אלפי עוקבים ו-5 לייקים – מה ההסבר לתופעה?

אלפי עוקבים ו-5 לייקים - מה ההסבר לתופעה

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

תוכן עניינים

תוכן עניינים

יש לכם עוקבים רבים בעמוד העסקי שלכם בפייסבוק, אבל מעורבות נמוכה מאוד של הגולשים?  לפניכם כל הטעויות ❌ שחשוב להימנע מהן בקידום ברשת החברתית.  עסקים רבים מתמודדים עם בעיה דומה – במשך הזמן הם הצליחו להשיג עוקבים רבים לעמוד העסקי שלהם ברשת החברתית, ומתגאים באלפי גולשים שעוקבים אחר העמוד שלהם.

יחד עם זאת, כאשר אותו עסק מפרסם פוסט כלשהו הוא זוכה בקושי לחמישה לייקים אם בכלל, לשתי תגובות ולאינטראקציה כמעט אפסית עם העוקבים. יש לכך מגוון רחב של סיבות כמו חשיפה נמוכה של הפוסטים, וכן פרסום פוסטים שאינם מעודדים את הגולשים לעשות לייק, לשתף ולהגיב. לפי האמרה הידועה, האיכות חשובה יותר מהכמות. גם אם כל אזרחי מדינת ישראל יעקבו אחר העמוד שלכם, אין בכך טעם אם העוקבים בכלל לא פעילים בעמוד ולא מעורבים בו.

אז כדי להגדיל את המעורבות של הגולשים שלכם ולהשיג אינטראקציה טובה יותר עם קהל העוקבים שלכם, הנה כמה טעויות שחשוב להימנע מהן:

פוסטים שיווקים מדי

חשבו על עצמכם כגולשים בפייסבוק. לאיזה פוסט תעדיפו לעשות לייק – לפוסט שמנסה למכור לכם בכוח נעליים, או לפוסט שמעניק לכם טיפים כיצד לשמור על מראה הנעליים שלכם? הגולשים מחפשים פוסטים שיתנו להם ערך מוסף – שיעשירו את הידע שלכם, שיתנו להם טיפים, שיצחיקו, שירגשו ושיעניינו אותם. כמובן שבתור דף עסקי המטרה שלכם היא להגדיל את המכירות, אך ההמלצה שלנו היא ללכת לפי המודל של 80 אחוז תוכן איכותי ו-20 אחוז תוכן שיווקי וקידום מכירות.

אנשים גולשים בפייסבוק כדי להתחבר ולקיים אינטראקציה עם אנשים אחרים 🤝🏻. לכן, כתבו פוסטים בסגנון של שיחה בגובה העיניים, שאלו שאלות, ספרו סיפורים, הקשיבו והגיבו לקהל העוקבים שלכם.

ככל שתשקיעו בתוכן שלכם, כך תוכלו להגביר את המעורבות והויראליות של הפוסטים, ובהתאם לכך את כמות הלקוחות הפוטנציאלים.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

תזמון פוסטים באמצעות תוכנות צד שלישי

אחד מהכלים השימושיים ביותר עבור מנהלי עמוד פייסבוק הוא כלי תזמון הפוסטים. פייסבוק יצרה את Creator Studio – כלי המאפשר לכם לערוך ולתזמן פוסטים מראש, גם כמה חודשים קדימה.

מתוך האינטרס שלה, פייסבוק לא מעודדת שימוש בכלים חיצוניים לתזמון פוסטים כמו Buffer, ומעוניינת שמנהלי העמודים ישתמשו אך רק בכלי שהיא יצרה. כאשר משתמשים בתכנת צד שלישי לתזמון פוסטים, החשיפה לפוסטים יורדת משמעותית.

למעשה, פחות מחצי אחוז מקהל העוקבים שלכם יצפה בפוסטים האלו. לכן, הקפידו להשתמש אך ורק בכלי של פייסבוק לתזמון פוסטים.

פרסום פוסטים בשעות לא מתאימות

מעבר לשימוש בכלי המתאים לתזמון פוסטים, חשוב לדעת גם למתי לתזמן אותם. ישנם שעות וימים מסוימים שמרבית הגולשים נכנסים לפייסבוק, בעוד ששעות אחרות נחשבות ל"מתות" והחשיפה בהן היא נמוכה.

לפי הנתונים, הזמנים הכי טובים לפרסם פוסטים בפייסבוק הם ימים א'-ה' 06:00 בבוקר עד 08:00 בבוקר, 14:00 בצהריים עד 17:00 בצהריים. השעות שעדיף לא לפרסם במהלכן פוסטים הם בין 22:00 בלילה ל-04:00 לפנות בוקר. בנוסף, בסופי שבוע יש פחות תנועת גולשים בפייסבוק.

 

פרסום פוסטים ארוכים ומורכבים מדי

כידוע, לגולשים אין סבלנות רבה מדי. הפיד שלהם בפייסבוק עמוס בפוסטים של חברים, של עמודים עסקיים ושל קבוצות שהם חברים בהם. כדי למשוך את תשומת הלב של העוקבים שלכם ולגרום להם להתעכב על הפרסומים שלכם, חשוב מאוד להקפיד שהפוסטים שלכם יהיו קצרים וקולעים. הימנעו מפוסטים חופרים וארוכים מדי באורך הגלות. חוץ מזה, עדיף להימנע מפוסטים מורכבים. אל תכתבו משפטים מסורבלים, עם שאלות מסובכות ועם תיאורים יבשים שיגרמו לגולשים לתהות מה בדיוק אתם רוצים מהם.

פרסום פוסטים שאינם קשורים לעסק שלכם

זה נכון שמרבית הפוסטים שלכם צריכים לתת ערף מוסף לגולש ולא להיות מכירתיים מדי, אבל הצד השני (והגרוע) של המטבע הוא לשתף פוסטים שאין להם שום קשר לעסק שלכם.

כך לדוגמה, אם יש לכם חנות לנעלי נשים, שיתוף סרטון של חתול נועל מגפיים שאינו קשור כלל לעסק שלכם, עלול להוביל לשיעור גבוה של משוב שלילי מצד הגולשים. משוב שלילי מתרחש כאשר אוהדים של דף פייסבוק מסתירים או מדווחים על ההודעות שלכם כספאם בתוך עדכוני החדשות.

המשוב השלילי הזה פוגע בביצועי התוכן של העמוד שלכם. לכן, אם יש איזה תוכן שאתם משתוקקים לפרסם בעמוד שלכם, נסו לקשר אותו לעסק שלכם. אם נחזור לדוגמה של החתול במגפיים, הרי שתוכלו לכתוב בפוסט על כך שאתם לא מוכרים מגפיים לחתולים, אך אפשר למצוא אצלכם מגפיים יפהפיים לנשים.

פרסום פוסטים שליליים 👎🏻

כדי להשיג לייקים ותגובות טובות מצד העוקבים שלכם, עדיף להימנע מהעלאת פוסטים בעייתים כמו פוסטים שעוסקים בפוליטיקה, תכנים אישיים ואינטימיים מדי, תכנים פוגעניים וגזעניים.

בכלל, תוכן חיובי בפייסבוק מקבל הרבה יותר לייקים מאשר תוכן שלילי. אין זה אומר שאי אפשר לעורר דיון בעמוד שלכם, אבל עדיף תמיד לדבוק בתוכן חיובי על פני תוכן שלילי.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מלאו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות:

או, חייגו:

הפופולריים ביותר

טוען מאמרים נוספים...

אהבתם? ספרו לחברים שלכם!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים