בניית משפך שיווקי – מפסיקים לשווק על אוטומט

בניית משפך שיווקי – מפסיקים לשווק על אוטומט

הדרך להגדלת המכירות היא באמצעות בניית משפך שיווקי – אחד הכלים השיווקים החשובים ביותר שכל עסק צריך להכיר.

כל עסק יודע כי שיווק דיגיטלי מסייע להגדלת המכירות והרחבת קהל הלקוחות, אך האם אתם יודעים כיצד לבנות תהליך שיווקי נכון?

אם יש לכם חנות וירטואלית או אתר תדמית, חשוב מאוד שתכירו את הכלי הנקרא ״משפך שיווקי״ (Sales Funnel) – זהו תהליך המתרחש מהרגע בו הגולש נחשף לראשונה לשירות או למוצר שלכם ועד לרגע בו הוא מבצע רכישה או יוצר עמכם קשר.

לפניכם כל שלבי התהליך שחשוב לשים לב אליהם, על מנת להוביל את העסק שלכם להצלחה גדולה.

שלב א׳ - חשיפה 👀

בניית משפך שיווקי מתחילה עוד מחוץ לאתר האינטרנט של בית העסק, כאשר הגולש מקליד שאילתת חיפוש בגוגל. בשלב זה, הגולש מחפש מוצר או שירות מסוים, והדרך לחשוף את העסק שלכם בפניו היא באמצעות תגיות מטא ומילות מפתח רלוונטיות.

תגיות מטא אלו למעשה תגים הנמצאים במסמכי HTML שמספקים מידע מתומצת על העמוד או האתר. התפקיד של תגיות מטא הוא לסייע לגוגל לאתר את העמודים הרלוונטים התואמים לשאילתת החיפוש.

למשל, אם יש לכם חנות פרחים, חשוב להוסיף תגית כותרת עם הביטוי ״חנות פרחים״. כך, כאשר גולש מחפש חנות פרחים האתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש. ישנם סוגים שונים של תגיות מטא כמו תגית כותרת, תגית תיאור, תגית טקסט חלופי (Alt Text) ותגית רובוטים. שימו לב שלכל תגית יש מגבלות תווים, אז יש לבחור את המילים של כל תגית בקפידה. בנוסף לכך, חשוב מאוד להטמיע את מילות המפתח הרלוונטיות והפופולריות ביותר בתחום העסק שלכם ברחבי האתר, על מנת לקדם את האתר שלכם בראש תוצאות החיפוש.

לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית:

שלב ב׳ בבניית משפך שיווקי - שלב ההתעניינות

לאחר שהגולש נחשף לאתר שלכם בתוצאות מנוע החיפוש, השלב הבא הוא כניסה לאתר.

שם יהיה עליכם למשוך את הגולש ולעניין אותו במוצרים ובשירותים שלכם. הדרך לעשות זאת היא בין היתר באמצעות תוכן מעניין, מקורי ואיכותי המעניק ערך מוסף לגולש.

מומלץ מאוד להוסיף בלוג לאתר הכולל מאמרים בתחום העסק שלכם, שיכללו מידע על המוצרים או השירותים. הדגישו במאמרים את היתרונות של המוצרים והשירותים, וכיצד הם עונים ל״כאב״ של הגולש ופותרים את הבעיה שלו.

בנוסף, אל תשכחו להביא לידי ביטוי את הבידול שלכם על פני המתחרים. בסיום המאמר יש להוסיף הנעה לפעולה שתוביל את הגולש להשאיר פרטים או ליצור עמכם קשר.

שלב ג׳ - שלב הבחירה

אחרי שהצלחתם לעניין את הגולש במוצרים או השירותים שלכם, אתם מתקרבים להגשמת המטרה – המרת הגולש ללקוח חדש.

בשלב השלישי של בניית משפך שיווקי, הגולש יגיע לעמוד שירות שבו הוא יכול להשאיר את פרטיו במערכת ליצירת קשר עמכם. חשוב מאוד שהמערכת תכלול פרטים מלאים של הגולש, כמו שם מלא, מייל, טלפון ואפשרות להוסיף הערות. כך יהיה לכם קל ליצור קשר עם הלקוח בדרכים שונות.

מעבר לכך, גם אם הגולש החליט שלא לבצע את הרכישה באותו רגע מסיבות שונות, תוכלו לבקש את רשותו להשתמש בפרטי הקשר שלו ולעניין אותו בעתיד במוצרים או בשירותים שלכם.

שלב ד׳ בבניית משפך שיווקי - שלב הרכישה 💳

ברכותינו, הגעתם לשלב הרכישה! בשלב זה הגולש הופך ללקוח והוא רוכש את המוצרים או שוכר את השירותים שלכם.

כדאי לנסות למקסם את הרווחים שלכם ולהגדיל עוד יותר את המכירה, באמצעות שיטת המוצרים המשלימים. מומלץ להציע ללקוח החדש מוצרים משלימים לקנייה שלו. כך למשל אם הוא רכש זר פרחים, ניתן להציע לו בקבוק יין.

הצעת המוצרים המשלימים יכולה להתבצע באמצעות ״שיווק מחדש״ – כאשר הלקוח סיים את הרכישה ועבר לגלוש באתרים אחרים, יופיעו לו באנרים המעודדים אותו לחזור לאתר שלכם ולרכוש את המוצר המשלים.

שלב ה׳ בבנית משפך שיווקי - שלב שימור הלקוחות

אם חשבתם שכאן הסתיימה עבודתכם, אז יש לכם טעות. עסקים שרוצים להצליח לטווח הארוך, חייבים לשמר את הלקוחות שלהם.

שימור הלקוחות יכול להתבצע בכמה דרכים: אפשרות ראשונה היא באמצעות אימייל מרקטינג – דיוור אלקטרוני שבו אתם מעדכנים את הלקוחות שלכם על מבצעים ומוצרים חדשים.

אפשרות נוספת היא על ידי שיווק ברשתות החברתיות. פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר הן פלטפורמות נהדרות לקדם את העסק שלכם.

מומלץ לפרסם פוסטים מעניינים על המוצרים או השירותים שלכם, ליצור תחרויות נושאות פרסים ולפרסם סקרים שיאפשרו לכם לקבל פידבק מהלקוחות.

אפשרות שלישית לשימור לקוחות היא באמצעות שליחת סמסים. כדאי מאוד להציע ללקוחות להירשם לשירות שליחת הסמסים על מנת שישארו מעודכנים בכל מה שחדש בעסק שלכם.

בנוסף, תוכלו להציע להם מבצעים מיוחדים באירועים ובימי הולדת. הקשר האישי עם הלקוחות חשוב מאין כמוהו – הוא יוצר נאמנות למותג שלכם והוא יעודד אותם להמשיך ולרכוש את המוצרים והשירותים שלכם. שיהיה בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

השארת פרטים:

השאירו פרטים
צרו איתנו קשר
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
השאירו פרטים
שיווק באינטרנט לעסקים - תכנית עסקית מותאמת אישית | שיווק באינטרנט לעסקים - מיקוד פעילות לקהל היעד | Digital Solutions
צרו איתנו קשר