7 שיטות שיעזרו לכם לפענח האם התוכן שלכם באתר מעניין

האם התוכן באתר שלכם מעניין

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

מבדיקת זמני השהייה באתר דרך בדיקת התנהגות גולשים ועד בדיקת מיקומים בגוגל – לפניכם כל השיטות שיעזרו לכם להבין האם התוכן באתר שלכם מספק ערך מוסף לגולשים שלכם. נהוג לחשוב שכשמדובר בבנייה ובתפעול אתרים, יש להשקיע את מירב המשאבים בעיצוב, בחוויית המשתמש ובקידום יעיל.

כל אלו נכונים ואין אנו מפקפקים ברמת חשיבותם, אולם בשורה התחתונה כדי ליצור עניין, למשוך גולשים, לבסס קהילה ולהפוך את האתר שלכם לפופולרי מבין מתחריו – התוכן הוא הכלי החשוב ביותר שלכם – ועליכם לשים עליו את מרכז תשומת הלב.

אחרי הכל, ״התוכן הוא המלך״ 👑, זו לא סתם קלישאה. אתר מוצלח זקוק לתוכן מעניין ולפעמים מה שמעניין אתכם – יוצרי האתרים – לאו דווקא יעניין את הגולשים שלכם. שיווק באינטרנט לעסקים מבוסס על תוכן איכותי ואטרקטיבי. לכן, אספנו עבורכם 7 שיטות שיסייעו לכם להבין האם התוכן שלכם באתר מספיק מעניין ונותן ערך מוסף לגולשים שלכם או שמא פספסתם את המטרה.

חלק מהשיטות יעזרו לכם להבין בדיוק מה עובד יותר ומה פחות – ובהתאם לכך לשנות ולשדרג את התוכן "הבעייתי" באתר.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

בדיקת זמני שהייה ואחוזי נטישה בעמודים – גוגל אנליטיקס

הכירו את גוגל אנליטיקס (Google Analytics), שירות של חברת גוגל לאיסוף ויצירת נתונים סטטיסטיים על תנועות גולשים באתר שלכם. בגוגל אנליטיקס ניתן לבדוק את המקורות מהם מגיעים אליכם הגולשים (כמו מנועי חיפוש, הפניות מאתרים ורשתות חברתיות), המכשיר בו גלשו המשתמשים באתר שלכם (מחשב, סמארטפון וטאבלט), מספר הצפיות בכל עמוד (יומי, שבועי וחודשי), מספר המשתמשים וכן הלאה.

אחת האפשרויות הרלוונטיות לבדיקת טיב התוכן שלכם הוא בדיקת זמני השהייה בעמודים ואחוז הנטישה מהם. בעמודת "זמן ממוצע בעמוד" ניתן לראות כמה זמן בממוצע שוהים הגולשים בעמודי האתר שלכם. 🕐

מספר נמוך, משמע שהתוכן שלכם בעמוד פחות עניין את הגולשים ולכן הם מיהרו להמשיך לדף הבא. אם המספר גבוה – אתם על דרך המלך. בדקו את עצמכם ונסו להגדיל כמה שיותר את זמן השהייה של הגולשים אצלכם באתר. 

שימו לב שזמן השהייה צריך להימדד באופן יחסי לכמות התוכן בעמוד. כלומר, אם העמוד מכיל מעט תוכן – ההיגיון אומר שזמן השהייה בו יהיה נמוך בהתאם.

במקביל שימו לב לעמודת "אחוז הנטישה": כאן יהיה עליכם להקטין אותו ככל הניתן כי הוא זה שקובע האם הגולשים שלכם ממהרים להמשיך הלאה או שהם נהנים לדפדף בעמודי האתר שלכם לזמן ארוך. שחקו עם התוכן שלכם: ערכו, הוסיפו ונסו לרענן אותו בתדירות גבוהה כדי להגיע לתוצאות טובות יותר בשני המדדים.

האם התוכן שלכם מעניין?
העמודים הנצפים ביותר באתר, מתוך מסך "תוכן אתר" במערכת Google Analytics

אינטראקציות של הגולשים

אחד הדברים הבולטים באמצעי מדיה החדשים היא האינטראקטיביות. בעוד שבאמצעי המדיה הישנים, העיתון 📰 והטלוויזיה 📺  , בודקים בדרך כלל את אחוזי ההצלחה על פי רכישות ורייטינג בהתאם, האינטרנט מאפשר לכם לקבל חוות דעת ישירה מהגולשים שלכם. לטוב או לרע, טוקבק הוא המקור הטוב ביותר לאיסוף מידע על דעות הגולשים שלנו.

הטוקבקים קיימים מזה שני עשורים, אך אליהם הצטרפו כלים שהביאו עמם הרשתות החברתיות כמו "לייקים" ו"שיתופים".

ככל שהתוכן שלכם יהיה מעניין יותר – כך הוא יקבל יותר לייקים ושיתופים בפלטפורמות השונות. שימו לב לנתונים הללו כי הרשתות החברתיות הן הפלטפורמה היעילה ביותר לפרסום כיום!

כמובן שניתן גם להזין בתוכן סקרים ושאלונים שיסייעו לכם לקבל חוות דעת סטטיסטית מדויקת יותר, גם מאלו שאינם רצים להגיב או לשתף. זכרו שכיום רובנו נחשפים לתוכן גולשים – ואם אתם רוצים לחשוף את האתר שלכם לקהלים חדשים, הגולשים שלכם הם הכלי הטוב ביותר לכך.📰

האם התוכן שלכם מעניין?
תגובות גולשים על פוסט, מתוך הרשת החברתית לעסקים Linkedin

בדיקת התנהגות גולשים

מומלץ לבצע בדיקה מדגמית של התנהגות גולשים באמצעות מערכות שמודדות מפות חום והקלטות של גולשים – כמו מערכת הוטג'אר (Hotjar) הנחשבת למובילה בתחום. 🔍

בעוד גוגל אנליטיקס מספק בעיקר "נתונים יבשים" אותם הזכרנו קודם לכן, מערכת הוטג'אר נכנסת לעומק העניינים ומספקת מידע על התנהגות הגולש בתוך האתר, איזו אינטראקציה הוא מקיים עם התוכן ועד כמה הוא מתעמק בו.

לדוגמא, "אחוז הנטישה" – נתון אותו גילינו בגוגל אנליטיקס – לא מסביר לנו מה גרם לאותם גולשים לנטוש את העמוד וזה לא יהיה מדויק להכליל על כל התוכן. מפות חום והקלטות גולשים – כלים אותם מציע הוטג'אר – יסייעו לכם הבין כיצד בדיוק הגולשים מתנהגים בעמודי האתר שלכם ומה בדיוק גרם להם לנטוש או להישאר בו לאורך זמן.

הכלים בודקים כיצד הגולשים שלכם סורקים את העמוד? מה מושך את תשומת ליבם ומה פחות? האם הם גוללים עד הסוף? היכן מרחף העכבר שלהם בזמן השהייה בעמוד? ועל מה הם בדיוק הם מקליקים? למעשה הכלי הזה מאפשר לכם להיכנס ממש למוחו של הגולש ולשפר את התוכן בדיוק בנקודות בהן הוא איבד עניין.

האם התוכן שלכם מעניין?
מפת חום המציגה את הקלקות הגולשים, מתוך מערכת Hotjar

בדיקת חשיפה לכמות תוכן

בהמשך ישיר, אנו מציעים להשתמש בהוטג'אר כדי לבדוק לכמה מהתוכן בכל עמוד באתר שלכם נחשפו הגולשים – וכן כמה למטה הם המשיכו לגלול בקריאה שלהם.

טיפ מאיתנו: נסו למצוא את האיזון המושלם. מצד אחד, השתדלו להישאר ענייניים ואל תעמיסו תוכן בעמוד כי סבלנותו של הקורא קצרה. מצד שני, עמוד בו יש מעט מדי תוכן פשוט לא יהיה אטרקטיבי מספיק ולא יצדיק את קיומו. השתדלו ליצור לפחות 3 פסקאות טקסט בעמוד והוסיפו תמונות, גיפים וסרטונים לגיוון.

האם התוכן שלכם מעניין?
חלוקת המסך לצבעים ולאחוזי חשיפה, מתוך מערכת Hotjar

חלוקה לקטגוריות

בנוסף להמלצה שלא להעמיס יותר מדי תוכן בעמוד, אנו ממליצים שלא להעמיס סוגים שונים של תוכן בעמוד אחד – ולא רק לצורך הסדר. 🗒️

חלקו את התוכן באתר שלכם לפי קטגוריות ברורות וממוקדות ואפשרו לגולשים שלכם גישה נוחה לכולן. באמצעות גוגל אנליטיקס והוטג'אר, חלוקת התוכן באתר תסייע לכם לראות היכן קיימת תנועה רבה יותר – ולהסיק מכך את מידת העניין של הגולשים בסוג התוכן הספציפי. לדוגמא, אם הנתונים מראים מספר צפיות גבוה, זמן שהייה ממושך ואחוז נטישה נמוך לעמוד המציע טיפים למשתמש, תוכלו לזהות שהתוכן שמעניין יותר את הגולשים שלכם הוא טיפים – ולהשקיע עוד בתוכן מסוג זה.

מיקומים בגוגל

ישנם כלים רבים לקידום תוכן אורגני וממומן בגוגל, אך אחד המרכזיים שבהם כלל אינו באחריותכם. גוגל מקדם בתוצאות החיפוש שלו עמודים מהם הוא מקבל אינדיקציה להתנהגות גולשים חיובית, כלומר עמודים שזכו לפופולריות, שיתופים ותגובות. 🔝 

חפשו בגוגל את אחד הנושאים בהם עוסק האתר שלכם ובדקו האם אחת התוצאות הראשונות תוביל אליכם. תמיד תשאפו להופיע באחת מחמש תוצאות החיפוש הראשונות (שלאחר התוכן הממומן) או לפחות בדף החיפוש הראשון – כי כיום אף אחד לא באמת ממשיך לדף השני של תוצאות החיפוש בגוגל.

חוות דעת מגורמים ניטרליים

כן, שמעתם נכון, חוות דעת אובייקטיבית ומעמיקה – שאינה מבוססת על מערכות לאיסוף נתונים – ניתן לקבל מאנשים סביבכם, אלה שעוסקים בתחום התוכן והדיגיטל ואלה שלא.

בעיקר מומלץ לקבל חוות דעת מאנשים שאינם עוסקים בתחום – הקהל הפוטנציאלי שלכם. גם עם חברים מותר וכדאי להתייעץ, אך הבהירו להם שאתם רוצים דעה אובייקטיבית ככל הניתן – גם אם האמת כואבת לפעמים.

האם התוכן שלכם מעניין? ניתוח אתר בגוגל אנליטיקס
נתוני אתר כלליים - Google Analytics

בעבר בדקנו אחוזי הצלחה לפי רייטינג ורכישות, כיום יש לנו אפשרות לקבל חוות דעת ישירה מהגולשים. ככל שהתוכן יהיה מעניין יותר, כך הוא יקל יותר לייקים ושיתופים.

 מערכת זו היא מערכת מעולה כי היא נכנסת לעומק העניינים ומספקת מידע על התנהגות הגולש בתוך האתר, האינטראקציה אשר הוא מקיים עם התוכן ועד כמה הוא מתעמק בו.

שאלה טובה. 

כדאי ליצור 3 פסקאות טקסט ולאחר מכן תמונות, גיפים וסרטונים.

בנוסף, כדאי מאד לחלק את התוכן לפי קטגוריות ברורות וממוקדות אשר יאפשרו לגולשים גישה נוחה.

גוגל מקדם בתוצאות החיפוש שלו עמודים מהם הוא מקבל אינדיקציה להתנהגות גולשים חיובית. כלומר-  עמודים שזכו לפופולריות, שיתופים ותגובות.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים