סוגי רשתות חברתיות לשיווק מנצח

סוגי רשתות חברתיות לשיווק מנצח

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

אם אתם מחפשים את הרשת החברתית הנוחה והמתאימה ביותר עבור העסק שלכם כדאי שתקראו את השורות הבאות.

כל מיני סוגי רשתות חברתיות הוקמו לכאורה כפלטפורמות לתקשורת חברתית. עם הזמן, כמות המשתמשים עלתה ויחד איתה הביקוש של בעלי עסקים לקחת חלק פעיל בשיווק העסקים שלהם בפלטפורמות.

הרשתות הבחינו בפוטנציאל הגלום והחלו ביצירת מערכות לשיווק וקידום עסקי שמאפשרות לקדם עמודים עסקיים כמו שאף מקום אחר כמו טלוויזיה או רדיו למשל אינם מאפשרים בזכות פילוח קהלים, עוקבים בעמוד, קידום אורגני ועוד.

אז איך תוכלו לדעת מה סוגי רשתות חברתית הכי מתאימות לקידום שלכם? באיזו שיטת קידום ואסטרטגיית תוכן תבחרו? מה הם שלבי המשפך השיווקי שעובר הלקוח מרגע החשיפה שלכם ועד שהוא משלכם לכם? על כל השאלות האלו נעסוק בשורות הבאות.

שיווק באמצעות סוגי רשתות חברתיות

השיווק של סוגי רשתות חברתיות מתחלק ל-2 אפשרויות מרכזיות שחייבות ללכת יחד לפרסום האופטימלי ביותר: קידום ממומן וקידום אורגני. ברשתות חברתיות, מי שרואה את הפוסטים שאתם מעלים לעמוד העסקי שלכם הם העוקבים שלכם. אם לדוגמה יש לכם 10 אלף עוקבים בעמוד הפייסבוק שלכם זה אומר שכל פוסט שתעלו לעמוד יצפו בו עשרת אלפים משתמשים? התשובה היא לא.

סוגי רשתות חברתיות, ובניהן גם פייסבוק כמובן, חושפות את הפוסטים שלכם רק לכ-2% עד 10% מהעוקבים שלכם. הסיבה לכך כמובן היא הרצון שגם עמודים גדולים בעלי אלפי ומאות אלפי עוקבים ישתמשו גם במערכת לקידום ממומן.

הפרסום כמובן כרוך בתשלום ומכך הרשתות החברתיות קוצרות את הרווחים שלהן. לכן, ככל שרשת חברתית נהיית יותר פופולרית כך גם החשיפה האורגנית לפוסטים מדפים עסקיים יורדת כדי ליצור את הצורך בקידום הממומן.

נשמע אולי קצת מתסכל, אך בפועל, בזכות המערכות לקידום ממומן יש את היכולת לפנות אל קהלים חדשים, להתמקד בקהלים באמצעות פילוח מדויק ועוד.

סוגי רשתות חברתיות - פייסבוק

אם כבר פתחנו בדוגמה על פייסבוק אז נמשיך לפרט על אופן השיווק בפלטפורמה הזאת. קודם כל חשוב לדעת שפייסבוק היא מהוותיקות בתחום סוגי רשתות חברתיות ובגלל זה כולם נמצאים שם. זה אומר שלא משנה מה תחום העיסוק שלכם ומה אתם מתכוונים לשווק, פייסבוק בוודאות תתאים לכם.

כמעט ואין תסריט בו זה לא ישתלם לכם אם הקידום והשיווק יבוצעו בכפוף לאסטרטגיה איכותית ועבודה מקצועית. מצד שני, בגלל שכולם נמצאים בפייסבוק, גם עליות הפרסום בפלטפורמה הזו הן גבוהות והקידום האורגני כמעט ואינו רלוונטי.

טיפ: פייסבוק מקדמת את הקהילות והקבוצות. זה אומר שאם אתם מעוניינים ביותר קידום אורגני, קבוצות הן המקום בשבילכם, עסקים רבים פותחים קבוצות וקהילות משלהם בפייסבוק כדי לתת מקום למשתמשים אחרים לקחת חלק בפעילות הקבוצה ובין לבין גם לשווק בצורה חכמה את העסק או העמוד העסקי שלהם.

סוגי רשתות חברתיות - קמפיינים בפייסבוק

סוגי רשתות חברתיות - אינסטגרם

אינסטגרם אינה שונה כל כך מפייסבוק במובן של סוגי רשתות חברתיות גם בקידום האורגני וגם בקידום הממומן. הסיבה לכך היא שאלה בעצם 2 פלטפורמות השייכות לפייסבוק.

יותר מכך, לאינסטגרם אין מערכת קידום ממומן משלה כיוון שהיא נשענת על זו של פייסבוק באופן מלא.

יש אפשרות לקדם פוסטים אורגניים בתשלום כמו בפייסבוק בלי הצורך במערכת ה-FACEBOOK ADS אבל מהניסיון שלנו, הם לא משמשים אלטרנטיבה טובה מספיק וכדאי להימנע משימוש בהם כיוון שהתוצאות היחידות שתקבלו בקידום כזה הוא חשיפות ומעורבות גולשים, ועם כל הכבוד, עם לייקים לא הולכים למכולת ובטח שלא מוכרים יותר מוצרים/שירותים.

השוני המשמעותי בין פייסבוק לאינסטגרם הוא סוג התכנים ומכך גם סוג הקהל שצופה באותם תכנים. אם בפייסבוק המטרה היא ליצור ולגבש ביין קהילות וירטואליות הרי שבאינסטגרם מקדשים את האינדיבידואל ובעיקר את הויז'ואל שלו.

זה אומר דבר מאוד פשוט – תמונות וסרטונים יפים ומושכים יותר שווים ליותר עוקבים ומעורבות גולשים. טיפ: הסיבה לכך שחברות רבות משתמשות בפרזנטורים מהאינסטגרם לצורך פרסום היא בדיוק בגלל זה – אושיית אינסטגרם מוכרת יותר בעיקר בזכות המראה שלה.

סוגי רשתות חברתיות - טיקטוק

טיק טוק ואינסטגרם נראות לכאורה די דומות אך בפועל אינסטגרם מקדשת לא רק את היפה אלה גם את הכישרוני. סוגי רשתות חברתיות כמו אינסטגרם ופייסבוק מתחרות בטיקטוק ולכן המון פיצ'רים חדשים שאתם רואים כיום בפייסבוק או באינסטגרם נלקחו מהטיקטוק.

צעירים אוהבים את הטיקטוק יותר מקהל בוגר בגלל הדינאמיות של הפלטפורמה: אין תמונות או טקסט כתוב – הכל בוידאו, הסרטונים קצרים ועולה הסרטון הבא מיד בתום הסרטון שצפיתם בו. לכן אסטרטגיית השיווק והתוכן בטיקטוק שונה מפלטפורמות אחרות סוגי רשתות חברתיות והתוכן הכי מוצלח בה הוא סרטונים כמו של הגולשים שקופצים בין הסרטונים האורגניים.

בגלל שטיקטוק עוד צעירה יחסית, אפשרויות הקידום הממומן בה יחסית זולות אבל יחד עם זאת לא מתאימות לכל עסק. טיפ: לקידום חכם בטיקטוק כדאי לבחור מוזיקה פופולרית שתמשוך את העיניים של הגולשים באמצעותה.

@digital_solutions_israel

3 טיפים חשובים לבחירת צ'אט בוט לעסק1. בחרו צ'אט בוט שמתחבר ללא רק לאתר, אלא גם לוואטצאפ, מסנג'ר וכו'2. עבדו אך ורק עם צ'אט בוט תוצרת ישראל, אלא אם כן השירות שלכם אינו בעברית. הדבר האחרון שאתם צריכים זה בוט שמשתמש בגוגל טרנסלייט, יס?3. בחרו בוט מתקדם, שלומד מהר וקל לתפעול.#שיווק #פרסו#

♬ צליל מקורי - digital_solutions_israel

סוגי רשתות חברתיות - לינקדאין

בתחום סוגי רשתות חברתיות לינקדאין היא כנראה ההפך הגמור מטיקטוק. לינקדאין מקדשת את הטקסטים הכתובים ופונה לקהלים בוגרים יותר.

בלינקדאין יש המון מחפשי עבודה, חברות המחפשות עובדים וכמובן גולשים שדואגים לקדם את עצמם בקהילה הזו כמו בכל סוגי רשתות חברתיות. לינקדאין קיימת כבר המון שנים אך את הכניסה המשמעותית שלה לישראל היא חווה ממש לאחרונה בגלל המחסור של חברות ההייטק בעובדים איכותיים ומצד שני, מחסור של עבודות עבור עובדי ההייטק.

לא נכנס לביצה והתרנגולת המתרחשות לאחרונה בשוק ההייטק הישראלי אבל כן חשוב להבהיר שקידום בלינקדאין עבור עסקים מסוימים הוא פנומנלי בהשפעתו והיכולת להתמקד בקהלים על פי תפקידים במקומות עבודה ספציפיים זה משהו שלא ניתן לפגוש באף סוגי רשתות חברתיות אחרות.

סוגי רשתות חברתיות - לינקדאין

כיצד לדעת אילו סוגי רשתות חברתיות מתאימות לכם

לא כל הרשתות החברתיות מתאימות לשיווק כל העסקים.

עורך דין למשל לא יפרסם עצמו בטיקטוק כי הקהל שם לא רלוונטי עבורו וגם הקהל הצעיר שנוכח שם כנראה לא כל כך מעוניין בשירותיו של עורך דין בדיני ירושה. מצד שני, כוכב ילדים למשל שרוצה לפרסם את ההצגה הבאה שלו לא יבחר לעשות את זה בלינקדאין, למרות שעל פי כל היגיון לינקדאין זו פלטפורמה מעולה לקידום איוונטים לעסקים.

הרשתות החברתיות לא מייצגות שחור או לבן, לכל אחת היתרונות והחסרונות שלה שחשוב להכיר ולכל אחת הקהלים אליהם הן מיועדות. נוסף על כך, רשתות חברתיות הן מאוד דינמיות ומה שעכשיו נראה כרשת חברתית מסוג מסויים, בעתיד יכולה להשתנות לחלוטין ולהתאים לקהלים ועסקים אחרים לגמרי מאלה שנמצאים בה כיום.

ההמלצה שלנו היא להתייעץ עם מנהלי סושיאל שמכירים את כל העדכונים, החידושים והדקויות בכל רשת חברתית כדי לסייע לכם בקידום ושיווק עסקי בכל סוגי רשתות חברתיות. אם אתם מעוניינים בשיווק הטוב ביותר עבור העמודים העסקיים שלכם, אם אתם זקוקים לעזרה בהקמת הנכסים הדיגיטליים שלכם, השאירו פרטים כאן ואנו נחזור אליכם עם כל המידע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים