטואליים רלוונטיים במיוחד לקהל היעד. לדוגמה, ניתן לדבר על הטרנדים החדשים והתכשיטים המעוצבים להפליא ובאילו הקשרים ניתן להשתמש בהם על מנת ליצור לוק (מראה) מסוים. מי שבאמת מתעניין בזה, עשוי להימשך לזה ולקרוא או לצפות (או להאזין) בתוכן, ובכך ניתן לשווק כדרך מתן ערך ולא כדרך היסמכות על פרסומות. פרסומות, שגם אם נתפשות כבעלות ערך (אם הן באמת בעלות ערך ואנשים מפרשים אותן ככאלה), עשויות לא לקבל כלל את ההזמנות להופיע בפני קהל היעד אם יש שימוש בחוסמי פרסומות.

כך שגם אם אנשים לא נחשפים לפרסומות מלכתחילה (אף על פי שמדובר רק "בחלק מהאנשים" שמטרגטים), ניתן לאפשר להם להיחשף בתצורות אחרות.

לחקור את הלקוח האידיאלי במסגרת קידום חברות ביגוד ואופנה

אחד הצעדים הראשוניים עם קידום חברות ביגוד ואופנה הוא הגדרת קהל היעד. כלומר, חקר הלקוח האידיאלי, והבנה מעמיקה לגבי האדם אותו רוצים לשרת. כמובן, לא משרתים רק אדם אחד (כלומר, מוכרים משהו בעל ערך שנותן מענה על משהו מצרכיו, כך שגם יש לזה ערך בעיניו). אך כאשר מתמקדים על אדם אחד, נוגעים בכל מיני נקודות שיהיו רלוונטיים גם לאנשים אחרים.

במילים אחרות, אנחנו מתמקדים על דברים שהם גם אוניברסאליים וגם ספציפיים, שקשורים לאנשים שאנחנו באמת רוצים לעבוד איתם. אולי מדובר באנשים שיש להם טעם מסוים בבגדים, או אנשים שאוהבים להישאר מעודכנים – לא משנה מה הסיפור שלהם, המטרה היא לבחור בלקוחות שהעסק שלנו נועד לשרת, ולהעניק להם ערך.

מחקר הלקוח האידיאלי מסייע לנו להבין מי הלקוחות שאנחנו רוצים לעבוד איתם ומה מייחד אותם. כשאנחנו מבינים את מי ומה אנחנו משרתים, ומה אנחנו רוצים לתת, אנחנו יכולים ליצור מודעות קידום חברות ביגוד ואופנה (ותכנים) שיהדהדו ויעשו גלים. זה עשוי למשוך תשומת לב, לעורר מעורבות, ואם עושים את זה טוב ונכון אולי גם להגדיל מכירות.

ככל שיש יותר אנשים מעוניינים במה שאנחנו עושים, שצורכים את מה שאנחנו מייצרים בקלות, הנאה והערכה, כך סביר שיהיו יותר הזדמנויות להציג פריטים למכירה בפני קהל מעוניין. לכן הצעד הראשון הוא לברוא קהל שכזה יש מעין, כדרך החלטה: את מי ומה אנחנו רוצים לשרת, ואיך (ומאיזו סיבה).

קידום חברות ביגוד ואופנה לקבוצת יעד ספציפית

נישת הביגוד והאופנה עשויה להיות די רוויה ותחרותית, בייחוד כשיש לא מעט מעצבים וספקים מוכשרים, שיודעים לבטא את עצמם נאמנה ולצעוק את מרכולתם מעל שלטי חוצות. על כן, כיצד ניתן להתבלט? ניתן להניח, שכל אחד נועד לשרת טייפ קאסט ארכיטיפי של לקוחות. 

2 עסקים לא ישרתו את אותו לקוח: כי הוא לא בהכרח הלקוח הכי נכון עבורם. כך שגם אם יש כבר שמות גדולים בנישה, סביר להניח שיש קבוצת לקוחות מסוימת שטרם מקבלת מענה מדויק על צרכים מסוימים – וזו בדיוק הנקודה להשתלב ולהעניק משהו מיוחד.

בדרך זו, בעלי עסקים יכולים להיות יצירתיים וחדשניים, ולהביא משהו חדש לשווקים שטרם קיבלו מענה לצרכים שלהם עד הסוף. ובכך, במקום להתחרות עם כולם על אותם קהלים, ולנסות לעשות אותו הדבר רק יותר טוב (ו/או יותר זול), אפשר ללכת למקום בו אף אחד עדיין לא נמצא, או לא נמצא מספיק, ולהתחיל לשרת ולתת מהלב. 

האנשים שרוצים מענה, עשויים מאוד להעריך את הצורה שבה חברת האופנה פונה אליהם מתוך מטרה לשרת אותם ולהעניק להם דברים שבאמת יכולים לעזור ולסייע להם (נניח, עם סטיילינג, או כל צורך / בקשה אחרת).

כך שמה שנותר, זה פשוט לבטא את זה ולהסביר מהי ההצעה הייחודית של בית העסק. ההצעה תהיה רלוונטית עבור מי שהיא נועדה לשרת, ולא רלוונטית עבור מי שלא – כך שהיא תהיה ברורה וייחודית, ומחוברת ללב של העסק. 

כך שאין באמת תחרות, אלא קטגוריה שלמה שאולי נבראה ספציפית עבור קהל יעד מאוד מסוים. קטגוריה שאולי אין בה מתחרים. שכן יש הרבה חנויות שמוכרות בגדים, אך אולי יש רק אחת שמוכרת קפוצ'ונים לאימהות בחודש תשיעי להריון, ומתמקדת בזה על מנת לשרת אימהות כאלה בצורה הטובה ביותר.

חומרים שיווקיים של חנות כזאת, יהיו שונים בהחלט מחומרים שיווקיים של חנות שפשוט לא בחרה להתמקד בנישה שכזאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים