משפך שיווקי לשיווק נכון וממוקד

משפך שיווקי לשיווק נכון וממוקד

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

הדרך להגדלת המכירות היא באמצעות בניית משפך שיווקי – אחד הכלים השיווקים החשובים ביותר שכל עסק צריך להכיר. כל עסק יודע כי שיווק דיגיטלי מסייע להגדלת המכירות והרחבת קהל הלקוחות, אך האם אתם יודעים כיצד לבנות תהליך שיווקי נכון?

אם יש לכם חנות וירטואלית או אתר תדמית, חשוב מאוד שתכירו את הכלי הנקרא ״משפך שיווקי״ (Sales Funnel) – זהו תהליך המתרחש מהרגע בו הגולש נחשף לראשונה לשירות או למוצר שלכם ועד לרגע בו הוא מבצע רכישה או יוצר עמכם קשר.

לפניכם כל שלבי התהליך שחשוב לשים לב אליהם, על מנת להוביל את העסק שלכם להצלחה גדולה.

משפך שיווקי בבנייה הדרגתית

כדי לקבל את את התוצאה המבוקשת מהגולש, חשוב לבנות את הערך בצורה הדרגתית – משפך שיווקי.

כשהתוצאה הרצויה היא כמובן רכישת המוצר שלכם או השירות שלכם. החשיבות של בניית המשפך בצורה הדרגתית ולא לדחוף את המוצר באופן אגרסיבי לגולשים נובעת מהסיבה ששם המותג שלכם לא מחזיק באותו הכוח בתודעת הצרכנים כמו שמות מותגים אחרים. מותג רכבי היוקרה מרצדס למשל, יכול להרשות לעצמו לשווק את מוצריו ( הדגמים שהחברה מייצרת) על ידי הנעה לפעולה בלבד ללא משפך שיווקי כיוון שאת שאר ה"עבודה" עושה השם של החברה.

ולמרות זאת, בדיגיטל, גם מרצדס משתמשת בשיטת המשפך השיווקי ופועלת על פי השלבים הבאים עד שהם יפנו אליכם בכוונת מכירה:

  • חשיפת המוצר – וידאו או פרסום של המוצר עם פרטים מינימליים אודותיו לצורך משיכה
  • התעניינות – דף נחיתה עם מידע רחב יותר אודות הרכב כולל מחיר כדי להגביר את ההתעניינות
  • בחירה – טופס השארת פרטים כדי שנציג מכירות יחזור אל הגולש לצורך שכנוע
  • רכישה – לגרום ללקוח להגיע לפגישה בסוכנות לסגירת העסקה או במקרים מסוימים לבצע את העסקה טלפונית.

הלקוח יכול לסגת מהעסקה בכל אחד מהשלבים בתהליך משפך שיווקי כשהנפוץ ביותר הוא השלב בו הלקוח כבר התעניין בפרסום/מודעה ומחליט להיכנס לאתר. כפי שכבר אמרנו, באתר הוא מקבל פרטים מלאים וגם מחירים או תנאי רכישה אפשריים, בשלב הזה הוא עשוי להתחרט ולצאת מהאתר.

חשוב להישאר בתודעתו של הלקוח במקרה הזה כיוון שיכול להיות שבעוד מספר ימים הוא יחליט כן להתקדם אל עבר הרכישה אחרי שבחן אופציות נוספות או קיבל אישור לבצע את העסקה מבני משפחה. לכן, אנו נמשיך לעקוב אחר הלקוח ונמשיך לפרסם לו את המוצר ברשתות החברתיות, באאוטבריין, בטאבולה ובאימייל כדי להישאר בתודעה שלו ליום שבו הוא יחליט "ללכת על זה".

יותר ממחצית המכירות באתרי האי-קומרס הן של לקוחות חוזרים – לקוחות שכבר רכשו באתר בעבר, או לקוחות שבוצע אחריהם מעקב שגרם להם לחזור לרכוש מספר ימים/שבועות לאחר הכניסה הראשונה לאתר. כך בעצם עובד משפך שיווקי:

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

שלב א׳ - חשיפה 👀

בניית משפך שיווקי מתחילה עוד מחוץ לאתר האינטרנט של בית העסק, כאשר הגולש מקליד שאילתת חיפוש בגוגל. בשלב זה, הגולש מחפש מוצר או שירות מסוים, והדרך לחשוף את העסק שלכם בפניו היא באמצעות תגיות מטא ומילות מפתח רלוונטיות. תגיות מטא אלו למעשה תגים הנמצאים במסמכי HTML שמספקים מידע מתומצת על העמוד או האתר. התפקיד של תגיות מטא הוא לסייע לגוגל לאתר את העמודים הרלוונטים התואמים לשאילתת החיפוש.

למשל, אם יש לכם חנות פרחים, חשוב להוסיף תגית כותרת עם הביטוי ״חנות פרחים״. כך, כאשר גולש מחפש חנות פרחים האתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש. ישנם סוגים שונים של תגיות מטא כמו תגית כותרת, תגית תיאור, תגית טקסט חלופי (Alt Text) ותגית רובוטים.

שימו לב שלכל תגית יש מגבלות תווים, אז יש לבחור את המילים של כל תגית בקפידה. בנוסף לכך, חשוב מאוד להטמיע את מילות המפתח הרלוונטיות והפופולריות ביותר בתחום העסק שלכם ברחבי האתר, על מנת לקדם את האתר שלכם בראש תוצאות החיפוש.

שלב ב׳ בבניית משפך שיווקי - שלב ההתעניינות

לאחר שהגולש נחשף לאתר שלכם בתוצאות מנוע החיפוש, השלב הבא הוא כניסה לאתר.

שם יהיה עליכם למשוך את הגולש ולעניין אותו במוצרים ובשירותים שלכם. הדרך לעשות זאת היא בין היתר באמצעות תוכן מעניין, מקורי ואיכותי המעניק ערך מוסף לגולש. מומלץ מאוד להוסיף בלוג לאתר הכולל מאמרים בתחום העסק שלכם, שיכללו מידע על המוצרים או השירותים. הדגישו במאמרים את היתרונות של המוצרים והשירותים, וכיצד הם עונים ל״כאב״ של הגולש ופותרים את הבעיה שלו.

בנוסף, אל תשכחו להביא לידי ביטוי את הבידול שלכם על פני המתחרים. בסיום המאמר יש להוסיף הנעה לפעולה שתוביל את הגולש להשאיר פרטים או ליצור עמכם קשר.

שלב ג׳ - שלב הבחירה

אחרי שהצלחתם לעניין את הגולש במוצרים או השירותים שלכם, אתם מתקרבים להגשמת המטרה – המרת הגולש ללקוח חדש. בשלב השלישי של בניית משפך שיווקי, הגולש יגיע לעמוד שירות שבו הוא יכול להשאיר את פרטיו במערכת ליצירת קשר עמכם. חשוב מאוד שהמערכת תכלול פרטים מלאים של הגולש, כמו שם מלא, מייל, טלפון ואפשרות להוסיף הערות. כך יהיה לכם קל ליצור קשר עם הלקוח בדרכים שונות.

מעבר לכך, גם אם הגולש החליט שלא לבצע את הרכישה באותו רגע מסיבות שונות, תוכלו לבקש את רשותו להשתמש בפרטי הקשר שלו ולעניין אותו בעתיד במוצרים או בשירותים שלכם.

שלב ד׳ בבניית משפך שיווקי - שלב הרכישה 💳

ברכותינו, הגעתם לשלב הרכישה! בשלב זה הגולש הופך ללקוח והוא רוכש את המוצרים או שוכר את השירותים שלכם.

כדאי לנסות למקסם את הרווחים שלכם ולהגדיל עוד יותר את המכירה, באמצעות שיטת המוצרים המשלימים. מומלץ להציע ללקוח החדש מוצרים משלימים לקנייה שלו. כך למשל אם הוא רכש זר פרחים, ניתן להציע לו בקבוק יין. הצעת המוצרים המשלימים יכולה להתבצע באמצעות ״שיווק מחדש״ – כאשר הלקוח סיים את הרכישה ועבר לגלוש באתרים אחרים, יופיעו לו באנרים המעודדים אותו לחזור לאתר שלכם ולרכוש את המוצר המשלים.

שלב ה׳ בבנית משפך שיווקי - שלב שימור הלקוחות

אם חשבתם שכאן הסתיימה עבודתכם, אז יש לכם טעות. עסקים שרוצים להצליח לטווח הארוך, חייבים לשמר את הלקוחות שלהם. שימור הלקוחות יכול להתבצע בכמה דרכים: אפשרות ראשונה היא באמצעות אימייל מרקטינג – דיוור אלקטרוני שבו אתם מעדכנים את הלקוחות שלכם על מבצעים ומוצרים חדשים.

אפשרות נוספת היא על ידי שיווק ברשתות החברתיות. פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר הן פלטפורמות נהדרות לקדם את העסק שלכם. מומלץ לפרסם פוסטים מעניינים על המוצרים או השירותים שלכם, ליצור תחרויות נושאות פרסים ולפרסם סקרים שיאפשרו לכם לקבל פידבק מהלקוחות. אפשרות שלישית לשימור לקוחות היא באמצעות שליחת סמסים. כדאי מאוד להציע ללקוחות להירשם לשירות שליחת הסמסים על מנת שישארו מעודכנים בכל מה שחדש בעסק שלכם.

משפך שיווקי ללקוחות חוזרים

השוני בין לקוחות חוזרים ללקוחות חדשים בתהליך מעבר דרך משפך שיווקי הוא העניין שהם כבר מכירים אתכם, את השירות שלכם, את המוצר שלכם ואת השם שלכם. לכן אין צורך בשלב א' – שלב החשיפה. הפנייה אל לקוחות חוזרים כבר צריכה להיות קרובה יותר.

שיטת המכירה הרווחת בישראל היא יצירת קשר חברי בין המוכר ללקוח. בגלל זה, אם תמשיכו לפנות אל הלקוח שכבר רכש מכם כלקוח חדש, לקוח זר, הוא יוכל די בקלות להחליף אתכם בחברה המתחרה.

אבל אם תבחרו לפנות אליו באופן חברי ולהפעיל את הרגש אצלו – דרך מיילים, פוסטים עם ערך לעוקבים בפייסבוק ובאינסטגרם, סמסים, וואטסאפ ומודעות בפנייה אישית, תוכלו להבטיח לעצמכם שהלקוח תמיד ישאר נאמן לכם וירצה להמשיך לקבל את השירות ממכם ולא לחפש אלטרנטיבות.

משפך שיווקי בפייסבוק ובאינסטגרם

כל מה שדובר לעיל בנושא משפך שיווקי ללקוחות חוזרים ניתן לעשות דרך הפלטפורמות של הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם. הפלטפורמות מאפשרות לכם לשווק במקביל מספר קמפיינים ליצירת אסטרטגיה מושלמת ובניית משפך שיווקי אידיאלי. ניתן להוציא קמפיינים של חשיפה, מעורבות והמרות שמאגדים בתוכם את כל התהליך שגולש ברשת חברתית צריך לעבור כדי להפוך ללקוח משלם:

  • חשיפה: לחשוף את המותג, השירות והמוצרים שלכם לגולשים באמצעות מודעות.
  • מעורבות: לתת ערך מוסף ותכנים מעניינים לגולשים כדי לגרום להם לעקוב אחרי העמוד שלכם ולהתעניין במותג שלכם.
  • המרות: שכנוע באמצעות הנעה לפעולה – כניסה לאתר שלכם, השארת פרטים (לידים) שליחת הודעה, חיוג וכו'.
  • רימרקטינג: בהתמקדות ללקוחות שהתחרטו במהלך התהליך של משפך שיווקי כדי לספק להם תמריץ בסגנון קוד קופון או הנחה אישיים כדי לשכנע אותם לקנות דווקא ממכם.

משפך שיווקי מאולתר

יש עסקים הפועלים כוואן מן שואו (מופע של אדם אחד): המנכ"ל הוא גם המנהל שיווק, הוא גם מנהל קשרי לקוחות, הוא גם האיש מכירות ובעצם, הוא עושה הכל. העניין הזה נפוץ יותר במקצועות החופשיים או באתרי קניות מקוונים. זה שהעסק מתופעל על ידי אדם אחד בודד לא אומר שהשיווק צריך להתבצע "על הדרך" גם עסק כזה חייב משפך שיווקי מקצועי.

כפי שכבר אמרנו, גם מותגים בינלאומיים כמו יצרנית הרכבים מרצדס, לא מקצרים את התהליך השיווקי ולכן משפך שיווקי מסודר על פי השלבים הוא הכרחי.

אם אתם עצמאים בעלי עסק קטן או בינוני, החשיבות של משפך שיווקי לעסק שלכם היא הכרחית אפילו יותר אחרת לקוחות קבועים יהפכו במהרה ללקוחות מזדמנים, ההכנסות ירדו, היכולת למכור תפחת בעקבות שחיקה שתנבע מכך שכל ההכנסות שלכם יהיו תלויות במציאת וגיוס לקוחות חדשים כל פעם ללא הרף וכמובן גם בעלויות שיווק גבוהות יותר אשר עשויות להיות לא רווחיות.

כאשר אתם עובדים על פי השלבים של האסטרטגיה השיווקית לרשותכם הרבה יותר אפשרויות לשיווק, יותר פלטפורמות לבצע בהן את הפרסום והיכולת שלכם להישאר בתודעת הלקוחות שלכם תהפוך מיידית לזמינה ופשוטה יותר עבורכם. אחד העקרונות המרכזיים במשפך השיווקי שהופכים אותו לחשוב כל כך הוא הפולואו-אפ (מעקב) אחר הלקוחות שלכם.

בזכות הקשר האישי לכאורה עם לקוחות חוזרים תוכלו להציע להם שירותים חדשים ביום השקתם, לגרום להם להביא יותר לקוחות בעזרת מבצעים שונים כמו "חבר מביא חבר" עוד. בנוסף, תוכלו להציע להם מבצעים מיוחדים באירועים ובימי הולדת. הקשר האישי עם הלקוחות חשוב מאין כמוהו – הוא יוצר נאמנות למותג שלכם והוא יעודד אותם להמשיך ולרכוש את המוצרים והשירותים שלכם. שיהיה בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים